تست جاده ای کامیون پیلسان 480 با بار قیر در گردنه معروف بایک!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدیو به سراغ تست جاده ای کامیون پیلسان 480 رفته ایم. این محصول یکی از پرطرفدار ترین و بی حاشیه ترین کامیون های چینی بازار بحساب می اید. ما در باکامیون برای اولین بار در ایران تست جاده ای کامیونها را با بار در جاده های صعب العبور انجام میدهیم؛ تا عملکرد واقعی کامیونها را در جاده برای شما به نمایش بگذاریم.
فیلم تست جاده ای کامیون پیلسان 480
عملکرد تست جاده ای کامیون پیلسان 480 با وزن و بار مشخص در سربالایی و سرازیری
تست جادهای کامیون پیلسان 480 با بار 26.5 تن در گردنهای معروف که پیشتر کامیون بایک را در آن تست کرده بودیم، انجام شد. این تست در شرایط مختلف جادهای و سربالایی انجام شد تا عملکرد واقعی کامیون در چنین شرایطی بررسی شود.
در این تست، با فشار دادن پدال گاز تا حد ممکن، متوجه شدیم که کامیون قادر است به خوبی با بار 26.5 تن از گردنه عبور کند. در حین حرکت، گیربکس دستی به خوبی دندهها را تغییر میدهد و هیچ گونه گیجی یا تأخیری در تغییر دندهها مشاهده نمیشود. سرعت در این شرایط به 66 کیلومتر بر ساعت رسید و بدون هیچ مشکلی، کامیون به حرکت خود ادامه داد. سیستم هوشمند گیربکس به موقع دندهها را تغییر میدهد و از کاهش قدرت موتور جلوگیری میکند.
در قسمتهای سربالایی، صدای فن ثانویه موتور به گوش میرسید و دمای آب موتور در حدود 85 درجه سانتیگراد ثابت باقی ماند. این نشاندهنده عملکرد خوب سیستم خنککننده در شرایط دشوار جادهای است. موتور پیلسان 480 با قدرت 480 اسببخار و گشتاور 2300 نیوتنمتر توانایی بالایی در حفظ سرعت و عبور از سربالاییها دارد.
در مسیر سرازیری، کامیون به خوبی شتاب گرفته و بدون نیاز به فشار اضافی بر پدال گاز، به راحتی از سرعت 110 کیلومتر بر ساعت عبور کرد. همچنین، در هنگام سبقت گرفتن از دیگر وسایل نقلیه، کامیون به خوبی عمل کرده و بدون مشکل به سرعت مطلوب رسید.
پیشرانه MC 13.48-50 از شرکت Sinotruk که در پیلسان 480 استفاده شده، یک موتور شش سیلندر خطی با حجم 13 لیتر است که توانایی تولید 480 اسببخار قدرت و 2300 نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور تحت لیسانس مان MAN ساخته شده و از استانداردهای یورو 5 + EEV پشتیبانی میکند.
از دیگر مشخصات فنی کامیون پیلسان گیربکس نیمه اتوماتیک AMT ساخت ZF آلمان با 12 دنده، وظیفه ارسال قدرت به چرخها را بر عهده دارد و در بسیاری از کشندههای اروپایی و چینی استفاده میشود. این گیربکس در کنار موتور قدرتمند پیلسان 480، تجربه رانندگی راحت و قدرتمندی را برای راننده فراهم میآورد.
نحوه عملکرد سیستم و آپشن های پیلسان 480 در تست جاده ای
همانطور که در ویدیو تست جادهای گفتیم، اگر بخواهیم از نظر دسترسی به این ماشین نمره بدهم، باید بگویم که دسترسی به برخی قسمتها، به ویژه نوع کلیدها و سیستمهای دیجیتالی، ضعیفتر است. به خصوص اینکه در این مدل، تعداد کلیدهای دیجیتالی کاهش یافته و تنظیمات آنها باید به صورت دستی و یکی یکی انجام شود. این طراحی باعث میشود که راننده پشت فرمان کمی گیج شود و برای استفاده از برخی ویژگیها باید آنها را از قبل حفظ کرده باشد.
در مورد سیستم تعلیق، این ماشین دارای دیفرانسیل چهار چرخ و کابین شاروین است که نرمی خوبی دارد. با این حال، کنترل ماشین مخصوصاً در سرعتهای بالا کمی دشوار است. به نظر میرسد که این مشکل ممکن است به دلیل میل موجگیر باشد که نسبت به سایر خودروها تفاوتهایی دارد. این تفاوتها باعث میشود که فرمانپذیری در حین حرکت با بار سختتر شود و راننده نتواند به راحتی فرمان دهد. شخصاً هنگام رانندگی بیشتر فرمان را با دو دست نگه میدارم چون احساس میکنم ممکن است کنترل آن را از دست بدهم.
در بخش کنترلها، این ماشین دارای کلیدهای کروز کنترل است که میتوان سرعت را تنظیم کرد و همچنین کلیدهای فرمان صوتی برای مدیریت تماسها و سایر امکانات. صفحه کیلومترشمار دیجیتالی آن اطلاعات مختلفی را نمایش میدهد، از جمله میزان سوخت باک، دمای آب، سرعت دیجیتال و دنده خودرو. علاوه بر این، میزان باد تانکها به صورت دیجیتالی نشان داده میشود.
نکتهای که باید به آن اشاره کنم، وجود تکانهای زیاد و سختی در کنترل فرمان است که به دلیل بار غیر یکنواخت در تانکها رخ میدهد. تانکهای بار این ماشین به گونهای طراحی شدهاند که تا آخر پر نمیشوند و این باعث میشود که بار در حین حرکت بازی کند و فرمانپذیری را دشوارتر کند.
آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی
کامیون پیلسان 480 در تست جاده توانست آرامش و آسایش بالایی را برای راننده در مسیرهای طولانی فراهم کند. طراحی ارگونومیک کابین با صندلیهای راحت و قابلیت تنظیم کامل، به راننده این امکان را میدهد که بدون احساس خستگی زیاد، ساعتها پشت فرمان بماند. همچنین سیستم تهویه هوای پیشرفته و فضای داخلی جادار، تجربهای راحت و مطلوب را در طول سفرهای طولانی فراهم میآورد.
در کنار این ویژگیها، سیستم تعلیق پیشرفته و کاهشدهنده ارتعاشات نیز نقش مهمی در راحتی راننده ایفا میکند. در مسیرهای ناهموار، پیلسان 480 به خوبی از شوکها و ضربهها جلوگیری میکند و تجربه رانندگی نرم و بیدغدغهای را ارائه میدهد که به کاهش استرس و خستگی راننده کمک میکند.
مزایا و معایب کامیون پیلسان در تست جاده ای
مزایا؛ قدرت و گیربکس برنامه ریزی شدۀ مناسب که عملکرد خوبی دارد. شاسی مقاوم و کیفیت قابل قبول بخش های مختلف کابین
معایب؛ طراحی داشبورد و کابین سبک قدیمی،تعلیق خشک اتاق و عدم هماهنگی کنترل تعلیقات دیفرانسیل، موتور متفاوت نسبت به دیگر چینی ها است. قطعا شرایط خدمات سخت تری را نسبت به دیگر چینی های بازار خواهد داشت. وزن سنگین تر نسبت به رقبا و باتری پشت بودن.
مقایسه با رقبا هم قیمت
پیلسان۴۸۰ در واقع کپی چینی کامیون های مان در ایران بحساب میآید. که از سال ۱۴۰۲ توسط شرکت پیلسان به عنوان زیر مجموعه ای از ماموت تولید و به بازار عرضه میشود. در مقایسه با چنیهای بازار مثل بایک و … عملکرد بسزایی دارد.
قیمت کامیون پیلسان۴۸۰ در حال حاضر، حدود حدوداً 6 تا 7 میلیارد است. که در بازه قیمتی پر رقابتی به بازار عرضه می شود. با این حال به دلیل دارا بودن کیفیت مناسب قطعات وموتور پرقدرت توانسته بازار خوبی را بخضوصدر جنوب کشور و استان های بندر عباس و سیستان بلوچستان از آن خود کند.



شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
33 دیدگاه
دمت گرم آقای روستا
عالی بود. لطفن تست جادیی شاکمان باری روبزار ممنون
سپاس از زحمات شما
سپاس از زحمات شما
لطفاً اگه امکانش هستی از سری اول فردا دیزل جفت که چند تا تحویل دادن تست جاده ای بزارید
با تشکر از زحمات شما
سپاس از زحمات شما
لطفاً اگه امکانش هست از کشنده فردا دیزل جفت محور که چند تایی تحویل دادن تست جاده ای بگیرید
تشکر
یک راننده حرفه ای نباید با ۴۳ تن وزن در سرازیری تند حتی با ریتارد و اینتارد از ۸۰ کیلومتر بیشر سرعت بره مگر که جاده کامل خلوت باشه ، هنگام سبقت من قلبم تو دهنم بود
سپاس از زحمات شما
آقای روستا اگه میشه یه تست و برسی از کشنده فردا دیزل جفت محور که چند تا تحویل دادن بزارید
اگر امکانش هست
روستا خواهشن ی تست و بررسی از دیماباری۱۸تن یا شکموتوباری یا دوو۱۸تن’باری بزار
برای هزارمین باره که ازت خاستم که این مدلهارو بررسی کن ولی کو گوش_شنوا
سلام آقای روستا لطفا تست جادیی کشنده کاملp9 روبزار ممنون
سلام آقای روستا لطفا تست جاده ای کامیون کاملp9روبزارید
به نظر من بهترین کامیون در میان کامیون های چینی
خوب نیست
تست برسی مان وارداتی رو بزار
تست جاده ای مان وارداتی رو بزار
تست جاده ای مان نیوفیس را بزارید
تست جاده ای مان نیوفیس را بزارید
یک بار هم با داف یخچالی یا ولوو یخچالی است بزار
سلام به نظر شما آلان در بین ماشین های چینی چه ماشینی ارزش خرید بالاتری دارد شما باشیدکدام را انتخاب میکنید (بدون در ظر گرفتن قیمت)
سلام بین اسکانیا ار۴۲۰ فول اپشن و اف اچ ۴۸۰ فول
هر دو تمیز کدام ارزش قیمت بالاتری دارد. میخوام ماشین اروپایی بخرم بین این دو نمیدونم کدام انتخاب کنم
سلام خسته نباشید تست جاده ای آتامان هم بزارید ممنون مچکرم
این ماشین علیزاده نیست؟
سلام ممنون علیرضا خسته نباشی به نظرت توی کشنده های چینی کدوم از همه نظر بهتره یعنی هم قیمت هم موتور و گیربکس و این چیزا و برای اب و هوای شمال کشور چه کشنده ای خوبه
سلام بنظر شما دافران چطور ماشینی هستش میخوام بخریم
باسلام
اگه توی سر بالایی پا رو تا آخر روی گاز فشار نمیدادی و همزمان با کم شدن دور موتور فشار پا رو روی پدال گاز کم میکردی یه معکوس جون دار توی سربالایی بهت میداد و اصلا دنده مرده بالا نمیرفت و میدیدی که هیچ کامیونی توان رقابت باهاش رو نداره واقعا،،،
در ضمن دمای آب پیلسان بین ۸۰ تا ۹۰ عادیه بالای ۹۰ فن دور تند روشن میشه تا دما رو به ۹۰ برسونه و خاموش بشه،،،
و مسئله بعد فرمون قابلیت تنظیم داره و میتونی جلو و عقب بالا و پایین ببری و مکان دلخواه قرار بدی؛؛؛
خوبه ولی سرو صداش زیاد میاد داخل
زنده باد آقا علیرضا گل. ممنون بابت برسی کشنده پیلسان 480. دمت گرم.
سلام اقای روستا
چرا تست جاده ای کشنده دافران رو نمیگذارید؟
از این ماشین خوشتون نمیاد؟
تشکر خوب بود
ممنون از زحماتتون و،وقت زیادی که واسه تست وبررسی جاده ای پیلسان480و بقیه ی کشنده ها میذارید.اگه میشه تست جاده ای آف اچ480روبزارید ممنون میشم.بازم خسته نباشید
خسته نباشید آقای روستا سپاس از زحمات شما بنده 40سال با ماشین آلات بودم هیچ ماشین چینی به دلم ننشسته ولی از روزی که پلیسان اومده نشسته تو دلمون
واقعا یه سرو گردن داره به بقیه
ممنون
سلام.ممنون از زحمات فراوانت.اقای روستا..بنظرم ماشینهای چینی همشون یکی هستن.میان دوتااپشن میگذارن.رودیما.بعدچهارتاروکامل همه دنبال کامل دوباره میادبایک ی دوتابالن اضافه میکنه.موتورش تقویتش میبره بالا.میشه۵۶۰همه دنبال بایک.خلاصه دوستان همش یکیه.نگهدارنده باید صاحب باشه.وگرنه می ولوو.اسکانیا.مان نیس.بدی دست راننده بروبسلامت….ممنون از تمام دوستان گلم…
باسلام واحترام،بسیار عالی بود،باسپاس
سلام ما تریلی می خواهم شما دارین
ارسال دیدگاه