برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

3759

تست و بررسی کشنده دیما ۴۹۰ گروه مایان با ۲۵ تن بار در جاده

تاریخ خبر

در این ویدئو به سراغ تست و بررسی کشنده دیما با بار در یک شرایط جاده ایی و گردنه سخت و معرفی مشخصات فنی کشنده دیما رفته ایم.

کشنده دیما

در این ویدئو تست کشنده دیما با بار سعی کردیم تمام بخش ها و مزایا و معایب کشنده دیما را بیان کنیم.

دیما یکی از پرطرفدار ترین کامیون های صفر کیلومتر در بازار است که اصالت چینی داشته و از شرکت جک چین می آید.کشنده دیما توسط گروه مایان که نماینده انحصاری تولید کشنده جک در ایران بحساب می آید تولید میشود.

قیمت کشنده دیما در بازار حدود ۴۹۰۰ است و قیمت ثبت نام دیما حدود ۳۳۵۰ در آخرین سری ثبت نام این کامیون بوده است که بیشترین اختلاف قیمت را نسبت به دیگر کامیون های موجود در بازار دارد.

نمای داخلی دیما و کابین دیما را در این ویدئو بعنوان نقطه قوت این کامیون چینی مرود بررسی و توضیحات کامل قرار داده ایم.

دیما با این مشخصات رقبای سرسختی مانند کشنده ام پاور،کشنده فوتون۴۶۰ و کا ایکس ۴۸۰ دارد که از نظر موتور و گیربکس با کشنده فووون۴۶۰ و ام پاور دقیقا مشابه است و صرفا تفاوت انان در بخش کابین است

و البته این نکته نیز مهم است که فوتون۴۶۰ و ام پاور دارای رادار خط خوان و ترمز اضطراری هستند که کشنده دیما از این آپشن ها محروم است.

کشنده دیما
کشنده دیما۴۹۰

بررسی مشخصات فنی کشنده دیما

ابعا و فواصل (میلی‌متر)

کشنده دیما با طول 6190، عرض 2550، فاصله محورها 3900، و ارتفاع 3858 میلی‌متر، مرکز محور عقب تا انتهای شاسی 780 محاسه شده است.

وزن (کیلوگرم)

وزن ناخالص این کامیونت‌ها 18000 کیلوگرم است و وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) 7400 کیلوگرم است. حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو 7500 کیلوگرم

و حداکثر وزن محور عقب 13000 کیلوگرم است. ظرفیت مجاز قانونی 44000 کیلوگرم است.

موتور

موتور استفاده شده در این کشنده مدل Cummins ISGe5-490 است که استاندارد آلایندگی EEV+ Euro V را داراست و حجم موتور این کامیونت 12 لیتر است

و تعداد سیلندر‌های آن 6 سیلندر می‌باشد. قدرت موتور 490 hp@1,900 rpm و حداکثر گشتاور 2,300N.m@1,100-1,300rpm است.

گیربکس و جعبه دنده و سیستم الکتریکی

گیربکس این کامیونت مدل زد اف است و دوازده دنده جلو و دو دنده عقب سنکرونیزه دارد و دارای سیستم تعویض دنده تمام اتوماتیک بدون پدال کلاچ است.

سیستم الکتریکی آن شامل دو باتری با ظرفیت 180 آمپر و ولتاژ 24 ولت و دینام با ظرفیت 110 آمپر است.

سیستم سوخت‌رسانی این کشنده ها از جنس آلومینیومی بوده و ظرفیت سوخت آن 1200 لیتر و ظرفیت آد‌بلو 60 لیتر است.

ترمز جلو و عقب آن‌ها از نوع دیسکی است و سیستم ترمز دو مداره مستقل بادی دارد. عملکرد ترمز شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ضد لغزش ((ASR/TC،

ریتاردر هیدرولیکی 5 مرحله‌ای ، دارای ترمز موتور تریلر و خشک کن هوا است.

سیستم تعلیق جلو از نوع پارابولیک دارای سه لایه فنر و میل موج‌گیر و سیستم تعلیق عقب از نوع بادی با دو بالشتک و کمک فنر، قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور و دارای حافظه ذخیره سازی ارتفاع است.

رینگ و لاستیک

نوع رینگ این کشنده ها یک تکه فولادی با اندازه 22.5×9 و لاستیک‌های آن‌ها اندازه 80R22.5/315 تیوبلس است.

کشنده دیما
کشنده دیما

بررسی امکانات و تجهیزات کشنده دیما:

کشنده دیما با ظرفیت 44 تن یکی از وسایل نقلیه حمل و نقل بار است که به وسیله یک موتور توربوشارژ ازنوع WGT با اینترکولر و تنظیم فشار گاز خروجی،

گرمکن ادبلو، گرمکن سوخت و سیستم پاشش فشار قوی سوخت بهبود یافته است.

از امکانات کشنده دیما می توان به سیستم مدیریت رفتار راننده، کروز کنترل، رابط کاربری روی غربیلک فرمان، ریش چرخ 2 اینچ، قفل دیفرانسیل،

بخاری درجای هوا به هوا، قطع کن باتری در داخل و خارج از اتاق، زاپاس بند و لاستیک زاپاس،

گربه رو، آفتابگیر داخلی و خارجی اتاق، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی در روز، پرژکتور ریش چرخ، گلگیر عقب و جلو، مبدل 24 ولت به 12 ولت،

جعبه ابزار و جک بالابر، آینه قیچی، آینه دید جلو، آینه جدول، گرمکن آینه،

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک، دریچه سقف (سانروف)، بوق بادی و برقی (شهری و برون شهری)، بوق دنده عقب، فن ترموستاتیک افراینده،

سیستم پخش مانیتوردار تمام لمسی، تعلیق بادی صندلی راننده، تنظیمات متنوع صندلی راننده،

میز تاشو، غربیلک فرمان قابل تنظیم، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی درب ها و ریموت کنترل، شیشه بالابر برقی، یخچال داخل اتاق اشاره کرد.

بررسی مزایا کشنده دیما:

کابین لوکس و جادار: کشنده دیما دارای کابینی با طراحی خوب و لوکس است که به راننده راحتی و راحتی فراوانی در طول سفر می‌دهد.

گیربکس دوازده سرعته اتوماتیک: این کشنده دیما دارای گیربکس اتوماتیک با دوازده سرعت است، که عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد.

معایب کشنده دیما:

نبود خدمات گسترده در سطح کشور: یکی از معایب کشنده دیما، عدم ارائه خدمات گسترده و پوشش وسیع آن در سطح کشور است. این ممکن است باعث مشکلاتی برای رانندگان در صورت نیاز به تعمیر و خدمات پس از فروش شود.

هزینه بالای لوازم مصرفی: علاوه بر این، معایب دیگری که برای کشنده دیما ذکر شده است، شامل هزینه بالای لوازم مصرفی آن نسبت به رقباست. این می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری را افزایش دهد.

خرابی زیاد دیفرانسیل: یکی از عیوب اساسی کشنده دیما، خرابی زیاد دیفرانسیل است. این مشکل می‌تواند باعث اختلال در عملکرد کامیون شود و برخی رانندگان مجبور می‌شوند دیفرانسیل مدل دیگری را جایگزین کنند.

عدم داشتن سیستم های ترمز اضطراری و رادار خط خوان: نسبت به رقبا، کشنده دیما به سیستم های ترمز اضطراری و رادار خط خوان مجهز نیست. این می‌تواند در برخی شرایط وضعیت رانندگی را کمی دشوارتر کند.

دمای بالا در گردنه های تیز و طولانی: برخی مصرف کنندگان این کشنده از دمای بالا در گردنه های تیز و طولانی گزارش داده‌اند. این ممکن است به دلیل حجم موتور کوچک و استفاده از سیستم توربو و سوخت رسانی باشد.

با این حال، این مشکل با استفاده از تکنولوژی موجود، تا حدی بهبود یافهای قابل قبولی رسیده است.

عده ایی نظرشان بر این است با توجه به رقبا و تشابه مشخصات فنی دیما با دیگر رقبا ،بهتر است که با این بودجه (حدود ۴۹۰۰.۸۰۰) کشنده اروپای انتخاب شود اما خب روز به روز درخواست خرید برای کشنده دیما نسبت به قبل بالا تر است.

امیدواریم که از آشنایی با کشنده دیما لذت برده باشید نظراتتان درباره کشنده دیما را برای ما بنویسید .

جهت مشاهده مقایسه کشنده دیما با ام پاور میتوانید اینجا کلیک کنید.

گالری

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.