قیمت گواهی اسقاط کامیون های وارداتی اعلام شد. Truck price

قیمت گواهی اسقاط طی قانون جدید ۷۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است ،که این قانون امروز تصویب شده است .
گواهی اسقاط ۷۵۰ میلیونی دارای یک سری شرایط جدید برای واردات کامیون است .
یک :در ابتدای واردات یعنی قبل از ورود کامیون به گمرک باید گواهی اسقاط خریداری شود .
دو :کامیون هایی که ترخیص شده اند تا چهار ماه مهلت دارند اسقاط را خریداری و ثبت نمایند .
سوم :کامیون های موجود در گمرک ابتدا باید اسقاط خریداری نمایند و سپس ترخیص شوند ،این یعنی ترخیص بدون گواهی اسقاط دیگر امکان پذیر نیست و طبق روال ابتدایی واردات کامیون ابتدا اسقاط ثبت و سپس کامیون وارداتی ترخیص میشود .
نکته مورد سوم این است که پس از ترخیص دیگر کامیون مستقیم به شماره گذاری طبق نوبت میرود و مثل الان کامیون ها معطل نمیشوند.
خرید گواهی اسقاط مشمول تمام کامیون های وارداتی میشود یعنی واردات کامیون های باری نیز که بتازگی شروع شده است ،در ابتدا خریداران پس از خرید کامیون باید اسقاط را نیز خریداری نمایند .
گفته میشود طبق قانون جدید کامیون های وارداتی پس از پلاک تا سه سال حق فروش را ندارند و لازم به ذکر است که گفته میشود گواهی اسقاط ۷۵۰ میلیونی فعلا فقط به افرادی داده میشود که کارت هوشمند فعال دارند ،یعنی راننده کامیون بحساب می آیند.
طبق قانون جدید سند کامیون های وارداتی ابتدا باید به نام شرکت زده شود و سپس بنام خریداران ثبت شود که این موضوع عجیب باعث افزایش میزان مالیاتی میشود که خریداران باید پرداخت کنند .
واردات کامیون از سال ۹۹ در ایران به قصد نوسازی ناوگان برقرار است .
تا به حال بیش از ۱۵ هزار کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد ایران شده اند که حدود ۳۰ درصد آنها ترخیص شده و حدودا ۱۰ درصد نیز پلاک دریافت کرده اند.
واردات کامیون به قصد نوسازی ناوگان ۵۰ هزار تایی کامیونفرسوده شروع شده وحداقل تا پایان سال ۱۴۰۱ تصویب شده است ،اما هنوز شرایط واردات در سال بعد مشخص نیست.
طبق قانون به ازای هر کامیون با شرایط خاص و کمتر از سه سال کارکرد که وارد ایران میشود باید یک کامیون فرسوده بالای ۵۰ سال عمر از رده خارج شود .گواهی اسقاط یعنی گواهی یک شماره شاسی کامیون مشخص که از رده خارج شده است و این مجوز ورود یک کامیون اروپایی جدید به جاده ها است .
طبق قانون به به ازای هر کامیون که از رده خارج میشود چهار کامیون چینی در ایران میتوانند تولید شوند ،یعنی مونتاژ کنندگان خودرو های چینی نیز در ایران باید گواهی اسقاط را خریداری کنند البته شرایط خرید برای آنان نسبت به وارد کنندگان متقاوت است .
با توجه به کاهش تعداد کامیون های سه سال کارکرد در اروپا در حال حاضر بیشتر کامیون های صفر کیلومتر وارد ایران میشوند.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
34 دیدگاه
در آینده نزدیک همه بیچاره خواهیم شد چون شما کوچک عقل تشریف دارید ودلالها کلاه سرتون گذاشته
لعنت خدا بر همشون چرا قبلش اعلام نکردن طرف کل زندگیشو فروخته ی ماشین خریده حالا میگن قبل اون اسقاط یده لعنت بر کل لاشخورها کثیف که به هیچی فکر نمیکنن آخه از کجا بیارن راننده ای که خونه و ماشینش رو گذوشته
شرمنده مسولانی هستم که توان مدیرت چنین کارهای ندارن واین قشر زحمتکش جامعه را سردر گام کردن
والا به خدا دیگه چیزی برامون نمونده شرمنده کل خانواده شده ایم من و برادرم دو نفری یک داف خریدیم العان یازده ماه که بیکاریم درآمدی نداریم فروش هم گذاشتیم چون یورو قیمتش اومده پایین سیصد میلیون هم ضرر میکنیم وقتی ما خریدیم میگفتن هزینه گمرک ۴۵۰میلیون تومن موقع ترخیص از ما ۹۶۰میلیون تومن پول گرفتن انصافتونو شکر چطوری میخورید این پول هارو چطوری اسم مسلمان بودن یدک میکشید والا به جای اینکه به فکر نون مردم باشید فکرتونو گذاشتید که چیکار کنیم فلان دختر موی سرش دیده نشه
سلام. کسی میدونه کی قراره تکلیف اسقاط ماشینهای وارداتی معلوم بشه
سلام متاسفانه هیچ چیز مشخص نیست
چرا با مردم اینجوری میکنینن بیچاره راننده از کجا بیاره واقعا انصافتون کجا رفته همه راننده ها دغ کردند پیش زن بچه هاشون خجل شدند چرا زنده زنده میکشینشون چرا اول نگفتین اینا چه کار کنن اخه
سلام واقعا شرایط کامیونای وارداتی این روزا خوب نیست!
وظیفه دولته که ناوگان رو نوسازی کنه ولی راننده مظلوم ماشین وارداتی رو نقدی میخره و صد نوع مالیات و گمرک میده و آخرش بش میگن یک کامیون فرسوده بخر و اسقاط کن
سلام دقیقا سالهای قدیم ماشین رو از دم قسط میدادن به رانندگان به قصدنوسازی ناوگان ولی خب متاسفانه الان اینطوره
سلام آیا کسی از اسقاط خبری جدیدی داره؟
سلام هنوز خبری نیست
حواله اسقاط کسی خواست در خدمتم..بصورت تضیمنی..وسر وقت..0914274590
مرادزاده..
برا دایون ۶تن قیمتش چنده
حواله اسقاط کسی خواست در خدمتم09142745090
مرادزاده
سلام تورا به خدا تکلیف این اسقاط روشن کنید الان یک سال یک داف خریدیم در خونست بلا تکلیف به داد رانندگان بد بخت برسیدما چه گناهی کردیم ماشین وارداتی خریدیم
سلام تورا به خدا تکلیف این اسقاط روشن کنید الان یک سال یک داف خریدیم در خونست بلا تکلیف به داد رانندگان بد بخت برسیدما چه گناهی کردیم ماشین وارداتی خریدیم
سلام،
خدا لعنت کنه باعث بانی و بیچارگی رانندگان مظلوم این چه ظلمیه که در حق مردم میکنن یک سال و نیم گرفتار و بیچاره شدیم خیرو خوشی نبینه هرکی سنگ میندازه جلو کار داغ زنو بچش ببینه بحق خداوند
محض رضای خدا این کامیونهای وارداتی داف رو پلاک کنین پول اسقاط هم یکسال پیش پرداخت کردیم
بخدا نان شب نداریم هرچه داشتیم ونداشتیم فروختیم
حالا هم دوخانواده مستاجر شدیم به امید این کامیونها
چرا به فکر راننده ها نیستن همه رانندگانی که ماشین وارداتی خریدن خبر ازگران شدن گمرک نداشتن اسقاط هم مانع جدید که قیمتش روز به روز دلال های اسقاط بالامیبرن وکسی پیگیر نیست خداوندلعنت کند بااسبانیش
ای نمایندگان مجلس که به قول خودتان صف اولی هستی به عدالت برخیزید به فکر رانندگانی که کشنده وارداتی خریدن باشید دولت همش به فکرخودش هست گمرکی ۴۸۰میلیونی رایک میلیاردویکصد کرد اسقاط هم یک میلیاردو دویست شده چراکاری انجام نمیدین
بابتورود هردستگاه کامیون کشنده بایدیکدستگاه کامیون فرسوده اسقاط شودجادهای کشوربااین همه خرابی وچاله چوله شده میدون جنگ
واقعا
سلام بر همه راننده ها فقط یک چیز بدانید واردکننده ها چینی هر چه مشکل جلو پای این قشر از مردم میزارند
منم یکی از این کسانی هستم که تمام دار و ندار خودم و خواهرزاده ام یک ساله دادیم ماشین وارداتی طبق گفته شرکت ترخیص کننده به ما گفتن اسقاط نخرین دولت قراره پولی بگیره پلاک بشه ولی متآسفآ تا الان ده ماه گذشته هیچ خبری نشده بخدا به گدای افتادیم ای کسی که مسئول اینکار هستید بیا بخدا تکلیف این همه خانواده که بی درآمد شدن روشن کن
دولت بایدکاری کند ماشین فرسوده اسقاط کند بجاش ماشین وارداتی بدهددرغیر اینصورت ماشین توجاده زیادمیشود وکارهم کم میشودباید به فکرکارش هم باشه
من یک راننده بدبخت هستم دنگ فنگ مدل 86داشتم با تحریک این وان فروختم 1100الان،یارو میگه1900من شاهکار کردم رفتم با شراکت یکی دافی گرفتیم 87هزاریورو یورو32هزار خریدم الان همون ماشینو میگن 65هزاریورو هم آمده پایین الان این آقایان مسئول از خدا بی خبر هیج کاری در مورد پلاکش انجام نمیدهند اگر یک ذره وجدان دارید نگاه بکن ببین ما چقدر تو ضرر زیان هستیم یک سال هم بیکارم برای نون شب محتاجم
چرا پلاک باید به نام شرکت بخوره شرکت چه تظمین میده در وج سند که برگرداند
سلام این قانون فعلا لغو شده
سلام من ۴سال هست برای نوسازی ماشین ۵۰ ساله توسایت نوسازی ثبت نام کردم اگردولت میخواست ناوگان رانوسازی کندچرابه دلالها واگذارکردچراخوددولت نمیادفرسوده رابگیره وبه جاش ماشین نویاسه سال کارکرده بدهدفقط به فکرسرمایه دارهستندکه روزبروزسرمایش بیشتربشه
سلام علیک اقا کسی از اسقاط خبر جدیدی نداره
سلام علیک اقا کسی از اسقاط خبر جدیدی نداره لطفان اگ کسی خبر داره خبهرمون کنه
سلام من ۵ساله که در سامانه اسقاط کامیون فرسوده ثبت نام کردم هزینه کارت سبز هم پرداخت کردم ولی هیچ تماس یا اعتلای تا حالا به من ندادن کامیون من بالای ۵۴سال داره و هر روز خرابه همه دار وندارم این کامیون هستش وبا این وسیله نان خانواده را میدم نمی دانم چه بکنم بلا تکلیف هستم آیا این کامیون جزو اسقاطیها هست یا نه اگر هست راهکار تبدیل آن چیست چکار کنم که بتونم جا گزین کنم بدنه واسطه و دلال
برا دایون ۶تن قیمتش چنده
ارسال دیدگاه