مقایسه و بررسی دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل p9 کامل دیزل

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این مقاله به مقایسه ی دو کشنده ی ۵۶۰ اسبی بایک x9 و کامل p9 می پردازیم:
کشنده بایک x9 محصول شرکت بایک تراک چین است که توسط شرکت بهمن دیزل رونمایی شده است و کشنده کامل p9 محصول شرکت ایکس سی ام جی چین است که توسط شرکت کامل دیزل مونتاژ میشود.
هر دو کشنده پرچمداران شرکت خود هستند.
موتور دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل 560 p9 کامل دیزل
کشنده بایک از موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندر خطی کامینز 13X استفاده میکند. این موتور توان تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور خروجی آن ۲۶۰۰ نیوتون بر متر است.
کشنده کامل از موتور ۱۳ لیتری ۶ سیلندر خطی ساخت شرکت یوچای چین استفاده میکند که این موتور توان تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاور خروجی آن ۲۵۰۰ نیوتن بر متر است.
هر دو موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ با استفاده از سیستم eev و کاتالیزور scr هستند.
کشنده بایک اولین کشنده در ایران است که با موتور کامینز 13X معرفی شده است و در مقایسه با موتور کامل p9 اگرچه دارای اسب بخار برابر هستند اما موتور کامینز ۱۰۰ نیوتن بر متر گشتاور خروجی بیشتری دارد.
گریبکس دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل p9 کامل دیزل
کشنده بایک از گیربکس ZF ترکسون نسل چهارم استفاده میکند که یک گیربکس تمام اتوماتیک ۱۲ سرعته و مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است.
کشنده کامل از گیربکس ساخت شرکت فست استفاده میکند که یک گیربکس ۱۶ سرعته تمام اتوماتیک باریتاردر هیدرولیکی است.
کابین دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل p9 کامل دیزل
هر دو کشنده دارای کابینهای بزرگ جای خوابدار و سقف بلند هستند و از نظر تجهیزات رفاهی تقریباً با هم برابر هستند. اما در مقایسه ی تجهیزات داخل کابین در دو مورد شاید بتوان برتری را به کشنده بایک داد. در کشنده بایک ترمز دستی الکترونیکی به کار رفته است اما در کشنده کامل از اهرم ترمز دستی استفاده شده است. همچنین دسته ی تعویض و تنظیم دنده در کشنده بایک در پشت فرمان قرار گرفته اما در کشنده کامل در کنار صندلی راننده که ممکن است حرکت راننده را در کابین کمی سخت کند یا دسترسی به یخچال زیر تخت را کمی مشکلتر کند.

سیستم ایمنی دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل p9 کامل دیزل
هر دو کشنده به سیستمهای ایمنی زیادی مجهز هستند از جمله ترمز اضطراری سیستم خروج از خط و دوربین دید ۳۶۰ درجه. اما در این مورد هم کشنده بایک نسبت به کشنده کامل یک برتری ویژه دارد آن هم استفاده از سیستم کروز کنترل تطبیقی است.
شاسی و سیستم تعلیق دو کشنده بایک x9 بهمن دیزل و کامل p9 کامل دیزل
طول شاسی کشنده کامل ۶ متر و ۴۲ سانتی متر و طول شاسی کشنده بایک ۶ متر و ۲۵ سانتی متر است.
فاصله بین دو محور در کشنده کامل ۳ متر و ۹۰ سانتیمتر و در کشنده بایک ۳ متر و ۸۰ سانتیمتر است.
سیستم تعلیق هر دو کشنده در محور جلو فنر پارابولیک و میل موجگیر است. سیستم تعلیق دیفرانسیل هم در هر دو کشنده ۴ بالون با قابلیت تنظیم ارتفاع است. اما سیستم هفتی هشتی دیفرانسیل کشنده بایک از نوع چهار بازویی X شکل است و در کشنده کامل سیستم هفتی هشتی دو بازویی V شکل می باشد.
سخن پایانی
هر دو کشنده بر روی کاغذ دارای مشخصات فنی قوی و تجهیزات به روز و زیادی هستند اما برای مقایسه دقیق باید تا ورود آنها به جاده منتظر بمانیم.



شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
5 دیدگاه
من که فکر میکنم بایک گزینه بهتری باشه. ضمن این که سابقه بهمن دیزل هم مشخصه ولی کامل رو هنوز هیچکس نمیدونه عملکردش چطوریه
کامل دیزل صندلی شاگردش چرخشیه. اما بایک ثابته
سازنده و هیأت مدیره کامل از باسابقه های حمل و نقل و ترانزیت هستند و کاملا با روحیه راننده ها آشنا هستن و خط تولید مدرن تر و مجهز تری دارن
هر دو جای خواب کامل عریض تر است (95سانتی متر)
سیستم فیلتراسیون گازوئیل کامل قوی تر هست و جعبه فرمون اف اچ داره
بخاری درجا کامل برند وبستو اصلی هست
کامل دستگاه آب جوش 8 لیتری دارد
قطعات کامل اکثرا وارداتی هست و فقط رینگ و لاستیک و باطری ایرانی شده
دیفرانسیل و شاسی و محور های قوی تری از بایک هم داره
بایک ظاهر و تودوزی بهتری داره
سازنده و هیأت مدیره کامل از باسابقه های حمل و نقل و ترانزیت هستند و کاملا با روحیه راننده ها آشنا هستن و خط تولید مدرن تر و مجهز تری دارن
هر دو جای خواب کامل عریض تر است (95سانتی متر)
سیستم فیلتراسیون گازوئیل کامل قوی تر هست و جعبه فرمون اف اچ داره
بخاری درجا کامل برند وبستو اصلی هست
کامل دستگاه آب جوش 8 لیتری دارد
قطعات کامل اکثرا وارداتی هست و فقط رینگ و لاستیک و باطری ایرانی شده
دیفرانسیل و شاسی و محور های قوی تری از بایک هم داره
بایک ظاهر و تودوزی بهتری داره
فکر کنم خیلی طرف بایک گرفتی کامل ابشن بیشتری دارد و به خاطر گیربکس کامل تو گردنه قوی تر هست
ارسال دیدگاه