برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

11261

افزایش هزینه ترخیص کامیون وارداتی از گمرک،چالش خریداران

تاریخ خبر

افزایش هزینه های ترخیص کامیون های وارداتی در سال ۱۴۰۳ ،بعنوان مثال یک ولوو اف اچ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیارد هزینه تا پلاک دارد!

ریز هزینه ها خرید و ترخیص کامیون های وارداتی

هزینه خدمات سایپا دیزل ولوو وارداتی 4.700.000.000ریال

هزینه ثبت سفارش و حق العمل کاری شرکت 7.000.000.000 ریال

هزینه گمرک کامیون وارداتی: 8,310,319,028 ریال

هزینه بازرسی بانک کامیون وارداتی: 8,500,000 ریال

هزینه استاندارد کامیون وارداتی: 300.000,000 ریال

هزینه بازرسی استاندارد کامیون وارداتی: 65,400,000 ریال

هزینه مالیات کامیون وارداتی حدود: 1.250.000.000 ریال

هزینه بازرسی آلایندگی کامیون وارداتی: 25.000.000 ریال

هزینه محیط زیست کامیون وارداتی: 65,400.006 ریال

هزینه قبض انبار شرکت حمل با هزینه تخلیه کامیون وارداتی: 49.867.500 ریال

هزینه خدمات انبارداری کامیون وارداتی: 200,000,000 ریال

هزینه کارمزد بانک (بیمه بانک، گردش ریالی، کد ساتا، استاد بانکی و ..) کامیون وارداتی: 400,000,000 ریال

هزینه کارمزد بازدید و اخذ نمایندگی کامیون وارداتی: 150,000,000 ریال

هزینه پلاک و شماره گذاری حدود 1.100.000.000 ریال

هزینه اسقاط کامیون وارداتی با احتساب پرداخت ۵ درصد از ارزش کامیون و دارا بودن کارت هوشمند حدود  2.500.000.000 ریال  (اگر طرح ۵ درصد حذف شود باید طبق طرح جدید ۱۲ برگ اسقاط پرداخت شود که حدود 6.000.000.000 میشود)

هزینه ترخیص کامیون وارداتی
افزایش هزینه ترخیص کامیون وارداتی

دلیل افزایش هزینه های ترخیص کامیون وارداتی

در ایران عادت داریم که شاهد این باشیم که هر شاله نرخ و تعرفه ها افزایش میابند و مشخص است که هزینه های پلاک کامیون های وارداتی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۳ نباید یکسان باشد اما اخیرا شاهد افزایش قیمت عجیب تعرفه موارد مختلف ترخیص کامیون ها از گمرک هستیم.

اولین موردی که شرکت ها بیان می‌کنند افزایش یافته مبلغ هزینه حق العمل کاری است که با ثبت سفارش با هم از راننده می‌گیرند.

هزینه حق العمل کاری ‌که همراه با مجوز ثبت سفارش است در ابتدا سال قبل از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گرفته می‌شد با تمدید ظرفیت ثبت سفارش ها در ماه مهر و آبان این مبلغ کسر گرديد اما از اواخر سال ۱۴۰۲ که ثبت سفارش کامیون های مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کم شده است شاهد افزایش نرخ شرکت ها از ۳۰۰ میلیون به ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون هستیم ،حتی در بعضی موارد مبالغ یک میلیاردی نیز این روز ها بدلیل نبود ثبت سفارش با عنوان حق العمل کاری از کامیون ها درخواست می‌کنند و رانندگان نیز که کامیون را پشت مرز خوابانده و معطل هستند مجبور به پذیرش اینطور قرار داد هایی می‌شوند.

مورد دیگر که در ترخیص کامیون ها افزایش یافته تعرفه مالیات است که از ۹ درصد ارزش افزوده به ۱۰ درصد رسیده است.

تعرفه گمرک و ترخیص افزایش یافته و هزینه خدمات که هر شرکت به ازای مجوز ترخیص کامیون ها باید صدور بنماید تا در گمرک ثبت کامیون ترخیص شود نیز افزایش یافته است .

بعنوان مثال خدمات سایپا دیزل از ۳۲۰ میلیون به ۴۷۰ میلیون رسیده است و آریا دیزل نیز خدمات کامیون های رنو را افزایش داده است.

علاوه بر سه مورد بالا یک چالش جدید نیز چند ماهی است ایجاد شده است و شرکت هایی که تخصیص ارز را از صادرات خود می‌زنند بدلیل قوانین مالیاتی مجبور هستند کامیون را کالای خود دانسه که به فروش می‌رسانند که همین مورد باعث می‌شود بعضی از شرکت ها حدود ۱۰ درصد از ارزش کامیون را بعنوان مالیات می‌گیرند که مبلغی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود!

اولین نفر امتیاز دهید

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.