کانون کامیونداران: از ۵۰ مطالبه روی میز، فقط 3 مطالبه رانندگان تایید شد!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر حالی که کامیونداران سراسر کشور با بیش از ۵۰ مطالبه جدی و حیاتی دست و پنجه نرم میکنند، تایید 3 مطالبه رانندگان کامیون در دستور کار مسئولان قرار گرفته است! جلال موسوی، نائب رئیس کانون کامیونداران کشور، با اعلام این خبر گفت: «بارها مشکلات رانندگان را مطرح کردیم، اما مسئولان گفتهاند فعلاً فقط دو تا سه مطالبه قابل پیگیری است.»
موسوی در ادامه توضیح داد: «تا امروز موفق شدیم ۸ مصوبه مهم بگیریم؛ از جمله مصوبهای که مشکل تعرفههای بالای بیمه کامیونهای سوخترسان را برطرف کرد. حالا بیمه این رانندگان بهبود پیدا کرده و بار سنگین قبلی از دوش آنها برداشته شده است.»
تایید 3 مطالبه رانندگان کامیون
یکی دیگر از مطالبات قدیمی کامیونداران، تعیین شاخص «تن بر کیلومتر» بود که به گفته موسوی، از سال ۱۳۹۷ دنبال شده و بالاخره نتیجه داده است. با این حال، هنوز دهها درخواست دیگر کامیونداران بدون پاسخ باقی مانده است. موسوی تأکید کرد: «ما مصوبهها را از معاون وزیر راه، آقای اکبری و معاون ایشان، آقای خضری، گرفتیم. البته هنوز این مصوبهها به امضا و مهر نهایی نرسیده، اما به محض تکمیل مراحل اداری، رسانهای میشود.»
مطالبه قدیمی رانندگان: چرا به نرخ لاستیک و روغن نظارت نمیشود؟
موسوی با اشاره به مشکلات معیشتی رانندگان گفت: «بعضی رانندگان تا ۶ ماه کرایه حمل بار فولادی خود را نگرفتهاند! حالا قرار شده اگر صاحب بار طی ۴۸ ساعت کرایه را پرداخت نکند. شرکت حمل و نقل وظیفه پرداخت آن را برعهده بگیرد وگرنه فعالیتش متوقف میشود. از این به بعد، مشکل رانندگان در این زمینه حل خواهد شد.»
او درباره اعتصاب وانتبارها هم شفافسازی کرد و گفت: «وانتبارها انجمن دارند و من نشنیدهام که به اعتصاب اضافه شده باشند.» موسوی همچنین درباره تعداد رانندگان اعتصابی توضیح داد: «آمار دقیقی در دست نیست، اما باید گفت که برخی رانندگان، به ویژه آنهایی که ماشین وارداتی دارند و قسطهای سنگین پرداخت میکنند، همچنان بار میزنند. برخی دیگر معترضاند، و عدهای هم اصلاً راننده نیستند و فقط موجسواری میکنند.»

موسوی: راننده واقعی شیشه کامیون همکارش را نمیشکند
او با تأکید بر اینکه نباید مشکلات صنفی به بینظمی و خرابکاری کشیده شود، گفت: «راننده واقعی شیشه کامیون همکارش را نمیشکند و آتش نمیزند. این کارها کار رانندهها نیست. برخی فقط موجسواری میکنند.»
بیشتر بخوانید؛ اولین کامیون خودران مان رونمایی شد؛ شیر آلمانیِ مجهز به امنیت سایبری پیشرفته!
آیا مسئولان صدای رانندگان را میشنوند؟
موسوی در پایان به شباهت اعتصاب اخیر با اعتصاب سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: «سال ۹۷، اعتصاب کاملاً خودجوش بود و حتی بیانیهای صادر نشد. اما این بار، بیانیه منتشر شد و برخی افراد به اشتباه افتادند. اگر مسئولان هر وقت که صنف و تشکلها نظر میدهند، به آن توجه کنند، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.»
او در انتها گلایهای جدی مطرح کرد: «چطور تعزیرات به قیمت لاستیک و روغن ما کاری ندارد، اما به نرخ کرایه ۲۵ درصدی ما گیر میدهد؟ رانندگان بهدرستی میپرسند که چرا فقط به کرایههای ما حساسیت دارید. و بقیه موارد رها شده است؟ بخشهای غیرمرتبط در کار حمل و نقل دخالت میکنند و باعث مشکلات متعدد برای رانندگان میشوند.»
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
6 دیدگاه
اگه وضعیت اقتصادی بده برای همه بده دلیل نمیشه با این کار ها تیشه به ریشه کشاورز و تولید کننده بدبخت بزنید ۴۰ هزار میلیارد تومن محصول کشاورزی سر ندونم کاری های یه عده احمق خراب شد
خوبه کامیون داران تونستن 2 3 تا از حقشون بگیرن. تو هم میخواستی مطالبه گر باشی که ضرر نکنی
دقیقا این اعتصاب غیر از ضد انقلاب به نفع هیچکس نیست
آقا فریدون مملکت صاحاب نداره وگرنه اگه رضاخان بود یطوری ببخشید میزد تو سرشون که دیگه از این غلطا نکنن مردمو با اعتساب به خاک سیاه نشونن
بیا برو گمشو کثافت عرزشی
مرگ بر ترامپ قومارباز
ارسال دیدگاه