مقایسه دو کامیون کمپرسی جدید پیلسان ۴۴۰ و شاکموتو۴۵۰ X5000

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این مقاله به بررسی دو کامیون کمپرسی پیلسان ۴۴۰ و شاکمن X5000 که در ایران با نام شاکموتو شناخته می شود میپردازیم.
کمپرسی پیلسان محصول شرکت سیتراک چین است که در شرکت پیلسان مونتاژ میشود و کمپرسی شکموتو X5000 محصول شرکت شاکمن چین است که در شرکت آرین دیزل موتور مونتاژ میشود.
موتور کامیون پیلسان و شکموتو کمپرسی
کشنده کمپرسی پیلسان از موتور MC 11 که یک موتور ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۱ لیتر است نیرو میگیرد این موتور تحت لیسانس شرکت مان آلمان در کشور چین تولید میشود.
این موتور ۴۴۰ اسب بخار قدرت و گشتاور خروجی آن برابر با ۲۱۰۰ نیوتون بر متر است.
کمپرسی شاکمن از یک موتور کامینز ۱۰.۸ لیتری نیرو میگیرد. این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۱۰۰ نیوتون بر متر گشتاور خروجی دارد.
هر دو موتور با استفاده از سیستمهای eev و scr استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارا میباشند.
گیربکس کامیون شکموتو و پیلسان کمپرسی
کمپرسی پیلسان از گیربکس زد اف ۱۶ سرعته دستی همراه با ریتاردر هیدرولیکی ۵ حالته استفاده میکند.
کمپرسی شاکمن از گیربکس دستی ۱۲ سرعته ساخت شرکت فست استفاده میکند. این گیربکس مجهز به ریتاردر هیدرولیکی ۵ حالته میباشد.

کابین
هر دو کمپرسی دارای کابین سقف کوتاه دارای جای خواب با یک تخت خواب هستند.
کمپرسی شاکمن دارای داشبورد بروزتری نسبت به کمپرسی پیلسان است. اما از نظر سایر آپشنها هر دو کمپرسی دارای تجهیزات و آپشنهای برابر هستند.
سیستم تعلیق محور ها و ترمز
هر دو کمپرسی در محورهای دیفرانسیل عقب از محورهای دارای توپی چرخ و ترمز کاسهای استفاده میکنند. همچنین سیستم تعلیق محورهای دیفرانسیل فنر پارابولیک چند لایه همراه با میل موجگیر است.
سیستم تعلیق محور جلو در هر دو کمپرسی از نوع پارابولیک و فنر چند لایه است. در کمپرسی شاکمن سیستم ترمز محور جلو دیسکی و در کمپرسی پیلسان سیستم ترمز جلو کاسهای است.
شاسی
طول شاسی کمپرسی پیلسان ۸ متر و ۵۱ سانتی متر و طول شاسی کمپرسی شاکمن ۷ متر و ۵۵ سانتی متر است.فاصله ی محوری در کمپرسی پیلسان بیشتر از کمپرسی شاکمن است.وزن شاسی بدون اتاق بار هر دو کمپرسی حدود ۱۰ و نیم تن است.
مقایسه شکموتو با پیلسان کمپرسی
هر دو کمپرسی از نظر قدرت موتور تقریباً یکسان هستند،اما کمپرسی پیلسان با استفاده از گریبکس ۱۶ سرعته که ضرایب بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد احتمالا بهره برداری مناسب تری از قدرت و گشتاور موتور خواهد داشت.از طرف دیگر استفاده از گریبکس ۱۲ سرعته بدون اوور(نیم دنده) در کمپرسی شاکمن ممکن است راحتی کمتری برای راننده در تعویض دنده ایجاد کند.
کمپرسی شاکمن با فاصله محوری کمتر و طول شاسی کوتاه تر،در موقعیت های که نیاز به مانورهای با دقت بالا دارند و در گردش ها احتمالا عملکرد بهتری خواهد داشت.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
3 دیدگاه
اسکانیا توی یزد دارید
آشغال چینی
فقط بنز آلمانی
ابوالفضل
ارسال دیدگاه