معرفی انواع نسل های کامیون های ولوو اف اچ از سال 1994 تا به امروز

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر دنیای حمل و نقل جادهای، کامیونها نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. انتخاب یک کامیون با کیفیت و قابل اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از شرکتهای معروف و مورد اعتماد در صنعت کامیونسازی، ولوو است. در این مقاله، به معرفی و بررسی انواع مدلهای کامیونهای ولوو اف اچ از سال 1994 تا به امروز خواهیم پرداخت.
نسل اول کامیون ولوو اف اچ در سال 1994:
مدل FH12 در سال 1994 جایزه “کامیون سال” را به دست آورد. این مدل دارای یک موتور 16 لیتری است و گیربکس و خط محرکه آن از نسل قبلی به این مدل منتقل شدهاند.
با این حال، تغییرات و بهبودهایی نیز به آن اضافه شده است که شامل ویژگیهایی مانند مدیریت کاملاً جدید موتور و تشخیص آن برای موتور D12A می باشد.
کابین جدید کامیون ولوو اف اچ از نظر آیرودینامیک بهبود یافته است و با بهبود ارگونومی و صندلی، رانندگان راحتتر میباشند. وزن کلی کابین نیز تقریباً 30% کاهش یافته است.
کابین در یک تونل باد آزمایش شده تا خواص آیرودینامیک شکل را تأیید کند و کشش هوا را کاهش داده و در نتیجه راندمان سوخت را بهبود بخشد.
جلو پنجره با شیب تیزتری طراحی شده است و کنارههای گوهای شکل به پنل جلویی در گوشههای با شعاع بسیار وسیعتری متصل میشوند. آینههای دید عقب نیز سادهتر طراحی شدهاند.
کابین تحت آزمایش ضربه قرار گرفته که شامل قرار دادن یک وزن ثابت 15 تنی بر روی سقف و ضربه پاندول یک تنی به دیواره عقب کابین و ستونهای شیشه جلو میباشد.
همچنین، در انتهای آزمایش، درهای کابین باید قابل باز شدن باشند. در سال 1995، مدل FH اولین کامیون سنگینی بود که به کیسه هوای SRS مجهز شده بود تا ایمنی غیرفعال را بهبود بخشد.

نسل دوم کامیون ولوو اف اچ در سال 2001:
در سال 2001، شرکت ولوو نسل دوم سری FH و FM را معرفی کرد. این بازسازی شامل تغییرات عمدهای در کابین و خط پیشرانه بود که با هدف ارتقای عملکرد صورت گرفت.
هزینه سرمایه گذاری برای این تغییرات حدود 600 میلیون یورو بود. این تغییرات شامل طراحی مجدد کابین برای بهبود آیرودینامیک، استفاده از گیربکس جدید، تعویض دنده اتوماتیک، بهبود سیستم الکترونیک و موتور بود.
تغییراتی در کابین صورت گرفته است که شامل یک کابین جدید با طول 150 میلیمتر بیشتر است و دارای ورودی هوای بازطراحی شده و کف صاف میباشد. آینههای دید عقب نیز بهبود یافتهاند تا نقاط کور را کاهش داده و جریان هوا را بهبود بخشند.
همچنین، چراغهای جدید جلو و چراغهای نشانگر جانبی جلو، آفتابگیر جدید، اسپلیت و پلههای جلوی پهنتر نیز به تغییرات خارجی اضافه شدهاند.
فضای داخلی نیز با لبههای گردتر در اطراف داشبورد و صندلیهای جدید با کمربند ایمنی یکپارچه دوباره طراحی شده است. علاوه بر این، بلندگوی تلفن و میکروفون یکپارچه با کنترلهای فرمان برای رادیو و تلفنهای داخلی GSM نیز یک گزینه استاندارد است.
همچنین، مدلهای FH شامل سیستم FUPS (Front Underrun Protection System) نیز میباشند که به منظور افزایش ایمنی بیشتر و جلوگیری از ورود خودروهای کوچکتر یا در هنگام برخورد از جلو زیر کامیون، مورد استفاده قرار میگیرد.
این سیستم باعث میشود که خودروهای کوچکتر به زیر کامیون فرو روند و در نتیجه ایمنی را بهبود میبخشد.

نسل سوم کامیون ولوو اف اچ در سال 2008:
در ماه آگوست 2008، ولوو به ارتقاء کامیون های سری اف اچ پرداخت و تمرکز اصلی آن بر راحتی راننده و قابلیت استفاده بهتر بوده است.
برخی از ویژگیهای این ارتقاء شامل برف پاک کنهای شیشه جلو که توسط سنسور باران کنترل میشوند، چراغهای پیچ برای بهبود دید در هنگام چرخش، سیستم صوتی قدرتمند با امکانات USB و aux و همچنین صندلی چرخان برای مسافر بود.
تغییرات قابل مشاهدهای در گریل کاملاً بازطراحی شده، پلهها، آفتابگیر و ترکیب چراغهای جلو نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفت.
فقط 6 ماه پس از آن، ولوو با معرفی مدل FH16 و با قدرت 700 اسب بخار (520 کیلووات) به تولید این کامیون پرداخت و به عنوان یکی از قویترین کامیونهای سری تولیدی در جهان معرفی شد.
در مدت زمان کوتاهی پس از آن، بهبودات مرتبط با استاندارد یورو V شامل موتورهای 13 لیتری و معرفی موتور جدید 11 لیتری نیز صورت گرفت.
به علاوه، به عنوان بخشی از تعهد دائمی به ایمنی جاده، ولوو به بهبود ویژگیهای ایمنی مانند کروز کنترل پیشرفته با استفاده از رادار، سیستم هشدار راننده (DAS) که زمان حضور راننده در پشت فرمان را به طور مداوم مانیتور میکند، پرداخت.
این ارتقا شامل نظارت بر پاسخهای راننده، پشتیبانی حفظ خط (LKS) که به راننده در عبور از خطوط هشدار میدهد و سیستم پشتیبانی تغییر خط (LCS) که در صورت قرار گرفتن وسیله نقلیه دیگری در “نقطه کور” به راننده هشدار میدهد، میباشد.
این تغییرات برای بهبود ایمنی ولوو در تغییر مسیر و اطمینان از ایمنی راننده بود.
در سال 2011، نسخه جدیدی از موتور D16 با قدرت 750 اسب بخار (560 کیلووات) معرفی شد. این موتور در سال 2012 به مناسبت 25 سالگی موتورهای 16 لیتری ولوو، به مشتریان تحویل داده شد.

نسل چهارم کامیون ولوو اف اچ در سال 2014:
مدل 2012 ولوو FH معرفی شده در سپتامبر 2012، با بهبود فناوریهای اصلی، طراحی جدید و ویژگیهای دیگر به بازار عرضه شد.
ولوو اولین موتور Euro VI خود را با نام D13K معرفی کرد که به عنوان یک گزینه در مدل جدید FH و برای مدلهای جدید الزامی است.
این کامیونها در اروپا از ژانویه 2014 موجود بودند. ویژگیهای جدید دیگر شامل I-torque driveline و تکنولوژی I-see برای صرفهجویی در سوخت بودند. با معرفی موتور 13 لیتری جدید، نام آن به FH13 تغییر کرد.
و درباره ترمز اضطراری خودکار، ولوو تراکس سیستم جدیدی را معرفی کرده است که از ترکیب رادار و دوربین استفاده میکند تا وسایل نقلیه جلویی را شناسایی و نظارت کند.
این سیستم برای پیشگیری از برخورد با وسایل نقلیه ثابت و متحرک طراحی شده است و میتواند از برخورد با هدف متحرک با سرعت نسبی تا 70 کیلومتر بر ساعت را جلوگیری کند.
وقتی که سیستم تشخیص میدهد که کامیون با سرعت فعلی خود در حال برخورد است، یک هشدار چراغ قرمز ثابت در شیشه جلو فعال میشود تا توجه راننده را به جاده جلب کند.

نسل پنجم کامیون ولوو اف اچ در سال 2020:
مدل فیس لیفت کامیون Volvo FH در سال 2020 معرفی شد و تغییرات زیادی در طراحی و ویژگیهای آن اعمال گشت.
این تغییرات شامل طراحی جدید چراغهای جلو، بهروزرسانی فضای داخلی، ویژگیهای ایمنی جدید و بهبودهایی در بهرهوری بود. مدل قبلی Volvo FH همچنان در برخی از بازارها قابل تهیه است،
در حالی که مدل فیس لیفت شده با نام Volvo FH Classic برای مدلهایی با موتورهای 13 لیتری و 16 لیتری به بازار عرضه میشود.

پیشرفتهای فنی در مدلهای کامیون ولوو اف اچ:
در طول سالها، ولوو بهبودهای متعددی در مدلهای کامیونهای اف اچ ارائه داده است. از جمله پیشرفتهایی که میتوان به آنها اشاره کرد،
بهبود سیستم ترمز، بهینهسازی سیستم تعلیق، بهبود نورپردازی و دسترسی راحت به قطعات آنها اشاره میشود.
کامیونهای ولوو اف اچ از سال 1994 تا 2020 با ارائه مدلهای متنوع و با کیفیت، به عنوان یکی از برترین گزینهها در صنعت حمل و نقل شناخته شدهاند.
توجه ولوو به نیازهای رانندگان و مشتریانش، همواره باعث بهبود و ارتقاء محصولات آنها شده است. با توجه به پیشرفتهای مستمر در صنعت خودروسازی، میتوان انتظار داشت
که در آینده نیز ولوو اف اچ با مدلهای نوآورانه و پیشرفته، نقش مهمی در صنعت حمل و نقل جادهای ایفا کند.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
15 دیدگاه
من محمد امینی راننده پایه یک بهترین نسل ولوو اف اچ هستش وواقعا رو دست ندارد با تشکر
من محمد امینی راننده پایه یک هستم و واقعا
این نسل جدید ولوو برای رانندگان حمل ونقل خیلی شاخص هستش امیدوارم همه همکاران بدون حادثه به سفر بروند وبه آغوش گرم خانواده برگردند با تشکر
همکاران گرامی برام دعا کنید که من هم بتوانم برا خودم یه اف اچ بخرم ممنونم
انشالله
سلام،ان،شاالله،البته،بااین،وضع،بازار،
ان شاالله.
خواستن و زحمت یعنی توانستن
مطمئن باشید مزد تمام زحمات و سختیها و شب بیداری ها پیش خدا محفوظه
آقای روستا شما اهل کدوم شهری
من شیرازم
من 15سالم و عاشق کشنده ها ولوو و بزرگ قوی هستم
و همه چیز درباره آنها میدونم ولی این سؤال رو نمیدونم
چرا ولوو fh540که قویتر از ماک 600هستش برای محموله های سنگین استفاده نمیشه
آقای روستا شما اهل کدوم شهری
من شیرازم
چرا ولوو fh540که قویتر از ماک 600هستش برای محموله های سنگین استفاده نمیشه
سلام چون توانایی حمل فقط مربوط به قدرت موتور نمیشه و دیفرانسیل و گیربکس بسیار مهم هستند
آقای روستا شغلت چیه
فکر کنم شاسی هم مهمه
سلام
درود
بنده رضا یزدانی هستم از شهرستان خاتم (هرات)تنها ماشینی که هم از نظر متور گیربکس هم از نظر رنگبندی وظاهر و هم از نظر آسایش و آرامش من در طول این ۱۵سال استفاده کردم نظرم ولوو هست واقعا ممنون از مهندسین این شرکت که سنگ تمام گذاشتند اما متأسفانه ب خاطر قیمتش که انقد گران است ما جوانها باید آرزوی داشتن چنین ماشینی را ب گور ببریم و تشکر از شما واسه معرفی کامیونهای ولوو که همه را روشن میکنید دمتون گرم
سلام.من مش قمبر دلم کامیون دوست داره دعا کنید
سلام یه سوال داشتم آقای روستا
اسکانیا s500بهتره یا ولوو fh500و fh540 نیو فیس؟
سلام میخوام ی اف هاش وارد کنم .هنوز اقدام نکردم .به نظر شما عزیزان اف هاش چه مدلی که ابشنش عالی باشه درخواست بدم .چون چند مدل هست واقعا تجربه ندارم. درضمن ان شاءالله دنبال ی راننده خوب و با تجربه مسیر شمال میگردم.
ارسال دیدگاه