کاهش تعداد رانندگان باتجربه در ایران، بحرانی در جادهها و حمل و نقل ایران

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleرانندگان باتجربه نقشی حیاتی در صنایع حملونقل و اقتصاد کشورها دارند. این گروه از نیروی کار، بهویژه در حملونقل سنگین، با مهارتها و دانش عملی خود نقشی کلیدی در جابهجایی کالا، خدمات و مسافران ایفا میکنند. با این حال، در سالهای اخیر ایران با کاهش چشمگیر تعداد رانندگان باتجربه مواجه شده است.
این کاهش بهطور مستقیم به عواملی همچون شرایط سخت کاری، درآمد پایین، و مهاجرت ارتباط دارد. در این مقاله باکامیون به بررسی دلایل اصلی مشکل کاهش تعداد رانندگان باتجربه پیامدهای آن و راهحلها میپردازیم.

دلایل کاهش تعداد رانندگان باتجربه
- ساعات کاری طولانی: رانندگان، بهویژه در حملونقل جادهای، اغلب با ساعات کاری نامنظم و طولانی مواجهاند که میتواند به خستگی مفرط، استرس و کاهش کیفیت زندگی منجر شود.
- نبود امکانات رفاهی: بسیاری از رانندگان ایرانی هنگام سفرهای طولانی با کمبود امکاناتی مانند استراحتگاههای مناسب، غذاهای باکیفیت و دسترسی به خدمات بهداشتی مواجه هستند.
- مشکلات جادهای: وضعیت نامناسب جادهها، ترافیک سنگین و نبود استانداردهای ایمنی کافی در برخی مسیرها، شرایط کاری را برای رانندگان دشوارتر کرده است.
- درآمد کم: درآمد بسیاری از رانندگان، بهویژه رانندگان حملونقل سنگین، با توجه به سختی کار و مسئولیتهای سنگین، بسیار پایینتر از سطح انتظار است.
- افزایش هزینهها: قیمت بالای سوخت، قطعات یدکی، و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه فشار اقتصادی زیادی بر رانندگان وارد کرده است.
- تورم و کاهش قدرت خرید: با افزایش تورم در سالهای اخیر، قدرت خرید رانندگان کاهش یافته و زندگی روزمره آنها دشوارتر شده است.
- جاذبه بازارهای خارجی: کشورهای دیگر، بهویژه کشورهای همسایه مانند ترکیه یا کشورهای حاشیه خلیجفارس، شرایط کاری بهتر و درآمدهای بالاتری برای رانندگان حرفهای ارائه میدهند.
- کمبود فرصتهای شغلی مناسب در ایران: بسیاری از رانندگان برای بهبود شرایط زندگی خود به خارج از کشور مهاجرت میکنند و این امر منجر به کاهش نیروهای باتجربه در داخل کشور شده است.

پیامدهای کاهش تعداد رانندگان باتجربه
- کاهش بهرهوری حملونقل: کاهش تعداد رانندگان باتجربه باعث کاهش کارایی و بهرهوری در بخش حملونقل میشود. این امر میتواند منجر به تأخیر در جابهجایی کالاها و افزایش هزینههای لجستیکی شود.
- افزایش تصادفات جادهای: رانندگان باتجربه نقش مهمی در کاهش خطر تصادفات دارند. جایگزینی آنها با رانندگان کمتجربه میتواند منجر به افزایش تصادفات و کاهش ایمنی جادهها شود.
- افزایش هزینههای اقتصادی: کمبود رانندگان حرفهای ممکن است به افزایش هزینههای حمل و نقل منجر شود که در نهایت روی قیمت کالاها و خدمات تأثیر میگذارد و فشار بیشتری بر اقتصاد خانوادهها وارد میکند.
- افزایش فشار کاری بر رانندگان موجود: با کاهش تعداد رانندگان، حجم کار روی رانندگان باقی مانده افزایش مییابد و این امر باعث خستگی، استرس بیشتر و کاهش کیفیت خدمات آنها میشود.
بیشتر بخوانید: فیلم معرفی کامیون اسکانیا جی ۵۰۰ سری ۲۰۲۴
راهکارها برای حل بحران کاهش تعداد رانندگان باتجربه
- بهبود شرایط کاری: ایجاد استراحتگاههای مناسب در مسیرهای جادهای، استاندارد سازی ساعات کاری برای جلوگیری از خستگی مفرط رانندگان و بهبود وضعیت جادهها و افزایش ایمنی.
- افزایش حقوق و مزایا: بازنگری در نظام حقوقی و افزایش دستمزد رانندگان متناسب با نرخ تورم و ارائه مزایای اضافی مانند بیمههای تکمیلی و مزایای بازنشستگی مناسب.
- آموزش و ارتقای مهارتها: برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقای مهارتهای رانندگان و تشویق جوانان به ورود به این حرفه و ایجاد مدارس تخصصی آموزش رانندگی حرفهای.
- جلوگیری از مهاجرت رانندگان: با ارائه تسهیلات مالیاتی و حمایتی برای رانندگان حرفهای بهبود فرصتهای شغلی و شرایط کاری در داخل کشور.
- تقویت زیرساختها: سرمایهگذاری در توسعه ناوگان حملونقل عمومی و جادهای و افزایش دسترسی به فناوریهای جدید مانند سیستمهای هوشمند مدیریت حملونقل.
جمع بندی
کاهش تعداد رانندگان باتجربه به دلیل شرایط سخت کاری، درآمد پایین و مهاجرت یکی از چالشهای جدی ایران در حوزه حملونقل است. این مسئله نهتنها بر کیفیت خدمات حملونقل، بلکه بر اقتصاد و ایمنی جامعه نیز تأثیر منفی میگذارد.
با اجرای راهکارهایی مانند بهبود شرایط کاری، افزایش حقوق، و جلوگیری از مهاجرت، میتوان این مشکل را تا حد زیادی کنترل کرد. توجه ویژه به این حوزه نهتنها به نفع رانندگان، بلکه به نفع کل جامعه و اقتصاد کشور خواهد بود.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
75 دیدگاه
مهمترین عامل بالابردن بیش از حد قیمت کامیون که من راننده حرفه ای قدرت خرید کامیون ندارم که عامل این کار بی کفایتی دولت و مافیای وارد کننده های کامیون که معلوم نیست ازچه قشری هستند و فقط به دنبال سود شخصی و ضرر ملت و البته که من راننده به فکر مهاجرت هستنم
من با۲۳سال تجربه رانندگی حرفه ای بدلیل مشکلات بیمه وهزارسنگ اندازی دیگه جاده را رهاکردم اونقدرپول ازمامیگرفتن منم مجبورشدم ول کنم اومدم تویک شرکت که هیچ سختی نداره وبیمه وغذاهم میده دارم کارمیکنم
سلام خواستم اینو به تمام مردم این سرزمین بگن که هر چه دارید یا میخوان بزارید از راننده است فکر کن خودت میفهنی
سلام ،بااین فشارهای چندجانبه به راننده ها و کامیونداران (گرانی قطعات ،نبود امکانات رفاهی ،گرانی دستمزدهای اهنگر،مکانیک وغیره ومعضل سوخت باعث نابودی حمل و نقل میشود
سلام وقت بخیر برادران اومیده کسی نباش فقط خدارحمکنه
درگیراعتیادموادشدن عامل اصلی کم شدن رانندگانه چیزی بسیارشایع بین رانندگانه.متاسفانه رسانه هاودولت دنبال سرپوش گذاشتن روموضوع اعتیادراننده ماشین سنگینه علل ۳۰درصدبیکارشدن رانندگانه
همه جای کشور ویران شده فقط افغانیها ایران را دوست دارند
بجای اینکه از رانندگان قدیمی که بازنشسته میشوند برای آموزش رانندگان حمل نقل چه باربری یا مسافربری درپایانه ها بهره بگیرند متاسفانه آنها بفراموشی سپرده میشوند گواهینامه پایه یکشونه میگیرند پایه دو یا سه میدهند نتیجه میشود این بجای اینکه کلمه استاد برای اینها که 50 سال یاکمتر یا بیشتر در جادههای قدیم.وجدید تجربه داشتن بکار ببرند متأسفانه بفراموشی سپرده میشوند ومن الله توفیق ارادتمند زحمت کشیده 50ساله جاده. فتاح
کامیون های فرسوده گرانی روغن لاستیک هزینه زیاد پرداخت بیمه رانندگی وووو….باعث شده ما راننده هاکم بیاریم خسته شدیم بخدا
سلام من با ۲۰سال سابقه کار بیابون وتریلی کار بودن کار رو رها کردم انقدر که ما رو اذیت کردن همه وهمه ارگان ها اذیت کردن کسی قدر این قشر زحمت کشه نمی دونه هیچ جوانی دیگه دنبال شوفری نمیره باید افغانی ها رو بیارید رانندگی کنن حمل ونقل تا ۵سال دیگه وجود نداره
سلام
با توجه به موارد ذکر شده که درست میباشد مواردی از قبیل عدم آموزش کافی به رانندهای سنگین و رعایت نکردن قوانین از طرف آنها به عنوان مًثال در زمان قدیم کسی که پایه یک میگرفت فورا بهش رانندگی تریلی رو نمیسپردن یا نمیزاشتن پشت فرمان اتوبوس بشینه باید چندین سال بغل دست یه راننده حرفه ای مینشست و آموزشهای لازم و تجربه کافی پیدا میکرد بعد، که این امر بخاطر کمبود راننده دیگه رعایت نمیشه و مورد بعدی نبود نظارت کافی مخصوصا در شب بر عملکرد راننده های سنگین باعث بروز خطرات بسیاری در جاده ها میشه به طوری که راننده ترانزیت کشورهای دیگه هم که وارد ایران میشن پی به این موضوع برده و سوً استفاده میکنن
به معنای واقعی فقط ریدین تو کشور
به معنای واقعی فقط ریدین تو کشور خاک بر سر تون
بی شرف بی ناموسخاکبرزبانکثیفت
سلام من چند سال رانند هستم
خدا شاهد دولت یا ملت تمام مدیون رانندها هستن از سختی کار بگیر حقوق کم بگیر از تصادفات و غیر
اگه اینها نباشن کشور فلج هست
س
سلام من چند سال رانند هستم
خدا شاهد دولت یا ملت تمام مدیون رانندها هستن از سختی کار بگیر حقوق کم بگیر از تصادفات و غیر
اگه اینها نباشن کشور فلج هست
علت کم شدن رانندگان با تجربه.
اینکه الان همه پول میدن گواهینامه رو میخرن…
کسی اموزش نمیبینه که با تجربه بشه.
مگه به راننده ام تو کشور ما ارزش قائل هستن اون احمقی نژاده پدر رانندرا درآورد اومد از لپ لپ درآمد گفت رانند عشق حال میکنی بی ناموس
سلام.بیست ساله راننده هستم پول یدونه پفک نتونستم پس انداز کنم الآنم دیسک کمر گرفتم
هر شغلی باید جایگاه مناسب خود متناسب با مسئولیت و تاثیر گذاری اش داشته باشد، اینکه سالانه ورودی های آسان و خروجی بی سر و صدای بعضا با ورشکستگی و نابودی جسم و جان این سرمایه ملی مردمی که اغلب گرفتار بدهی های سنگین و اعتیاد می گردند و کل جامعه تصورات غلطی از حقیقت این خانواده دارند و حتی دچار حسرت و بهره کشی و انتقام از آنها هستند خسارت بزرگی است .
باید درک درستی نسبت به این صنعت داشت تا به استانداردهای لازم رسید فعلا نه برای منافع ملی کارساز است و نه برای خانواده حمل و نقل فقط یک مشت دلال و کارچاق کن در خدمت مافیاییکه از راه منافع ملی ارتزاق می کنند و پشت سرشان مثل میدان جنگ در هر حوزه که وارد می شوند تلفات و خسارت بجای می گذارند نقشی کاملا مخرب دارنز نه سازنده و مفید.
دیگه رانندگی و ماشین داری صرفه اقتصادی نداره که هیچ باید از جونت و زندگی و خانواده تم مایه بزاری
فقط برا همین بچه پولدار ها خوبه که برا عشقش بیان
برای راننده ارزش قائل نیستید .وقتی راننده باید برای یک کارمند اداره که کامیون خریده کار کند چه توقع دارید .موقع ثبت نام شرکت ها اصلا توجه به الویت دارندگان گواهینامه نمیشود. اول دلالان با رانت موجود موفق به خرید کامیون ثبت نامی میشود. راننده حرف ای ترجیح میده ور شهر تاکسی براند یا مغازه بزند تا به جاده برود و برای کسانی دنده عوض کند که حتی فرق سواری و کامیون را نمیداند.بعد ۲۰ سال تلاش برای تعویض کامیون اقدام کردم دیگر نتوانستم کامیون فروخته شده خودم رو بخرم
مشکلات راننده باید بیمه خودش پرداخت کنه کار ها کاغذ بازی مثل صورت حساب نبود پلس راه در بین شهر های نزدیک گرانی یدکی وغیره
وقتی دولت بخاطر از هزینه های تامین اجتماعی فرار کنه به جای تکریم راننده و سختی کار در نظر بگیره و شغل رانندگی رو جز تفریح و توریستی میدونه چه توقع دارید .اصلا به راننده حرفه ای تسهیلات نمیدهید الویت در ثبت نام کامیون با راننده کامیون نیست .برای گرفتن تسهیلات خودرو سنگین را وثیقه قبول نمیکند بانک .فقط توقع دارید مثل سگ جون بده راننده به جهنم که هزار مرز در جاده ها بگیره و سختی کار دور از خانواده…کشورهای خارجی به راننده امتیازات میدن با حقوق مناسب. اینجا تا اسم راننده کامیون میاد طرف به چشم یک جانی و لات نگاه میکنه .فقط بخاطر سياست هاي نادرست شما
منم کاملا موافقم با نطرات ایشون
واقعا اگه تفریح وسرگرمی هست فقط کاربران یه شب مسئولین بیان خودشون رو جای راننده بزارن ببینند تو برف ویخبندان و جاده های افتضاح چطور تفریح میگنن
باسلام و احترام کسی برای راننده کامیون سنگین ارزش قائل نیست بنده خودم را بازنشسته کردم وسخت و زیان آور شغل مارابیمه به حساب نیاورد چون میگن دولت سهم شماراننده هارا پرداخت نکرده
سلام، وقت همه بخیر. بیشتر از ۲۰ سال هست که تو جاده های داخلی و خارجی کار کردم. زمانی که من شروع کردم رسم بر این بود باید یک راننده قدیمی شما را تایید می کرد تا بهت ماشین بدهند. و تا چند سال کنار دست یک راننده شاگردی نمی کردی هیچ راننده ای شما را تایید نمی کرد. پس راه ورود به این حرفه این بود که باید ی جا شاگردی می کردی و از چم و خم کار آگاه میشدی.
اما چند ساله که رسم شاگردی ورافتاده. طرف با گرفتن گواهینامه یک راست میکنه پشت رل تریلی…. بیشتر راننده های جدید از نظر فنی چیزی بارشون نیست.
از طرفی بسیاری از کسانی که هیچ اطلاع و پیشینه ای از شغل راننده جاده ندارن به صرف اینکه پولی دست شان آمده (از هر راهی) میرن یک تریلی می خرن و میدن دست یک راننده بی تجربه تر از خودشان.
قدیم اگر یک ماشین سنگین تو جاده به مشکل برمی خورد هرکی مرسی ی ترمز میزد و جویای حالش میشد و کمک میکرد. اما الان ازین خبرها نیست. چون کسانی وارد این حرفه شدن که خاک این کار را نخوردن و …
سلام تمامی ارگانهای دولتی عقده کودکی و حال خودشان را از راننده طلب دارند و همه با نگاهی طلبکارانه به راننده مینگرند در حالیکه بیشترین فشار کاری و روحی و روانی روی رانندگان کشور هست از سواریهای به اصطلاح شوتی تا شل مغزهای تازه به دوران رسیده که با این اوضاع وحشتناک جاده ها عشق جاهلی و سرعت دارند
سلام چهل سال باتریلی زحمت کشیدم همه حاصل عمرم شد یک دستگاه ماشین فروختم دویست هزار تومان که عوض کنم چندماه وقفه افتاد ماشین رفت بالا الآن اون ماشین ده میلیاردتومان این نتیجه زحمت بدون هیچ حادثه زندگی من رفت الآن نیسان دارم اصحاب کهف هم اینطور نشدن
سلام چهل سال باتریلی زحمت کشیدم همه حاصل عمرم شد یک دستگاه ماشین فروختم دویست هزار تومان که عوض کنم چندماه وقفه افتاد ماشین رفت بالا الآن اون ماشین ده میلیاردتومان این نتیجه زحمت بدون هیچ حادثه زندگی من رفت الآن نیسان دارم اصحاب کهف هم اینطور نشدن بازم سانسور
سلام چهل سال باتریلی زحمت کشیدم همه حاصل عمرم شد یک دستگاه ماشین فروختم دویست هزار تومان که عوض کنم چندماه وقفه افتاد ماشین رفت بالا الآن اون ماشین ده میلیاردتومان این نتیجه زحمت بدون هیچ حادثه زندگی من رفت الآن نیسان دارم اصحاب کهف هم اینطور نشدن بازم سانسور چیز بدردبخور را پخش نمی کنید
سلام چهل سال باتریلی زحمت کشیدم همه حاصل عمرم شد یک دستگاه ماشین فروختم دویست هزار تومان که عوض کنم چندماه وقفه افتاد ماشین رفت بالا الآن اون ماشین ده میلیاردتومان این نتیجه زحمت بدون هیچ حادثه زندگی من رفت الآن نیسان دارم اصحاب کهف هم اینطور نشدن بازم سانسور چیز بدردبخور را پخش نمی کنید
که سانسور کنی
سلام بنده راننده کامیون با17سال سابقه کار.بنده ازهمه ارگانهای زیربط که به باربریامربوط میشن حرف دارم چراکسی نیس که بگه راننده چقدربایدبرای باری که میگیره کمسیون بده.بنده به مشکلات دیگه اصلاکاری ندارم واوناروهم مطرح نمیکنم فقط مشکلم باباربریاس چراکسی به این موضوع رسیدگی نمیکنه.وضمنابعد17سال این کارومیذارم کنارخدابرباعث وبانیش لعنت کنه
علت انصراف اول هرچی مازحمت میکشیم کرایه رو کمیسیون بدون هیچ زهمتی میبره دوم جاده های خراب وسوم گازوییل نمیدن به بهاه قاچاق
دیگه حکومت بعدی.ازاینها امیدی نیست
در جواب کسی که گفته اعتیاد علت مشگلات هست باید بگم که حتما راننده سنگین نیستی و گرنه میفهمیدی که کار سنگین در شرایط نامناسب باعث تضعیف روحیه و تضعیف انرژی میشه و ناچار میری دنبال جایگزین .در واقع اول که اینجوری نبوده طرف شرایط کار باعث این قضیه شده که تاییدی بر سختی کار هستش
وقتی طرف گواهینامه پایه یک داره کارت هوشمند وشرکت حمل ونقل معنا نداره این دو درآمد راننده رو نصف کردن وعملا راننده ها رو قیچی کردن.
من یک راننده سنگین هستم در این شغل کل زندگیت صرف خدمت به صاحب ماشین یا شرکتها و یا خسارت دادن به انها ویا افراد کلاهبردار مال خور میکنی پس نیایید
اصلا شغل خوبی تو ایران نیست نمیخوام بیشتر از این توضیح بدم چون همه همکار ها کفتنیها رو گفتن
هزینه ها به شدت بالا رفته،
کرایه ها خوب نیست
هزینه بالای کمیسیون و بارنامه از طرف دیگر
هزینه قطعات و تعمیرات ….
من خودم صاحب ماشینم شکممون رو نمی تونیم سیر کنیم.
به دنبال اینم که از ایران برم.
تو شهر قوچان ۸سال راننده افسر آزمون به قرآن یک متر نمیتونه ماشین جابجا کنه بعد موقع آزمون میاد میگه هر کی جیکش در بیاد همه رو ميندازم پایین همه رو رد میکنم بد ترین برخورد رو داره متاسفانه خاصیت این شهر برخورد افتضاح افسران
فقط باید رفت تو شهر من افتتضاح ترین برخورد آفسر آزمون پایه یک داره با ۸سال سابقه رانندگی وداشتن خودرو متاسفانه مثل جانی با همه برخورد میکنه بد همشهریان قوچان میگن خدا کنه سوریه بشیم باهاش مثل خودش رفتار میکنیم
سلام الان اینقده بدبختی برای راننده شده که هرجامیری چه بار چه تخلیه هزارویک بدبختی داری منی که 15 سال توخط ترانزیتم دیگه خسته شدم ازاین کار
با سلام بعد از ۳۲ سال رانندگیی وخوردن بیمه که از سال۷۳ تا ۸۰ بازاریها میدادن که ندادن اومدم امداد اتوبوسهای شهرداری شدم که حق ۸ سال بیمه من که ازطرف دولت پایه گذاری شده بود که لعنت بر بنیاد گذارش که از این ۸ سال ۳ سال رد شده بود به بیمه اختلاسگر اومده کارگری شرکت اتوبوسرانی میکنم
سلام ضربیی که احمقی نژاد به قشر راننده زد هیتلر نزد که یک پشت کوهی اومد برای رانندها تصمیم گرفت که راننده داری عشقی کار میکنه سختی کار نداره ولی ی پشت میز نشین داره
بجای اینکه از رانندگان قدیمی که بازنشسته میشوند برای آموزش رانندگان حمل نقل چه باربری یا مسافربری درپایانه ها بهره بگیرند متاسفانه آنها بفراموشی سپرده میشوند گواهینامه پایه یکشونه میگیرند پایه دو یا سه میدهند نتیجه میشود این بجای اینکه کلمه استاد برای اینها که 50 سال یاکمتر یا بیشتر در جادههای قدیم.وجدید تجربه داشتن بکار ببرند متأسفانه بفراموشی سپرده میشوند ومن الله توفیق ارادتمند زحمت کشیده 50ساله جاده. فتاح
بجای اینکه از رانندگان قدیمی که بازنشسته میشوند برای آموزش رانندگان حمل نقل چه باربری یا مسافربری درپایانه ها بهره بگیرند متاسفانه آنها بفراموشی سپرده میشوند گواهینامه پایه یکشونه میگیرند پایه دو یا سه میدهند نتیجه میشود این بجای اینکه کلمه استاد برای اینها که 50 سال یاکمتر یا بیشتر در جادههای قدیم.وجدید تجربه داشتن بکار ببرند متأسفانه بفراموشی سپرده میشوند ومن الله توفیق ارادتمند زحمت کشیده 50ساله جاده. فتاح
یکی از سخترین شغلها است استرس اضطراب خانوادها زیاد درامد کم حتی بابت هزینه بیمه هاشون پول زیادتری پرداخت میکنند و دولت هیچ کمکی به این قشر زحمت کش نمکند
سلام یکی از سخترین شغلها است استرس اضطراب خانوادها زیاد درامد کم حتی بابت هزینه بیمه هاشون پول زیادتری پرداخت میکنند و دولت هیچ کمکی به این قشر زحمت کش نمکند
ببینید بعد بیش از ۴۰ سال چی ساختید برای این کشور.
این مملکت الان از هرجاییش یک چیزی زده در……
سلام من حدود ۱۰ سال رانندگی را گذاشتم کنار یک مورد که هزینه سنگین هست ودوم ماموران رهنمایی رانندگی خیلی اذیت میکردن سوم ماشین را نمیشه با این درآمد بروز کرد خوب تو هر شغلی که باشی دوست داری ی تغیر تو زندگی داشته باشی من حدود ۱۶ سال کار کردم همون بنز دستم بود تا آخرشم فروختم نمیشه تعغیر کردو این که دوست داشتم باز اگه موقعیت خوب باشه میرم تو جاده واونی که تو جاده نون درآورده یغینن بلده چطوری تو شهرش نون در بیاره درود خسته نباشید به همه همکاری قدیمم
کامیون های فرسوده کامیون های بی کیفیت چینی گرانی روغن لاستیک هزینه زیاد پرداخت بیمه رانندگی وووو….باعث شده ما راننده هاکم بیاریم خسته شدیم بخدا
راننده مظلوم
۲۵سال راننده شرکت نفتی هستم لعنت به دولتمردان بیشرف وبی وجدان نتونستم ماشینی باخودم دست وپا کنم سختی کارم که آزمون گرفتن هیچ هیچ هیچ جوونی رفت بخاطر هیچ
20ساله توبیابون سگ دو زدیم نه شب نه روز نه خوردن فهمیدیم نه ریدن حاصلشم دیسک کمر التماس افسرو چشم کوری هزار دردوبلا دیگه.سروگله زدن با راهزن باربری دزد چاله چوله جاده.،بعدشم نه سختی کاری سرمیلان خونت سبزی فروشی بزنی بقران ازین کار بهتره
20ساله توبیابون سگ دو زدیم نه شب نه روز نه خوردن فهمیدیم نه ریدن حاصلشم دیسک کمر التماس افسرو چشم کوری هزار دردوبلا دیگه.سروگله زدن با راهزن باربری دزد چاله چوله جاده.،بعدشم نه سختی کاری سرمیلان خونت سبزی فروشی بزنی بقران ازین کار بهتره
20ساله توبیابون سگ دو زدیم نه شب نه روز نه خوردن فهمیدیم نه ریدن حاصلشم دیسک کمر التماس افسرو چشم کوری هزار دردوبلا دیگه.سروگله زدن با راهزن باربری دزد چاله چوله جاده.،بعدشم نه سختی کاری سرمیلان خونت سبزی فروشی بزنی بقران ازین کار بهتره
باسلام وخسته نباشید به همه عزیزان زحمت کش باربری ومسافربری .حقوق کم.تایید نشدن سختی کار.پرداخت حق بیمه زیاد.وهزاران مشکلات دیگه.هم برای مالک وهم برای راننده واقعا باید چکار کرد.من الان ۹ ماه
هست که دیگه سرویس نمیرم.چون نمی صرفه.راننده اتوبوس بودم.
بیمه سه و نیم لعنت به مرده و زنده مسئولین دزد اسلامی و کامیون های فرسوده و داغون مثل ماک عذاب جاده و ۱۹۲۱….و لیلاند…باید جمع آوری و نوسازی شوند دم قسط و بدون بهره چون چرخ اقتصاد راننده می چرخاند💖
سلام وعرض ادب راننده های کامیون های سنگین صدرصد در مشکلات کسب و کار می کنند کسی که علم کافی نداشته باشه در هیچ قانونی ودر هیچ قانون پیغمبری آن فرد را /برده نوکر /نمی کنند
سلام وعرض ادب راننده های کامیون های سنگین صدرصد در مشکلات کسب و کار می کنند کسی که علم کافی نداشته باشه در هیچ قانونی ودر هیچ قانون پیغمبری آن فرد را /برده نوکر /نمی کنند
باید از اون مسول نادان وقت بپرسی که میگفت شغل رانندگی تفریح هست خدا شاهده من دیکه نه پا برام مانده نه کمر هیچ یار ویاوری هم نداریم حدود ۵ سال پیش یه اب دار چی شهرداری با۱۶ میلیون باز نشسته شده امسال راننده باچند باز نشسته میشه دستمزد یه راننده چقده مسولیت بار مردم همون استرسش دوری ازخونه خرابی ماشین تو سرما وگرما. بی خوابی وهزاران مشکلات دیگه که خودشون خوب میدونند ولی متاسفانه خودشون زدن به اون راه واقعا دیگه کسی رغب نداره این کار پر زحمت بااین شرایط ادامه بده
سلام من ده سال راننده جرثقیل تو یک شرکت بودم خدایش خوب بود روزی من دیگه اونجا نبود امدم اب میوه فروشی زدم برای من بهتر شد با۳۵۰ ملیون سرمایه ۲.۵ برابر حقوق شرکت برام میفته فقط کاسبی ولاغیر محمد ظریفیان مشهد
سلام من ده سال راننده جرثقیل تو یک شرکت بودم خدایش خوب بود روزی من دیگه اونجا نبود امدم اب میوه فروشی زدم برای من بهتر شد با۳۵۰ ملیون سرمایه ۲.۵ برابر حقوق شرکت برام میفته فقط کاسبی ولاغیر محمد ظریفیان مشهد
من ده سال راننده هستم که هم ماشین سنگین دارم ولی هوشمند ندارم میگن الا سیکل داشته باشید و یا دکترا مگه الا یه دکتر بیاری پشته فرمون بلده کامیون سنگین رانندگی کند لعنت بر پدر مادری کسی که این قانون گذاشته
من خر شدم مه راننده شدم
در نظر اکثر مردم کثیف تر از راننده خداوند موجود دیگه ای نیافریده
باشید توی شغل رانندگی اونم پایه یکم
سلام قدیما هر کی عشق رانندگی داشت میرفت چندین سال شاگردی میکرد وکلی تجربه بدست می آورد .اما حالا هر کی پول برای خریدن ی ماشین سنگین میرسه میره ی گواهی نامه هم میگیره .وبیشترشون ماشین سنگین را با سواری اشتباه میگیرن که هم بدبختی برای دیگران درست میکنند وهم برای خودشون…والبته بقول اون بنده خدا اعتیاد هم شده ی درد سر واقعی برای حمل نقل..
سلام بنده راننده ای با بیش از ۲۲سال سابقه کاری فقط فقط به دلیل نبود سختی کار در بیمه ،شغل خود رو به فروشندگی تغییر داده و بسیار خوشحالم که از این شغل بیرون امدم
سلام ۳۳سال با تریلی کار کردن مشگل قلب وریه دارم میتونستم بازنشسته بشم اما با ۱۰تومان چه کنم وحالا کارمیکنم نه کارکردن فایده داره نه میشه کار نکرد حالا اقای مسول دوستان عذر میخوام خودم را میگم عین الاغ کار میکنم شاید بعضی موقع یکماه بیابان هستم و به عناوینی جیب ما را خالی میکنید حالا یا قانونهای هر روزی مثل معاینه ویا حق بیمه رانندگان یا هزار دلیل دیگه اخه من که ماهی یک میلیون هفتصد حدوداً میدم ارزش بیمه من اگه بخوام استفاده کنم که با اونی که بیمه نداره یکی هست بخوام ندم پول بیمه مدارک قفل میکنید پس لطفاً بگین غیر خالی کردن جیب ما هنری دیگه هم داری از انجمن صنفی ها بگیر که تموم فامیلشون شدن مسول و موقعی که ما تریلی داشتیم اونها دو دنگ خاور داشتن حالا حدود پانرده تریلی دست راننده دارن حرف نمیتونستن بزنن حالا تفریح اونها کشورهای اروپای هست پس سلسله مراتب تا بره به بالا همین اوضاع و احوال هست خواهشاً یک نفرتون اقایون ریس بیاین با یک راننده قدیمی صحبت کن ببینیم از نظر فنی از نظر شعور اجتماعی از نظر وای چی بگم همچی کدوم رتبه اول دارید با ارزوی موفقیت برای تموم رانندگان با اصل نصب
یکی از اصلی ترین مشکلات رانندگان باربرها (دلالان بار)هستند۱ کمیسیونهای زیاددرحد نصف کرایه می گیرند ۲براینکه بار دلالی کنندکرایه هاراپایین میارن مثل کفتار از شرایط رانندگان سواستفاده میکنند مسئولی هم وجود ندارد رسیدگی کنه تا حالا هم دیونه باربری به خاطر تخلفات فوق الذکر پلمپ نشده به نظرم بامسولین سر یک سفره هستند
یکی از اصلی ترین مشکلات رانندگان باربرها (دلالان بار)هستند۱ کمیسیونهای زیاددرحد نصف کرایه می گیرند ۲براینکه بار دلالی کنندکرایه هاراپایین میارن مثل کفتار از شرایط رانندگان سواستفاده میکنند مسئولی هم وجود ندارد رسیدگی کنه تا حالا هم دیونه باربری به خاطر تخلفات فوق الذکر پلمپ نشده
ارسال دیدگاه