برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

24394

پیشرفت عجیب چین، کامیون بدون آلایندگی در چین رونمایی شد!

تاریخ خبر

مطابق گزارش اختصاصی باکامیون در شانگهای همانطور که میدانید نسل بعدی کامیونهای الکتریکی کامیونهای با سوخت هیدروژنی خواهند بود که بدون مصرف سوخت هستند و هیچ نوع آلایندگی را برای محیط زیست ندارند و با مصرف هیدروژن برق تولید می کنند و به این طریق می توانند موتورهای برقی خود را به حرکت در بیاورند. این کامیونها تا کنون به دلیل خطرهایی مانند انفجار تانکهای مخزن هیدروژن در دو طرف شاسی ممکن است داشته باشد هنوز عملی نشده است اما کامیون جیلی فاریزون در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ چین از کامیون تمام هیدروژنی خود رونمایی کرده است که  از ولوو اف اچ نیوفیس الگوبرداری شده است. 

ویدیو جدیدترین کامیون چینی، کامیون جیلی فاریزون

کامیون جدید جیلی فاریزون (Farizon)، با پیشرانه‌ی هیدروژنی و آلایندگی صفر، نمونه‌ای از نوآوری‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل سنگین چین و محصول شرکت جیلی است. 

این خودروی سنگین خودران و تمام‌ خودکار، ضمن الهام‌گیری از طراحی ظاهری ولوو FH نیو فیس، امکانات متعددی را برای بهبود ایمنی، آسایش راننده و کارکرد اقتصادی به ارمغان آورده است.

به نظر شما این کامیونها هیچوقت به ایران میایند؟ یا اصلا فروش موفقی در دنیا خواهند داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مشخصات فنی کامیون جیلی فاریزون

شرکت زی‌جیانگ جیلی فاریزون خودروهای تجاری (Farizon Auto) زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی جیلی است که از سال ۲۰۱۶ تأسیس شده است.

کامیون کشنده ‌جفت‌دیفرانسیل جیلی فاریزون دارای پیشرانه پیل سوختی H150 و پک باتری ۸۸٫۲۹ کیلووات‌ساعتی، برد حرکتی تا ۵۵۰ کیلومتر را می‌سر می‌کند. مخازن هیدروژن مجهز به شش واحد ۳۹۰ لیتری هستند که در مجموع تا ۵۴ کیلوگرم هیدروژن ذخیره می‌کنند. الکترو‌موتور اصلی توان نامی ۳۰۰ کیلووات و توان پیک ۴۵۰ کیلووات دارد و سرعت بیشینه‌اش به‌صورت الکترونیکی روی ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مصرف سوخت هیدروژن این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۹ کیلوگرم است و با توجه به فناوری پیل سوختی، هیچ‌گونه آلایندگی CO₂ یا ذرات معلقی تولید نمی‌کند. حجم کابین جادار دو تخت‌خواب، یخچال، مایکروفر، سرویس بهداشتی و صندوقچه‌های متعدد را در خود جای داده تا راننده در سفرهای طولانی نهایت آسایش را تجربه کند.

در طراحی ظاهری جیلی فاریزون، چراغ‌های جلو، جلوپنجره و زیرسپر به وضوح از ولوو FH نیوفیس الگوبرداری شده‌اند. خطوط نرم و پیوسته‌ی بدنه همراه با دیفیوزرهای اختصاصی در زیر سپر و کناره‌ها، به کاهش ضریب درگ کمک می‌کنند. آینه‌های جانبی در قالب دوربین‌های دیجیتال تعبیه شده‌اند تا دید بیشتری برای راننده فراهم آورند و پوشش بیرونی با رنگ‌های مقاوم در برابر خراش و شرایط محیطی، طول عمر بدنه را افزایش می‌دهد.

جیلی فاریزون از یک پیل سوختی H150 بهره می‌برد که هیدروژن را با اکسیژن واکنش داده و برق تولید می‌کند. این برق در کنار پک باتری ۸۸٫۲۹ کیلووات‌ساعتی ذخیره شده و به الکترو‌موتور‌های آلومینیومی سبک‌وزنی منتقل می‌شود. هر یک از شش مخزن ۳۹۰ لیتری این کامیون می‌تواند تا مجموعاً ۵۴ کیلوگرم هیدروژن را ذخیره کند. با یک بار شارژ هیدروژن، برد حرکتی این خودرو به حدود ۵۵۰ کیلومتر می‌رسد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی تقریباً ۹ کیلوگرم هیدروژن در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تمام این فرآیند بدون انتشار دی‌اکسید کربن یا ذرات معلق انجام می‌پذیرد.

جیلی فاریزون به‌صورت استاندارد با سطح خودران L2+ عرضه می‌شود. مجموعه‌ای از دوربین‌های ۳۶۰ درجه (جلو، جانبی، نقطه‌کور) و آینه‌های دیجیتال، همراه با رادارهای مادون‌قرمز و لیزری در سقف و سپر، موقعیت و اطراف خودرو را به‌طور لحظه‌ای تحت نظر دارند. سنسورهای هوشمند ترمز، سیستم هشدار برخورد از جلو، کنترل پایداری الکترونیکی و قابلیت حفظ خودرو بین خطوط یا هشدار خروج از خط، ایمنی سفر را به حداکثر می‌رسانند. افزون بر این، سامانه‌ی پردازش هوشمند GKUI با پشتیبانی بیش از ۶۰۰ فرمان صوتی، امکان کنترل تمامی تجهیزات داخل کابین را تنها با صدا فراهم کرده است.

4.7 از 8 رای

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.