نگاهی به آخرین رنو باری صفر اریادیزل باقی مانده در ایران


کامیون رنو باری D-WIDE کامیونی که نیامده رفت
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی رنو d-wide بپردازیم، اما قبل از پرداختن به نکات فنی این کامیون به گذشته این کامیون در ایران نگاهی خواهیم داشت.
کامیون رنو باری
سایپا دیزل که نماینده رسمی ولوو تراکس در ایران است در دهه ی هشتاد علاوه بر منتاژ کامیون های ولوو ، برای تکمیل سبد محصولات خود کامیون باری و کمپرسی رنو میدلام را از محصولات رنو تراکس فرانسه که زیر مجموعه شرکت ولوو بود را بر روی خط منتاژ شرکت آورد. و سه مدل کامیون شامل باری تک محور کمپرسی تک محور و باری ۶*۲ را به بازار ارایه کرد.اگر چه تولید رنو میدلام در سایپا دیزل همزمان با تولید ولوو اف ام بود،قیمت ارزان تر در کنار کارایی بالا باعث شد این محصول در بازار با استقبال مشتریان روبه رو شود و سهم بازار خوبی را بدست بیاورد.اما در سال ۹۰ با آغاز تحریم ها تولید این کامیون ها متوقف شد.
اما سایپا دیزل بار دیگر در سال ۹۶ بعد از رفع تحریم ها به سراغ تولید این محصول رفت و با امضا تفاهم نامه با شرکت رنو مجددا تصمیم به تولید کامیون رنو باری d-wide که نسل جدید رنو میدلام بود گرفت و چند دستگاه از این کامیون را برای معرفی و نمایش در نمایشگاه های خودرو وارد کشور کرد.
هم زمان شرکت آریا دیزل که نماینده رسمی رنو تراکس در ایران بود کامیون باری رنو c را برای بازار ایران در نظر داشت و چند دستگاه از این کامیون را هم وارد کشور کرد.
اما تولید هر دو محصول برای هر دو شرکت با شروع مجدد تحریمها ناممکن شد.

کابین رنو باری D-wide
چهار چوب کابین همان کابین رنو میدلام است.
سقف نرمال با جای خواب برای راننده.
اما در قسمت بیرونی فیس لیفت شده با جلو پنجره ای که در نسل جدید کامیون های رنو طراحی مشترک بین همه ی محصولات است.
استفاده از لپی ها،چراغ ها و سپر کشنده رنو پریمیوم که جای خود را به رنو تی داده بود زیبای را به این کامیون هدیه کرد.
در داخل کابین صندلی بادی راننده و داشبورد ، صفحه کیلومتر ، فرمان و دسته راهنما همگی از رنو پریمیوم به رنو D-Wide منتقل شد تا جلوه ای زیبا و بروز تر داشته باشد.
موتور رنو باری
رنو D-Wide دارای موتور ۷/۲ لیتریdxi ساخت رنو است.
قدرت این موتور ۳۱۰ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۱۱۵۰ نیوتون متر تولید می کند.
این موتور استاندار آلایندگی یورو ۵ را با استفاده از سیستم eev دارا است.
گریبکس رنو باری
رنو D-Wide از گریبکس دستی زد اف هشت دنده استفاده می کند که سبک سنگین آن با کلید روی لیور دنده عمل می کند.
این گریبکس علاوه بر هشت دنده دارای دنده کرال است.

محور ها و سیستم تعلیق
محور جلو با فنرهای شمشی دو لایه پارابولیک و کمک فنر طراحی شده است.
محور عقب دارای سیستم تعلیق بالنی و میل موج گیر و حافظه تنظیم ارتفاع از داخل کابین است.
ویک محور بالارونده در آخر.
وزن کل کامیون(بدون کاربری) ۷ تن و ۸۸۰ کیلو گرم است.
وزن مجموع ناخالص هم برای این کامیون ۲۶ تن است.
با اضافه شدن وزن کاربری باز هم این کامیون توان بارگیری محموله ها حدود ۱۷ تن را دار است که بسیار مناسب است.
شاسی
طول کل شاسی ۱۰ متر است،که از این مقدار ۷ متر و ۴۲ سانتی متر اندازه قسمت نسب کاربری است.
شاسی ایده آل برای کاربری های باری،یخچال و تانکر.
ترمز
ترمز ها در محور جلو و عقب دیسکی است. و به سیستم ترمز هوشمند EBS و سیستم ضد لغزشASR مجهز شده است.
همچنین یک سیستم خفه کن موتور هم به عنوان سیستم ترمز کمکی وجود دارد.
تجهیزات
پیش گرمکن استارت موتور،سانروف دستی،مبدل برق ۲۴ ولت به ۱۲ ولت،
و گرمکن آیینه ها هم تعداد ی از تجهیزات استاندار کامیون رنو D-Wide است.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدید ترین ویدیو ها
-
فیلم تستمقاومت با۴۸ تن وزن کامیون افام۱۳ ۴۴۰کمپرسی در معدن31 شهریور, 1402
-
نگاهی به آخرین رنو باری صفر کیلومتر باقی مانده در ایران،رنو واید26 شهریور, 1402
-
فیلم مسابقه افاچ۵۴۰ دوکلاچه با اف اچ۵۰۰نیوفیس گیربکسآیشیفت24 شهریور, 1402
-
فیلم بررسی مزایاومعایب کامیون داف۵۳۰وارداتی فولاپشن در ایران17 شهریور, 1402
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
دیدگاه ها
2 دیدگاه
چند تومن
قیمت چند
ارسال دیدگاه