مقایسه و تفاوت کامیون رنو تی نیوفیس با رنو تی نسل قبل

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این بخش قصد داریم کامیون رنو تی نیوفیس مدل ۲۰۲۲ را با نسل قبلی رنو تی که در سال ۲۰۱۵ رونمایی و کامیون برتر همان سال شد بررسی نماییم و تفاوت های این دو نسل را نسبت به یکدیگر بیان کنیم .
مقایسه دو نسل رنو تی وارداتی
در سال ۲۰۱۴ اولین نسل کامیون های جدید رنو با نام تی تولید و در سال ۲۰۱۵ رونمایی شدند که در همان سال نیز کامیون برتر سال گردیدند.
کامیون های رنو تی نسل جدید کامیون های رنو بودند که طراحی کابین شان الگو برداری از رنو مگنوم شده بود و با طراحی جذاب و کابین سقف بلند و سقف نرمال به بازار عرضه میشدند.
این نسل کامیون های رنو نیز مانند سری پرمیوم دارای موتور ، گیربکس و شاسی ولوو بودند.

کامیون رنو تی با کابین سقف بلند و نرمال و با موتور های ۱۱ و ۱۳ لیتری ولوو که از ۳۸۰ تا ۵۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکردند قابل سفارش گذاری و خرید بودند.
این نسل طلایی تا سال ۲۰۲۲ یعنی هفت سال بر روی خط تولید رنو بود و پرفروش ترین کامیون رنو تراکس در طول تاریخ شناخته میشود.
این نسل در سال ۹۷ توسط آریا دیزل بعنوان تنها نماینده کامیون های رنو در ایران ،به کشور وارد و سپس به تعداد حدود ۱۳۰ عدد مونتاژ گردید.

رنو تی نیوفیس
رنو تی نیوفیس نسل جدید کامیون های رنو است که از سال ۲۰۲۲ رونمایی و به بازار نیز عرضه گردید.
در این نسل کامیون رنو کامیون برتر سال نگردید اما رنو تراکش سعی کرد تا با بهبود بخشیدن بخش های مختلف مخصوصا بخش های فنی و ظاهری نسبت به رقبا خود عقب نیوفتد و بازار هدف خود را از دست ندهد.
البته که واقعا هم موفق بود و در سری جدید توانست فروش بسیار خوبی را داشته باشد به نحوی که اگر همین حالا اقدام به خرید رنو تی نیوفیس صفر کیلومتر از خود شرکت کنید بین ۳ تا ۶ ماه زمان میبرد تا کامیون اماده تحویل گردد.
رنو تی نیوفیس نیز با کابین سقف نرمال و سقف بلند (های) وهمچنین موتور های ۱۱ و ۱۳ لیتری سری جدید که از اصالت ولوو بهره میبرند اما مثل سری قبل دقیقا مشابه با اف اچ ها نیستند ،تولید و به بازار عرضه میشود.

تفاوت رنو تی نیوفیس با رنو نسل قبل
یک: اولین تفاوت اصلی رنو تی نیوفیس با رنو تی نسل قبل مربوط به بخش ظاهری است ،به این شکل که هیچ گونه تغییر اساسی در چهارچوب و ساختار کابین ایجاد نشده است و صرفا در نمای جلو تغییراتی ایجاد گردیده که کامیون را امروزی تر و قابل رقابت با نسل های جدید دیگر برند ها میکند.
در بخش جلو پنجره نیوفیس نسبت به سری قبل کاملا تعییر کرده و مشبکی های جلو پنجره کوچک تر شده اند .
چراغ های نسل جدید نیز هوشمند و تمام ال ایی دی شده اند که نسبت به سری قبل که کاسه ایی بود کاملا متفاوت گردیده اند.
در بخش ظاهری شمشیری های اطراف و فلاپ ها نیز نسبت به یکدیگر تغییر کرده اند.
دو: دومین تغییر در بخش درون کابین است که صحفه دیجیتالی لمسی به داشبورد اضافه شده است که قابلیت های بسیاری مانند وای فای ،دوربین،بلوتوث،تماس و مکان یابی را داراست.
در بخش درون کابین تغییر اصلی حذف کلید سوئیچ و اضافه شدن کلید لمسی برای استارت کامیون است به این شکل که باید ریموت درون کابین قرار داشته باشد و سپس با لمس کلید کامیون استارت میخورد.
در نمای درون کابین صحفه کیلومتر نسر نسبت به نسل قبل تغییر کرده است.

سه :سومین و مهم ترین تغییر در بخش فنی است به این شکل که موتور و گیربکس کامیون های جدید رنو نسبت به سری قبل تغییر کرده اند.
گیربکس یک گیربکس دوازده سرعته اتوماتیک قرار میگیرد اما نسل جدید گیربکس های ای شیفت ولوو است که سرعت تعویض دنده شان بهبود یافته است.
موتور کاملا نسبت به سری قبل متفاوت شده است و دارای تغییرات زیر شده است.
موتور جدید رنک تی نیوفیس
این موتور دارای سیستم توربو کامپوند یا همان جفت سوپر شده است که از گاز های خروجی دوباره انرژی جذب میکند.
همچنین موتور دارای سیستم پیستون های مواج شده است که حداکثر بهره وری از سوخت را داشته باشند.
موتور نسبت به سری قبل ۷ درصد مصرف سوخت کمتر ،۲۰ درصد تولید صدای کمتر است.
برای درک بهتر تفاوت موتور ها در نظر داشته باشید بجز موارد بالا ،یک موتور رنو تیو نیوفیس در مقایسه با موتور رنو تی عادی اگر هر دو هم حجم و توان باشند موتور رند تی نیوفیس میتواند تا ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری را تولید کند.
قیمت رنو تی عادی مدل ۲۰۱۸ سقف بلند اینتاردر گیربکس دار پلاک شده حدود ۷.۵۰۰ و قیمت رنو تی نیوفیس ۲۰۲۲ صفر سقف بلند با اینتاردر گیربکس حدود ۱۰.۵۰۰ است.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
20 دیدگاه
فامیلیمون راننده بود…
یه اف اچ 420 داشت
یکی ازینا خرید روز قبل اینکه فوت شه
تو بندر با ماشین دوستش رفت کمکش کنه ولی برنگشت..!
واقعاً رانندگی یکی از بدترین شغلاست
…
بی رقیب …..بی نظیر ….
بهترین کشنده وارداتی
سلام،،،، ماشینهای خوبی هستن اماحیف که با این قیمتها امثال بنده که عمریست راننده بیابون هستیم نمیتوانیم بخریم….. لعنت بر باعث وبانی اش….
الهی آمین
سلام ماشیناخوبن اما قیمتها تو ایران خدایی ووجدانی نیست خدالعنتتون کنه که جیب مردم میزنید
سلام واقعا برنامه خوبی داری اگه بیشتر توضیح بدهید راجع به قدرت موتور وشرکت سازنده ممنون میشم
سلام ممنون از شما .موتور ها بر اساس سفارش گذاری که میشوند از موتوز های 11 و 13 لیتری میتوانند استفاده کنند که از 380تا580 اسب بخار بر اساس نوع استفاده و سفارش مشتری میتونه متغیر باشه ولی معمولا 480 و 520 اسب بخاری هستند
ماشین خوبی است اولا لوازمشان گران هست دوما خود ماشین گران هست سوما بدست راننده نمیرسد یا دلال می خرد یا پول دار چه فایده بدست اصل راننده نمیرسد
واقعا خیلی خوبه فقط گرونه
رفیق لعنت بر بانی من هم بیست وپنج سال راننده بودم خدا به ما هم قسمت کنه انشا الله
لعنت به مسولان بیشرف دزد
بیناموس ایرانی چرا نباید داشته باشه
بابا افغانستان زمانی که دلار تو سی خورده آی بود یک کامیون هجده چرخ مدل 2010به بالا رو با بیست الا سی میلیون خرید فروش میشه تو همین افغانستان خراب شده همسایه شرقی جنگزده آنوقت تو ایران همون کامیون با قیمتی افسانه ای در بازار خرید و فروش و معامله میشه که خریدار کم نداره بخدا قسم نمی دونم ای چه سیاستیه که هر چی گرانتر بشه مشتری بیشتر پیدا میشه
سلام حتی با این وضعیت دلار و یورو هیچ جای دنیا کامیون سی میلیونی نمیتونید پیدا کنید
سلام دقیقاً من مرز افغانستان میلک هستم از یه میلیارد تا دومیلیارد هم است
بنده خدا خودشم گفته زمانی ک دلار ارزون بود….
ما که چندسال راننده بیابون هستیم از اکثر برنده ها جانبداری کردیم هیچکدام از واردکنندا نگفت بیا اقساطی یک تومان نقدی بده ببر شما میگید فلان.
یک چی درگوشی بهتون میگم درخصوص تحریم ها نزد خوداتون باشه
تحریم نمیزاره.من میگم یک نفر از رانندا که ارتباطات خارجی اش خوب است با تولیدکننده آلمانی ودیگر ارودپایا تعامل کنن چندتا کشتی نفت ببرن برای شرکت پتروشیمی اون کشور بگید پولشو بریرن بحساب تولیدکننده کامیون در عوض پول نفت کامیون ارزانقیمت به مشتری ایرانی بدن یعنی تهاتر نفت با کامیون.سپس کامیون رو از شرکت پترو شیمی آلمانی دریافت نمایید بنظرم خیلی ارزانتر درمیاد.چرا در کشورهای عربی این کشنده ها بسیار تا بسیار ارزان هستن؟اگر بزارن توافق با چین پا بگیره مطمئن باشین تحریم ها فرو میریزد میگن اعتراضات داخلی بهانه اون چیزاست میخان چین به ایران نیاد سرمایهگذاری کند تو پیام رسانا خوندم.ما که صدسال دیگه دنبال کشنده چینی نیستیم هرکی عاشق اونا هست بخرد مبارکش باشد چرخش تاابد براش بچرخد.حالا اگر وامی هم میدادن اروپایی دست دوم میخریدم خوب بود نمیدن.باید صبر کرد تا ببینیم تحریم چی میشه.کشنده ها بصورت دست دوم از شرکتها خریداری میشن فکر نکنم کمپانی سازنده بدلیل تحریم ها به مشتری ایرانی بفروشد سود کسی میکنه از کمپانی خریداری در اختیار وارد کننده به ایران میدهد.
سلام اگه میشه فرق موتور رنو کامیون و اتوبوس رنو چه داخل شهری چه بیابانی یه توضیح بدید
کلا برندهای فرانسوی عیبهای زیادی دارند چه سواری وچه کامیون .همیشه مخصوصا در کشور های گرم مانند انسان مریض عمل می کنند از نظر جنسیت قطعات هم همیشه پسبت به نوع امریکایی وکره ای وژاپنی وآلمانی وانگلیسی آلیاژشان خیلی ضعیف است .چون صنعت فرانسه در مقابل صنعت کشور های صاحب صنعت مستضعف تر است .حالا خودتان مقایسه کنید ماشینهای فرانسوی را با سوئدی وامریکا وژاپن وحتی کره .
چون مخصوص کشور بسیار سردی مثل فرانسه ساخته شده وآنجا سرما زیاد وگرما نایاب است بنا بر این موتور داغ هستند وحرارت موتورشان بالاست ودر جاهای گرم ایران جان می کنند واستهلاک بسیار بالاست ضمن اینکه آلیاژ قطعات آنها هیچ وقت به پای آلیاژ آلمان وامریکا وسوئد وژاپن نمی رسد چه سواری وچه باری .فقط برای زمستان ایران بد نیستند.
سلام
خدا به من داد یه رنو نیوفیس خریدم قبلش اسکانیا داشتم
واقعا ماشین خوب عالی به روز هست من که خیلی ازش راضی هستم خدا کمک کنه هر کسی دوست داره میتونه یدونه نصیبش کنه خدا برکتشون بده واقعا ماشین به روز پدر مادر داری هست
ارسال دیدگاه