معرفی و بررسی کامیون باری اسکانیا پی۲۵۰ در ایران

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکم ظرفیت ترین حالت حمل بار در میان کامیون اسکانیا در ایران را کامیون باری اسکانیا پی۲۵۰ داراست.
در سال های ۹۵ و ۹۶ اوج واردات و یا مونتاژ کامیون اسکانیا در ایران بود و در همان زمان نیز در کنار اسکانیا پی۳۴۰ و سپس پی۳۸۰ ها تعداد بسیار محدودی کامیون باری پی۲۵۰ به صورت تک دیفرانسیل با ظرفیت ۱۹ تن به بازار عرضه شد.

کامیون باری اسکانیا مانند کشنده های اسکانیا کم خرج و به اصطلاح بی آزار هستند اما بدلیل تعداد پایینی که در سری های کامیون باری به بازار عرضه شده معمولا قیمت بالایی دارند و تنها عاشقان اسکانیا و افرادی که قدر این کامیون ها را میدانند اقدام به خریدشان میکنند.
بعنوان مثال همین اسکانیا پی۲۵۰ در زمانی که کشنده اسکانیا جی۴۱۰ نقدی در بازار حدود ۴۳۰ میلیون تومان در اواخر سال ۹۶ بود ،قیمت اسکانیا باری پی۲۵۰ در نسخه صفر کیلومتر حدود ۴۰۰ میلیون بود که این موضوع نشدن میدهد این کامیون ها مصرف کنندگان خاص خود را دارا هستند.

مشخصات فنی اسکانیا پی۲۵۰ باری
در ابتدا مشخصات فنی ،امکانات ویژگی های اسکانیا پی۲۵۰ را مورد بررسی قرار میدهیم.
موتور اسکانیا پی۲۵۰
موتور این کامیون از نوع ۹ لیتری پنج سیلندری است که کم حجم ترین موتور اسکانیا در ایران است.
این موتور حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که برای یک کامیون باری اعداد قابل قبولی است.
نکته مهم آنکه استاندارد آلایندگی موتور یورو سه است و موتور از سری های قبلی موتور های کامیون های اسکانیا است.

گیربکس اسکانیا
گیربکس کامیون اسکانیا پی۲۵۰ باری از نوع شانزده سرعته دستی زد مختص کامیون های اسکانیا قرار گرفته است که مجهز به اینتاردر گیربکس نیست و تنها ترمز کمکی کامیون خفه کن موتور است.
مطلب پیشنهادی : خرید کامیون کشنده اسکانیا
تعلیق اسکانیا پی۲۵۰
تعلیق اتاق و دیفرانسیل کامیون اسکانیا پی۲۵۰ هر کدام دو بالن و دو فنر است.

کابین اسکانیا پی۲۵۰
کابین این مدل اسکانیا کوچک ترین سایز کابین را بین کامیون های اسکانیا در کل دنیا دارد.
کابین بدون جای خواب و سقف کوتاه است که کاملا مناسب کامیون های باری برای تردد در شهرها و درگیر کردن فضای کم از شاسی برای بارخوری بیشتر قرارداده شده است.
کابین این سری مانند کابین هایلاین های ابتدایی اسکانیا از نوع لپی دار قرار داده شده است.
در داخل کابین فصای خواب حذف شده اما فضای نیم کابین در پشت ۱ندلی ها در اختیار راننده قرار میگیرد تا در زمانی که صندلی ها را تا میکند فضای خواب مناسبی داشته باشد.صندلی سمت راننده مانند دیگر کامیون های اسکانیا تمام بادی است ،اما صندلی سمت شاگرد ساده قرار داده شده است.
رنگبندی تریم داخل کابین دقیقا مشابه باکامیون های دیگر اسکانیا است و سانروف نیز کابین دارد که به صورت دستی باز و بسته میشود.

امکانات و تجهیزات اسکانیا پی۲۵۰
کامیون اسکانیا پی۲۵۰ دارای ترمز موتور تک زمانه ،کروز کنترل ،قفل کن دیفرانسیل،ترمز ضدلغزش ،قابلیت تنظیم ارتفاع محور عقب و گرم کن سوخت است.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
11 دیدگاه
سلام بین وارداتی برا کمپرس داف خشک یا 500 تر تمیز آقا روستا کدوم بهتر هست ممنون میشم راهنمایی کنید
ممنون از کلیپ هتون
بسیار عالی بود داداش
فقط یه سوال از این مدل چند دستگاه تولید شد؟
کامیون صفر هست
عالی ولی ای کاش یه کلیپ بررسی ازش تهیه میکردین من واقعا عاشقش شدم
ممنون از سایت خوبتون
سلام ودودرود ممنون از شما
قیمت کامیون که بالا شده ۳۰درصد بخاطر قیمت دلار
۷۰ درصد به خاطر بی توجهی مسوولان که ماشین کامیون چه وارداتی چه ثبت نامی رو به دلالان میدهند برای سود بیشتر
زمان آقای خاتمی ماشین رو فقط به رانندگانی میدادند گه ۵ سال از گواهینامه گذشته بود میدادند
مصرف کننده که کامیون داران هستند از این قیمت بالا فقط اصطحلاک زیاد نسیبشون میشه
برید نمایشگاههای تهران رو ببینید فقط ماشین صفر هست
که تا هر وقت دلشان خواستند بفروشند وپلاک کنند وقتی فروشنده اینها هستند ماشین رو ارزون به کسی نمیدند باید مسوولان فکری کنند
خیلی گروووووونه ۶ میلیارد …..
ولی عشقه لامصب …… کسی که بره تو دلش پول اهمیتی نداره
با این پول آدم میره یه رنو تی ۴۸۰ باری از اروپا وارد میکنه ….
اگر هم تو ایران بخوای بخری یه میدلام یا آتکو یا اف ام میخره با قیمت پایین تر ….
با ۳ تومن میشه یه میدلام عروسک فک کنم خرید.
داداش اتکو یا اف ام مال نهایت سال ۸۵ تا ۸۶ هستش که قیمتی حدود ۵ میلیارد داره.ولی این مدل ۹۶ هستش که ۱۰ الی ۱۱ سال مدل بالاتره.و شاسی ۷ متری داره این ماشین، که بارهای ۱۰ چرخ میتونه بزنه و کرایه ۱۰چرخ بگیره.کارکرد این ماشین ۵۰۰ هزاره که امروز خریدمش ۵.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰تومان.پیچش چرخش به صدتا اتکو یا اکسور یا اف ام با کارکردهای بالا میرزه.عقب این ماشین بالن هستش که عین سواری میمونه ولی اکسور و اف ام همش فنرنه وخیلی خیلی خشک سواریش.اتیکو اخرین مدل ۸۳ هستش که دیگه اصلا نمیشه نگاهش کرد و قیمتی حدود ۴ میلیارد میگن.و هرجوره بخوای بسنجی نسبت به اون مدل پایینا با قیمت ۶ میلیارد بازم این ارزششو داره.
این ماشینو امروز خریدم و هرکسی عکس یا فیلم یاسوالی داشت در خدمتم.
اینم تماس:۰۹۱۲۶۸۰۳۰۱۴
😘😘😘😘اسی رودستش نیست
داداش اتکو یا اف ام مال نهایت سال ۸۵ تا ۸۶ هستش که قیمتی حدود ۵ میلیارد داره.ولی این مدل ۹۶ هستش که ۱۰ الی ۱۱ سال مدل بالاتره.و شاسی ۷ متری داره این ماشین، که بارهای ۱۰ چرخ میتونه بزنه و کرایه ۱۰چرخ بگیره.کارکرد این ماشین ۵۰۰ هزاره که امروز خریدمش ۵.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰تومان.پیچش چرخش به صدتا اتکو یا اکسور یا اف ام با کارکردهای بالا میرزه.عقب این ماشین بالن هستش که عین سواری میمونه ولی اکسور و اف ام همش فنرنه وخیلی خیلی خشک سواریش.اتیکو اخرین مدل ۸۳ هستش که دیگه اصلا نمیشه نگاهش کرد و قیمتی حدود ۴ میلیارد میگن.و هرجوره بخوای بسنجی نسبت به اون مدل پایینا با قیمت ۶ میلیارد بازم این ارزششو داره.
این ماشینو امروز خریدم و هرکسی عکس یا فیلم یاسوالی داشت در خدمتم.
اینم تماس:۰۹۱۲۶۸۰۳۰۱۴
ارسال دیدگاه