معرفی کاپرا U سری 4WD بهمن دیزل، وانت دو دیفرانسیل با قابلیتهای آفرود

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleشرکت بهمن دیزل با معرفی وانت کاپرا U سری 4WD، بار دیگر قدرت خود را در بازار خودروهای پیکاپ و دو دیفرانسیل ایران به رخ کشیده است. این وانت با بهرهگیری از طراحی کاربردی، موتور قدرتمند، قابلیتهای آفرود و امکانات ایمنی و رفاهی متنوع، انتخاب مناسبی برای رانندگان حرفهای، مشاغل سنگین و حتی علاقهمندان به طبیعتگردی و مسیرهای سخت به حساب میآید.

مشخصات فنی کاپرا U 4WD
کاپرا U به یک موتور تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با حجم ۲,۳۷۸ سیسی مجهز است. این موتور توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن به ۲۲۰ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه میرسد. گیربکس این وانت، دستی ۵ سرعته به همراه دنده عقب (۵+۱) است و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ پیروی میکند. سیستم محرکهی این خودرو چهار چرخ متحرک سه حالته است که شامل حالتهای ۲H، ۴H و ۴L میشود؛ این موضوع نشان از قابلیت بالا در عبور از مسیرهای ناهموار دارد.
کاپرا U ابعادی برابر با ۵۲۶۰ میلیمتر طول، ۱۸۱۵ میلیمتر عرض و ۱۷۸۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهی بین دو محور آن ۳۱۰۰ میلیمتر است. این وانت از یک اتاق بار با طول ۱۶۰۰ میلیمتر، عرض ۱۵۰۵ میلیمتر و ارتفاع ۴۸۰ میلیمتر برخوردار است که فضای مناسبی برای حمل بارهای حجیم ایجاد میکند. وزن خالص خودرو ۱۷۳۰ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص آن به ۲۶۰۰ کیلوگرم میرسد. ظرفیت بار مجاز سرنشین به همراه محموله، ۸۷۰ کیلوگرم اعلام شده است. همچنین کمترین فاصله این خودرو از سطح زمین، ۲۰۰ میلیمتر است که برای مسیرهای ناهموار مزیتی بزرگ محسوب میشود. سایز تایرهای کاپرا U، برابر با 235/70R16 انتخاب شده است.
کاپرا U 4WD به مجموعهای از سیستمهای ایمنی و کنترل پایداری مجهز شده تا در مسیرهای شهری و جادهای، سطح مناسبی از امنیت و کنترل خودرو را تضمین کند. از جمله این سامانهها میتوان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESP (که با ESC نیز شناخته میشود) اشاره کرد. این خودرو همچنین به سیستم کنترل کشش یا TCS، کنترل لغزش ASR و سیستم ترمز ضد قفل ABS همراه با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است. سیستم کمکی ترمز اضطراری نیز با عناوینی همچون BAS، EBA و BA در این خودرو فعال است. از دیگر تجهیزات ایمنی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی یا HAC و همچنین سیستم پایش فشار باد تایرها است که به صورت لحظهای راننده را از وضعیت تایرها آگاه میسازد. کاپرا U دارای ایربگهای جلو برای راننده و سرنشین و هشدار باز بودن کمربند ایمنی روی صندلیهاست که ضریب ایمنی کابین را افزایش میدهد.
در بخش رفاهی و آپشنها نیز کاپرا U عملکرد قابل قبولی دارد. سیستم تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینههای جانبی برقی و شیشه بالابر برقی بخشی از امکانات پایه این خودرو هستند. همچنین سیستم مولتیمدیا با صفحهنمایش و قابلیتهایی مانند دوربین دید عقب برای راحتی در پارک و دنده عقب در آن تعبیه شده است. ریموت کنترل، دستگیرههای در کرومی، چراغهای جلو با روشنایی خودکار (Auto Light)، دیلایت (چراغ روز)، مهشکن جلو و چراغ ترمز سوم نیز در لیست تجهیزات ظاهری و رفاهی کاپرا U جای دارند. در بخش طراحی خارجی، ابرویی چرخ جلو و عقب نمای اسپرتتری به خودرو میبخشد.
بیشتر بخوانید: شرکتهای پیشرو در تولید کامیونهای چینی در ایران از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳
جمع بندی، چرا کاپرا بهمن دیزل؟
کاپرا U 4WD با مجموعهای از ویژگیهای فنی قابلاتکا، طراحی مناسب، امکانات ایمنی کامل و رفاه نسبی کابین، یک گزینه بسیار مقرونبهصرفه برای کاربریهای شهری و بینشهری و حتی آفرود است. قدرت موتور مناسب، توانایی بالا در حمل بار، سیستم دو دیفرانسیل سه حالته و تجهیزات ایمنی مدرن، همه در کنار هم این وانت را به یکی از انتخابهای شایسته در بازار پیکاپ ایران تبدیل کردهاند.




شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
-
تست کامیون شکموتو کمپرس در معدن و گردنه ابولحیات با ۲۵ تن بار خالص12 اردیبهشت, 1404
-
پیشرفت عجیب چین، کامیون بدون آلایندگی در چین رونمایی شد!5 اردیبهشت, 1404
-
ویدیو قویترین کامیون دنیا، ولوو اف اچ۷۸۰ جفت دیفرانسیل ۲۰۲۵22 فروردین, 1404
-
-
ویدیو معرفی اسکانیا تورینگ جدید، اولین اتوبوس وارداتی 202525 اسفند, 1403
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
22 دیدگاه
بنام خدای مهربان : انشالله باید دید که مطالب تحریر یافته با قابلیت های خودرو در عملکرد مطابقت دارد و از طرفی قیمت واقعی و مراعات عدل و انصاف از اهمیت بالائی برخوردار هست و مصرف بنزین و …. مورد بررسی قرار نگرفته است .
کاملا درست و متین فرمودید .
لطفآ کامل توضیح دهید
درمورد مصرفی بنزین یا گاز
امکان دوگانه بودن وقیمت
ونشان دادن سواری درجاده و
توضیحات داخل ماشین
اینجور توضیحات ادموتردید
میندازد. موفق باشید.
لطفآ کامل توضیح دهید
درمورد مصرفی بنزین یا گاز
امکان دوگانه بودن وقیمت
ونشان دادن سواری درجاده و
توضیحات داخل ماشین
اینجور توضیحات ادموتردید
میندازد. موفق باشید.
فریدون جان این کاپرا دیزلی و گازوئیلیه دوگانه نیست😁
لطفآ کامل توضیح دهید
درمورد مصرفی بنزین یا گاز
امکان دوگانه بودن وقیمت
ونشان دادن سواری درجاده و
توضیحات داخل ماشین
اینجور توضیحات ادموتردید
میندازد. موفق باشید.
خداییش ماشین خوبیه ولی به شرطی که قیمتشم خوب ومنصفانه باشه….
اصلأ به نظرمن ماشین هایی که دومحورشون متحرک هستن ماشینهای پرقدرت وپرشتابی هستن….فقط اگه دنده اتومات هم بود خیلی خیلی خوب میشد
آقا شاید کاپرا دوکابین در مقابل ماشین های خارجی چه وچه وچه به اون کیفیت نباشه ولی انصافا نسبت به قیمتش این ماشین خیلی خیلی عالییه هم تو مسافرت و هم در طبیعت پیمایی وحتی سواری در داخل شهر ماشین خوبیه و تو جاده وزمستان ماشین با گاز کمی اذیت میکنه ولی حالت طبیعی خیلی خوبه بنده با بار 2تن 1000کیلومتر رو با 90تا بنزین راحت میرم
خداییش ماشین خوبیه ولی به شرطی که قیمتشم خوب ومنصفانه باشه….
اصلأ به نظرمن ماشین هایی که دومحورشون متحرک هستن ماشینهای پرقدرت وپرشتابی هستن….فقط اگه دنده اتومات هم بود خیلی خیلی خوب میشد
ماشین مزخرف تو سینه کشی طولانی کپ میکونه راه نمیره ۴۰۰ تا کار زوزه میفته کمک برقی سبک سنگین یکسره قاتی داره گیربکس مزخرف دفرنسیال زوزه تعادل اصلا نداره پول حروم کردنه قدرت موتور اندازه یه مزدا نسیت مکانیک میگه این نان دان مایه بهمن موتور زده
چرت نگو
انشاالله وقتی خریدیدخوتان متوجه دل پردرد صاحبان این خودرو که پیشرانه ضعیفی دارد وفقط توان کشیدن بدنه خودش در جادهای هموار رادارد می شوید .
سلام وعرض ادب قیمت چنده؟.بازار خیلی گرون میگن . راهنمایی کنید بخواییم مستقیم از کارخونه بخریم کجا بریم.
آشغال چینی پر مصرف استهلاک بالا قیمت نجومی
بی کیفیت آشغال پر مصرف چینی پرمصرف استهلاک بالا
فقط میدونم تباه شدیم . لعنت به باعث بانی
بیچاره مردمی که از پراید میپرن چینی میخرن و انگار دنیای آپشن و رفاه و لذت رو توی ماشین چینی دیدن و از خداشونه . مردم ایران از عرب باید بالاتر میبود . افسوس ماشین های آمریکایی و روز دنیا رو برای مردم ممنوع کردن
تمام دوستانی که نظر دادن اکثرا از کنار کاپرا هم رد نشدن جهت اطلاع این ماشین از سال ۸۹ تولید میشه و بسیار پیکاپ کم استهلاک و کم خرجیه بنده ۱۰ ساله که دو مدل ۹۰ و ۱۴۰۱ رو سوار میشم و عالیه
ما داریم دوساله خدایی عالیه .اصلا به نظر من بهترین ماشین ایرانیه تولید شده هست .ولی متاسفانه خیلی کم تولید میشه .
ما داریم دوساله خدایی عالیه .اصلا به نظر من بهترین ماشین ایرانیه تولید شده هست .ولی متاسفانه خیلی کم تولید میشه .
سلام یک کشور همسایه برید مثلاً عراق ببینید چی ماشینهای سوار میشن آخه چرا ما اینقدر بدبختیم چرا چرا چرا ،،،،
من مدل ۹۰داشتم ده سال ازش مثل اسب کارکشیدم ولی بهش هم میرسیدم آخ نگفت الان فروختم دوباره صفرشوخریدم نسبت به خودش وپولش وهم ردیفاش ماشین خوبوعالی هستش
کاپرا ماشین خوب و قدرتمندی است موتورش با امیگو آسنا، کی ام سی، وینگل، و سایر پیگاب های 2400 میتسو بیشی هیچ فرقی نداردفقط قیمتش از اسنا و کی ام سی یک میلیارد تومان کمتر است.
ارسال دیدگاه