قیمت گواهی اسقاط کامیون وارداتی با قانون جدید مشخص شد.

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleطی مصوبه امروز کمسیون صمایع و معادن مجلس در تاریخ ۲۵ مهرماه۱۴۰۱ قیمت گواهی اسقاط ۱.۵ درصد ارزش گمرکی کامیون (قیمت کامیون واراتی زمانی که وارد گمرک شده است)اعلام شد.
این مصوبه به شورای نگهبان رفته و پس از تایید اجرایی خواهد شد.
واردات کامیون
در چند ماه اخیر بدلیل چالش های مختلف ستاد سوخت و پلاک گذاری برمبنای قیمت گواهی اسقاط کامیون وارداتی و از طرفی بالا رفتن قیمت گواهی اسقاط کامیون و نبودن گواهی اسقاط موجود در بازار ،کامیون های وارداتی معطل شدند.
حدود ۶ ماه است که مشکلات واردات کامیون شدت یافته و باعث شده تمام کامیون ها در گمرکات خاک خورده یا در بیرون از گمرک در انتظار پلاک باشند.
قیمت گواهی اسقاط تا ۱.۲۵۰ نیز رسید و شرایط برای پلاک گذاری کامیون های وارداتی ،برای مصرف کنندگان و خریداران کامیون وارداتی بسیار سخت شد.
پس از چند ماه چالش در اواسط مهرماه تمام اقدامات مربوط به پلاک شدن کامیون های وارداتی و قیمت گواهی اسقاط کامیون وارداتی به عهده وزارت صنعت ،معدن و تجارت (وزارت صمت) قرار گرفت.
حال در ۲۵ ام مهرماه ۱۴۰۱ مجلس مصوب کرده است که کامیون های وارداتی که گواهی اسقاط برای پلاک نیاز دارند و گواهی اسقاط در دسترس برای خرید آنان نیست باید ۱.۵ درصد ارزش گمرکی کامیون را به حساب صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیر مجموعه ایی از وزارت صمت واریز کنند.
این مصوبه پس از تاییدیه شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.
تعرفه ۱.۵ درصد ارزش گمرکی به ازای گواهی اسقاط کامیون برای واردات انواع کامیون و کامیونت و دیگر خودرو ها قابل اجرا است.
لازم به ذکر است که کامیون های داخلی یا همان کامیون های مونتاژ ایران نیز شامل این طرح میشوند و بجای طرح قدیمی که باید به ازای تولید چهار خودرو یک گواهی اسقاط تهیه میکردند،باید به ازای تولید هر کامیون ۱.۵ درصد از قیمت شرکتی آن را واریز به حساب نامبرده کنند.
سوال اینجاست این طرح که به قصد نوسازی ناوگان فرسوده و به کنار رفتن کامیون های فرسوده با جایگزینی کامیون های نو و دست اول به نیت کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا انجام شده است چرا باید با دریافت مبلغی اسقاط شدن کامیون فرسوده لغو گردد؟؟
آیا میشود آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت را نیز خرید و پولی کرد ؟؟ قانون قبلی اسقاط پولی که لغو شده است را اینجا کلیک کنید و مشاهده فرمایید.

قانون جدید گواهی اسقاط کامیون
علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توضیح نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار جلسه امروز، بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو ارجاعی از صحن علنی به منظور بررسی پیشنهادات نمایندگان بود.
ایشان همچنین فرمودند: در صورت نبود گواهی اسقاط به ازای واردات کامیون، کامیونت و کشندهها ۱.۵ درصد از ارزش گمرکی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برای خودروهای تولید داخلی نیز باید ۱.۵ درصد از قیمت خودروی صفر به این صندوق واریز شود.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
135 دیدگاه
واقعا متاسفم برای این مسئولین آخرتاکی بایدکامیون باعمر۵۰سال توجادهاترددکنندشمامثل روزروشنه که بااین پولی که بابت اسقاط میگیریدمیخواهیدوام بدهیدبه تاکسی داروحمل ونقل شهری رانوسازی کنیداین کاربزرگترین خیانت به رانندگان کامیون فرسوده است میگوییداسقاط گران شده چطورنمیدانیدکه وارداتی هم افزایش۱۰۰درصدی داشته نفرین خداوندبرشماباد
سلام یه سوال داشتم، بر فرض من ماشینی میخرم به قیمت سه میلیارد تومن و بعد از مدتی طرح فرسودگی و.. اجباری میشود و اجازه تردد هم داده نمیشود، و شخص دیگری نیز کامیون فرسوده ای را مثلا 800میلیون خریده، آیا با هر دوی ما یه یک گونه برخورد میشود، حتی اگر بگویند کلید به کلیدو ماشینم را بگیرند و یه ماشین مثلا داف صفر به من بدهند در اینجا اون شخصی که ماشین 800میلیونی هم داشته ازهمین طرح سود میبرد، خواستم بگویم دوستان میدانند که در گذشته چگونه عمل میکردند؟؟ آیا به این شکل بوده که به هر شکلی که قرار بر اسقاط بود بازهم تمام ماشینهای اسقاطی را یک قیمت حساب میکردند، یا در آینده یک قیمت حساب میکنند؟؟؟
بنده بیست و پنج سال گواهینامه پایه یکم دارم آیا به قیمتی ماشین می فروشی تا ماهم بتوانیم صاحب ماشین شویم یکایک قیمتی می فروشین پولدارها صاحب ماشین شوندگی که شغلش رانندگی صاحب ماشین نباشه
سلام کعبی هستم از اهواز الان دوسال شدکه اف اچ 500 گرفتم از بازرگان وارداتی و تاحالا پلاک نشد وا ین دوسال هست که خونه خوابیده منم مجبور واسه معیشت خانواده ام شوفری کارکنم پول نقد دادیم به یکی از نهادهای دولتی به مبلغ 500000000که قرار است به ما اسقاط بفروشه یارو هم پولا را زد برد رفت خارج کشور ومن تنها نیستم 200نفر هستیم که پولامون زد حالا بدون اسقاط وبدون پول موندیم دولت برای اینکار هم هیچ کاری نکرده وهرجا میریم برامون کاری انجام نمیدن
سلام اسم ماشین شماره شاسی اسم فامیلی خودت و اسم فامیلی اون حرامزادهو بگو برات کاری بکنیم
خدا خیر تون بده به خدا دو سال هست تمام زندگیم رو فروختم دادم به این کامیون وارداتی بدونه پلاک در خونه مونده به شام شب مهتاج شدم با دوتا بچه مدرسه ای واقعا زندگی برام شده زهر مار شما رو به قرآن قسم میدم این طرح رو زودتر اجرا کنید تا ما هم بتونیم زودتر کامیون مون رو پلاک کنیم خدا خیرتون بده با تشکر
سلام بنده. راننده ترانزیت هستم خودم ماشین فرسوده داشتم پارسال فروختم واماشین وارداتی گرفتم به علت بازار سیاه ودلال بازاری اسقاط ونبود گواهی اسقاط ماشین بیرون از گمرک در پارک خاک میخورد وبعد از چندین سال دارم شوفری مردم میکنم با اینکه خودم ماشین نو اروپایی دارم و حالا برای کشور رمانی بار آوردم 4تاماشین ایران
بودیم و متاسفانه 4تا هم ماشین ترکیه از همین بار زده بودن برا رومانی این چه قانونی هست من خودم با هزار مکافات هزینه هم رو پرداخت کردم اون وقت ماشین من تو پارکینگ خاک بخوره بار و حق من ترکها بیان ببرن مسولان محترم لطفاً مارادریابید
خدا خیر تون بده به خدا دو سال هست تمام زندگیم رو فروختم دادم به این کامیون وارداتی بدونه پلاک در خونه مونده به شام شب مهتاج شدم با دوتا بچه مدرسه ای واقعا زندگی برام شده زهر مار شما رو به قرآن قسم میدم این طرح رو زودتر اجرا کنید تا ما هم بتونیم زودتر کامیون مون رو پلاک کنیم خدا خیرتون بده با تشکر
عالی
عالی احسنت همه همینجوری هستیم
کی رعایت مکنه کو کجاس عدالت وجو نداره ماشین وارداتی یه عده میگن ۲ ملیارد یه عده ۲۳۰۰ ای حرفیگه شما میزنید تو هیچ قوطی عطار پیدا نمیشه
ازمسولین دلسوز که باعث تصویب شدن تشکر میکنیم
۱۵۰۰۰خانواده را نجات دادین ازنمایندگان مجلس ریس مجلس وکمسیون مجلس تقدیر وتشکر داریم ،بنده خودم پارسال اپارتمان ۱۰۰متری در بیهترین جای شهرم فروختم دادم به اسقاط از زنجان مرکز اسقاط خریدم هی این ماه اونماه بعد از ۶ماه پول جمع کرد ورفت ما۱۲۰نفر موندیم کلا تو اسقط خیلی کلک وحقه بازی زیاد بود الان از۱۵۰۰۰نفرحداقل ۵۰۰۰نفر پول اسقط دادن ولی شرکتا واسقاطی ها پول کشیدن بالا دیگه توان خرید وراست دروغش هم معلوم نیس پوچ اسقاطی که میفروشن یادرست ممنونم
سلام.ما از این طرح خیلی راضی هستیم..و از همه مسئولین ممنون هستیم .خدا خیرشون بده فقط هر چه زودتر این طرح را اجرا کنن خدایی زندگی هامون داره نابود میشه ..اسقاط پیدا نمیشه اگر هم پیدا بشه به خدا تومن رسیده و اون هم یکسال بعد میاد تو سیستم راهداری و از پلاک هم خبری نیست ممنون و متشکریم از همه مسئولین که این طرح ۱/۵ درصد رو اجرا میکنن
خزانه خالی و دور زدن قانون . مجلس و دولت پنجاه پنجاه
گور بابای آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت
اینایی که میخواهند اسقاط پولی بدن ب کامیون داران وکشنده ها فکر بار کامیون ها کردند. اگه فردا بار نباشه باید دوباره اعتصاب کنند. اگودگی هوا. اونهایی که اسقاط یک میلیاردی خریدن باید چکار کنن.
با سلام آره بخدا پولو بگیرن از همه بهتر بخاطر اینکه فرصت سودجوی به عدهای رو نمیدن
سلام منظور از اسقاط از رده خارج کردن کامیونهای فرسوده و نوسازی ناوگان است حال شما ها فقط پول اش را می گیرید در دراز مدت دوباره ناوگان فرسوده خواهیم داشت یه خورده هم بفکر جیب خود و سازمانتان نباشید التماس تفکر
منظور از اسقاط ، از رده خارج کردن کامیون های فرسوده و نوسازی ناوگان حملونقل بود حال که شما فقط بفکر پولید در دراز مدت با کمبود سوخت و ناوگان فرسوده مواجه خواهیم شد الان اش هم دیر شده ، بجای اسقاط پول بگیری معنای بدی ندارد ؟ التماس تفکر
سلام دادن اسقاط دولتی کاربسیار درستی است
1قیمت کامیون راکاهش میدهد
2شرکتهای اقساطی حساب کارشون رامکنند
3….…….
آخه کدوم خری گفته که کامیون برای اسقاط نیست هست دست دلال روهم کنه مجلس بااین کارضربه سنگینی برپیکره حمل ونقل واردشد.اینهمه خودروی فرسوده وبی کیفیت چه جوری میخوان از چرخه حمل ونقل خارج کرد خودکشورهای اروپای کامیون روبالای سه سال اسقاط میکنن بعد مادنبال خودروی کارکرده اسقاطی آنها بریم بعد خودروی مدل سال ۱۳۴۵داخل کشورمون به قیمت یک خودرو وارداتی تموم بشه.مبارکه
بله منظور از اسقاط خارج کردن کامیون های فرسوده از چرخه هست که هم موجب نوسازی ناوگان و کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت می شود این راهکار نیست آقایون توضیح دهند پول واریزی به این صندوق قرار هست کجا مصرف بشه قراره به سرنوشت صندوق فرهنگیان دچار بشه
خوب بود
بنظرم تصمیم بجا و خوبی است، چون قیمت کامیون های فرسوده خیلی بالا رفته، ولی این تصمیم باید موقتی باشه، و با توجه به شرایط موجود هر زمان تصمیم مناسب و مقتضی اتخاذ کرد،
قیمت چی در این مملکت ثابت بوده که قیمت فرسوده ثابت بماند,باشه ما راضی هستیم که فرسوده بشه ۱۰۰ میلیون ،آیا شما هم حاضری وارداتی خودت رو بدی۵۰۰ میلیون,اصلا به قیمت پارسال بدی!!!شما انتظار دارید که ما ماشین رو مفت به شما بدیم و خودمان و خانوادمون رو از بین ببریم,تا با کبر و غرورت سوار ماشین وارداتیت بشی و به آرامش برسی!!!و جالب تر از اون اینکه خودت رو زرنگتر و بالاتر هم میدونی!!!
احسنت
حرف حساب
خدا لعنتتون کنه با ای قانون وضع کردتتون
یک سری ها تو این شرایط شدن مرد میدان یک سری ها هم مثل من شدیم خانه خراب
متاسفانه تعداد زیادی از خریداران کامیونهای وارداتی دچار مشکل شدند.
خدا خیرتون بده ، چرا باید بابت ماشین فرسوده دوباره راننده پول پرداخت کنه
واقعا این طور برنامه ریزی کردین اینه وضیعت کشورمون
یهفکریبههالرانندههایقدیمبکنیدکهدستشانبههیچجابندنیستورانندهمردمهستند
اینکه کار مردم گره اش باز و کامیوناشون پلاک میشه خوبه ، ولی تکلیف کامیون های فوق فرسوده چی میشه اونوقت !؟ همین الانشم جاده ها پر کشنده ی بالای ۳۰ سال عمره ، بار کم ماشین زیاد،
سلام یه سوال داشتم، بر فرض من ماشینی میخرم به قیمت سه میلیارد تومن و بعد از مدتی طرح فرسودگی و.. اجباری میشود و اجازه تردد هم داده نمیشود، و شخص دیگری نیز کامیون فرسوده ای را مثلا 800میلیون خریده، آیا با هر دوی ما یه یک گونه برخورد میشود، حتی اگر بگویند کلید به کلیدو ماشینم را بگیرند و یه ماشین مثلا داف صفر به من بدهند در اینجا اون شخصی که ماشین 800میلیونی هم داشته ازهمین طرح سود میبرد، خواستم بگویم دوستان میدانند که در گذشته چگونه عمل میکردند؟؟ آیا به این شکل بوده که به هر شکلی که قرار بر اسقاط بود بازهم تمام ماشینهای اسقاطی را یک قیمت حساب میکردند، یا در آینده یک قیمت حساب میکنند؟؟؟
واقعا دولت زودتر باید فکری برا این قشر زحمتکش میکرد همه سرمایه وزندگیشون را فروختن وارداتی خریدند. تا باعث نوسازی ناوگان بشه العان خودشون محتاج نون شب هستند
بجای وارداتی حتما بایدماشین فرسوده اسقاط شود هم جاده شلوغ میشه هم کارکم میشه همه ماشین مدل پایینها را فروختن الان باپولش وارداتی خریدن الان هم خیال دارن پلاک بزنن بدون ماشین اسقاطی
باسلام خدمت همکاران عزیزنگران نباشیدخدابزرگه درست میشه همه مشکلات یک روزی تمام میشه فقط بایدپشت هم باشیم یاعلی
سلام ما نماینده نداریم مجلس نمایندگان آدمهای بیسواد و بی فکر اگر راست میگید ناوگان فرسوده را نوسازی میکنید پس چطوری ماشین 50سال پیش هنوز تو جاده های کشور راه میره باعث دردسرن دود آلودگی هوا راه نمیرن ترافیک درست میکنن ترمز درست و حسابی ندارن پر سروصدا هستند مصرف سوخت بالا و هزینه های دیگر مگر سن فرسودگی کامیون 25سال نیست به این قشر هم با تدبیر خاص کمک کنید که بالاجبار کامیون را اسقاط وکامیون جدید بگیرن
سلام تورو خدا درد کامیون های وارداتی را درمان کنید بخدا قسم بدبخت شدیم
سلام
خیلی جالبه!!!قانونی که برای طرح نوسازی ناوگان فرسوده تصویب شد!!!توجه کنیم ناوگان فرسوده!!! الان ناوگان نوسازی شد!!! این که شد ارتقاء ناوگان!!!من نمیدونم چرا اصلا یه عده که فرسوده سوار نبودن ،ورود پیدا کردن به این طرح ،که حالا با اعمال فشار به سیستم اجرایی کشور خواهان حذف اسقاط شدن! متاسفم برای شما و دولتی که حق ۴۰هزار از همکاران فرسوده سوار بنده ، از پیرمردی که ۵۰ساله تو گرما و سرما بدون کولر و بخاریو بار رنج و مشقت و جوانی ۳۶ساله مثل خودم با دیسک کمر و دردهای ناشی از فعالیت با این ماشینها رو نادیده گرفتن و خیلی راحت قانون رو با ماده و تبصره دور زدن،ظلم باقی نخواهد ماند
باسلام. از مسولین محترم تقاضا دارم یه جوری برنامه ریزی کنن که قیمت کامیون نو بیاد پایین تاماشینای فرسوده ازچرخه حمل ونقل خارج بشه وجاشو ماشینای نوباقیمت منصفانه وپایین درحدتوان خریداقشارپایین ومتوسط که رانندگان زحمت کش این کشورهسنند بگیره وبسیاری ازمشکلات مهم ازجمله کاهش تصادفات.برطرف شدن هوای آلوده. کاهش مصرف سوخت. بالا بردن ایمنی
بار شرکتها ومردم. بالا بردن تعامل راننده نسبت به اجرای قوانین راهنمایی ورانندگی وخیلی ازموارددیگراجرایی بشه. باتشکرکوچک شماعزیزان یکی ازرانندهای خدمتکاربه این مرزوبوم ممنون ازتوجه شما
تویی ک مخالف این طرح هستی یا ماشین دار نیستی یا هم دلالی 15000خانواده دارن از هم میپاشد یکیش خود من چرا الکی داری نظر میدی کجای این مملکت درسته ک تو حالا اومدی گیر دادی ب آلودگی هوا
سلامعالی هست ماراازاین دام اسقاط نجات میده تشکرازمسئولین دلسوزکه به دادمارسیدن
سلام
اولا بنده کامیون فرسوده سوارم که این کامیون حاصل
چهل سال تلاشم میباشد یعنی حاصل عمر من است
ثانیا مگر قانون واردات خودروی کارکرده برای ودر ازای
کامیون فرسوده نمیباشد در حالی که کسی سراغ
مالکان فرسوده نرفته و در عمل هیچ سودی نه برای
فرسوده سوار داشته و اگر مابه ازای آن نقدی اخذ
شود برای اهداف قانون مثل آلودگی محیط زیست
هم هیچ مثمرثمر نخواهد بود
ثالثا طرف شش هفت میلیارد هزینه میکند وفقط و فقط
پول اسقاط برایش سنگین میآید یعنی باوارد کننده و
گمرگ و شماره گذاری هرقیمتی تعیین کنند مشکلی
نیست وفقط مبلغ حاصل چهل سال مالک فرسوده
بردوشش سنگینی میکند چرا که دیواری کوتاهتراز
دیوار فرودستان دراین کشور وجود ندارد
۱۴۰۰سال هرچه از عدالت بر منابر وکتابهای احادیث
گفته شده جز فریب ودروغ نیست
اقا به نظرمن تا دولت اسقاط ماشین نگیره نباید پلاک کنه
خوب ادم حسابی باید باشه که اسقاط کنی از رده خارج کنه به قیمت واقعیش بخره از ماشین داره بعد بده به بنده ماشین دار تا اسقاط کنم نکه ماشینی که ۵۰۰ تومن فی نمیخوره رو میگه یک میلیاردودویست حرف حساب بزن
با سلام واحترام آقایون وقتی اسقاط بشه ۱/۵درصد قیمت ماشین خیلی خوبه لاقل هم قیمت خودروهای فرسوده ک الان بجز آهن پاره چیز دیگه ای نیستن میاد پایین هم بنده خدایی ک ۲ سال پیش ماشین خریده میتونه ماشینشو پلاک کنه شروع به کار کنه
من با دو نفر دیگر کشنده وارداتی خرید کردم هر چی داشتیم گذاشتیم رو هم..الان وضع هیچ کدوممون خوب نیس ..راننده کار میکنیم..خواهشن زودتر گواهی اسقاط بدید..ما هم به ماشینمون برسیم..
بزرگترین خیانت به دارندگان کشنده های فرسوده
میدونید بااین طرح چه ضربه ای به حمل ونقل وارد میشه.طرف وارداتی خریده ۳تومن ماشینش شده ۸میلیارد..بعد میگن اسقاط گران شده.چرانمیگن ماشین اونا هم گران شده..مجلس بلدنیست طرح بده کارودرست کنه مطمعنن دردسر خواهدشد برای کمبود بار وگازییل.وهزاران مشکل دیگه.
باسلام من راننده پایه یکم هستم وازسازمان حمل ونقل گلگی دارم چراهمیشه راننده وکارسخت رانندگی را دست کم گرفتید بااینکه بیشترین جابه جایی را حملونقل جاده ای انجام میده همکاری شمامسولین به این قشرزحمتکش خیلی بیرنگ بوده وهست ازخدابترسید بداد رانندههابرسید وبه خواسته هایشان توجه کنید .
سلام درخواستی دارم حقیر حدودا 60سال دا رم باچند فرزند تحصیل کرده در دولت اقای احمدی نژاد مشنده هوو مدل 87خریدم بعد 6/5سال در دولت لعنتی روحانی فروختم که یک دستگاه مدل بالا بخرم که کشنده فراز بود گفتند راور اجازه شمار گذاری نداده من بی تعارف می گویم بهترطن ماشن برای طبغه ضعیف فراز بود بعداز هووتا اینکه باباندهای مافیا نگذاشتند خواهشمندم تولی کشنده فراز را شروع کنید که برای ما مستعضفن بهترین ماشین است از خدا می خواهم هرکس با شروع مجداد کشنده فراز مخالفت کند انشالله هیچ وفت خیر نبیند ولی از خدا می خواهم هرکس قدمی برای شروع این کشند اقدامی می کند انشالله از زندگی خیر ببینند ولی باقیمت قبلا 50%درصد گرانتر هم باسد مشکلی نیست واز طریی باید مسولین باید خجالت بکشنداز مردم بهترین کشنده در کشو های همسایه به500م تومان نمرسد ولی در ایران یک سواری بدون کیفیت کردن این قیمت امیدوارم مسولین ما به خود بیایند یا اجا زه دهند هر رانند ه برای یک بار درطول عمرش یک کشنده یاکامیون کمپرس وارد کند به امید ان روز
سلام بر همه اینها اگه به فکر ما راننده ها بودند این مملکت یه ذره به فکر اون رانندهها ی که واقعاً احل کار هستن بودند شما شغلتون هست چرا واگذاری به قیمت پایین و بدون سود به راننده که پلاک فعال ندارن ندارن وگرنه چرا شوفری کنی چهار پنج سال از اول قسط میدی بعد میدونی مال خودت هست ماشین این واقعا ظلم به همکاران هست
سلام درخواستی دارم حقیر حدودا 60سال دا رم باچند فرزند تحصیل کرده در دولت اقای احمدی نژاد کشده هوو مدل 87خریدم بعد 6/5سال در دولت لعنتی روحانی فروختم که یک دستگاه مدل بالا بخرم که کشنده فراز بود گفتند راهور اجازه شمار گذاری نداده من بی تعارف می گویم بهترطن ماشن برای طبغه ضعیف فراز بود بعداز هووتا اینکه باباندهای مافیا نگذاشتند خواهشمندم تولید کشنده فراز را شروع کنید که برای ما مستعضفن بهترین ماشین است از خدا می خواهم هرکس با شروع مجداد کشنده فراز مخالفت کند انشالله هیچ وفت خیر نبیند ولی از خدا می خواهم هرکس قدمی برای شروع این کشند اقدامی می کند انشالله از زندگی خیر ببینند ولی باقیمت قبلا 50%درصد گرانتر هم باشد مشکلی نیست واز طرفی مسولین باید خجالت بکشنداز مردم بهترین کشنده در کشو های همسایه به500م تومان نمیرسد ولی در ایران یک سواری بدون کیفیت کردن این قیمت امیدوارم مسولین ما به خود بیایند یا اجا زه دهند هر رانند ه برای یک بار درطول عمرش یک کشنده یاکامیون کمپرس وارد کند به امید ان روز
این کامیونها بایدکلید به کلیدمیشدن
این طرح خیلی خوبه چون رانندگان وارداتی
زیرپای مافیای اسقاط له نمیشن
ماشین اسقاطی یعنی سقط شده و نابود ،دیگه نباید بابتش پولی پرداخت بشه این بی انصافی هست در حق راننده.
ماشین اسقاطی یعنی سقط شده و نابود ،دیگه نباید بابتش پولی پرداخت بشه این بی انصافی هست در حق راننده. صاحب ماشین اسقاطی نهایت استفاده و پس انداز رو از این ماشین انجام داده پس چرا باید دوباره بابت ماشین فرسوده یک میلیارد پول داد، اونم به راننده نه به دولتی که قراره وام راهداری بده پس پول باید به حساب دولت واریز بشه تا خود دولت برای نوسازی و مصرف سوخت و آلودگی هوا تصمیم بگیره.
سلام خدمت تمام همکاران گلم خسته نباشی همکاران بخدااینهانمیخواندمردم خوش شون باشه اینها سفرهای مردم را خالی کردند والا یک تریلی که نباید 6یا7ملیارد پولش باشه چطوری هست شاه خدابیامرزانترناش اون زمان رامیدادکنارش یک سواربینوه هم میداد شماها نمیتونی کشوررا اداره کنی ایران رابدی دست صاحبش شماها هم برید یک خندق پیدا کنیدصبح تاظهرصاف کنیدبعدازظهرهم اوناکه صاف کرده ای بریزی بالا مملکت صاحب ندارم همتون در هستید
سلام به خدا بااین ماشینو که گرون کردند ماشینم از دستم رفت افتادم به دست فروشی ولو تک با تریلی دادم ۸۰ دیگه نتونستم ماشین بخرم لعنت خدا بر کسی که زندگی ما شوفرها روبرای سود خود نابود کردند
سلام به خدا بااین ماشینو که گرون کردند ماشینم از دستم رفت افتادم به دست فروشی ولو تک با تریلی دادم ۸۰ دیگه نتونستم ماشین بخرم لعنت خدا بر کسی که زندگی ما شوفرها روبرای سود خود نابود کردند
خصوصی سازی باعث اختلاف سلیقه بخش خصوصی با دولتی شده.ما کشوری تحت تحریم هستیم آیا همکاران راننده می دانند.دولت مردمی دکتر رئیسی هم می دانند بعضی خصوصی سازی ها ضربه شدید به اشتغال جوانان وما رانندگان شده.رانندگی یک شغل معمولی مشقت بار است.اکثر ما رانندگان انقلابی که در جبهه اقتصادی برای رفاه ملت عزیرمان فعالیت داریم فارغالتحصیلان نخبه دانشگاههای معتبر هستیم که از چشم دولتها افتاده ایم.بطوریکه بعضی بدخواهان شغل مقدس وپر مشقت رانندگی را یک حرفه مرفع می دانند بدخواهان نظام وانقلاب می خواهند ما قشر نخبه کشور همچنان تحت کنترل اربابان غربی و شرقی باشیم.ایجاد مشکلات روزمره برای ما نخبگان دانشگاهی عاشق ملت ایران باعث شده مسئولین هیچ صدای اعتراضی از ما جامعه زحمتکش شنیده نشود.لذا ما جمعیت نخبه فارغالتحصیل دانشگاهی برای دور زدن تحریم های ظالمانه خواستار خودکفایی هستیم تا همزمان رفاه و آسایش وارزانی را با کاهش قیمت حمل ونقل کالاهای وارداتی برای ملت بزرگ ایران به ارمغان بیاوریم اینجانبان به نمایندگی از قشر نخبه دانشگاهی که شغل پر مشقت رانندگی را انتخاب کردن مجدانه از دولت مردمی آقای دکتر رئیسی ووزرای نفت وخارجه انتظار داریم تا برای حمایت از اقتصاد ومعیشت ملت در ماه جاری5کشتی نفت خام کشور را به شرکتهای سازنده کامیون کشنده تهاتر نموده تا کامیونهای کشنده طبق خواست عموم جامعه با قیمت دولتی یا ارز یارانه ای برای اسقاط کامیونهای عصر حجری کاملاً فرسوده که هر روز با تصادفات در جاده ها جان جمعی از هموطنان را می گیرن و هوای شهرها را همانطور که می دانید آلوده کرده باعث حبس نفسهای هموطنان وسالمندان شده ظرف یکی دوماه آینده در اختیار ما رانندگان قرار گیرد.شک نفرمایید اسقاط کامیونهای فرسوده باعث آب کردن قطعات فلزی وپلاستیکی در صنایع فولادی وشیمیایی شده با ذوب و مخلوط مواد اولیه تولیدات فلزی وپلاستیکی کامیونهای کشنده فرسوده وصادرات آنها به خارج کشور ماولتفاوت ارز یارانه ای را تأمین ومبلغ زیادی ارز آوری برای کشور خواهند داشت.در آخر به نمایندگی از ملت ما رانندگان نخبه دانشگاهی تحت هیچ شرایطی راضی نیستیم ارز مورد نیاز کشور را بابت واردات کامیون کشنده به بخش خصوصی دلال ناشناس تقدیم نمایید همه ملت به دولت مردمی اجازه میدهند تا دو ماه آینده فقط5کشتی نفت را با کامیون کشنده از کشور سازنده از مسیرهای قانونی گمرک وارد کشور عزیزمان ایران نمایند وبه ما رانندگان نخبه ابلاغ نمایند تا در اسرع وقت نسبت به ثبت نام وتحویل یک دستگاه کشنده پیشرفته خارجی به آدرس اعلامی مراجعه نماییم.در ضمن تقاضای داریم در صورت صلاحدید با نظر سنجی از هموطنان برای کاهش قیمت ها کامیونهای کشنده تهاتر شده را بصورت رایگان یا یک سوم قیمت تهاتر شده در اختیار ما رانندگان نخبه دانشگاهی که دنبال شغل آبرومندانه هستیم قرار دهید.التماس دعا
سلام اقای فرامدر گل حرفهای سنجیده و باکلمات قلمبه و سلمبه وارد حریم راننده ها شدید هنوز من ۲۰ ساله راننده ام چنین تقاضایی نمیتونم بکنم شما با کلمه نخبه میخواهی از این دولت ماشین بگیری اولش من فکر میکردم حرفهای شما کمکی برای ماست ولی اخرش تقاضا برایدرخواست گرفتن ماشین برای خودتان بود وضمنا شما در رانندگی نخبه هستید یا نخبه دانشگاهی میباشید .نوکرتان محسن محرابی هستم
آقای مدیر سایت خدا حفظتان کند پیام فرامرز را منتشر نمایید تا شاید درخواست ما رانندگان مد نظر مسئولین کشور عزیزمان قرار گیرد
سلام و درود احسنت طرح بسیار خوبیه و دست دلالان بی وجدان در اسقاط کامیون کوتاه شد این پول در خزانه دولت حالا هرکی دوست داره بره به قیمت دولنی اسقاط کنه چقد ملت بخاطر این اسقاط ذلیل بودند خدا لعنت کنه دلالان بی وجدان و باز هم تشکر ویژه از مجلس انقلابی ایول بازم از این کارهای خوب و قطع دست دلالان انجام بدید مچکریم
والا من خودم شرکت واردات زدم ولی در اصل راننده کامیونم اما حق العمل کار سر من که شرکتم کلاه میذاره جوری که همه زندگیمو فروختم دادم بهش ۲۰تا مجوزمم ازم گرفته هنوزم یک میلیارد بدهکار کرده منو تایه ۴۶۰بهم داده وهیچ کجا جوابگو این مشکل من نیست وماشینمو بخاطر پول گمرک گرو نگه داشته لعنت به شیرو پشتش
رانندگان عزیز اگه ماشین اسقاط نشه و کامیون نو هم وارد بازار بشه رانندگان عزیز بعدش باید واسه یک بار یک ماه تو نوبت بخوابی تا یک بار گیرت بیاد ..تعداد ماشین از بار بیشتر میشه و تعادل بهم میخوره دولت باید کسانی که معطل پلاک شدن کامیون بخاطر اسقاط یک ماشین هستند کمک مالی کنه تا خریدار بتونه ماشینش پلاک کنه .و وظیفه دولت این باشه که از طریق وام یا کمک مالی به خریدار کمک کنه تا یک ماشین اسقاط بخره و کامیون خودش پلاک کنه.
هدف اصلی اسقاط چیه؟
حذف خودرو های فرسوده.
اگر دولت از اول مدیریت خوبی در این زمینه داشته بود و راننده کامیون میتوانست با راحتترین شرایط کامیون نو بخرد و هیچ وقت از خودرو فرسوده استفاده نمیکرد. ولی حالا که وضع مملکت اینطوریه دولت باید براساس اصل حذف خودرو فرسوده عمل کرده و کلیه ماشین های وارداتی و مونتاژ داخلی رو به شرط اسقاط یک ماشین فرسوده به مشتری بده. دوستی که به مبلغ خرید ماشین اسقاطی اعتراض کرده در واقع درسته که برای اون ماشین مبلغ یک میلیارد زیاده ولی شما در واقع امتیاز اون ماشین رو میخرید تا صاحب ماشین نو بشوید و اگر هم اعتراضی باشه باید به هزینه گمرکی زیاد و … وارد بشه.
اینکار بهترین روش هست ولی اگر هدف واقعا حذف خودرو فرسوده باشد.
خاک بر سر این مصعولان بی کفایت اگه نوسازی نشه این همه هم ماشین بیاد تو کار بنظرتون ماهی یه سرویس میشه رفت کرایه هم برمیگرده به چهار سال پیش
با سلام ما رانندگان وارداتی تو این دوسال شرایط بسیار سختی داشتیم دوست عزیزی که مخالف این طرحی بنظرت به جز این طرح راهی دیگه برای پلاک شدن این ماشین ها بود خدا شاهد خیلی از دوستای ما اسقاط خریدن واسقاطشون تقلبی در اومد وشما که نگران کم شدن بار هستی چرا برای چند مدل کشنده چینی صدات در نمیاد فقط برای همکارت زورت میاد.
فکر کنید که چه فاجعه ای اتفاق می افتاد مجلسی که این قانون رو تصویب کرده برایش مهم نیست که این همه ماشین وارداتی .مونتاژ داخل. وماشینهای فرسوده و ماشینهایی که الان داخل سیستم حمل و نقل هستند میخان از کجا کار بیارن کار کنند. هنوز که این ماشینها وارد سیستم حمل و نقل نشدن کار نیست.گازاویل نیست کارگرهای کارخانه های ممتاز داخل بیکارند.فقط به فکر این هستند که یه جوری و یه پولی از مردم جدا کنند و مردم رو بندازند به جون هم ..هر کدوم از ما هم که نظرمیدیم به فکر خودمون هستیم.اقایی که وارداتی داری پلاک نشده ماشین خریدی دو تومن هنوز پلاک نشده میگی چهار تومن فکرکردی که همکارارت چه بلایی سرشون میاد دولت عزیزمان که هر روزی یه قانون جدیدی برای این وارداتی ها وضع میکنه هم فکر دو سال دیگه رو نمیکنه که چه فاجعهای میخواد رخ بدهد برایش مهم نیست
با عرض سلام درود به کلیه رانندگان
من با توجه به شرایط کارم که اسقاط هست
مطالب تا حدی خودنم درست فرمودین مشکل گواهی اسقاط بسیار دردرساز شده درخواست کنندگان بیشتر از ۱ سال درگیر هستن برای تهیه گواهی اسقاط و تحویل پلاک ولی
مهمترین مساله ای که بلید در نظر گرفت جمع اوردز خوردوی های فرسوده و پر استهلاک هستش که واقعا برای سلامت جامعه و جاده بسیار پرخطر هستن
من شخصا بیش از ۵۰۰ تا کامیون اسقاط از سرار ایران برای یک شرکت اسقاط جمع اوری کردم
و اینو بطور جدی میگم که اگًر این ماشینها شرایط کار کردن نداشتن و فقط صاحب ماشین به صورت مجبوری با اینها در حال کار بود و اگه قانون اسقاط به صورت پولی شدن قطعی بشه
تمام این ماشبنهای کهنه و فرسوده با ضرر زیان مجبور به کار میشوند و در نهایت
ضرر و زیان زیادی به اقتصاد
به محیط زیست
به سوخت و …. وارد میشود
ممنون از نظرات و اطلاعاتتون
خدا کنه اسقاط رو بر ندارن وگرنه بار کجا بود بهتر اینه ماشین از رده خارج شه اگه میخوای کاری کنید به دولت فشار بیارید هزینه گمرکی از این حرفا رو برداره
۳ساله که این طرح داره اجرا میشه و به اسقاط نیاز بوده اون فرسوده سواری که ۳ ساله ماشینشو اسقاط نکرده ۱۰ سال دیگه هم اسقاط نمیکنه این وسط تکلیف مایی که وارداتی خریدیم چیه؟
هنر کردن حالا اگه دونفر دیگه تو مجلس خبرگان دبه نکنن و ردش کن
من اسقاط خریدم ۵ماه است که یک میلیارد و ویست پول دادم به شرکت وارد کنده خبری نیست که نیست ترا خدا یک فکری بکنید
چرا پول دادید براتون اسقاط نذاشتن؟
بنده خدا پیگیر باش واقعا چرا اینقدر پول دادین کاری نکردن براتون
سلام خسته نباشید من دو سال کامیون وارداتی گرفتم پلاک نمیشه دیگه به نون شب هم محتاجم این جای خود .آخه کامیون فرسوده چه ربطی به کامیون وارداتی داره واسه کامیون وارداتی یه مبلغی بگیرن پلاک بشه که ۱۵۰۰۰ خانواده گرفتار شدن .و واسه کامیونهای فرسوده تسهیلات کم بهره بدن و ماشیناشون نوسازی کنن و ساحب ماشین بروز شون .التماس تفکر مسولین عزیز 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
ناوگان جدید باید به دست صاحب ناوگان قدیم برسه با تسهیلات عرف بازار نه دست دلال ونه هیچ منبع دیگری
سلام .دوستان بهترین راهش همین اسقاط ۱.۵ درصد هستش دیگه .اسقاط از چنگ یه عده سود جو فرصت طلب درمیاد .از اون طرف هم وام میدن به فرسوده دار هم بلا عوض هم وام .و ۲۰ درصد خودرو داخلی رو میدن به فرسوده دار .یعنی فرسوده دار به قیمت شرکت خرید میکنه فاوو کشنده تو بازار دست دلان راند بازی حدود ۴ملیارد میشه .و قیمت همین ماشین شرکتیش ۲.۷۰۰ملیارد و هفصد میشه .چرا مردم یه عده ای نمیدونن .بخدا بهترین طرح دست عوامل درد نکنه بخصوص اقای سیاهکلی خیر ببینی .واقعا ای کاش ۵۰ نفر تو این مماکت مث این اقا داشبثتیم به سواد وا با فهم
5سال پیش از نمایندگی سایپا دیزل یک حواله fh500خریدم که بعد از 5سال با شکایت یه وارداتی بهم دادن حالا اینم پلاک نمیشه به خاطر اسقاط.با داشتن ماشین من کارگر کارواش هستم به خاطر پلاک نشدن ماشینم خاهشا این طرح را زودتر اجرایی کنید تا آرزوی ما هم بر آورده شود.ودست این سود جویان ودلالان حواله اسقاط کوتاه شود
خدا کمک کنه مشکل حل شه انشالله
تو روحت کارگر کارواش😂😂
هیچ کسی به فکر جایگزینی ماشینهای فرسوده نیست این تور که پیش می رود در چند سال آینده ترافیک جاده ها از ترافیک شهری بیشتر می شود و آن زمان دیگر خیلی دیر شده و راه به بن بست رسیده
سلامآقای مسعولکهاینکاررابارانندهکردهخیرنبیندقراربودماشینواردشودتاماشینهایقدیمیازردهخارجشودشمابهفکررانندهنیستینفقط وفقط به فکر جیبخودتانهستینخداوند لعنت کند مسئولان بیلیاقت را
سلام.کامیون.پلاک.قرمزیعنی.عمومی.لطفاتکلیف.پلاک.معلوم.کنیدسرمای.زمستان.گمرک.تبریزجلفا.موتورماشینهای.داخل.گمرک.رانابودمیکند.ماتوخرجی.زندگی.موندیم.
این طرح کی قراره اجرایی بشه پس
کامیونهای وراداتی خودمون هم دیگه اسقاط شدن زیر آفتاب
کی میخاد اجرا بشه پس پدرمون دردمد دیگههههه
سلام .اگه سهم تولید داخل ماشین های چینی رو درصدی واقعی ۲۰ درصد به نرخ شرکتی بدن به فرسوده دار خیلی طرح عالی هست یعنی میشه با۲.۸۰۰ ماشین صفر سوار شد یه مبلغ وام بدن به قول خودشدن بلاعوض بدن خیلی خوبه ما همیچن خبری از این حکومت ندیدم خدا کنه راست باشه حرفاشون تسهیلات شرکتی رو خورو رو هم در نظر بگیرید با سپاس فراوان بهترین طرح ممکن همین ۱.۵ درصد هستش دلال از اسقاط حذف بشه همه کارها اوکیه یه عده مفد خور حداقل جمع میشن
كي ابلاغ ميشه اين قانون
سلام خدا قوت دوستان..
اگر واقعا این دولت بفکر نوسازی کامیون وهوای سالم برای هم وطن ما هستن ..ما خوشحال هم میشیم..اما بنده یا همکاران بنده که کامیون فرسوده تریلی کش کارت ۳۲ یا ۳۶ یا ۴۰ تن دارد میخان جایگزین کنن ..میگن باید بری بقیه تناژ را جور کنی ..این دیگه چه داستانی هست ..
سلام خدا قوت دوستان..
اگر واقعا این دولت بفکر نوسازی کامیون وهوای سالم برای هم وطن ما هستن ..ما خوشحال هم میشیم..اما بنده یا همکاران بنده که کامیون فرسوده تریلی کش کارت ۳۲ یا ۳۶ یا ۴۰ تن دارد میخان جایگزین کنن ..میگن باید بری بقیه تناژ را جور کنی ..این دیگه چه داستانی هست ..
اینایی که میگن کامیون وارداتی خریدیم به نون شب محتاجیم به نظرم دارن دروغ میگن 10تاشو سراغ دارم که 3 4تا ماشین وارداتی خوابوندن 3 4 تا ماشینم در حال کار دارن فقط میخوان پلاک کنن بفروشن میلیاردی بخورن
اگه راست میگه محتاج نون شب هست بفروشه 4 5 میلیارد دستش رو میگیره هم میتونه اروپایی مدل پایین بگیره هم میتونه با این پول به پادشاهی زندگی کنه بعدشم اسقاط رو گذاشتن که مدل پایین ها برن کنار نه اینکه بجاش دولت کسب درامد کنه و جاده ها مثل قبل باشه داری با اف اچ 500 گردنه رو با 50تا سرعت با ریتارد میری پایین میرسی به ماک جنگی داره با 5 تا سرعت میره پایین 😲😷😤از طرفی بار کم بشه کرایه ها بیاد پایین و از طرف دیگه قدرت اتحاد بین راننده ها رو ضعیف کنید که مبادا اعتصاب و اعتراض کنن برا حقشون در کل سیاست دولت اشتباه اشتباهه واین ره به ترکستانه
احسنت
حرف حق گفتی
وقتی این آقایون صحبت از ۷ملییارد میکنند ازاسقاط خبری نیست من پیش دوتا از ارگانهای دست بالا وقتم گفت که شما باید به دولت کمک کنید میدانی منضور او چی هست
سلام ما با هم نیستم وقتی طرف توی دیوار قیمت کشنده بدون اسقاط را میزند ۷۴۰۰ میلیارد آقایون میبند که قیمت ۷۴۰۰ملییارد هست اسقاط هر روز عقب می افتد نمایندگان میبیند هروزی یک دستور میدهند چرا این کار را انجام میدهید
سلام همکاران عزیز وقتی آقا توی دیوار اعلام میکند که اف اچ بدون اسقاط ۷۴۰۰ میلیارد کسی بفکر ما نیست آقایون نمایند میبیند هر روز یک تصمیم میگیرند
خدا خیرتون بده این طرح خیلی خوبه اگه اجرایی بشه
ما یک ماشین خریدیم که قراره ۳ تا خانواده رو نون بده با این هزینه های زیاد بخدا قسم توی خرج روزانه زندگی موندیم . هر کاری ازتون بر میاد انجام بدین که زودتر این مشکلات حل بشه . انشالله خدا خیرتون بده
من راننده ماشین کشنده هستم دوساله میخوام ماشین بگیرم ساعت ب ساعت کامیون ها قمتاشون میرم بالا دیگه با یک میلیارد نمیتونم بخرم خدا کنه کامیون ها قمتاشون ب ده سال پیش برگرده
اره بر میگردا .مرد حسابی دلار شده 34 تومن چی چی به 4 سال پیش برمیگرده مگه تو این مملکت زندگی نمیکنید شما
سلام دو سال شده که منتظر پلاک هستم هرچی داریم فروختم بخاطر ماشین های وارداتی الان هم شوفری کار می کنم
سلام به مسعولین عزیز اقا ما دوسال ماشین وادراتی گرفتیم هرچه دارنه دارمون گذاشتیم به این ماشین علان سه بچه دارم پسرم باید کنکور بده هزینه نمیتونم بکنم دخترم نمیتونم لباس گرم براش بخرم بچه دیگه ام چندماه سرفه میکنه موندم بخدا موندیم چرا دولت کاری نمیکنه خدایا چرا امام زمان نمیاد عزیزان خدا هیچ پدری را از بچه هاش شرمسار نکنه اقا تورا بخدا این طرح اجرا کنین این طرح یک نیم درصد و ما بریم کارمون بکنیم
دلتی که نمتونم کار ۱۵۰۰۰ رانند را حل نکند چه جور میخواد مملکت را پیش ببرد
سلام کسی بفکر شما نیست این ۱۵۰۰۰ کشنده که میگویند این ماشین ها مال معدن و خودشان هست که میگویند ۱۵۰۰۰ هزار کشنده که توی گمرک هست ما رانندها ۵۰۰۰ ماشین توی گمرگ داریم
سلام من خودم ماشین
فرسوده داشتم فروختم گذاشتم بانک وام گرفتم رفتم شرکت وارد کننده گفتن هزینه اسقاط 580 وهزینه ترخیص 500 ما هم حساب کردیم ماشین خریدیم الان هزینه ها بالا رفته از یک طرف استپ خوردن کار هم از یک طرف سررسید وام و قسط ها و هزینه های زندگی بیکاری هزار و یک…
روی چه حسابی من راننده از سال 83 دارم زحمت میکشم جونم گذاشتم بیام الان جوابگوی فرسوده سوار وهوای آلوده و سوخت باشم چرا ازپول جون ما راننده ها ما هم مثل شما فرسوده سوار راننده ایم دولت خودش باید فکری کند یا اینکه شما همکار گرامی زودتر ازاین اقدام برای تعویض ماشینت میکردی با قرض و وام تازه مگر تا به الان که ماشين هایی که پلاک شدن گواهی اسقاط داشتن فرقی کرده خیلی از این حواله ها تقلبی بوده کی خورده کی برده
سلام فقط دروغ بلدی مردمیدان عمل نیستی
سلام.سیلندماشین.وارداتی.شکسته.به.خاطرسرمای.شدیدپارسال.گمرک.زندگی.رانندهادارهازبین.میره.کسی.جوابگونیست.فقط.حرف.وقول
باپول.گمرک.واسقاط.میشود.یک.ماشین.چینی.خرید.مردکاری.یاعلی
سلام ..طرح اسقاط وپلاک کشنده وارداتی تو قانون خودشون گفتن هرکسی اسقاط داشت یاخریده باشد یااسقاط کرده باشد باید مشمول مزایای زیر شود
1شخص متقاضی پلاک کشنده وارداتی شامل تخفیف 25درصدی گمرک
2 پرداخت وام به شخص دارای اسقاط
3چنانچه کسی نتواند اسقاط تهیه کند باید هزینه گمرک کامل پرداخت کندوکشنده وارداتی پلاک نماید .اصلا اسقاط اجباری نبوده توبحث واردات .ولی کو گوش شنوا
واما عزیران همکار من ..من یک دستگاه کشنده خریدم ولوصفر همزمان اسقاط هم خریدم توهمین سال 1401دقیق 5ماه شد توانستم ماشینم پلاک کنم از لحظه ورود به مرز بازرگان تا پلاک 5ماه طول کشید ..حالا به فرض که پولی بشه وهزاران مشکلی که سرراهش میزارن 750میلیون پول بدی با 1200بدی تفاوت میشه 450میلیون. ایاباسود ده درصدی بگیری وپلاک بشه بهتره یا یکسال هست همش میگن شده ومیشه پولی ولی تاامروز خبری نیست ازاسقاط پولی …به نظرم هرکسی منتظر پولی شدن هست فقط داره خودش گول میزنه من پول دادم وقرض کردم سودی کردم به همه راهی خودم زدم ولی خوشحالم الان یکماه هست دارم کار میکنم بدهکاریم میدم .همسایه من از برج 4سال1400که یه دافی خریده تاامروز بدون پلاک هست ازعید اورده درخونه 9ماه هست بدون پلاک ..پس نتیجه اینه که باهرگدایی که شده اسقاطتهیه کنید تاپلاک بشه وگرنه ازاین دیگ ابی گرم نخواهد شد
با این طرح دست عده ای دلال سود جو کوتاه میشود وعده ای که چند سال منتظر پلاک شدن ماشینشان هستند خوشحال میشوند.ولی به شرط اینکه این طرح اجرایی شود نه اینکه در حد حرف باقی بماند
ماشین وارداتی به جای اینکه بدن به راننده فعال افتاد دست دلال هایی که اکثرا خانم هستن.تو سایت دیوار نگاه کنی میبینی خانمها چندین دستگاه دارن گزاشتن فروش قسطی. این هم مثل ثبت نام کشنده دولتی که دست دلال هست به دست مصرف کننده نیفتاد. پولدار رو پولدار تر کرد.تمام حواله های فروشی رو ببینید زیرش مینویسن معلم هستم. اخه معلم و ماشین چه ربطی داره به هم جزو بازار سیاه.
سلام مسعولین مگه بچه ندارین ما چه گناهی کردیم اخه دوتا شماره چه قدر تاوان داره بابا ما هم مسلمانیم زن بچه درایم پدر مریض مادرمریض داریم بچه داریم ای خدا هر که باعث میشه اینا شماره نشن یانمیزاره الهی به فاطمه زهرا همیشه شرمنده و باشه پیش خانواده اش بابا چه گناهی کردیم تو را بخدا یک کاری کنیم روزی چند بار میمیریم زنده میشیم خدایا چرا صداموم هیچ کس نمیشنوه
سلام من مالک کامیون ایفاباری باتناژزیر10تن هستم این ماشین دیگه نه برای من خیر داره نه برای مردم این کی میخواد بیاد توی طرح شرافتا یه مقدار به فکرخودتان باشید این ماشین توی جاده قاتله هرچه سریعتر تکلیف زیرده تن مشخص بشه
باسلام من متاسفم برای تعدادی از همکارا ن.ویادلالانی.که.میگن.مازندگیمون ازهم میپاشه.وبعضیا که میگن ماشین .فرسوده.اهن.پاره.هست.ونباید.پولی.بابتش.بگیره.مالک.اسقاط…اولا.عزیزان.مگراین.طرح.رومطالعه.نکرده.بودین.که.لازمه.واساس.این.ماشینهای.وارداتی.یک.ماشین.اسقاطه.واول.باید.اسقاط.تهیه.کنی. نداشتی.چراوارداتی.خریدی.دوما.تو.میدونی.همین.اسقاطی.های.امروز.یک.عمرباراین.مملکتو.باهزاران.بدبختی.به.دوش.کشیدن.واین.اقدام.ثرفابرای.اورحال.کردن.این.سینه.سوخته.ها.پیش.بینی.شده.بود.به.نظرمن.تعداد.زیادی.ازاینهایی.که.مشکل.اسقاط.دارن.ماشین.دار.نیستن.وفقط.دلالند.اسقاط.یعنی.ابطال.شدن.یک.کارت.سوخت.که.خودش.یک.دنیاییه.حالا.مجوزهای.دیگش.ولاشه.که.جای.خودش.جهت.اطلاع.بعضیا.که.میگن.اسقاط.نباید……..وووو6تا7میلیارد،جورمیکنی.هرچقدروهرجا.گفتن.سریع.میدی.برااصلش.که.اسقاطه.ندارین.نه.داداشا.بند.کنین.به.یجای.دیگه.چون.خداروخوش.نمیاد.هیچ.فکرکردین.که.اون.بیچاره مالک تریلی.کشنده.اسقاط.اصلا.باهمون.یک.وسیصد.هیچکار.نمیتونه.انجام.بده.وباید.باناوگان.وکار.وهمه.وهمه.برا.همیشه.خداحافظی.کنه. انصاف.هم.خوب.چیزیه
با سلام و درود فراوان بر کسانی که باعث آبادانی کشور میشوند در هر لباس و هر مکانی که هستند بنده یک سال هست ماشین وارداتی خریدم و در پارکینگ داره خاک میخوره از سال ۷۲ وارد عرصه حمل و نقل شدم تا بحال چندین نظریه رو مطالعه کردم کهنه سواران که میفرمایند خیلی ها دلال هستن اون ماشین کهنه واقعا باید بره کنار دولت هم یه وام کم بهره براش در نظر بگیره تا بحال اگر تخلفی صورت نگرفته بود هیچ ماشینی وجود نداشت مگر دوباره از رده خارج کنه اینو همه در جریان هستن و از طرفی بهره بردن از سوخت اضافی کم شدن تصادفات جاده ای و اکوسیستم هوا و بحث آلایندگی در کل چقدر به نفع دولت بحساب می آید از مجلس و از دولت جمهوری اسلامی تقاضا مندیم درد ما مالکان وارداتی را بدانند و مرحمی بر زخم کهنه ما بنهند اجرتان با خدای متعال
اسقاط.شده.مثل.برجام.هی.میگن.یک.هفته.اینه.این.مافیهای.که.کارهاروخراب.میکنند..سودی.برای.انها.نداره.خریداران.وارداتی.رو.بافرسوده.سوارها.به.جنگ.هم.انداختن.که.خودرو.های.چینی.۵ملیارد.بفروشند.۸ماه.با.۲بچه.با.مخارج.این.روزگار.نمفهمند.حالا.توفکر.هوای.پاک.هم.هستند..
اسقاط باید پا برجا باشد
باسلام خدمت دوستان وهمکاران عزیز بنده نظرم اینه که این طرح ازاول مشکل داشت بنظرم باید کسای که ماشین فرسوده یا مدل پاین توجاده درحال کارداشتن اسقاط کنن ویه ماشین واردکنند که هم بچرخه اقتصاد کشور لطمه وارد نشه ازلحاظ سوخت والایندگی هوا وکمبود بار وترافیک وتصادفات جاده ای ناوگان حمل نقل جاده ای نوسازی میشد نه الان که ماشین های فرسوده باشند واینا وارد حمل نقل بشن اگه میخوان حمل نقل نوسازی بشه باید اسقاط کنن که طرح بامشکل مواجه نشه باتشکر از شما
به نظر بنده بهترین حالت اینه که هر راننده پایه یک یک بار در عمرش بتونه یه کامیون با هزینه گمرک پایین و همون یک و نیم درصد اسقاط وارد کنه
اینجوری خودروهای قدیمی به خودی خود کنار گذاشته خواهند شد یا به معادن برای تامین آب یا کار صفر کیلومتر منتقل شده و از جاده ها حذف خواهند شد
تا وقتی که مافیا روی تصمیمات مجلس اثر میگذارد.همین آش است و همین کاسه.
سلام خسته نباشید تو جان حضرت عباس به فکر ما باشید بخدا خیلی دل شکسته هستیم کمک کنید تور خدا
درود بی پایان
اصلا قرار بود خودروهای وارداتی جایگزین خودروهای فرسوده بشه خیلیها از هول حلیم پریدن تو دیگ
طرف سه دستگاه ماشین داره بازم رفته برا ماشین وارداتی
بله بنفع اونایی شده ک ماشین وارداتی خریدن زورشون میاد ی ماشین اسقاط کنن۱۲۵۰ ولی حالا ک طرح گواهی اسقاط لغو شده ماشین وارداتی میشه ۱۰میلیارد….
آخه این چه قانونیه…..
سلام من خودرو فرسوده دارم کارمیکنم باهاش دولت بیاد اینو ازمن برداره یک تومان یک کشنده فوتون چینی بده به من 2800 با برجی 20تومن صد ماهه همه فرسوده سواران میریم تعویض میکنیم ماشینامونو ولی دولت لاشی بازی میکنه
خوب گیر اوردید مارووو حروز یه بهانه این چ قانونی هست تورو خدا 2 ساله خونه هستیم شرمنده خواننواده مون شدیم تورو خدا کاری کنید برا مون من منتظر خبر شمایم
سلام کدوم راننده وارداتی خریده همشون پولدارا ونمایشگاهیها اوردن قشنگم هم سود میکنن
فقط این رو بگم…فقط ناراحت نشدند دوستان مسعول کشور
کشوراقتضادانهای قوی میخواد بابت این مشکلها..
…
من پیشنهاد میدم..ازکشورچین یاروسیه…متخصص این کارروبیاران….تو۱سال جمعش میکنه….همینجوری که برای فوتبالمون مربی میاریم.ازخارج…..مااقتصادان خوب نداریم.. چون مدراکهای اونها با پارتی بازی به دستشون رسیده……یا جزع یک ارگان هستن….ووووووو
فقط این رو بگم…فقط ناراحت نشدند دوستان مسعول کشور
کشوراقتضادانهای قوی میخواد بابت این مشکلها..
…
من پیشنهاد میدم..ازکشورچین یاروسیه…متخصص این کارروبیاران….تو۱سال جمعش میکنه….همینجوری که برای فوتبالمون مربی میاریم.ازخارج…..مااقتصادان خوب نداریم.. چون مدراکهای اونها با پارتی بازی به دستشون رسیده……یا جزع یک ارگان هستن….ووووووو
هرپایه یک راکارت هوشمندش را۵۰۰ میلیون بخرید پلاک کنید تاراننده به نون نوا برسد
سلام این طرح خوبیه ولی اونهایی که یک ملیارد از بانک یا ملک فروختن اسقاط خریدن چی میشه یک سالم کشیده بشینه سیستم ستاد سوخت حق اونارو کی میخواد جبران کنه اگه واقعا اسقاط نمیخواست حقشون چطوری میخواد جبران بشه الان زیر قرض سنگین رفتن خواهشن اگر مسعولین میبینن جواب بدین لطفا من قصد جسارت به همکاران که به هر دلیلی اسقاط نخریدن یا دلال پولشونو خورده
سلام علی هستم از شیراز
بنده دوتا کامیون بنز مدل ۹۳
ماشین سواری فروختم
یکساله خونه نشینم هروز هم زنگ میزنن پول میخان خسته شدیم بخدا
لطفا زودتر طرح را اجرا کنید
سلام دوستان دولت باید بداند که میداند 35درصد اقتصاد کشور زحمتش به دوش رانندگان و کامیون داران است باید کامیون فرسوده را بگیرد و بجایش یک کامیون تازه نفس تحویل بدهد بدون فوت وقت که هم چرخیه بار لنگ نباشد وهم زندگی راننده وصاحب ماشین وهم بتواند الیافی ما تفاوت را به دراز مدت پرداخت کند وفکر خیال نداشته باشد و در جاده فاجعه به بار نیاورد و خودش زندگیش بار مردم و وسیله دیگری وزندگیش وووو نابود نشود کشور های پیش رفته تمام این مسا یا را در نظر میگیرند .و پیشرفت میکنند..انشاالله ما هم به این مرحله میرسیم .ماشینهای وارداتی را به هر قیمت که دولت خریداری کرده را باید به همان قیمت به مردم بفروشد .صد میلیون هم بگیرد برای پلاک و گمرک
اگرانصاف مسولین اندازه انصاف طالبان هم بود وضعیت اقتصادی ما بهتربودوراننده کامیونداران میشد اما کو خداشناس شیعه چپاول دزدی هستیم دلال خدای ماست نه دولتمان دولت بی عرضه ای داریم قیمتا شدن بالاتراز خدا دیگه صاحب کامیونها خداهستند دیگه خدایی وجود نداره به اسم دلار پولداررو پولدار تر کردند فقیر وفقیرتر ماشین حق راننده زحمتکش گمنام است مظلومترین خانواده شهدا هستند آخه حمل ونقل فقط از دنده راننده پول میخوره حرومزاده کمک درستی که نمیکنه
باسلام جهت تامین گواهی اسقاط مستقیم و بدون واسطه پایین ترین قیمت روز با ما تماس بگیرید صنایع شبدیز پارس کد۲۶۱۴ مجری طرح ملی اسقاط خودروهای فرسوده ۰۹۱۹۴۱۷۰۱۳۴رجب زاده
ارسال دیدگاه