برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

4933

نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف

تاریخ خبر

همان طور که میدانید از سال ۲۰۲۱ ابتدا توسط مرسدس بنز با کامیون اکتروس نسل پنجم و سپس در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی داف با کامیون داف ایکس جی پلاس اولین سری کامیون ها که بجای اینه اطراف کابین از دوربین و صحفه های دیجیتالی استفاده می‌کردند تولید شد.
در ابتدا کامیون هایی که با آینه تولید می‌شدند در سند آنان موضوع بدون اینه و دوربین دار بودن قید می‌شد اما به تدریج این بند از سند کامیون ها حذف شد.

اکتروس جدید
اکتروس جدید بدون آینه

معایب دوربین بجای اینه در کامیون های وارداتی

کامیون های مرسدس بنز دوربین دار و سپس کامیون های داف دوربین دار چالش های اساسی و مشکل سازی در این باره داشتند.
در کامیون های مرسدس بنز با توجه به کوچک بودن لنز دوربین ها در مواقع بارانی و مه آلود لنز دوربین یا لک برمی‌داشت و یا اینکه به دلیل سرد و گرد شدن دچار تعریق می‌شد و لکه های آب جلوی لنز و دید را می‌گرفتند.
مورد دیگر که در کامیون های بنز چالش بر انگیز شد موضوع کیفیت صحفه های دیجیتالی بود که این صفحات به تدریج با افزایش نور درون کابین و محیط کیفیت شان کاسته می‌شد و مورد دیگر آنکه در ساعاتی از شبانه روز که نور محیط زیاد است با انعکاس نور در صحفهات دیجیتالی دید راننده کاسته می‌شد.
در کامیون های اکتروس دو نوع تصویر در صفحات نشان داده می‌شد که تصویر بالا توسط لنز متمرکز و تصویر پایین توسط لنز واید ایجاد می‌گردد.
لنز متمرکز برای دید پشت مناسب است اما دید لنز واید با توجه به کوچک بودن صحفه تصویر آنچنان مناسب نیست.

کامیون بنز بدون آینه
کامیون بنز هوشمند

موارد بالا همه دست در دست هم داده و باعث می‌شود نارضایتی از کامیون های دوربین دار بالا برود تا حدی که بسیاری از مصرف کنندگان پس از خرید کامیون های دوربین دار مجبور می‌شوند دوربین را با اینه اصلی جایگزین کنند.
کامیون هایی که در برند های مختلف از اینه بجای دوربین استفاده می‌کنند معمولا حدود ۲ تا ۳ هزار یورو از کامیون هایی که اینه را دارا هستند گران تر هستند.
در هر حال آینده به سمت دیجیتالی شدن و مفهومی شدن کامیون ها است و برند های معتبر خودرو ساز تجاری در هر محصول تغییراتی را به سمت دیجیتالی تر کردن و مفهومی تر کردن کامیون های خود می‌کنند.
و در هر حال آینده خودرو های تجاری به سمت بدون دوربین دار شدن ،سنسور دار بودن و قابلیت های حرکت بدون راننده فراهم می‌شود.

کامیون های بدون اینه در ایران

در طی واردات کامیون اخیر تعدادی کامیون مرسدس بنز اکتروس بدون اینه وارد کشور شده اند و هنوز کامیون داف نسل جدید بدون اینه ایی وارد کشور نشده است.
نظر شما درباره دیجیتالی شدن کامیون ها و استفاده از دوربین بجای اینه در کامیون های جدید چیست ؟

کامیون داف جدید
کامیون داف جدید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.