نقد و بررسی کامیون دانگ فنگ X7: میانرده ی جدید با ویژگی های مدرن
آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکامیون دانگ فنگ X7 یکی از محصولات جدید و میانردهی شرکت دانگ فنگ موتور است که با توجه به نیازهای بازارهای جنوب شرق آسیا و چین طراحی و عرضه شده است. این کشنده که در دسته کامیونهای پرچمدار قرار نمیگیرد، همچنان توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله به نقد و بررسی کامیون دانگ فنگ X7، ویژگیهای فنی، کابین، تجهیزات و سایر جزئیات این کامیون خواهیم پرداخت تا علاقهمندان به خودروهای سنگین با مشخصات دقیقتر این محصول آشنا شوند.
موتورهای کامیون دانگ فنگ X7
دانگ فنگ X7 با دو نوع موتور به بازار عرضه شده است. مدل اول دارای یک موتور ۶ سیلندر خطی ساخت خود شرکت دانگ فنگ با توان تولید ۴۶۵ اسب بخار است. این موتور قدرتمند باعث میشود که کامیون بتواند بارهای سنگین را به راحتی حمل کند و در جادههای طولانی عملکرد پایداری داشته باشد. دومین گزینه موتوری، یک موتور ساخت شرکت یوچای است که توان ۴۲۰ اسب بخار را ارائه میدهد. این موتور نیز تواناییهای قابل قبولی دارد و انتخاب خوبی برای کسانی است که به دنبال مصرف سوخت اقتصادیتر هستند.
گیربکس دستی قدرتمند
گیربکس در نظر گرفته شده برای کشنده دانگ فنگ X7، یک گیربکس دستی ۱۲ سرعته ساخت شرکت FAST است. این گیربکس عملکردی دقیق و مناسب برای رانندگی در جادههای پر چالش دارد. ترکیب گیربکس ۱۲ سرعته با موتورهای قدرتمند باعث شده است که X7 در دسته کامیونهایی قرار بگیرد که قابلیت کنترل خوبی در سرعتهای مختلف را به راننده ارائه میدهند.
محورها و سیستم تعلیق
یکی از ویژگیهای مهم کشنده دانگ فنگ X7، استفاده از محورهای ساخت شرکت DANA است. این محورها در کنار سیستم تعلیق فنرهای برگهای چند لایه، به کشنده اجازه میدهند تا در مسیرهای سخت و بارهای سنگین عملکردی مناسب داشته باشد. این سیستم تعلیق به شکلی طراحی شده است که بارهای سنگین به راحتی روی کامیون توزیع شده و از تکانها و ضربات شدید به شاسی کامیون جلوگیری شود.
طراحی کابین
کابین کامیون دانگ فنگ X7 به طرز قابل توجهی طراحی شده و شباهت زیادی به کابین کشندههای البرز دارد. با این حال، یک سری تغییرات برای بهبود راحتی و ظاهری مدرنتر انجام شده است. فاصله کابین از موتور بیشتر شده که باعث کاهش سروصدای موتور در داخل کابین میشود و پالونی آن کوتاهتر شده است. در نمای بیرونی، جلو پنجره کهکشانی که ترند این روزهای طراحی خودروهای چینی است، به چشم میخورد. چراغهای جلو از نوع هالوژنی و لنزدار هستند که هم دید بهتری در شب فراهم میکنند و هم ظاهر مدرنی به کامیون بخشیدهاند.
نمای داخلی و تجهیزات
داخل کابین دانگ فنگ X7 با استفاده از یک داشبورد جدید که به سمت راننده خمیده شده طراحی شده است. این طراحی به راننده امکان میدهد تا به راحتی به کنترلها دسترسی داشته باشد. روی داشبورد یک نمایشگر لمسی تعبیه شده که سیستمهای مختلف خودرو را مدیریت میکند. همچنین یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و فرمان جدید با کلیدهای کنترلی بر روی آن دیده میشود. در قسمت عقب کابین، دو تخت خواب به منظور استراحت راننده و کمک راننده تعبیه شده است که برای مسافتهای طولانی بسیار مفید است.
تجهیزات ایمنی و رفاهی
دانگ فنگ X7 با تعدادی از تجهیزات مدرن عرضه میشود که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
سنسور برخورد از جلو: این سنسور به راننده هشدار میدهد تا از برخوردهای احتمالی جلوگیری کند.
صندلی راننده با گرمکن و سردکن: این ویژگی راحتی راننده را در شرایط آبوهوایی مختلف تضمین میکند.
سیستم مولتیمدیا جدید: این سیستم به راننده اجازه میدهد تا به راحتی اطلاعات مختلف خودرو را مشاهده کند و از امکانات سرگرمی استفاده کند.
آینههای بغل با تنظیمات برقی و گرمکن: این آینهها دید بهتری به راننده میدهند و در شرایط آبوهوایی سرد از بخار گرفتن جلوگیری میکنند.
جمعبندی
کامیون دانگ فنگ X7 یک کشنده میانرده است که با توجه به قیمت مناسب و ویژگیهای فنی متنوع، گزینهای عالی برای کسانی است که به دنبال یک کامیون با عملکرد خوب و امکانات مناسب هستند. با وجود اینکه این کامیون در رده پرچمداران نیست، ولی با ارائه دو موتور قدرتمند، گیربکس دستی ۱۲ سرعته و طراحی داخلی مدرن، میتواند پاسخگوی نیازهای مختلف رانندگان و شرکتهای حمل و نقل باشد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
مقایسه کشنده ولوو FM460 با کمپرسی FMX46010 آذر, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
6 دیدگاه
باپول این میشود دوتا داف اروپایی وارد کرد.
متاسفانه در سایه بیتدبیری جاده های کشور که زمانی بهترین کامیون های دنیا درحال تردد بود. الان کم کم پرمیشه از کامیون های بی کیفیت چینی
خوب ماشینیه
تاموقهایکهمسعولهاینفهمندماشینبایدبهکیبدنوضعازاینهمکههستبدتروبدترمیشود
تریلر خوبیه باید کم کم سراغ اتوبوس ۱۰ چرخ ۶۵ تا ۸۰ مسافر چینی برویم توان رقابت با قطار و هواپیما را در مسافتهای تا ۱۰۰۰ کیلومتر دارد
بزن به چاک
ارسال دیدگاه