حجم موتور : | 13,000 CC |
---|---|
تعداد سیلندر : | 6 |
توان موتور : | 480اسب بخار |
گیربکس : | optidriver/AT2612Fاتوماتیک |
کابین : | |
تعلیق : | تعلیق جلو از نوع فنرهای پارابولیک به همراه ضربه گیروتعلیق عقب از نوع بادی مجهز به ریموت کنترل از داخل کابین وفنر پارابولیک دوبل |
اوزان : | وزن خالص:44تن و مجموعوزن ناخالص:49تن |
نوع محور : | |
عمومی | |
حجم روغن موتور : | |
حجم روغن گیربکس : | |
حجم درون کابین : | |
سیستم محوربندی : |
همان طور که میدانید از سال 2008کمپانی رنو تراکس توسط کمپانی ولوو خریدتری شده است به همین دلیل محصولات رنوتراکس از نظر فنی مشابه محصولات کمپانی ولوو تراکس است. درواقع ولوو با تولید کامیون های رنو سعی کرده است کامیون های ولوو اقتصادی تر را تحویل بازار بدهد.
یعنی محصولات رنو همان ولووهایی هستند که اقتصادی ر شده اند و برای افرادی که تصمیم دارند از دانش ولوو استفاده کنند اما بودجه کافی ندارند مناسب است.
به عنوان مثال در کشنده رنو تی موتور و گیربکس و شاسی دقیقا مشابه با کشنده ولوو اف اچ نسل 4بوده است.
مسئول خدمات پس از فروش کامیون های رنو در ایران شرکت آریا دیزل است.
در سه سال اخیر واردات کامیون نیز آریا دیزل با پذیرفتن مبلغی خدمات پس از فروش کشنده های رنو تی480 و 520 را قبول کرده است. البته لازم به ذکر است خدمات چشم گیری ارائه نشده است و اکثر کامیون ها لوازم و خدمات خود را در بازار آزاد تامین میکنند.
اختلاف قیمت کشنده رنو تی سقف بلند یا همان رنو تی های با رنو تی سقف کوتاه حدود200میلیون در بازار ایران است.
اختلاف قیمت کشنده رنو تی اینتارد دار با کشنده رنو تی بدون اینتارد نیز حدود 150میلیون است.
کشنده رنو تی480 از موتور13لیتری و6سیلندر خطی دی ایکس ال13 بهره می برد.این موتور استاندارد آلایندگی زیس محیطی یورو5+EEV است که آن را به موتوری دوست دار طبیعت تبدیل میکند.حداقل گشتاور این موتور1050تا1400 RPM است و مجهزبه یستم هوشمند قطع کن می باشد.
کشنده رنو تی480 که دارای 12 دنده ی جلو و 3 دنده ی عقب دارد و از گیربکس اتوماتیک بهره می برد.ماکزیمم گشتاور این گیربکس2550نیوتون متر است و تعویض دنده از پشت غربیلک فرمان انجام میگیرد.
سیستم تعلیق این کشنده که یکی از نقاط قوت ان است در قسمت جلو پارابولیک همراه بامیل موجگیر است و تا8 تن وزن را روی محور جلو تحمل میکند. در قسمت عقب نیز از سیستم تعلیق بادی مجهز به ریموت کنترل از داخل کابین به همراه کمک فنر های تلسکوپی و میل تعادل استفاده شده است تا میزان تحمل وزن در محور عقب به13 تن برسد.میزان انعطاف پذیری سیستم تعلیق عقب 250 میلی متر است و ضریب دیفرانسیل ان 2/85 است.
ترمز ها در کامیون کشنده رنو تی480 دیسکی و دارای دو مدار مستقل جلو و عقب و مجهز به سیستم های هوشمند ASR-ABS-EBS-ESC-EBL-EBA-HSAاست. دارای دو مخزن آلومینیومی با ظرفیت مجموع 1040 لیتر است و مجهز به سیستم گرم کن گازوییل است.
از جمله تجهیزات کشنده رنوتی480 میتوان به: فرمان هیرولیک با قابلیت تنظیم زاویه و عمق- دوتخت خواب – یخچال24لیتری- سیستم تهویه مطبوع- مجهز به سیستم گرم کن آب رادیاتور جهت استارت بهتر در مناطق سردسیر- جک بالابر20 تن- سیستم ضدسرقت- سانروف برقی- صندلی راننده بد و گرم کن- آیینه های جانبی برقی همراه با گرم کن و... اشاره کرد.
در مقایسه کامیون رنو تی نیوفیس مدل2022 با نسل قبلی رنو تی که در سال2015 رونمایی و کامیون برتر همان سال شد.چند تفاوت اصلی بین این دو کامیون به چشم می آید.یک: اولین تفاوت اصلی رنو تی نیوفیس با رنو تی نسل قبل مربوط به بخش ظاهری است به این شکل که هیچ گونه تغییر اساسی در چهارچوب و ساختار کابین ایجاد نشده است و صرفا در نمای جلو تغییراتی ایجاد گردیده که کامیون را امروزی تر و قابل رقابت با نسل های جدید دیگر برند ها می کند.
چراغ های نسل جدید نیز هوشمند و تمام ال ایی دی شده اند که نسبت به سری قبل که کاسه ای بود کاملا متفاوت گردیده اند. در بخش ظاهری شمشیری های اطراف و فلاپ ها نیز نسبت به یکدیگر تغییر کرده اند.
دو: دومین تغییر در بخش درون کابین است که صفحه دیجیتالی لمسی به داشبورد اضاف شده استکه قابلیت های بسیاری مانند وای فای و دوربین و بلوتوث و تماس و مکان یابی را داراست.
در بخش درون کابین تغییر اصلی حذف کلید سوییچ و اضاف شدن کلید لمسی برای استارت کامیون استبه این شکل که باید ریموت درون کابین قرار داشته باشد و سپس با لمس کلید کامیون استارت میخورد.
سه:سومین و مهم ترین تغییر در بخش فنی است به این شکل که موتور و گیربکس کامیون های جدید رنو نسبت به سری قبل تغییر کرده اند.
گیربکس یک یربکس دوازده سرعته اتوماتیک قرار می گیرد اما نسل جدید گیربکس های ای شیفت ولوو است که سرعت تعویض دنده شان بهبود یافته است.
موتور کاملا نسبت به سری قبل متفاوت شده و دارای تغییرات زیر شده است.
موتور جدید رنک تی نیوفیس
این موتور دارای سیستم توربو کامیوند یا همان جفت سوپر شده است کهاز گازهای خروجی دوباره انرژی جذب می کند.
همچنین موتور دارای سیستم پیستون های مواج شده است که حداکثربهره وری از سوخت را داشته باشند.
موتور نسبت به سری قبل 7درصد مصرف سوخت کمتر و 20 درصد تولید صدای کمتر است.
برای درک بهتر تفاوت موتور ها در نظر داشته باشید بجز موارد بالا یک موتور رنو تی نیوفیس در مقایسه با موتور رنو تی عادی اگر هردو هم حجم و توان باشند موتور رنو تی نیوفیس می تواند تا 150 نتیوتون متر گشتاور بیشتری را تولید کند.
امروزه رقابت برای ساخت کامیون و کشنده بین شرکت های مختلف بسیار داغ است و هرکدام در تلاشند تا محصول کامل تری را تولید کند از این رو رقابت تنگاتنگی بین کمپانی های مختلف در جریان است . اما کمپانی رنو 480 سعی داشته است تا گوی برتری را از رقبا برباید. که البته با ساخت یک کابین بزرگ ارائه امکانات رفاهی و سیستم های ایمنی بیشتر نسبت به رقبا و مصرف سوخت پایین توانسته است تا حدی در رسیدن به این هدف موفق باشند.
با کامیون، جامع ترین سایت خرید و فروش کامیون در ایران است ، که با هدف خدمت رسانی به رانندگان و رفع تمامی نیازمندی این قشر زحمت کش ایجاد شده است .
دیدگاهی وجود ندارد
برای ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شود