مافیای انحصار؛ چرا واردات کامیون های اروپایی به کشور متوقف شد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر سالهای اخیر، مشکل نوسازی ناوگان حملونقل جادهای به یکی از چالشهای اساسی صنعت لجستیک در ایران تبدیل شده است. علیاصغر جانجانی، دبیر کانون انجمنهای حملونقل، در تازهترین اظهارات خود از مافیای انحصار پرده برداشته و اعلام کرده است که برخی مونتاژکاران با استدلالهای نادرست و غلط، مانع واردات کامیون های اروپایی شدهاند.
در حالی که بسیاری از شرکتهای داخلی خود را «تولیدکننده» میدانند، در واقع فعالیت آنها محدود به مونتاژ قطعات وارداتی است. این شرکتها، با ادعای حمایت از تولید داخلی، به شدت در برابر واردات کامیونهای باکیفیت خارجی مقاومت کردهاند. این در حالی است که کامیونهای داخلی نهتنها کیفیت و استانداردهای لازم را ندارند، بلکه با قیمتهای گزاف به رانندگان فروخته میشوند.
کامیونهای فرسوده، بلای جان جادهها و رانندگان
عدم نوسازی ناوگان کامیونهای کشور باعث شده است که بیش از ۷۰ درصد این ناوگان شامل خودروهای فرسودهای باشد که هم مصرف سوخت بالایی دارند و هم ایمنی جادهها را به خطر میاندازند. بسیاری از رانندگان، به دلیل هزینههای بالای تعمیر و نگهداری کامیونهای فرسوده، متضرر شدهاند و در این میان، انحصارگران صنعت حملونقل سودهای کلانی را به جیب زدهاند.
بیشتر بخوانید: تکنولوژیهای جدید در سیستم امنیت کامیون ها (ضدسرقت، ردیابها و هوش مصنوعی)
چرا واردات کامیونهای اروپایی متوقف شد؟
بهرغم اینکه کشورهای اروپایی کامیونهای چند سال کار کرده اما با استانداردهای بالا را با قیمت مناسب عرضه میکنند، برخی مونتاژکاران داخلی با فشار بر نهادهای دولتی، مانع ورود این خودروها به کشور شدهاند. این اقدام نهتنها مانع از نوسازی ناوگان شده، بلکه باعث افزایش هزینههای حملونقل و در نهایت گرانی کالاهای اساسی نیز شده است.
بسیاری از رانندگان معتقدند که اگر امکان واردات کامیونهای باکیفیت دست دوم اروپایی وجود داشت، هزینههای آنها کاهش مییافت و امنیت جادهها نیز افزایش پیدا میکرد. در شرایطی که کشورهای همسایه به راحتی از این فرصت استفاده کرده و ناوگان خود را با هزینهای منطقی نوسازی کردهاند، رانندگان ایرانی همچنان درگیر مشکلات فنی و اقتصادی ناشی از استفاده از کامیونهای فرسوده هستند.
سخن پایانی:
در حالی که کشور نیاز مبرمی به نوسازی ناوگان حملونقل با واردات کامیون های اروپایی دارد، برخی گروههای خاص، با انحصارطلبی و منفعتطلبی، مانع از این امر شدهاند. دولت و نهادهای نظارتی باید با شفافسازی و برداشتن موانع غیرضروری، اجازه دهند که کامیونهای باکیفیت خارجی وارد کشور شوند و صنعت حملونقل از بحران کنونی نجات یابد.
برای خرید و فروش کامیون و خرید و فروش کشنده میتوانید به آگهی ها در وبسایت باکامیون مراجعه کنید.
نظر شما چیست؟ آیا انحصار موجود در صنعت حملونقل باید شکسته شود؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
36 دیدگاه
واردات دوباره کامیون مساوی با نابودی همیشگی ترابری کشور هست واردات جیب دلال پور کرد خونه ماشین دار خراب وقتی میری ماشینی هشت میلیارد میخری برای کار لازمش داری کار نباشه کارایش از پراید هم کمتره مجبور میشه با قیمت خیلی کمتر بدی بره اگه بخرند
جناب وقتی سوخت گازوعیل به نیروگاه برقه نداریم خاموشی برق خانگی روزانه دو ساعت واما سهمیه سوخت کامیون وترلی با بعد مسافت حمل کالا با برنامه دیجیتالی ودوربین پلیس راه مثل میسنجن که از تهران تا جیرفت یک تریلی با بار ۴۰تن کالا چقدر سوخت مصرف میکنه وحتی نیم لیتر اضافه نمیاد تا راننده تنه کامیونه بشوره واما رونق کامیون وکپرسی ده تن بنز قدیمی با گازوعیل بود یکساله سهمیه را قطع کردن در دوسال پیش مردکه یک کامیون کپرسی کهنه ومدل ۷۰سال پیشه در خونه پارک کرده بود حتی با بکسل سر پمپ میبردن تا سوختشه بزنه وبعد درجا گازوعیله بفروشه دولت متوجه شد سهمیه سوخته قطع کرد وبا بعد مسافت وکار حمل کالا وآجر از کوره تا حمل سیمان سوخت میدن بیکارها را نمیدن بهمین جهت کامیون وترلی رونق داشت وبنز کهنه ۷۰ سال پیش از دوملیارد تومن بیشتر حتی با موتور خاموش میفروختن حالا نه از رونق افتاده وکسی کامیون نمیخره کل کشور فروش کامیون رکود شده وارد کنند
قرار بود کامیون های وارداتی جایگزین کامیون های فرسوده بشه ولی متاسفانه مافیای بازار بنفع خودش فقط پدر راننده وماشیندار را درآورد با این حجم ماشین بارش کجاست پس ورودش بسته باشه بهتره وبنفع رانندهها میشه وباز بودن واردات فقط و فقط بنفع دلاله و دولت سود جو نه من راننده
واردات خوبه اما با اسقاط که نو سازی انجام بشه اما راننده هام هم زیاد زیر بار ماشین های چینی نمیرن به کل بعد تحریم مافیای خودرو دوباره جون گرفته و اینا نمیخوان واردات انجام بشه چون راننده ها وقتی کامیون اروپایی باشه سراغ چینی نمیرن این یعنی انحصاری کردن بازار کامیون و کسی هم که بخواد مثلا ولوو f12 رو اسقاط کنه یه ماشین نو بخره دیگه نمیخره چون نمیخواد پولشو بده به اشغال
ما که راننده ایم بدبخت تا ماشین بیاورند برای دلال و مافیا کار کنیم
سلام
اگه نظرمنه راننده ملاک بود که اصلا تاکنون ماشین اشغال چینی توکشورمان وجود نداشت
برای دولت مانظر مافیاکه معمولا وصل هستند ب بالا
ماتوجادهاهرچه زحمت بکشیم برای دلال ونوفروشه بااین ماشینهای چینی
سلام یک عده پول داشتن به راحتی صاحب ماشین شدن حالا میکه چرا واردات جلوش بازبشه چون ماشین مناسب خریدالان شده چقدراکرواقعان می خواهین رانندگان خوبی کنیدجلوواردات بازبزارید تا قیمت ماشین بیادپایین راننده های دیگر صاحب ماشین بشن التماس دعا
سلام ۸ ماه هست تمام زندگیم را فروختم ی ماشین وارداتی خریدم تو گمرک بازرگان گیر کرده میگن ثبت سفارش دولت نمیده میگن ریس صنعت معدن و تجارت با مونتاژ کاران چینی دستشون تو هم هست و مانع ترخیص میشن همین جور که خانه من را نابود کردن خدا خانه شون را ویران کنه
شما برادر بایستی مشورت میکردید قبل خرید، قبلاً هم واردات از اروپا تا حدودی ممکن کن بود اما به خاطر معلوم نبودن تاریخ ترخیص فقط افرادی که پول اضافی داشتن و ماشینشون سرکار بود میرفتن سراغ واردات ، بعضاً دوسال هم میخوابید ماشینشون ولی آخر سود خوبی میکردن ، کسی که تمام پولشو میخواد بیاره تو کار حتی لیزینگ تحویل 1 روزه هم نباید بخره،. فقط و فقط باید یا از دست یا بنگاه تحویل همون لحظه بگیره، هر چقدر هم اختلاف قیمت باشه ،. واردات یا حواله های ماشین چینی تحویل چند ماهه فقط برای ماشین دوم خریدن خوبه،
الهی خدا براشون خوب نخواد که نمی زارند ماشین خوب بیاد
وقتی فساد سیستماتیک بشه باندبازی راه میافته ومخالفان ف ای تی اف وکاسبان تحریم براحتی دسته وگروه میفرستن خیابانها وجلو نهاد ریاست حمهوری ومجلس این وسط برا رد گم کنی گاهی هم تجمع حجاب اجباری ومردم بینوا که مجبورن پول زیاد برا وسایل ارزان بپردازن تا جیب مافیا پرترشه
من بالای ۱۸ ماه است fh 500 خریدم مونده بازرگان امیدی ندارم وارد بشه دیگه ثبت وجود نداره تمام
روان شدن وسرعتی بودن واردات کامیون از مرز ترکیه واخراج کامل شرکتهای چینی
سلام عرض ادب این اندک آدما هستند که باعث این وضعیت شدهاند و با ثروت فروان خون مردم کردن تو شیشه چرا دولت این گروه نمیگیم اعدام اموالشان را مصادره نمیکنه هر چند اموال خودشان نیست بیت المال که غارت کردن سالها،
ولوو اف اچ۵۰۰مدل۲۰۲۴ قیمت۱۶میلیارد شد کی میگه افزایش قیمت ارز به قیمتها تاثیری ندارد.
سلام خودت خریدی بعد میگی که واردات نشه واقعا خیلی نامردی. بزار اینقدر وارد بشه که همه بتونن بخرند. دلال وارد میکنه تو نگران اون نباش که دلال ضرر میکنه بزار. اون بهتر میدونه که ضرر نکنه از من و تو بهتر میدونه. بزار وارد کنند که قیمت ها بیاد پایین چه خبر 15میلیارد باید بشه 5تومن.
سلام خودت خریدی بعد میگی که واردات نشه واقعا خیلی نامردی. بزار اینقدر وارد بشه که همه بتونن بخرند. دلال وارد میکنه تو نگران اون نباش که دلال ضرر میکنه بزار. اون بهتر میدونه که ضرر نکنه از من و تو بهتر میدونه. بزار وارد کنند که قیمت ها بیاد پایین چه خبر 15میلیارد باید بشه 5تومن.
واردات بی رویه یعنی نابودی قشر رانندگان و کامیونداران. بدون اسقاط واردات میکنند همه جا ده روز ده روز باید توو صف مرزها و پایانه ها برای بار باید بخابی.
دوستانی که بدون توجه به بود و نبود ثبت سفارش رفتن ماشین وارداتی خریدن خودشون مقصرن.
دولت هم باید ثبت سفارش را به راننده ای که کارت هوشمند داره بده نه شرکتهای و کسایی که کارت بازرگانی دارن
واردات بی رویه یعنی نابودی قشر رانندگان و کامیونداران. بدون اسقاط واردات میکنند همه جا ده روز ده روز باید توو صف مرزها و پایانه ها برای بار باید بخابی.
دوستانی که بدون توجه به بود و نبود ثبت سفارش رفتن ماشین وارداتی خریدن خودشون مقصرن.
دولت هم باید ثبت سفارش را به راننده ای که کارت هوشمند داره بده نه شرکتهای و کسایی که کارت بازرگانی دارن
با سلام
واردات بی رویه یعنی نابودی قشر رانندگان و کامیونداران. بدون اسقاط واردات میکنند همه جا ده روز ده روز باید توو صف مرزها و پایانه ها برای بار باید بخابی.
دوستانی که بدون توجه به بود و نبود ثبت سفارش رفتن ماشین وارداتی خریدن خودشون مقصرن.
دولت هم باید ثبت سفارش را به راننده ای که کارت هوشمند داره بده نه شرکتهای و کسایی که کارت بازرگانی دارن
مملکت شده چاه ویل،دزدی،اختلاس،زد و بند ته نداره،کاری کردن اگه بخواهید منصف،سالم زندگی و کار کنید بچشم حقارت نگاهتون میکنند….الان دیگه دزد بودن و اختلاس کردن نه تنها بد نیست بلکه هنره!طرف میگه همه میدزدند من چرا ندزدم؟زیر ساختها،راه آهن،حمل و نقل جاده ای،تولید، هواپیمایی،کشتیرانی،تولید نفت و گاز و برق و آب از پایه و اساس نابود شده…..پیشرفت که زهی خیال باطل!ولی بازگشت به وضعیت اقتصاد و دلار و …..سال ۱۳۷۰حداقل بیست سال طول میکشد بشرطی که آقازاده ها،کاسبان تحریم،مسئولان بیسواد،متحجر و عرب پرست دست شان از بیت المال کوتاه شود…..
سلام رقابت سالم کیفیت خدمات وارداتی میشه توهمه کارها
باسلام جهت تامین گواهی اسقاط مستقیم و بدون واسطه پایین ترین قیمت روز با ما تماس بگیرید صنایع شبدیز پارس کد۲۶۱۴ مجری طرح ملی اسقاط خودروهای فرسوده ۰۹۱۹۴۱۷۰۱۳۴رجب زاده
شما وقت دوز هستید همین نشتین به مردم میگین لنگش کن خجالت دار
رقابت سالم حوب است
سلام رقابت سالم کیفیت خدمات وارداتی میشه توهمه کارها
مملکت اسلامیه
آقایون دانشمند اگر کامیون با کیفیت بروز اروپایی وارد نشود همین بنجلهای چینی به فیمت بنز آلمان به رانندگان انداخته میشود وقیمت کامیون سر ب فلک میکشد اگر به جیب خود اهمیت میدهید بدانید که زیان شما در فراوانی کامیون نیست درحضور وتولید بنجلهای چینی است که جایگزین کامیون اروپایی خواهند شد مقایسه منطقی نشانه خردمندی است.
چرا ماشینای فرسوده جمع نمیشه دوبرابر گازویل میخورن هرچی گازویل قاچاق میکنن باید جمع شند
اول از اینکه خودروهای ۵۰ ساب پیش رو جمع آوری کنن باید این ماشین های بی کیفیت چینی مثل هوو و دنگ فنگ وسایل دیزل که بلای جان مردم تو جاده ها شدن رو باید جمع آوری کنن دیزل جنگی مال ۷۰ سال پیش هست
اما مصرف گازوئیل این ماشینها خیلی به صرف هست
مافیا واردات از خودرو گرفته تا لوازم خانگئ و صوتی تصویری و دیگر کالاها شده بدبختی ایران همه کالاها عملا وارد میشود به صورت قاچاق و برنامه ریزی شده بدون یک ریال عوارض گمرکی بنام حمایت از تولید داخلی،خنده دار اینه که بیشتر این کالاها حتی یک عدد به صورت مونتاژ هم تولید نمیشود از چاپگر بگیر تا مانیتور و گوشی و انواع دیگر کالاها خلاصه بخور بخوری برای عده ای که هم نفوذ دارند و هم پول و ثروت
واردات فقط سود ش توی جیب دلال رفته و هیچ سودی برای کشور نداشته فقط ارز از کشور خارج شده به سود دلال ها
چرا برتی واردات اسقاط برداشته شد چرا کامیون های فرسوده اسقاط نشده
واردات مجددا مساوی هست با نابودی حمل و نقل کشور وهر جنگ بین کامیون دارها برای بار کامیون ها
واردات فقط سود ش توی جیب دلال رفته و هیچ سودی برای کشور نداشته فقط ارز از کشور خارج شده به سود دلال ها
چرا برتی واردات اسقاط برداشته شد چرا کامیون های فرسوده اسقاط نشده
واردات مجددا مساوی هست با نابودی حمل و نقل کشور وهر جنگ بین کامیون دارها برای بار کامیون ها
مملکت خمینی خخخخ
جناب وقتی سوخت گازوعیل به نیروگاه برقه نداریم خاموشی برق خانگی روزانه دو ساعت واما سهمیه سوخت کامیون وترلی با بعد مسافت حمل کالا با برنامه دیجیتالی ودوربین پلیس راه مثل میسنجن که از تهران تا جیرفت یک تریلی با بار ۴۰تن کالا چقدر سوخت مصرف میکنه وحتی نیم لیتر اضافه نمیاد تا راننده تنه کامیونه بشوره واما رونق کامیون وکپرسی ده تن بنز قدیمی با گازوعیل بود یکساله سهمیه را قطع کردن در دوسال پیش مردکه یک کامیون کپرسی کهنه ومدل ۷۰سال پیشه در خونه پارک کرده بود حتی با بکسل سر پمپ میبردن تا سوختشه بزنه وبعد درجا گازوعیله بفروشه دولت متوجه شد سهمیه سوخته قطع کرد وبا بعد مسافت وکار حمل کالا وآجر از کوره تا حمل سیمان سوخت میدن بیکارها را نمیدن بهمین جهت کامیون وترلی رونق داشت وبنز کهنه ۷۰ سال پیش از دوملیارد تومن بیشتر حتی با موتور خاموش میفروختن حالا نه از رونق افتاده وکسی کامیون نمیخره کل کشور فروش کامیون رکود شده وارد کنند
سلام
آقا واردات بسه دیگه خیلی بالاتر از نیاز واردشده به خدا هما خوابیدن کار نیست عملا گندش درآمده سر گرفتن بار جنگه لوازم کامیون وارداتی دلاری هست قیمت سنگینی داره بدرد ایران نمیخوره
ارسال دیدگاه