غارت کامیونهای وارداتی پشت مرز در خاک ترکیه|خسارت به کامیونداران

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبه تازگی، فیلمهای منتشر شده در رسانههای اجتماعی نشان میدهند که برخی از کامیونهای وارداتی ایران، که در مرزهای ترکیه از مانده اند،
هدف گروههای خرابکار قرار گرفته و به طور غیرقانونی تحت غارت قرار گرفتهاند.
دلیل اصلی این غارتها، دیرکرد و بلاتکلیفی در پروسه واردات کامیونهاست. واردات بسیاری از این کامیونها به دلیل مسائل مربوط به گمرک و ترتیبات دیگر،
در مرزها به تعویق افتاده و از نظر فنی و مالی متعلقات آنها به خریداران متعهد، مورد غارت قرار میگیرد.
قوانین پیچیده برای مالکان کامیونها
با تغییرات مکرر در قوانین و مقررات واردات، پروسه واردات کامیونها تبدیل به چالشی پیچیده شده است.
این ابهامات باعث میشود که مالکان کامیونها در معرض خطراتی مانند غارت قرار گیرند و از سوی دولتهای مرزی و قانونگذاران پاسخ مناسبی نگیرند.
ضروری است که دولتهای مرزی، به ویژه ایران و ترکیه، با ایجاد راهکارهای موثر و قاطع، این پدیده مخرب را مهار و جلوگیری کنند.
اصلاح قوانین و روند واردات، تقویت نظارت و ایجاد مکانیسمهایی برای پیگیری دقیقتر وضعیت کامیونها میتواند گامی موثر در جلوگیری از این غارتها باشد.
امنیت مرزی از جمله اصولیترین عواملی است که برای پایداری اقتصادی و اجتماعی هر کشور ضروری است. ضروری است که دولتهای مربوطه،
با توجه به تأثیرات منفی غارت کامیونها بر اقتصاد و امنیت مرزی، به این موضوع توجه ویژهای داشته باشند
و تلاش کنند تا با ایجاد روندها و سیاستهای موثر، این پدیده را کنترل کنند.
مبارزه با جرم و جنایت، به ویژه در حوزه مرزها و ترانزیت کالاها، نیازمند همکاری بینالمللی است.
برای مقابله با غارت کامیونهای وارداتی، لازم است که کشورها با یکدیگر همکاری کنند
و مکانیسمهایی را برای تبادل اطلاعات و هماهنگی در زمینههای نظارت و امنیت مرزی ایجاد کنند.
سخن پایانی
غارت کامیونهای وارداتی در مرزهای ایران و ترکیه نه تنها برای مالکان و خریداران این خودروها، بلکه برای اقتصاد و امنیت منطقه نیز تهدیدی جدی است.
لازم است تا با همکاریهای بینالمللی و اصلاحات داخلی، این چالش را برطرف و امنیت این مرزها را تضمین کرد.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
13 دیدگاه
عزت ایرانی این جا هم جابه جا می شود در اثر بی تدبیری مسولان . حداقل بذارید کامیون ها وارد ایران بشه .ماشین بدون پلاک و بدون اجازه دولت کجا میخواد بره چیکار میخواد بکنه. حداقل توی خاک کشور خودمان باشه سرمایه ای که راننده با هزار جان کندن طی سالها سختی کشیدن به دست اورده
تقصیر ندارند. ترکیه یک کشور فقیر و تهیدست هست نه گاز نه معدن نفت فقط چند تا چی دارن یکی رو تا دلت بخواه رو دارن بعدمهاجران بدبخت کشورهای همسایه که مخوان برن اروپا خفت کنن پولها شون بگیرن خصوص ا ایران وافغانستان. حالا بنده خدا مخوای از قطعات ماشین شما بگذرن
اونا امثال تو را زنگوله محسوب نمیکنند
سلام.۲۳سال سابقه کار با تریلی دارم.اصلا چرا ایرانی باید ماشین ۴۰۰هزارتا کارکرده که افتاده توی خرج وارداتی سوار بشه و بخواد کار کنه؟!!! چرا مثل دهه۸۰ماشین صفر نمیارن و به راننده پایه یک واگذار نمیکنند که اینهمه دلال بازی راه بیفته و چندبرابر قیمت اصلیش بفروش برسه!!! الان مشکل سوخت،قطعات و دستمزد و کمسیون اضافی بیداد میکنه! رانندگان زحمتکش سخت و زیان آور شغلشون برداشتن و کمر راننده با دوری ۲۵روزه از خانواده خم شده و اکثر رانندگان دچار مشکلات حاد جسمی شده اند! ایکاش اول فکری بحال شغل راننده برون شهری بکنند بعد برن ماشین دست چندم غارت شده وارد کنند! باتشکر
سلام.۲۳سال سابقه کار با تریلی دارم.اصلا چرا ایرانی باید ماشین ۴۰۰هزارتا کارکرده که افتاده توی خرج وارداتی سوار بشه و بخواد کار کنه؟!!! چرا مثل دهه۸۰ماشین صفر نمیارن و به راننده پایه یک واگذار نمیکنند که اینهمه دلال بازی راه بیفته و چندبرابر قیمت اصلیش بفروش برسه!!! الان مشکل سوخت،قطعات و دستمزد و کمسیون اضافی بیداد میکنه! رانندگان زحمتکش سخت و زیان آور شغلشون برداشتن و کمر راننده با دوری ۲۵روزه از خانواده خم شده و اکثر رانندگان دچار مشکلات حاد جسمی شده اند! ایکاش اول فکری بحال شغل راننده برون شهری بکنند بعد برن ماشین دست چندم غارت شده وارد کنند! باتشکر
تا زمانی که ما ملت ایران به مفهوم و معنی جمله معروف که متاسفانه کسی نیست معنیشو بفهمه و عمل بکنه.
از ماست که بر ماست. التماس و تفکر.
من نمیدونم ماشین صفر چینی سوار شو چرا ایقد باید آدم دلالت بکشه برا ی کشنده اروپایی که معلوم نیس .ب دستت برسه…در ضمن شرکت های بزرگی مثل سایپا دیزل .شایان دیزل .نمیزارن ای کامیون ها ب ایران برسه…یکم منطقی فکر کنید…
من نمیدونم ماشین صفر چینی سوار شو چرا ایقد باید آدم دلالت بکشه برا ی کشنده اروپایی که معلوم نیس .ب دستت برسه…در ضمن شرکت های بزرگی مثل سایپا دیزل .شایان دیزل .نمیزارن ای کامیون ها ب ایران برسه…یکم منطقی فکر کنید…
وقتی پای مافیادرهرجابه وسط بیادبهترازاین نمیشود متاسفانه صنعت خودروما مافیایی شده چه سبک چه سنگین آخه چرا؟ مردم ایران چه گناهی کرده اند که بایداینطوربشود؟
خدایا به مردم ما کمی فهم عطا فرما که از این باصطلاح دولتنامردان بی شرف عبور کرده واینهمه ذلت وخواری نبینند .یکبار این ملت یه حماقتی کردند در شورش ۵۷ یه گهی خوردند بعدچهل واندی سال تاو ان بس نیست –آیا–
ای کاش ایران هرگز خودرو ساز نمی شد تا لا..ی گری شکل نمی گرفت ونظور منتاژ کار نبود
اونی که میخره تو این جاده میندازه پول از راه مفت به دست آورده اینها قرار لود جایگزین ماشین فرسوده بشن متاسفانه یه عالمه دزد غارت گر سودجو و ملت خائن اینا رو به قیمت 3 برابر تمام شده خریدن نمونش میشه همون اسکانیا خط طلا که هیچکس ازشون خیری ندید این ماشینها هم خیری به مالک نمیده چون حق بازار آزاد دلال بازی نبوده دلت یه طعمه انداخت متاسفانه رانندگانی این ماشینها رو خریدم مه همشون پول باد آورده داشتن که سه برابر قیمت تمام شده خریدن نمونش سیرجان پولهای عروسی رو جمع میکنن میخرن
وجدانا دولتمردان مدیون راننده ها هستین چرا اینقد قوانین سختگیرانه شما دلتون به حال مردم نمیسوزه ..سرمایه شون داره خاک میخوره .غارت میشه حداقل بزارین وارد مرز بشن بعدش اعمال قانون کنین
ارسال دیدگاه