شرایط واردات خودروهای سواری کارکرده منتشر شد، هر نفر یک خودرو میتواند وارد کند!
آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبالاخره انتظارها به پایان رسید! هیئت وزیران روز گذشته آییننامهای را منتشر کرد که انقلابی در بازار خودرو ایجاد میکند. هر شخص حقیقی در ایران از این پس میتواند یک خودرو کارکرده وارداتی به کشور وارد کند. اما این همه ماجرا نیست؛ جزئیات این قانون هیجانانگیز را در ادامه بخوانید.
طبق آییننامه جدید واردات خودرو، هر فرد این امکان را دارد که یک خودروی کارکرده به کشور وارد کند. این تصمیم در نگاه اول جذاب به نظر میرسد، اما شرایط خاصی برای واردات خودرو تعیین شده است. نخستین شرط این است که خودروی وارداتی شما تا پنج سال اجازه فروش ندارد. به بیان ساده، خودرو باید بهعنوان یک دارایی شخصی باقی بماند و امکان عرضه آن در بازار وجود نخواهد داشت. شرط دوم، به وضعیت فنی خودرو مربوط میشود. تنها خودروهایی که کمتر از پنج سال عمر دارند و کارکردشان از ۸۰ هزار کیلومتر تجاوز نمیکند، امکان واردات خواهند داشت.
این محدودیتها، در کنار جذابیتهای ظاهری آییننامه، بحثها و جنجالهای بسیاری را به همراه داشته است. آیا این قوانین به تنوع و رقابت در بازار کمک میکنند یا تنها به افزایش محدودیتها منجر میشوند؟
بیشتر بخوانید: ثبت سفارش جدید کامیون های وارداتی آزاد شد: ۵۰۰۰ مجوز برای اشخاص و شرکت ها
واردات خودرو با سقف قیمت مشخص
یکی از بخشهای مهم آییننامه واردات خودرو به موضوع سقف قیمتی مربوط میشود. خودروهای صفر کیلومتر حداکثر تا قیمت ۴۰ هزار یورو قابل واردات هستند. اما در مورد خودروهای کارکرده، سقف قیمتی ۲۰ هزار یورو تعیین شده است. علاوه بر این، حجم موتور خودروها نیز نباید از ۲.۵ لیتر بیشتر باشد. این محدودیتها عملاً خودروهای لوکس و پرمصرف را از فهرست گزینههای قابل واردات حذف میکند.
با این حال، هدف اصلی این قوانین چیست؟ برخی بر این باورند که این محدودیتها میتوانند بازار خودرو را به سمت گزینههای اقتصادیتر و کممصرفتر سوق دهند. اما از سوی دیگر، برخی کارشناسان این قوانین را بهعنوان موانع بیشتری برای آزادی انتخاب مردم تلقی میکنند.
حرف آخر
آییننامه جدید واردات خودروهای کارکرده میتواند یک نقطه عطف در بازار خودروی ایران باشد. این قانون، علاوه بر ایجاد فرصتهایی برای مصرفکنندگان، چالشهایی جدی برای خودروسازان داخلی به همراه خواهد داشت. اما پرسش اصلی این است که آیا این آییننامه بهدرستی اجرا خواهد شد یا در عمل با مشکلاتی روبهرو میشود؟
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
12 دیدگاه
با گمرک ۱۰۰ درصد حتما
خدا میدونه چقدر روش گمرک و عوارضی میکشن.. اگه غیر این باشه اشغالخودرو و مرگپا تو یه روز ورشکست میشن
سلام . سوال سختی هست . آخه من FH540 فول اتومات را فقط دوست دارم . من در حال اتمام ثبت سفارش fh540 بودم که در اینستاگرام ماشین مورد علاقه خودم که حتی قهوه درست کن با دو نازل را دیدم و به شرکت منصوری کرمانشاهی تماس گرفتم و اول خداوند و بعد آقای مهندس کیوان که در آلمان بودند .در عرض ۳روز ماشین را خریدند و برایم حمل و ترخیص کردند .
خب!شاید خیلی خبرخوبی بنظربرسد
اما چرا الان که احساس خطرمیکنیدوحمایت مردمی را پشت خودتان نمیبینید.این ترفندهای شماخداکنه کارسازباشه
حتما خوبه الان افغانستان قریب ۲۰سال هست ماشین دست دوم کشورهای عربی را وارد میکند.ما پراید۳۰سال قبل سواریم اونا پرادو لکسوس وبنز باقیمت خیلی پایین خدا کنه بشه.
اتفاقا خیلی هم خوب میشه دلال هایی که چندتا ماشین دارن میگن نمیشه و فلان و بیسار.اتفاقا وارد میشه و خیلی هم قیمت خودرو رو میکشه پایین
ماشین مجانی به ملت بدهید اطمینان ندارند اخه حرف راست در این کشور نیست
با این وضعیت ارزی مطمئن باشین این طرحها اجرایی نمیشه.
جلو واردات کامیون صرفا به خاطر مسائل ارزی گرفته شد.
جالبه که شرکتهای وارد کننده سواری صفر کیلومتر گلایه دارن چندین ماهه ثبت سفارشها بسته شده حالا شما تصور کن اجازه ورود کارکرده داده بشه
جای تعجبه دولتمردان جلوی انواع واردات خارجی که هیچ سودی به حال مردم نداره و حتی برای تولید داخلی مضرند را نمییرند ! اما خودروی خوب و ایمن که با جان مردم سروکار داره را وارد نمی کنند و جان مردم را به دست دو خودرو ساز داخلی یعنی : آشغال خودرو و مرگپا سپرده اند!!!
حالا از کی اجرا می شود
کی اجرایی می شود
اینشالا که خیره
ارسال دیدگاه