بررسی کامیون دیما HT 490 ؛ مشخصات فنی، ایمنی و ظاهری

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر نمایشگاه بینالمللی شیراز که چندی پیش برگزار شد، شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات بسیاری از شرکتهای مختلف بودیم. یکی از این شرکتهای تجاری، خودروسازی مایان بود که سه مدل کامیون دیما، شامل کامیون دیما HT 490، دیما LR 154 و کامیون باری دیما، را معرفی کرد.
در این مطلب قصد داریم به مشخصات فنی ایمنی و ظاهری کامیون دیما HT 490 بپردازیم. برای آشنایی با محصول جدید مایان دیزل ادامه مطلب را از دست ندهید.

مشخصات فنی کامیون دیما HT 490
لازم است ذکر شود این کشنده در بازارهای جهانی به نام جک گالوپ H7 شناخته میشود. در واقع شرکت جک با همکاری مایان دیزل کامیون دیما را وارد بازار خودروهای سنگین کشور کردند. در زیر با مشخصات فنی این محصول بیشتر آشنا میشویم.
موتور
در این محصول از موتور 12 لیتری 6 سیندری برند کامینز استفاده شده است. موتور ISGe5 جدیدترین موتور کامینز است که در کشور چین بر روی خط مونتاژ قرار دارد. همچنین دارای قدرتی بالغ بر 490 اسب بخار با گشتاوری حدود 2300 نیوتن متر است. همین امر نیز این کشنده سنگین وزن را در مسیرهای طولانی به مدلی ایدهآل تبدیل کرده است.
گیربکس
جعبه دنده یا گیربکس این محصول دارای 14 دنده، که دو دنده آن در عقب تعبیه شده است. این گیربکس برای تعویض دقیقتر دندهها و هماهنگی بین گشتاور تعبیه شده است. این ویژگی به خصوص در سربالاییها، عملکرد کشنده را بهبود میبخشد و تعویض دندهها نرمتر و هماهنگتر میکند.
سیستم ترمز
ترمز عقب و جلوی دیما HT490 دیسکی دومداره مستقل بادی است. همچنین دارای ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحلهای نیز میباشد. و شاسی آن، 7.4 تن از وزن ناخالص 18 تنی را به خود اختصاص داده است.
اوزان
این خودروی سنگین وزن چینی میتواند وزن 7.5 تنی را روی محور جلو و سنگینی ۱۳ تن را روی محور عقب تحمل کند.
سیستمهای ایمنی
- سیستم ضد لغزش ASR
- سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC
- سیستم کنترل خودرو برای راننده EBD
- سیستم ترمز احیاکننده EBS
طراحی ظاهری
کشنده دیما HT 490 در این بخش، چندان درخشان ظاهر نمیشود و هویت چینی خود را آشکار میکند. اگرچه طراحی این کامیون نقطهضعف خاصی ندارد؛ ولی فاقد ابهت خاص کشندههای مشهوری همچون ولوو FH است. چراغهای ساده جلو دیما با شیبی ملایم به سمت مرکز طراحی شدهاند و زیر آنها نیز مهشکنها تعبیه شدهاند. نشان دیما نیز با حروفی بسیار بزرگ بر پیشانی کامیون حک شده است. نکته عجیب این کامیون، وجود شیشه پشتی کابین است که عمدتاً در کشندههای چینی دیده میشود و نمایی غیرمعمول ایجاد میکند. در مجموع، طراحی ظاهری دیما را علیرغم کاستیها میتوان رضایتبخش دانست، هرچند در مقایسه با کشندههای مدرن جهان نخواهد بود.
در آخر
شرکتهای چینی در چند سال اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه تولید خودروهای سنگین داشتهاند و کامیون دیما HT 490 به وضوح چنین چیزی را نشان میدهد. این محصول از قوای محرکه خوبی برخوردار است. با این حال، هستند افرادی که به جای خرید محصولات صفر کیلومتر و جدید چینی ترجیح میدهند مدلهای اروپایی دست دوم را خریداری کنند. نظرات خود را دربارۀ این محصول با ما به اشتراک بگذارید.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
7 دیدگاه
سلام من بعنوان یک راننده ک داره با کامیونهای چینی کار میکنه نظرم اینه الیاژوقطعاتشون ضعیفه یعنی وقتی با ماشینهای اروپای مقایسه میشه عمری ندارند.خیلی زود تو همون چن سال اول مستهلک میشن.و بنسبت قیمتاشونن بالاست.. یک کامیون اکتروس یعد از بیست سال کارکرد هنوز میشه بهش امیدواربود
باسلام خدمت ریاست محترم شرکت مایان لطفا بررسی کنید ۴بالون وباطری بقل بافلاب بقل وهفتی داشته باشه ولوازم رفای کابین برابرباافهاش مگر شما چیززی کم دارید لطفا دقت لازم را داشته باشید ایران جان بفرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مامیتوانیم مثل شهید تهرانی مقدم که ثمره ۸سال جنگ ایران و عراق ببین چکاری دورست است همون کاروانجام بده باخدا باشید که خداباشماست صبروطلاش از جنابعالی برمی آید؟ انشاالله تبارک و تعالی
سلام.از دوستان خواهش میکنم کامیون چینی نخرین.الان بنده دانگ فنگ کاوه دارم دوسال هست خوابیده تعمیرگاه های زیادی بردم.نزدیک ۴۰۰ ملیون هزینه کردم ولی درست نشده.الان میخوام موتورش رو تعویض کنم.
سلام این رو جدی میگم واقعا نخرید بنده ۱۹ تن رو خریدم تسمه پروانه که حداقل جنس لازم ماشینه میگه نداریم جالبتر اینکه نمایندگی تهران مرکز خيابان جاده مخصوص هستش رفتیم میگم تسمه میگه نداریم میگم شماره فنی تسمه رو بدید میگه نمیشه واقعا تاسف خوردم به پولی که به ماشین دادم مشهدم تسمه نداشت قابل توجه جایی موندی باید بند شلوارتو بندازی اینم شماره منه۰۹۰۴۴۱۶۴۴۱۰
چه فایده که باپیش پرداخت کم ۶۰۰الی۷۰۰میلیون تومنی و اقساط بلندمدت۸۴الی۹۶ماهه دست رانندگان شریف و باغیرت کشنده یا باری دیما رو بعداز گذشت۳سال از تولیده این محصولات نمیدن🥺🥺🥺🥺🥺
خوب
ماشین چینی فقط رنگ لعاب داره اونم دوسال اول الیاژ بسیار ضعیف قطعات بی کیفیت در حد اسباب بازی ماشین خودم اتکو هستش سه میلیون کیلومتر کار کرده خدا برکتش بده هنوز مثل شیر نعره میکشه تو جاده و هر کجا که بگی باخیالی راحت بار میزنم میرم و تو جاده این چینی های صفر میبینم که خراب شدن این چینی ها به کیلومتر ماشین من برسن حتی بدرد اسقاط کردنم نمیخورن ماشین فقط بنز و ولوو اسکانیا مان پولتون دور نریزین ندین به این چینی های پلاستیکی حق نگهدار تمام راننده های زحمت کش.
ارسال دیدگاه