برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

7151

معرفی کشنده دانگ فنگ GX، پرچم دار جدید دانگ فنگ موتور

تاریخ خبر

آنچه در این مقاله می خوانید:

کامیون های سنگین دانگ فنگ در سال های بعد از سال 2000 معرفی شدند و ریشه های طراحی ژاپنی به وضوح در طراحی کابینآنها قابل مشاهده بود.

اواخر سال 2013 بعد از آغاز همکاری ولوو با دانگ فنگ کشنده KX  که اولین محصول این همکاری بود طراحی و  در سال2014تولیدشد.

در پاییز سال 2014 در شهر هانوفر آلمان برای اولین بار این کشنده در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشته شد.

این کشنده به وضوح یک سر و گردن از تولیدات قبلی دانگ فنگ بالاتر بود.

حالا شرکت دانگ فنگ محصول پرچم دار جدید خود یعنی کشنده GX را آماده تولید کرده است.

(در زمان نگارش این مقاله، مهرماه ۱۴۰۲ هنوز این کشنده به تولید انبوه نرسیده است.)

کامیون دانگ فنگ جی ایکس
کامیون دانگ فنگ جی ایکس

موتور

کشنده دانگ فنگ GX دارای موتور 13.5 لیتری کامینز 520 اسب بخاری جدید که توسط متخصصان شرکت کامینز در انگلستانطراحی شده است بوده و در  کشور چین در کارخانه ی مشترک کامینز دانگ فنگ تولید می شود. این موتور حدود 2470 نیوتن مترگشتاور تولید می کند.

گیربکس

این‌بار بر خلاف قبل دانگ فنگ از گیربکس ایتون دانگ فنگ که با موتور کامینز دانگ فنگ هماهنگ شده است استفاده کرده است. گیربکس ۱۲ سرعته تمام اتوماتیک که دارای ریتاردر است.

این گیربکس مهمترین تغییر در مشخصات فنی کشنده GX است.

کامیون دانگ فنگ جی ایکس
کامیون دانگ فنگ جی ایکس

کابین

کابین کشنده GX  همان کابین کشندهKX است. درواقع کابینی که اگر چه در ظاهر شباهتی به کایبن کشنده اف اچ ندارد اما اندازههای شیشه ها و طول و عرض و ارتفاع کابین همان اندازه های کابین اف اچ است که حاصل همکاری ولوو با دانگ فنگ است.

کابین از لحاظ ارگونومی و عایق کاری صدا و لرزش جای برای ایراد گرفتن باقی نگذاشته است.

در نمای بیرونی کابین کشنده دانگ فنگ GX تغییر خاصی نسبت به کشنده کا ایکس به وجود نیامده است به جز قسمت پایین جلو پنجرهو چراغ ها.

چراغ ها با پیکربندی جدید و استفاده از لامپ های LED ساخته شده اند تا روشنایی بهتر و زیبایی بیشتری در شب داشته باشند.

نمای داخلی کابین بیشترین تغییر را کرده است و با امکانات جدید و متریال با کیفیت ساخته شده است.

صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و یک نمایشگر بزرگ روی داشبورد زیبای خاصی را به داشبورد بخشیده است.

سیستم تغییر دنده و ترمز دستی تماما الکترونیکی شده است و با ظرافت خاصی جا نمایی شده است.

سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده هم روی ستون قرار دارد.

صندلی های راحت با روکشی از پارچه جیر مخصوص که در تابستان گرم نمی شود و بسیار مقاوم است برای این کشنده در نظر گرفتهشده است.

در قسمت تخت خواب کلید هایی برای بالا بردن پنجره ها تنظیم دما و آهنگ و شارژر موبایل اضافه شده است.

محورها

محور های کشنده GX توسط شرکت چینی آمریکایی Dana-dongfeng تولید می شوند.

محور جلو با ظرفیت 9.5 تن و محور عقب با ظرفیت 13 تن.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق محور جلو را فنر های شمشی پارابولیک و کمک فنر تشکیل داده است.

سیستم تعلیق محور دیفرانسیل چهار بالن است دقیقا همان سیستم تعلیقی چهار بالنی که در کامیون های اف اچ وجو دارد.

ترمز

ترمز ها در هر دو محور دیسکی هستند علاوه بر ریتاردر گریبکس یک سیستم ترمز موتور و خفه کن اگزوز هم به عنوان ترمز کمکی قابلاستفاده است.

از سری آپشن ها و امکانات رفاهی کشنده دانگ فنگ GX می‌توان به ورود بدون کلید و استارت دکمه ای،

ترمز اضطراری،سیستم خط خوان،دوربین دید 360 درجه ،کولر درجا،یخچال،مانیتور و سیستم مولتی مدیا و نمایش دهنده میزان بادلاستیک ها اشاره کرد.

(البته این کشنده با این مشخصات برای بازار چین در نظر گرفته شده است)

گالری
5 از 1 رای

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.