رانندگان خواستار قرارگرفتن در مشاغل سخت؛ تامیناجتماعی و رانندگان مقابل هم!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleجمع زیادی از رانندگان خواستار قرارگرفتن در مشاغل سخت هستند. رانندگان حملونقل عمومی، چه در بخش باربری و چه در بخش مسافربری، با راهاندازی کارزار اینترنتی، می خواهند شغل رانندگی در ناوگان عمومی کشور به عنوان یک شغل سخت و زیانآور شناخته شود. این درخواست در حالی مطرح شده که سازمان تأمین اجتماعی همزمان به دنبال بازنگری در قوانین بازنشستگی مشاغل سخت و زیانآور است.
کارزار رانندگان خواستار قرارگرفتن در مشاغل سخت
رانندگان در این کارزار، به شرایط دشوار و پرخطر شغلشان اشاره کردهاند. خطراتی مثل تصادف، سقوط در جادههای کوهستانی، شببیداریهای مداوم، دوری از خانواده و فشارهای جسمی و روانی که هر روز با آنها دست و پنجه نرم میکنند. آنها معتقدند این فشارها و خطرات، شغل رانندگی عمومی را به یکی از مشاغل پرزحمت و پرخطر کشور تبدیل کرده و لازم است در بازنشستگی این قشر، تجدیدنظر جدی شود.
این کارزار که از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ آغاز شده، تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ادامه دارد. و طیف گستردهای از رانندگان کامیونهای سنگین، وانتبارها، اتوبوسها و مینیبوسها در آن مشارکت دارند.
دیدگاه متفاوت سازمان تامین اجتماعی
اما در طرف دیگر ماجرا، سازمان تأمین اجتماعی با دیدگاهی متفاوت به موضوع نگاه میکند. مصطفی سالاری، مدیرعامل این سازمان، چندی پیش اعلام کرد که بیش از نیمی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال گذشته با سنوات ارفاقی و به استناد قوانین مشاغل سخت و زیانآور بازنشسته شدهاند. به گفته او، این موضوع به نفع کارفرما، کارگر و حتی صندوق تأمین اجتماعی نیست و نیازمند بازنگری است.
سازمان تأمین اجتماعی در حال تدوین اصلاحات جدیدی است که بر اساس آن، محدودیت سنی برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیانآور در نظر گرفته میشود و سابقه بیمه نیز باید بر اساس ضریبی از یک و نیم برابر در نظر گرفته شود. به گفته سالاری، این تغییرات برای حفاظت از منابع صندوق و حفظ منافع کارگران و کارفرمایان در دستور کار قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید؛ شرایط جدید و مدرک تحصیلی لازم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی کامیون و اتوبوس 1404
در آخر
به نظر میرسد این موضوع به یک چالش جدی میان رانندگان و تأمین اجتماعی تبدیل شده است. رانندگانی که معتقدند سالها در جادههای پرخطر کشور، جان خود را کف دست گرفتهاند. حالا چشمانتظار به رسمیت شناخته شدن سختیهای شغلشان هستند. نظر خودر را در این باره با ما در میان بگذارید. نظرات شما در به رسمیت شناختن مشکلات رانندگان کمک شایانی می کند.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
9 دیدگاه
سلام.سختی کار حق رانندگان سنگین هست دیسک کمر گرفتم نمتونم یه قدم راه برم…
چرا افراد داخل عکس پارچه خالی دستشان گرفتن🤔
برای اینکه مشکلاتشون رو یه پلاکارد جا نمیشده باید طومار دستشون میگرفتن
باعرض سلام
واقعایکراننده۲۰سالبیرونازشهررانندگیبکند.دیگرتواناییرانندگیباکیفیتوهوشمندراندارد
باسلام خدمت همکاران عزیز یه روزی یه احمقی به علت اینکه مردم فکر نکنن ایشون لال هستند یه زر زری کرد(احمدی نژاد) که شغل رانندگی جزو مشاغل راحت و فلانه اخه درد ار اینجا شروع میشه تو کشور یه نفر درست پیدا نشد که بگه بابا این شیرین عقل یه گوهی خورد این جماعت ادمند حقی دارن.
با سلام خدمت اساتيد محترم تامین اجتماعی. این حق رانندگان وسیله نقلیه سنگین هست که سالهاست که ضایع شده این شغل همیشه جزو کار سخت و زیان آور بوده وهست واز شما کمال تشکر را دارم که به این کارزار جواب مثبت دهید تا این حق به همه عزیزان زحمتکش برسد دعای خیر شما بدرقه راه این عزیزان. باتشکر هموطن عزیز برای ایرانی آبادتر
رتبه مشاغل سخت وزیان آور بعداز کارگران معدن والله والله بایدبه رانندگان برون شهری که درجاده ها وبیابانها امرارمعاش میکنند برسد.باید رانندگان هم رتبه بندی داخل شهر وبرون شهر قراربگیرند ورانندگان برون شهری جزو مشاغل سخت اعلام گردد.باتشکر
رتبه مشاغل سخت وزیان آور بعداز کارگران معدن والله والله بایدبه رانندگان برون شهری که درجاده ها وبیابانها امرارمعاش میکنند برسد.باید رانندگان هم رتبه بندی داخل شهر وبرون شهر قراربگیرند ورانندگان برون شهری جزو مشاغل سخت اعلام گردد.باتشکر
با سلام و عرض ادب سازمان ت ا ا ج اقای احمدی نژاد اون سال تو اسکله نشست پشت فرمان ی اسب اف ۵۰۰ که از قبل اماده کرده بودنند کولر روشن همه چیز کنترل شده بعد اون حرف را زد اکه تونست با این ماشینهای چینی اشغال ی سرویس بره تهران به بندر راست کفته ۰۰۰۰۰چ
ارسال دیدگاه