برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

11490

پلاک اولین سری کامیون های ولوو اف اچ 500 وارداتی جدید انجام شد!

تاریخ خبر
اولین سری کامیون های ولوو اف اچ 500 باری وارداتی جدید پلاک شدند!

بالاخره اولین سری کشنده ولوو اف اچ 500 وارداتی که 8 چرخ و شاسی باری دارند پلاک ملی را دریافت کردند. که در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی به پلاک اولین سری کامیون های ولوو اف اچ 500  بیندازیم.

پلاک اولین سری کامیون های ولوو اف اچ 500

باید اشاره کنیم که این کامیون ها قیمت بالایی را نسبت به دیگر کامیون های وارداتی دارند و قیمت پلاک شده آن که مانند این کامیون سه خط با اینتاردر گیربکس باشد حدود 11 میلیارد تومان قیمت گذاری می شود، که در مقایسه با قیمت fh500 کشنده نیوفیس 2023 صفر کیلومتر نیز هم قیمت است و دلیل این قیمت گذاری مشخص نیس اما حدس زده میزنیم که به دلیل نبود این کامیون های پلاک شده در بازار و تعداد اندک حضور این کامیون ها و خواهان بالایی که دارند این قیمت ها برای این کامیون ها برقرار می شود.

باید در نظر داشت که هزینه ترخیص این کامیون ها نیز نسبت به کشنده بیشتر است و و طبق گفته مالکان هزینه ترخیص و پلاک این کامیون ها حدود سه میلیارد و نیم شده است که بیش از دو سال نیز در انتظار بوده اند که در گمرک و مراحل مختلف بتوانند پلاک ملی را دریافت نمایند.

این کامیون ها دارای شاسی باری هستند که در اروپا علاوه بر اینکه بار بر روی خود این کامیون ها قرار می گیرد توانایی کشیدن تریلر و متصل کردن تریلر کوتاه به پشت خود را نیز دارند اما در ایران فعلا فقط به صورت کامیون های باری 26 تن مجاز شدند که 8 چرخ تک دیفرانسیل سرعتی و محور آخر آنها بالاگیر می باشد. این کامیون ها همگی اکسل بالون هستند و تعلیق هر سمت محور آن ها تمام بالون است زیرا در اروپا با کاربری خاص استفاده می گردند.

پلاک اولین سری کامیون های ولوو اف اچ 500
 

مشخصات فنی کامیون باری ولوو اف اچ ۵۰۰

موتور

موتور این کامیون از نوع دی ۱۳ سی بی است که با موتور کشنده مشابه است. این موتور ۱۲.۸ لیتری شش سیلندر توانایی تولید

حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. این مقدار گشتاور نسبت به موتور کشنده کمتر است، اما این کاهش به دلیل تغییرات برنامه‌ریزی

و سیستمی است که برای کاهش گشتاور اعمال شده‌اند، چرا که کامیون باری نیاز به حمل وزن کمتری دارد. در نسخه‌های تاندوم، حداکثر گشتاور از موتور

دریافت می‌شود. موتور این کامیون مجهز به ترمز موتور سه زمانه نسل پنج است و استاندارد آلایندگی یورو ۶ را داراست.

گیربکس

گیربکس این کامیون باری نیز مشابه با کشنده ولوو اف اچ است و نسخه گیربکس AT2612F می‌باشد که دوازده سرعته اتوماتیک است.

وزن

این کامیون باری در ایران مجاز به حمل ۲۶ تن ناخالص است و وزن خالص آن حدود ۹ تن می‌باشد.

تعلیق

تعلیق دیفرانسیل سوار بر چهار بالن است و محور بالاگیر نیز دارای دو بالن می‌باشد. لازم به ذکر است که محور بالابر در صورت نیاز می‌تواند

به چهار چرخ تبدیل شود. تعلیق اتاق کامیون ولوو با توجه به سفارش ابتدایی از شرکت می‌تواند شامل بالن و فنر و یا تنها بالن باشد.

گالری
4.6 از 5 رای

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.