مشخصات فنی کامیون دیما مشاهده آگهی دیما دیما 490
حجم موتور : 11,800 CC
تعداد سیلندر : 6
توان موتور : 490اسب بخار
گیربکس : 12سرعته اتوماتیک زد اف با اینتاردر 5 حالته
کابین : برند جک الگوبرداری شده از اکتروس mp4
تعلیق : محور جلو فنر .محور عقب 2بالن
اوزان : خالص:7تن-ناخالص44:تن
نوع محور : سرعتی
حجم روغن موتور : 43
حجم روغن گیربکس : 13
حجم درون کابین : 6.5مترمکعب
سیستم محوربندی : 4*2
حجم موتور : 11,800 CC
تعداد سیلندر : 6
توان موتور : 490اسب بخار
گیربکس : 12سرعته اتوماتیک زد اف با اینتاردر 5 حالته
کابین : برند جک الگوبرداری شده از اکتروس mp4
تعلیق : محور جلو فنر .محور عقب 2بالن
اوزان : خالص:7تن-ناخالص44:تن
نوع محور : سرعتی
عمومی عمومی
حجم روغن موتور : 43
حجم روغن گیربکس : 13
حجم درون کابین : 6.5مترمکعب
سیستم محوربندی : 4*2
راحتی آینه ها Mirrors Comfort
راحتی ظاهری Design
مصرف سوخت Fuel Usage
عملکرد فنی Performance
کیفیت Quality
توضیحات

دیما نام تجاری k7 در ایران است.کشنده دیما490با طراحی جذاب و مدرن به بازار خودرو های سنگین وارد شده است.گروه خودرو سازی مایان اولین کمپانی درکشورمان بود که محصول سنگین وزن خود رابا نام دیما عرضه کرد.این کمپانی به منظور دوری از مشکلات تحریم نام تجاری کشنده های جک را به دیماتغییرداد.
ازسال 97 باشدت گرفتن تحریم ها و رفتن برندهای اروپایی از ایران کامیون های چینی جدیدی درایران تولید شدند.یکی از انها کشنده دیما از گروه خودرو سازی مایان است.
مایان همان سرکت مایان گوگل است که سالهاست در ایران مسولیت تولید تریلر های کانتین گوگل رابرعهده داشت.پس ازخرید مایان توسط ماموت علاوه برتغییرات دربخش تریلی سازی بخش خودرو سازی به این شرکت اضافه شد.کامیونت فوسو و کشنده دیما محصولات گروه مایان در بازار خودروهای تجاری ایران هستند.
مایان درسال 98 تست واز سال 99عرضه دیماراشروع کرد.تولید انبوه و ثبت نام تعداد بالای ان درسال1400 انجام شد و باهربار تولیدات و تحویل یک سری تغییرات نیز در این کامیون ها دیده میشد که همگی درجهت بهترشدن این کشنده بودند.
وزن ناخالصی فنی کامیوندیما 18000کیلوگرم بوده و ظرفیت محور جلوی ان 7500کیلوگرم میباشد.موتور به کاررفته در این خودرو6سیلندر میباشد.حجم موتور کشنده دیما12000 سی سی بوده و قدرت ان 490اسب بخار میباشد. گیربکس بکار رفته دراین کشنده دارای12دنده جلو و2دنده عقب بوده و محصول زد اف آلمان میباشد.محفظه سوخت 1200لیتری با جنس آلومینیومی برای این ماشین تعبیه شده و دارای دوعدد باتری باظرفیت 180آمپر ساعت میباشد.
کشنده دیما درنسخه بزرگ ترین سایزکابین که سقف بلند است درایران تولید شده است.نوع کابین آن قابل قبول و زیبا و راحت است.به این دلیل که این کشنده الگوبرداری از اکتروس نسل چهارم شده است.
نوع خطوط و طراحی داخلی و خارجی کشنده دیما شباهت بسیار زیادی به خودروهای مرسدس بنز دارد.نوع طراحی کشنده دیما باعث شده این خودرو از نظر آیرودینامیک کارایی بسیار خوبی داشته باشد و همچنین کاهش مصرف سوخت این کشنده کمک فراوانی کرده است.
لازم به ذکر است که بدانید کشنده دیما باطراحی منحصر به فردی که دارد توانسته به کاهش الودگی هوا وحفظ محیط زیست نقش بسزایی ایفا نماید.
کامیون دیما490 در مقایسه با دافران از نظر فنی هردو کامیون یک گیربکس رادارند که اینتارد دار و دوازده سرعته اتوماتیک است.اما دربخش شاسی و تعلیق کامیون دافران نسبت به دیما برتری دارد زیرا کشنده دیما هفتی هشتی و میل موج گیرندارد و تعلیق دیفرانسیل نیز دوبالن است.
یکی از معایب دیما نیز همین مورد است که باعث خرابی زودرس دیفرانسیل و کاهش میزان کنترل راننده به خصوص درمواقع جاده لیز و هوای بارانی میشود.
دربخش کابین دیما رتبه اول را دارد زیراکابین بسیار لوکس باطراحی امروزی و تودوزی چرم شده ای دارد که درحد کامیون های اروپایی است.
کشنده دیما در مقایسه با دافران و فوتون 460برتتری دارد اما از نظر قیمت کشنده دیما گران ترین کامیون چینی بازار بحساب می اید.
از نظر خدمات گروه مایان هیچ وقت قوی نبوده است.خدمات کشنده دیما نیز انچنان گسترده نبوده و لوازم مصرفی ان نسبت به دیگر کشنده ها خیلی گران تر است.
از نظر اپشن امکانات نیز برتری نسبت به رقبا ندارد و حدودا ماندد کاایکس و دافران است.

مقایسه با

دیدگاهی وجود ندارد

برای ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شود

باکامیون

با کامیون، جامع ترین سایت خرید و فروش کامیون در ایران است ، که با هدف خدمت رسانی به رانندگان و رفع تمامی نیازمندی این قشر زحمت کش ایجاد شده است .

اطلاعات تماس
شماره تلفن
پشتیبانی

شماره تلفن
پشتیبانی