جایگزین نیسان آبی کامیونت چانگان با قیمت اقتصادی در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبرای بیش از سه دهه، نیسان آبی یکی از محبوبترین خودروهای باری سبک در ایران بوده، خودرویی که با وجود مصرف سوخت بالا، آلایندگی زیاد و ایمنی پایین، هنوز هم در جادههای شهری و بینشهری دیده میشود. کامیونت چانگان Xingka به تازگی وارد بازار ایران شده و بسیاری از فعالان حوزه حملونقل سبک آن را جایگزین نیسان آبی میدانند! خودرویی که بیش از چهار دهه در بازار باری ایران حکمرانی کرده است.
اما آیا Xingka میتواند جانشین شایستهای برای نیسان زامیاد باشد؟ در این مقاله باکامیون به بررسی مشخصات، مزایا، معایب و جایگاه احتمالی این کامیونت در بازار ایران میپردازیم.

در ایران، این خودرو توسط شرکتهای خصوصی مونتاژ یا وارد میشود و به عنوان یک گزینه جدید برای جایگزینی با نیسان زامیاد در ناوگان حملونقل مطرح شده است.
کامیونت چانگان، یکی از تولیدات شرکت بزرگ چینی Changan است. این خودرو در دستهی کامیونتهای سبک شهری قرار میگیرد و با طراحی جمعوجور، موتور کممصرف و قابلیت باربری تا یک تن، مناسب کسبوکارهای کوچک، باربریهای درونشهری و پلتفرمهای حمل بار آنلاین است. طراحی این خودرو به گونهای است که هم در کوچههای تنگ شهر بهراحتی حرکت میکند و هم ظرفیت مناسبی برای بار دارد.
مشخصات فنی کامیونت چانگان
کامیونت چانگان Xingka به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز است که توان تولید حدود ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور با یک جعبهدنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شده و قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند. یکی از مزایای این کامیونت، مصرف سوخت اقتصادی آن است که بهطور میانگین حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.
از نظر توان حمل بار، Xingka توانایی جابهجایی حدود ۱.۲ تن بار را دارد که برای مصارف درونشهری و بینشهری سبک مناسب ارزیابی میشود. در بخش ایمنی، این خودرو به ترمز ضد قفل (ABS)، کیسه هوای راننده و ترمزهای دیسکی در جلو مجهز است که نسبت به استانداردهای فعلی ایران در ردهی مناسبی قرار میگیرد.
استاندارد آلایندگی کامیونت Xingka یورو ۵ یا ۶ است که بسته به مدل وارداتی یا مونتاژی، ممکن است متغیر باشد. این موضوع بهویژه در شرایط فعلی زیستمحیطی و محدودیتهای آلایندگی در کلانشهرها یک مزیت مهم برای این خودرو به حساب میآید.

قیمت کامیونت چانگان در ایران
شرکت چانگان، این محصول را با قیمت ۵ هزار دلار راهی بازار کرده است و با احتساب تمام هزینهها، میتوان انتظار داشت که این محصول با قیمت کمتر از ۱ میلیارد تومان راهی کشور ما شود.
با توجه به نوسانات ارزی و سیاستهای وارداتی، قیمت کامیونت چانگان احتمالا در بازار ایران بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان قرار دارد.
جایگزینی خودرویی با سابقهی ۴۰ ساله در بازار ایران، آن هم در قشری که به قابلیت اطمینان و هزینهی نگهداری اهمیت زیادی میدهد، کار سادهای نیست. اما چانگان Xingka به عنوان یک گزینه مدرن، کممصرف، کمآلاینده و ایمنتر وارد این رقابت شده است.
اگر شبکه خدمات پس از فروش گسترش یابد و قیمت آن در محدوده قابل قبول باقی بماند، میتوان انتظار داشت که بهتدریج بخشی از بازار نیسان آبی را از آن خود کند. اما فعلاً نمیتوان گفت که جایگزینی کامل و قطعی در راه است.
بیشتر بخوانید: دلایل افزایش حق بیمه نجومی رانندگان کامیون!
جمع بندی
کامیونت چانگان با طراحی کاربردی، مصرف سوخت پایین، آلایندگی کمتر و قیمتی مناسب، یکی از جدیترین گزینهها برای نوسازی ناوگان حملونقل سبک کشور است. اگر بهدنبال راهاندازی یک کسبوکار جدید حملونقل هستید، یا میخواهید خودروی فرسودهتان را کنار بگذارید، وقت آن رسیده که با کامیونت چانگان بیشتر آشنا شوید.
با ورود کامیونت چانگان Xingka به بازار ایران، حالا گزینهای تازه برای جایگزینی نیسان آبی پیشروی رانندگان و فعالان حملونقل قرار گرفته است. نظر شما چیست؟ آیا حاضرید چانگان Xingka را بهجای نیسان آبی انتخاب کنید؟
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
81 دیدگاه
اگر دو کابیت و محور عقب جفت چرخ بود خریدار داشت اما جای نیسان نمی گیرد مثل هیوسو که در یزد منتاژ می گردد است
بااین تفاصیل چانگان نمیتونه جای سایپاآبی بگیره؟ سایپاآبی ۲،۲/۵ تا۳تن بارمیکشه واین چانگان ۱/۲ تن کجا به کجا وقیمتش هم خیلی بالاست
قیمت تمام شده شرایط قسط بفرماید
جادارترا باربندخشکلی هم بزاری روش براتوشهر عالیه
فقط لاستیک ورینگش رابانیسان مقایسه کنید به هیچ عنوان جای نیسان رانمیگیره شاید فقط ازآریسان بهترباشه
۵ هزار دلار با دلار ۸۰ هزار میشه ۴۰۰ میلیون اون ۶۰۰ میلیون دیگه واس چیه
نیسان لامصب ۵تن بارفروش بیاد آخ نمیگه،ولی این ۲تن باربزنن بهش باآسفالت پرس میشه
به نظرم جایگزین وانت پیکان بشه بهتره،ایسوزو هم نتونسته جای نیسان آبی را بگیره.
واقعا عالی من دو ماه خریدم قیمت با نیسان فرقی ندارن ولی قدرت سواریش عالیه
از کجا میتونیم سفارش بدیم برای خرید
باسلام جنس چینی یه ریال
بعدش هم نیسان آبی کجا واین
چنکان کجا
ارابه مرگ ماشینهای چینی و ایرانی اگر برای مردم دارید خوبی میکنید ماشینهای ژاپنی وارد کنید نه چینی مذخرف مافیا زیاد تو ایران سود زیاد میزنن تو جیب سران مملکت
سلام خوبه خداکنه بیاره شایع نباشه من موافقم باقیمت ارزان نه گران
نمایندگیش کجای ایرانه قیمتش چنده
Idont nooo
چند خریدی همشهری؟
بهقولخودتان میتواند1200بارجابجاکند..پس هنوز هم همان نیسان آبی صدرنشیناست.بجایآریسان یا وانت پیکان و پراید می شود گفت.خوب است
برادر من نیسان آبی ۳ تن بار جابجا میکنه نه ۱ تن – این ماشین میتونست جایگزین وانت پیکان باشه
آقاحجت عزیز شما وقتی که از چیزی اطلاعی نداری الکی نظر نده بنده خودم آریسان یک دارم خیلم راضیم از صفر دست خودم بوده ۱۵۰۰ بهشم بار میزنم همیشه فقطم یه لا فنر اضافه کردم بهش ماشینه خوبیه فوله هیچ ایرادیم نداره خودت چی سوار میشی که الکی نظر میدی
فقط نیسان
جای وانت بار رو میتونه بگیره. ولی جای نیسان رو به هیچ وج. قیمتش هم خیلی زیاده. البته توی چین زیاد نیست. اینجا خیلی میکشن رو قیمتش
حتی بنز و خاور وایسوزو هم نتونستن جای نیسان ابی رو بگیره
خود نیسان هم نتونست جای نیسان رو بگیره شوکا و پادرا وغیره هم نتونستن جای نیسان جونیور رو بگیرن
این جقله که جای پیکان وانت روهم نمیتونه بگیره
شاید بتونه جای ارییسان یک رو بگیره وسلام
جای پراید وانت روهم نمیتونه بگیره
قیمت ۵۰۰۰دلار را باور کنیم یا قیمت ۸۵۰میلیون تومان را
جایگزین نیسان فقط خودش بوده تافعلاحداقل.. این فورس f38هم ازنظرابعاد بازم نمیشه جای نیسان بدونی
خاک توسرتون
به نظر نمی تواند جای نیسان آبی را بگیره نیسان ۳.۵ تن بار هم استفاده شده قیمت قطعات و خدمات نیسان عالی است و قابل دسترس
هنوز هم نهنگ ابی با بارگیری ۲۰۰۰ کیلو گرمی اسمی گاها تا ۳۰۰۰کیلو رسمی توان هیچ نفس کشیدن را به هیچگونه حریفی نمی دهد پس بازم زنده باد نیسان پیر خسته 😩وفرتوت.
نه از نظر قیمت و نه از نظر توانایی حمل بار به هیچ وجه قابل مقایسه با نیسان آبی نیست .یک نیسان توان حمل بار تا ۳ تن را دارد و قیمت آن هم حدود ۷۰۰ میلیون است . پس منظور شما از جایگزینی مناسب چیست .
شاید سود آن برای خودروساز بیشتر است .وگرنه برای مصرف کننده بلحاظ حمل بار تا ۱/۲ تن هیچ مزیتی محسوب نمیشود
دوستان درست گفتند ولی یه چیز جا ماند نیسان ابی ۳ تن بار رو جابجا میکنه الان قیمتش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومنه و ماشینی که شما میخواهید جاگزین نیسان کنید ۱/۲۰۰ کیلو جابجا میکنه کمتر از نصف پس زحمتی بکشید قیمتش رو نصف نیسان بزنید مثل وانت پراید
بی خودی ادا در نیارید فقط اگه تکنولوژیشو دارید سوخت اسب آبی را کم کنید همچنان در صدر میمونه
تا ۵تن هم ازش کار میکشن در جاده هم که سالاره
چرابازارداخلی رادست بیگانگان میدهندچراخودتان نمی سازد مگرخودروسازان بجای مغزپهن توکلیه یشان است
نیسانیعنیتکنیسانحتاداشتنشتوخانهبرکته
به احتمال زیاد شاید بتونه جای وانت مزدا رابگیره.
مزدا ۲۰۰۰ از نیسان آبی هم. بهتره چی میگی معلومه که اصلا اطلاعاتی در مورد مزدا ۲۰۰۰ نداری من جفتشو دارم مزدا حرف و حریف نداره
هیچ وقت نمی تونه جای نیسان را بگیرد
چون واقعا با این ماشین ها نمی توانند جایگزین براش
پیدا کنن
هیچ وقت نمی تونه جای نیسان را بگیرد
چون واقعا با این ماشین ها نمی توانند جایگزین براش
پیدا کنن
سلام
قرار یود بعد از ترور شهید فخری زاده که از توسط نیسان آبی کمک گرفته بوده اند خط تولید تولید متوقف گردد هنوز نیسان آبی قاتل جاده ها است فقط برای راننده که سه تن بار را با خود می برد جذاب است به نظر من می بایست نیسان را با تاریخچه خود ارتقا تکنولوژی با صفت قبلی از جمله استحکام وحما بار با ورن سه تن…. داد
جای نیسان رو کدوم ماشین میگیره که ۲/5تن تیر آهن ۱۲ متری بزنه و موقع خالی کردن با فرار و ترمز در حالی که قسمت جلوش حدود ۷۰ سانت بلند می سه بارش رو خالی می کنه
جای نیسان رو کدوم ماشین میگیره که ۲/5تن تیر آهن ۱۲ متری بزنه و موقع خالی کردن با فرار و ترمز در حالی که قسمت جلوش حدود ۷۰ سانت بلند می سه بارش رو خالی می کنه
واقعا جای تاسف داره آیا این کلم بر می تونه جای نیسان را بگیره با کدام ادله منطقی
قمه نیست تایلیوره داداش
چقدر شما بدبختید شاسی نیسان رو بردارید بروز کنید موتور گیربکس رو بروز کنید تا بتونه تا سه تن رو تحمل بار کنه مردم نیسان رو ول میکتنالبته چون شما فقط فکر منافع خودتون هستید ن جون مردم اوضاع همینه
فقط میتواند گزینه جدیدی در بازار باشد اما جایگزین نیسان آبی نمی شود. ضمن اینکه شرکت تولیدی باید قطعات مورد نیاز مصرف کننده را به وفور وارد بازار نماید نه اینکه همانند مصرف کنندگان هیوسو دست بندگان خدا را در حنا بگذارد و ناچار به دستکاری قطعات سایر خودروها و خوراندن آن به این وانت زبان بسته شوند.شرکت می بایست به واقع تضمین بدهد تا خریدار به راحتی بتواند این وانت را خریداری نماید. بنده از مصرف کننده این وانت پرسیدم گفتند به لحاظ حمل بار و قدرت و مصرف سوخت راضی بودند اما به دلیل بلندی قد راننده پشتی صندلی را بر داشته بود تا راحتتر بتواند رانندگی کند.
به نظر من اگه قیمتش ۵۰۰ باشه خوبه با اضافه کردن فنر میشه بالای ۲۰۰۰تن بهش زد واینکه از نیسان جادار تره هست واین که از نیسان نرم تر
همون تر که پراید جای وانت گرفت میشه که میشه
از این نظر مردم میپرسید عالیه
از اینکه نظر مردم میپرسید عالیه
بجای پیش رفت کردين نیسان باقدرت بالا این چندان بعداز یکسال اصلا بدرد نمیخوره نخرین
به نظر من فقط آف 38و آف 55 توانسته جای نیسان را بگیره فقط باید پول یه ایسوزه 6تن بدی تا آن رایخری
فقط بگردید توی بازار چین ببینید چی وارد کنید که هم بشه ده برابر قیمت حقیقی به قشر زحمتکش و کم درآمد وانت سوارها قالب کرد وهم سود کلان نصیب مافیای اتومبیل و ازما بهتران کنید!!اونم با تعرفه ١٠٠ درصدی!! ازطرفی اسم یه وانت بار 1.٢ تنی با موتور١.۶لیتری که کامیونت نیست! لااقل نیسان آبی هرچی باشه نه پیچیدگی های کامپیوتر و سنسورها رو داره و نه دردسرهای فیلترهای ضدآلاینده گی رو داره که دم بساعت ایراد پیدامیکنن!
جای نیسان را فقط ماشینهای آمریکایی و ژاپنی میتونن بگیرن چینی ها درحد شاسی نیسان هم نیستند
سلام ودرودبرژاپن که بعدازسالهای سال هنوزصنعت ۱۰۰سال قبلش درایران کارسازوقابل تحسین است ننگ بربی عرضه های صنعت خودروی ایران که بعدازاین همه سال وغارت جیب مردم تازه داریدنوکری چین ووسایل بی کیفیتش راباافتخارتبلیغ میکنیدبی شک شما خائنین به خون شهداوآرمانهای این ملت عزیزهستید.
برای بار های حجیم مثل یخچال خیلی هم مناسب هست .دوستان فقط به وزنی که نیسان میتونه جابجا کنه توجه میکنند در صورتی که فضای بار این نوع وانت ها خیلی بیشتر از نیسان هست همه که نمیخوان سنگ و تیر آهن حمل کنند .این خودرو بسیار مناسب پخش دارو .مواد غذایی لوازم خانگی. کابینت و خیلی موارد دیگه هست که نیسان آبی براش مناسب نیست
خیلی ضعیف است فقط به قیمت پراید وانت در بازار ایران شاید خریدار داشته باشد والا هیچ
نیسان تکنولوژی ژاپنه اگه تونستین از ژاپن جایگزین کنین قابل قبوله وگرنه زور نزنین نمیشه
زمانی ماشینی جای نیسان آبی خواهد گرفت که بنزین گران شود و ماشینی که قراره جاشو بگیره کم مصرف و حداقل ۲تن بار جابه جا کنه …..دقیقن مثل نوکیا که جاشو سامسونگ گرفت و حالا شیائومی پس همه چی ثابت نخواهد بود …
کیفیت پایین چینی مفتش گرانه چرا وانت تویوتا تا وارد نمی کنید که عمری باشه با این قیمت
چرا وانت تویوتا وارد نمیکنید که عمری باشه عوض این اشغال
خجالت.بکشینکهمیخاینجایگزیننیسانکنیناینچهماشینیهشبیعهقورباقه
هراشغالی گیرمیارن میچسبوپن به مابدبختاشما دیگه کی هستین
نیسان آبی تا صد سال دیگه هم جایگزینی برای آن نیست باور کنیین. چون مخترع و سازنده اولیه آن شرکت نيسان ژاپن هستش.
جای نيسان آبی را تا صد سال دیگه هم جایگزینی برای آن نیست چون نیسان ژاپن آنرا مخترع و تولید کننده اولیه آنست. هر چیزی که ژاپن ساخت مرگ نداره.
قیمتش خیلی بالاست وجای نیسان آبی رو هم نمی تونه بگیره شاید بتونه جای پیکان وانت وبگیرم اما جای نیسان آبی رو به هیچ وجه…..
این فرغون هیچ وقت جای نیسان را نخواهد گرفت موتور ۱/۶وظرفیت بار ۱۵۰۰کیلویی نیسان که به راحتی ۲/۵تا۳تن بار حمل میکنه
قبل از فروش اعداد پایینی اعلام میشه اما بعدش پول یک ماشین باری بزرگ رو از خریدار درخواست میکنید
این ماشین جایگزین وانت پیکان میتونه باشه ۱۲۰۰کیلو رو وانت جابجا میکنه نیسان تا ۳ تن جابجا میکنه ب نظرم این ماشین نمیتونه جای نیسان رو بگیره با این قیمت ۶۰۰ یا ۸۰۰میلیون
این که چرخهاش مثل پیکان هست اصلا نمیتونه جای نیسان آبی رو بگیره
چه رخ زاقارتی داره
خاک توسرکص مشتون دزدان کثیف چرا تویوتا تبلیغ نمیکنید هرجا بمجل چینی بدردبخور بدین به این ملت خدا زده تویوتا سگش به همتون شرف داذه
واقعا تاسف که چنین فرقونی رو باید ۸۰۰ ملیون مردم پول بدن ، باری که نیسان آبی حمل میکنه سوار این جوجه کنی نمیتونه حرکت کنه . هرگز جای نیسان رو نمیتونه بگیره
حالا کدام عنتر زاده میخواهد وارد کننده باشد جای خود دارد این خودرو فقط به درد شهرداری ها میخورد چه باهاشون آشغال جمع کنند وغیر از آن به درد هیچ چیز نمیخورد نیسانی چه ۳/۵ تن بار میزند وصدها کیلومتر راه میرود اگر این بار را به این ماشین بارگیری کنند درجا اوراق میشودتازه قیمتش هم ۱۰ برابر قیمت گذاری شده وبیشتر از ۷۰ الی ۸۰ میلیون نمی ارزد چه قیمتش درخارج هم همان ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان ما هست ودزدان کثیف میخواهند به قیمت ۱۰ برابر به مردم غالب کنند
خریدار اول و آخرش خودتی . پر خرج ، کم جون و خیلی زود داغون میشه . خواهشا پولتون رو برای آشغالهای چینی دور نریزید . کمی به خودتون سختی بدید، وام بردارید ، قرض کنید اما علاوه بر اینکه راحت کار میکنید اون خودرو سرمایتون میشه . یاد بگیریم به آشغال چینی که سازندش در کشورخودش در رده ۹ و ۱۰ قرار داره نه بگیم . رده ۱۰ در چین یعنی رده هیچ در دنیا .
جایگزین پراید وانت میتونه بشه
قیمت این ماشین بالا است
هم نیسان آبی و هم این یکی هردو رو میشه بجای مستراح استفاده کرد
الان پراید وانت را 400میلیون تومان عرضه می کنید
این جینی نیامده 800ملیون اعلان کردین.
آن هم با این حجم موتور وگشتاور.
چه بدهی تمام نشده به چینی ها داریم .
چند وقت دیگر پک غذا شستن رخت چرک هایشان را هم تحمیل کنید
حواستان به صبر مردم باشد
من یه عمر دارم بانیسان آبی کارمیکنم والا اگه مراقبش باشی تا دوسال بار ببر بی مشکل بعدم این ماشینی که کار چین است فقط بدرد خودشون میخوره
سلام خداکنه بیاره دست دلال کوتاه باشه نه مشت دلال دزدی زندگی ماملت سیاه کرده خداکنه بیاره ازماشین ایرانی بهتره
نیسان ابی دو تن بیشتر بار نزنید بدبخت میشید
آیت هم جوک اردیبهشت ۴۰۴
آخه قوزمیت اینکه لاستیک ژیان زیرشه چطور یک تن بار بین شهری میبره.
بنجلیست چینی رو میخوای قالب کنی به مردم.؟
نیسان آشغال شده ولی هنوز حرف اول رو میزنه.
من با نیسان۵۰ گونی صد کیلوئی آرد زدم بین شهری بار رو بردم. خاور نمیتونست این بار رو برداره.
شماها فقط غلم حلقه به گوش چین آشغال خور شدید.عرضه ندارید از اروپا و سازنده های دیگه خرید کنید نفت رو مجانی میدهید چین کمونیست همون برادرتان بجاش آت و آشغال میگیرید خاک بر سرتون.
ماشین های بی کیفیت چینی را سران نفوذهای کمونیست چین وروسیه وارد کشور می کنند چرا از تویوتا وبنز وفیات رنو ماشین های آمریکای استفاده نمی کنید چین وروسیه شده اند برای ایران بلای جان وملت را زیر چکمه کمونیست ها نابود نی کتید
اگر به جای ابنکار کیفیت نیسان آبی را افزایش دهند مثلاکابین راننده و صندلی باکیفیت وجادار بسازندوسوخت وموتور را جدید کنند خیلی بهتر است تا اینکه این ماشینهای بنجل چینی را وارد کنند
ارسال دیدگاه