برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

26552

کانون کامیون‌داران: از ۵۰ مطالبه روی میز، فقط 3 مطالبه رانندگان تایید شد!

تاریخ خبر
کانون کامیون‌داران: از ۵۰ مطالبه کامیون‌داران روی میز، فقط 3 مطالبه رانندگان تایید شد!

در حالی که کامیون‌داران سراسر کشور با بیش از ۵۰ مطالبه جدی و حیاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، تایید 3 مطالبه رانندگان کامیون در دستور کار مسئولان قرار گرفته است! جلال موسوی، نائب رئیس کانون کامیون‌داران کشور، با اعلام این خبر گفت: «بارها مشکلات رانندگان را مطرح کردیم، اما مسئولان گفته‌اند فعلاً فقط دو تا سه مطالبه قابل پیگیری است.»

موسوی در ادامه توضیح داد: «تا امروز موفق شدیم ۸ مصوبه مهم بگیریم؛ از جمله مصوبه‌ای که مشکل تعرفه‌های بالای بیمه کامیون‌های سوخت‌رسان را برطرف کرد. حالا بیمه این رانندگان بهبود پیدا کرده و بار سنگین قبلی از دوش آن‌ها برداشته شده است.»

تایید 3 مطالبه رانندگان کامیون

یکی دیگر از مطالبات قدیمی کامیون‌داران، تعیین شاخص «تن بر کیلومتر» بود که به گفته موسوی، از سال ۱۳۹۷ دنبال شده و بالاخره نتیجه داده است. با این حال، هنوز ده‌ها درخواست دیگر کامیون‌داران بدون پاسخ باقی مانده است. موسوی تأکید کرد: «ما مصوبه‌ها را از معاون وزیر راه، آقای اکبری و معاون ایشان، آقای خضری، گرفتیم. البته هنوز این مصوبه‌ها به امضا و مهر نهایی نرسیده، اما به محض تکمیل مراحل اداری، رسانه‌ای می‌شود.»

مطالبه قدیمی رانندگان: چرا به نرخ لاستیک و روغن نظارت نمی‌شود؟

موسوی با اشاره به مشکلات معیشتی رانندگان گفت: «بعضی رانندگان تا ۶ ماه کرایه حمل بار فولادی خود را نگرفته‌اند! حالا قرار شده اگر صاحب بار طی ۴۸ ساعت کرایه را پرداخت نکند. شرکت حمل و نقل وظیفه پرداخت آن را برعهده بگیرد وگرنه فعالیتش متوقف می‌شود. از این به بعد، مشکل رانندگان در این زمینه حل خواهد شد.»

او درباره اعتصاب وانت‌بارها هم شفاف‌سازی کرد و گفت: «وانت‌بارها انجمن دارند و من نشنیده‌ام که به اعتصاب اضافه شده باشند.» موسوی همچنین درباره تعداد رانندگان اعتصابی توضیح داد: «آمار دقیقی در دست نیست، اما باید گفت که برخی رانندگان، به ویژه آن‌هایی که ماشین وارداتی دارند و قسط‌های سنگین پرداخت می‌کنند، همچنان بار می‌زنند. برخی دیگر معترض‌اند، و عده‌ای هم اصلاً راننده نیستند و فقط موج‌سواری می‌کنند.»

تایید 3 مطالبه رانندگان کامیون

موسوی: راننده واقعی شیشه کامیون همکارش را نمی‌شکند

او با تأکید بر اینکه نباید مشکلات صنفی به بی‌نظمی و خرابکاری کشیده شود، گفت: «راننده واقعی شیشه کامیون همکارش را نمی‌شکند و آتش نمی‌زند. این کارها کار راننده‌ها نیست. برخی فقط موج‌سواری می‌کنند.»

آیا مسئولان صدای رانندگان را می‌شنوند؟

موسوی در پایان به شباهت اعتصاب اخیر با اعتصاب سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: «سال ۹۷، اعتصاب کاملاً خودجوش بود و حتی بیانیه‌ای صادر نشد. اما این بار، بیانیه منتشر شد و برخی افراد به اشتباه افتادند. اگر مسئولان هر وقت که صنف و تشکل‌ها نظر می‌دهند، به آن توجه کنند، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.»

او در انتها گلایه‌ای جدی مطرح کرد: «چطور تعزیرات به قیمت لاستیک و روغن ما کاری ندارد، اما به نرخ کرایه ۲۵ درصدی ما گیر می‌دهد؟ رانندگان به‌درستی می‌پرسند که چرا فقط به کرایه‌های ما حساسیت دارید. و بقیه موارد رها شده است؟ بخش‌های غیرمرتبط در کار حمل و نقل دخالت می‌کنند و باعث مشکلات متعدد برای رانندگان می‌شوند.»

5 از 4 رای

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.