سالگرد تولید موتور های هشت سیلندر اسکانیا V8

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleامروز روز جهانی موتور اسکانیا V8 است، موتور اسکانیا V8 تجربه رانندگی باورنکردنی را برای شما به ارمغان می آورد. رانندگیشگفت انگیز همراه با عملکرد عالی، افزایش زمان کارکرد و راندمان سوخت بالا.
همچنین با ترکیب موتور اسکانیا V8 با گیربکس کاملاًجدید Opticruise، می توان تا 6 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کرد و صدای افسانهای موتور V8 و قدرت و استحکام بینظیرآن را حس کرد.
خانواده موتورهای V8
اگر یک نفر را برای موفقیت و پیشرفت موتور V8 اسکانیا بتوان نام برد آن فرد بنگت گادفلت، رئیس و طراح موتورهای دیزلی اسکانیا ازدهه 1960 تا 1980 که اغلب «پدر اسکانیا V8» نامیده میشود است.
در اوایل دهه 1960، شش موتور 8 و 11 لیتری خطی اسکانیا قدرتی معادل 250 اسب بخار داشت که برای حمل و نقلهای طولانی در آنزمان کافی بود. اما مهندسان اسکانیا (که در آن زمان Scania-Vabis نامیده می شدند) متوجه شدند که چنین قدرتی برای آینده کافینخواهد بود و به طراحیهای دیگری روی آوردند.
گادفلت که به خاطر سبک خاص و جزئیات خود مشهور است، وظیفه رهبری توسعه موتور اسکانیا را در سال 1962 بر عهده گرفت. سرانجام این پیشرفت و توسعه با موتور 16 لیتری V8 بسیار قوی تر جایگزین شد که دارای قدرت 480 و 580 اسب بخار و گشتاور تا2700 نیوتن متر بود.
پس از عرضه 16 لیتری موتور V8 در سال 2000، پیشرفت و کار در زمینه توسعه موتور اسکانیا ادامه یافت. در سال 2005، این شرکت گسترده ترین طیف موتورهای خود را تا به امروز، شامل موتورهای V8 500، 560 و 620 اسب بخاری برایموتورهای یورو 3، یورو 4 و یورو 5 با حداکثر گشتاور 3000 نیوتن متر عرضه کرد.
در سال 2010، اسکانیا با موتور 16 لیتری جدید خود یک گام بزرگ در توسعه و موفقیت موتور V8 برداشت و حجم آن را از 15.6 به16.4 لیتر افزایش داد و یک بلوک سیلندر جدید، سبک تر و در عین حال قوی تر از جنس CGI (آهن گرافیت فشرده) معرفی کرد.
در همان زمان، اسکانیا از قدرتمندترین موتور کامیون جهان رونمایی کرد، یک موتور V8 با قدرت 730 اسب بخار با حداکثر گشتاور 3500 نیوتنمتر.
در سالهای بعد، زمانی که اسکانیا کامیونهای جدید Streamline خود را در سال 2013 معرفی کرد، این شرکت نسل دوم موتورهاییورو 6 خود را نیز شامل موتور V8 با قدرت 520، 580 و 730 اسب بخاری ارائه داد.
همچنین اسکانیا به توسعه موتورهایی ادامه داد که بتوانند با طیف وسیعی از سوختهای تجدیدپذیر کار کنند و پس از این، هر کامیون اسکانیا V8 تولید شده از سال 2015 می تواند با بیودیزل-HVO کار کند و این شرکت همچنین چندین موتور جایگزین برای بیودیزل-FAME نیز ارائه می دهد.
همزمان با صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این شرکت در سال 2016، اسکانیا مجموعه کامیونهای کاملاً جدیدی را معرفی کرد واین بزرگترین عرضه محصول در تاریخ شرکت اسکانیا بود.
سال بعد، شرکت اسکانیا موتور V8 کاملاً جدید را برای نسل جدید کامیون داد کرد که دارای یک بلوک سیلندر تقویتشده بیشتر برایمدیریت فشار بیشتر در آینده بود.
موتور اسکانیا V8 جدید بر اساس بسیاری از ویژگی های عالی نسل های قبلی ساخته شده است و نسبت به گذشته پیشرفت فراوانیداشته است که شاکل افزایش بهره وری سوخت به میزان پنج تا هشت درصد برای بهبود سودآوری مشتریان، بهبود سرویس دهی برایافزایش زمان کارکرد خودروها، بهبود فرآیندهای تولید برای افزایش کیفیت و طراحی است.

امروزه، موتور اسکانیا V8 با عملکرد بالا خود مناسب برای پروژههایی است که به کارایی و مدت زمان بالا و قدرت و عملکردی نیاز دارندکه فقط موتور V8 می تواند آن را ارائه دهد. موتور V8 مطابق استاندارد آلایندگی یورو 6 برای کار با سوخت های تجدید پذیر تایید شدهاست.
قدرت این موتور در محدوده 530 اسب بخار، 590 اسب بخار، 660 اسب بخار یا 770 اسب بخار متغییر و قابل انتخاب است. موتور V8قدرتمند 770 اسب بخاری قوی ترین موتور کامیون تولید شده در جهان است که با گشتاور چشمگیر 3700 نیوتن متر، تپه ها برای شماهرگز مثل قبل شیب دار و سخت نخواهند بود. خانواده موتور اسکانیا V8 نیرو و عملکرد مورد نیاز را برای کار و پروژههای سنگین باهزینه و زمان عالی فراهم می کند.
همچنین گیربکس Opticruise جدید اسکانیا دارای قابلیت تعویض دنده بهبود یافته و مصرف سوخت بهتر است. طیف جدید گیربکسهای اسکانیا هم برای رانندگی و هم برای پایداری طراحی شده اند. گیربکس جدید اسکانیا اپتیکروز برای تمامی موتورهای V8 تا 660 اسب بخار موجود است.
موتور اسکانیا V8 جدید با گیربکس جدید G33CM Opticruise و یک چرخ دنده محور عقب که برای حرکت در حالت مستقیم (دنده12) بهینه شده است، می تواند تا 6 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
5 دیدگاه
یه لطفی کنید آمار فروش کامیون تو اروپا رو منتشر کنید
اگر اروپا اخرین مدل کامیون را درست کنن مافیای ما همون چینی را میارن تا براشون سود داشته باشه به فکر خودشونن نابود شن انشالا
حیف که قیمت کامیون انقده بالا رفته در این خراب شده که آدم حیران میمونه. سال ۸۴ ولوو اف هاش ۴۲۰ اسب بخار جفت رو نقدی خریدم از شرکت ۸۶ ملیون. الان نسل جدیدش اف هاش ۵۰۰ شده ۱۳ ملیارد تومان
درحال حاضر این گشنده هارا بخرید نان داره مناسب کار زیاد یک کالن سوخت بفروشی چهار میلیون تومان ناراحتم یک تومان داشتم می خریدم بنده برای کسی کار می کنم میدانم چه خبره بهترین ماشین مناسبترین کامیون امروز
نسل اول هشت سیلندر اسکانیا با همکاری ماک ساخته شد وتا قبل تملک ماک توسط ولوو این همکاری برای ارتقاع موتورها ادامه داشت
ارسال دیدگاه