صف های بی انتها با ایکس ری هرمزگان؛اثرات مخرب ایکس ری بر بدن رانندگان

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبا راهاندازی دستگاههای ایکس ری گلوگاه شهید میرزایی هرمزگان، نظارت بر انتقال کالاها و سوخت شدت گرفته است. اگرچه این اقدام برای مقابله با قاچاق سوخت و کالا امری ضروری تلقی میشود، اما برای رانندگان، به ویژه رانندگان حمل سوخت، با چالشهای متعددی همراه شده است. صفهای طولانی، معطلیهای پیدرپی و برخورد شدید سازمان سوخت کشور با ناقضان قوانین، از مشکلات جدیدی است که این قشر زحمتکش با آن مواجه شدهاند.
چالشهای اصلی رانندگان در صفهای ایکسری گلوگاه شهید میرزایی
ورود فناوری ایکسری به گلوگاه شهید میرزایی، با وجود کاهش قاچاق، به دلایل مختلفی موجب افزایش مشکلات رانندگان شده است. مهمترین چالشها شامل صفهای طولانی، تأخیرهای مکرر و اثرات احتمالی اشعههای ایکسری بر سلامت رانندگان است.
یکی از معضلات اصلی رانندگان کامیون در این گلوگاه، تشکیل صفهای طولانی و زمانبر بودن فرآیند بازرسی ایکسری است. بهدلیل نبود هماهنگی و ساماندهی مناسب، زمان انتظار افزایش یافته و رانندگان مجبورند ساعتها در صف بمانند. این معضل نه تنها باعث تلف شدن وقت و کاهش بهرهوری کاری آنها میشود، بلکه خستگی و فشار روانی نیز به همراه دارد.
بازرسی از طریق ایکسری به معنای تابش اشعههای پرانرژی به وسایل نقلیه و افراد است. اگرچه ادعا میشود میزان این اشعهها کنترل شده و در حد استانداردهای ایمنی است، اما برخی رانندگان کامیون نگرانیهای جدی در مورد اثرات طولانیمدت این تابشها دارند. برخی منابع هشدار میدهند که قرار گرفتن مداوم در معرض این نوع اشعهها میتواند خطرات سلامتی ایجاد کند. بیتوجهی مسئولین به این نگرانیها نیز به این مشکلات افزوده است.
سازمان سوخت کشور بهطور جدی با رانندگانی که تلاش میکنند سوخت اضافه حمل کنند برخورد میکند. ابطال کارت سوخت، تهدیدی جدی برای رانندگانی است که از طریق حمل و نقل سوخت، معیشت خود را تأمین میکنند. در صورت ابطال کارت سوخت، این افراد نه تنها شغل خود را از دست میدهند، بلکه دچار مشکلات مالی جدی خواهند شد. این قوانین سختگیرانه باعث شده تا رانندگان بیشتر مراقب باشند و حتی از حمل کالاهای غیرضروری در کابین خودداری کنند.
قوانین جدید حمل سوخت؛ الزام به رعایت استانداردها
با توجه به اجرای دقیق قوانین برای جلوگیری از قاچاق، رعایت نکات ایمنی در حمل سوخت و جلوگیری از حمل اضافه بسیار حیاتی است. سازمان سوخت کشور بهطور مستمر به رانندگان هشدار میدهد که از حمل سوخت اضافه یا کالاهای غیرضروری در کابین یا جعبههای خودرو خودداری کنند. این سختگیریها، از سویی به نفع کاهش قاچاق سوخت است، اما از سویی دیگر بار مسئولیت سنگینی بر دوش رانندگان قرار میدهد.
سخن پایانی
در نهایت، بهرهگیری از فناوریهای مدرن مانند ایکسری برای نظارت بر عبور و مرور کالاها و جلوگیری از قاچاق، اقدامی مثبت و ضروری است. با این حال، برای کاهش مشکلات رانندگان کامیون، نیاز است تا مسئولین اقدامات عملی جهت بهبود شرایط و کاهش اثرات منفی این طرح انجام دهند. با افزایش آگاهی و اجرای قوانین متعادلتر، میتوان به بهبود شرایط رانندگان کمک کرد و در عین حال از منابع ملی نیز محافظت نمود.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
-
ویدیو قویترین کامیون دنیا، ولوو اف اچ۷۸۰ جفت دیفرانسیل ۲۰۲۵22 فروردین, 1404
-
-
ویدیو معرفی اسکانیا تورینگ جدید، اولین اتوبوس وارداتی 202525 اسفند, 1403
-
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
13 دیدگاه
با سلام این اشعههایی که در گلوگاهها برای رانندگان دولت بجای نیرو در نظر گرفته علاوه برروانی شدن رانندگان از بیکاری بسیاری از هموطنان نیز میشود بخاطر همین امر بیشتر به دنبال قاچاق ودزدی از رانندگان خودروهای سنگین با سواریهای تیز رو میباشند
لیزینگ اصلا نیست پول نزول هست مثلا خود من ۹۰۰تومن گرفتم ۲۴ قسط ۷۳۵۰۰ پرداخت کردم ومبلغ ۴۰تومن هم کارمزد پول نزول با سود بالا یا یه تومن میدن ۱۸قسط ۱۰۰تومن
جرا مسئولین چارهبهتری نمی اندیشن مگه راننده گناه کار شد کم بدبختی هست که ایکس ره به بیچارگی مان اضافه شده
سلام در مورد اینکه این اشعه ها بر سلامت رانندگان اثر سؤ داره که شکی نیست و حتی در اثر تکرار سرطان زا نیز هست. لذا مسئولان امر باید به دنبال راه حل دیگری برای موضوع قاچاق سوخت باشند. باتشکر
سلام. اولا این ایکس ریل گلوگاه از سمت بندرعباس به سمت سیرجان هست ربطی قاچاق سوخت نداره چون هیچ کس سوخت از بندر به داخل کشور نمیبره.
در ثانی این ایکس ریل راننده باید پیاده بشه یک نفر با لباس مخصوص ماشینو هدایت کنه به سمت دیگر ایکس ریل اگر مشکلی نداشت بده تحویل راننده نه اینکه یک سرباز ناشی به زور ماشنها رو میفرسته داخل ایکس ریل هر چی هم میگی گوشش بدهکار نیست.
امثال من هفته ی پنچ مرتبه میرم بندر عباس قرار باشه دو سه بار در هفته از زیر این اشعه رد بشیم که سری تو سال انواع سرطانو میگیرم به لطف این مسئولین بی توجه
بنده تا بحال چند مرتبهای از ایست بازرسی نایین از زیر دستگاه ردشدم درصورتی که مبدا بارگیری رفسنجان و بار بنزین بوده است ولی مامور پاسگاه توجیه نیست و برای خودش خطری ندارد
سلام باید ریلیش کنن تا ماشین روی ریل برود بعد از گذر راننده سوار ماشین شود
تا الان کی به فکر راننده و سلامتی راننده بوده که شما میگی باید فکری به حال راننده سنگین کرد با 4 تا بشکه گازوییل مشکل قاچاق سوخت حل نمیشه مشکل از جایی شروع میشه که روی آب نمیتوانید جلوی خروج سوخت را بگیرید با لنج و کشتی سوخت قاچاق میشه خیلی بلد کار هستید جلوی لنج را بگیرید
تا الان کی به فکر راننده و سلامتی راننده بوده
لنج كشتی مال خودشان است پولش جیرینگی میره جیب آقازاده پایمان یمن و سوریه و لبنان و به فن غیره چیزی نمیمونه
سلام والا با اینکار جلوی قاچاق سوخت نمیشه گرفت
چون ی چندتا خرده فروش و سواری میگیرن
اون اصل کاریا که عمده رد میدم اونا رو بگیرین ن ۴تا بدبخت ک ی بشکه داره
آقا چرا بی ربط خبر تهیه میکنین ، ایکس ری تو مسیر بندر به سمت کرمانه کسی از بندر سوخت بیرون نمیبره. ایکس ری برا قاچاق کالا و مواد مخدر و اسلحه ست همین بعدش تو خود اسکله شهید رجایی ۲ تا ایکس ری داره . تو خراب شده مملکت ما هر چی طرحه سر راننده خراب میشه خدا لعنتشون کنه این مسئولین پوک مغز رو
در هر صورت این کار ضروریه. دلیل نمیشه جلو قاچاق و خلاف گرفته نشه چون احتمال فلان چی هست. خود رانندگی خطر بزرگیه پس عزیزان کامیون سوار نشن. هر روز هم کلی آدم کشته میشه. پس الکی توجیه نکنین ضرر داره و …
همین بعضی از راننده ها برا گرفتن سوخت و قاچاق از صبح تا شب بیدار می مونن . این چند ساعت هم حوصله کنن
ارسال دیدگاه