با تخلف حمل بار اضافه خداحافظی کنید! قوانین سخت گیرانه جدید چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleمدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان اعلام کرد که میزان شناسایی تخلف حمل بار اضافه در ده ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش داشته است. این افزایش به دلیل ارتقای سطح نظارتهای میدانی، استفاده از فناوریهای نوین و افزایش همکاری میان نهادهای مسئول صورت گرفته است.
برای خرید و فروش کامیون و خرید و فروش کشنده میتوانید به آگهی ها در وبسایت باکامیون مراجعه کنید.
بیش از هزار مورد تخلف حمل بار اضافه شناسایی شد
علی عبداللهی، مدیرکل راهداری استان کرمان، اظهار داشت که در طی این مدت، بیش از هزار مورد تخلف حمل بار بیش از حد استاندارد شناسایی شده است. این تخلفات از میان بیش از ۱۰ هزار ناوگان حمل و نقل کالا که در جادههای شمال استان کرمان مورد بازرسی قرار گرفتهاند، کشف شدهاند. وی تأکید کرد که این متخلفان به کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات معرفی شدهاند تا برخوردهای قانونی لازم با آنها صورت گیرد.
کنترل ناوگان حمل و نقل با سامانههای هوشمند
با توجه به افزایش تعداد تخلفات، استفاده از سامانههای هوشمند جادهای در دستور کار قرار گرفته است. این سامانهها شامل سیستمهای توزین در حال حرکت (WIM)، دوربینهای پلاکخوان و حسگرهای کنترل بار هستند که امکان پایش مستمر و دقیق را فراهم میکنند. این فناوریها باعث شدهاند که میزان شناسایی تخلفات اضافه بار با دقت بیشتری انجام شود و متخلفان بدون امکان فرار از مجازاتهای قانونی، مورد پیگرد قرار گیرند.
بیشتر بخوانید: افزایش نگرانی رانندگان درباره تأثیر دستگاه اشعه ایکسری بر سلامتی
اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تخلفات حمل بار اضافه
به گفته وی، برای جلوگیری از تضییع بیتالمال و مقابله جدی با متخلفان، نظارتهای میدانی بر نحوه حمل بار بهصورت مستمر ادامه دارد. همچنین در صورت مشاهده تخلفات مربوط به اضافه تناژ، کارت هوشمند ناوگان متخلف تا زمان تعیین تکلیف در کمیسیون مربوطه غیرفعال خواهد شد.
نتیجه گیری
با افزایش ۴۰ درصدی تخلفات اضافه بار در جادههای کرمان و برخورد جدی با متخلفان، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان به دنبال ایجاد نظم بیشتر در حوزه حمل و نقل کالا است. تشدید نظارتهای میدانی، بهرهگیری از سامانههای هوشمند و اجرای سیاستهای پیشگیرانه از جمله اقداماتی است که نقش مهمی در کاهش این تخلفات و جلوگیری از خسارتهای احتمالی دارد. در نهایت، همکاری نزدیکتر رانندگان و شرکتهای حمل و نقل با نهادهای نظارتی میتواند به بهبود وضعیت حمل و نقل جادهای و افزایش ایمنی راهها کمک کند.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
4 دیدگاه
ای کاش برنامه ابعادواوزان اجرا بشه تا از شر استحلاک راحت بشیم
همه دنیا وزن کامیون ۴۰تن هست فقد ایران ۴۴تن چرا یعنی اونا نمیفهمن یا چیزی حالیشون،نیس زمان قدیم نه جاده خراب میشه .نه ناوگان فرسروده میشه به خاطر تناژ پایین چرا دوبار برنامه ابعادو اوزان اجرا میشه بعد یک روز به،تعلیق میفته اونا کسانی هستن می خوان ناوگان وجاده را نابود کنن .
چرا همش به ماشین دار ها گیر میدید و جریمه میکنید.. این راننده ها که مجبورن قسط دارن ماشین خرج داره باید کار کنن… خدمت گزارانی هستن که مدافع ندارن…
راهداری خیلی قوی هست و عرضه داره ماشین ها رو بخوابونه . لااقل برای یه بار که شده بره در کارخانه و معادن به اونها اخطار و جریمه کنه که تناژ بالا بار نزنن..
لودر متخلف صاحب کارخانه متخلف رو جریمه و پلمپ کنه … باربری رو جریمه کنه…
راننده که یه کارگر زورتون بهش برسه که هنر نکردید
این روند هم ادامه داره چون راننده حریف کارخانه و معدن نمیشه
فقط باید ماشین کسی که اضافه بار میزنه یک سال توقیف بشه کارت هوشمند باطل
ارسال دیدگاه