لوکس ترین شاکمان چین ، بررسی کامیون شکموتو x6000


شرکت کامیون سازی شاکمن در سال 1968 تاسیس شد. در سال 1995 فن آوری کامیون های مان آلمان را در تولید محصولات خود بهکار گرفت و
در پاییز سال 2020 شرکت شاکمن از کشنده X6000 رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی کشنده شاکمن X6000 میپردازیم.
موتور
شرکت شاکمن از دو برند موتور برای کامیون های خود استفاده می کند که بر اساس سفارش مشتری بر روی کامیون نصب می شوند.
موتور های کامینز دانگ فنگ و موتور های وی چای در حجم های مختلف، که از ۴۸۰ اسب بخار قدرت تا عدد حیرت انگیز ۸۴۰ اسببخار را می توانند تولید کنند.
گیربکس
شرکت شاکمن همچنین از دو برند گریبکس برای کامیون های خود استفاده می کنند که با در خواست و سفارش مشتری در دسترسهستند که شامل گیربکس زد اف ترکسون دوازده سرعته و گریبکس فست هجده سرعته میشود.
سیستم تعلیق
در محور جلو کامیون شاکمن سیستم تعلیق فنرهای شمشی پارابولیک و کمک فنر دیده می شود و محور عقب نیز چهار بالن با میلموجگیر و امکان تنظیم ارتفاع از داخل کابین است.

نمای بیرونی
طراحی ظاهری کامیون SHACMAN X6000 تفاوت قابل توجهی با کشنده های معمولی دارد. می توان گفت که کامیون شاکمن تصور عموم از کامیون های سنگین سنتی را زیر و رو کرده است. خطوط منحصر به فرد همراه با اشکال و زاویه های اغراق آمیز درطراحی این کامیون، که بسیار متفاوت به نظر می رسند نوعی تلفیق مد و تکنولوژی میباشد.
نمای جلوی کامیون کشنده شاکمن X6000 عمدتاً از شبکه های مشکی و نوارهای کرومی تشکیل شده است، و تجربه دیداری ارائهشده نیز نسبتاً منظم است که می توانیم نمای جلو را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم کنیم. قسمت بالایی و دو طرف شیارهای انحرافی بانوارهای کرومی برای تزئین سبک منحصر به فردتری را نمایش می دهد، و قسمت پایین دارای طراحی بازشو سه مرحله ای است کهنوارهای روشن با روکش کروم را نیز در خود جای داده است.
چراغ های “C” شکل در جلوی این کشنده نیز بسیار خاص به نظر می رسند و چراغ های مه شکن نیز به آنها متصل شده اند. لامپهای نور بالا و پایین، چراغهای مه شکن و چراغهای راهنما همگی از منابع نور لامپ هایLED استفاده میکنند که میتوانند روشناییبهتری را هنگام رانندگی در شب به ارمغان بیاورند.
کابین کامیون شاکمن X6000 دارای رکاب چهار پله بوده که از کامیون آکتروس نسل چهارم به کامیون های چینی جدید رسیده است.
همچنین این کابین مجهز به صندلی بادی و دارای سرد کن و گرم کن و تنظیم باله های اطراف است. در سمت راست صندلی راننده،درست زیر دست راست نیز دو اهرم وجود دارد که یکی ترمز دستی و دومی ترمز تریلر است.
فرمان چند منظوره با دکمه های کنترل تنظیمات ساخته شده است. کلید های که در سمت چپ قرار دارند کنترلهای چندرسانهای و تلفنهمراه و کلید های که در سمت راست قرار دارند کنترلهای کروز کنترل هستند. در پشت فرمان نیز یک اهرم بسیار مهم برای کنترلگیربکس اتوماتیک و ریتاردر وجود دارد و برای تنظیم فرمان، زیر پای چپ، دکمه یا پدال وجود دارد.
از نمایشگر لمسی 10 اینچی که روی مرکز داشبورد قرار داده شده است هم میتوانید رادیو یا سیستم آب و هوا را کنترل کنید. داشبورد این کامیون به سمت راننده متمایل شده است تا استفاده از نمایشگر لمسی و کلید ها برای راننده آسان شود.
همچنین یک میز نهار خوری هم جلوی صندلی سرنشین در داشبورد قرار داده شده است. پالونی اتاق حذف شده است و به راحتی میتوان در کابین حرکت کرد سقف بلندتر از دومتر این کامیون نیز فضای باز زیادی را در اختیار شما می گذارد، همچنین سه کمد بزرگ ودو طاقچه هم در کابین به خوبی طراحی شده اند و کابین مجهز به دو تخت بزرگ برای استراحت و امکانات رفاهی در عقب کابین نیزمیباشد.
آپشن و امکانات کامیون شاکمن
تعدادی از امکانات کشنده X6000 شامل یخچال بیست لیتری، دوربین ۳۶۰ درجه، کولر درجا، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای است.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدید ترین ویدیو ها
-
فیلم تستمقاومت با۴۸ تن وزن کامیون افام۱۳ ۴۴۰کمپرسی در معدن31 شهریور, 1402
-
نگاهی به آخرین رنو باری صفر کیلومتر باقی مانده در ایران،رنو واید26 شهریور, 1402
-
فیلم مسابقه افاچ۵۴۰ دوکلاچه با اف اچ۵۰۰نیوفیس گیربکسآیشیفت24 شهریور, 1402
-
فیلم بررسی مزایاومعایب کامیون داف۵۳۰وارداتی فولاپشن در ایران17 شهریور, 1402
-
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
دیدگاه ها
5 دیدگاه
کم بودسوخت،۲بالارفتن قطعات یدکی ولاستیک،۳کمبودن بار برای حمل ونقل وتعطیلی بیشترکارخانهجات تولیدی وروی اوردن بیشتر مردم به ماشین،۴نداشتن امنیت جادهها،خرابی اسوالت جادهها،۵بالا رفتن تناژهای بار توسط صاحب کالاها وجلوگیری نکردن وزات راه وحملو نقل
مشکلات زیادی برای رانندگان و مالکان خودرو بوجود امده ،از دولت خاستار تناژ قانونی ،وحجم اندازه بارگیری خودروهای تاسلامت را خاستاریم
نظری ندارم هرکار دلتون میخاد بکنید خسته شدیم دیگه
اینجا.ایران است به وقت سربه گریبان
متاسفانه دردرحمل ونقل هیچ گونه نظارتی نیست البته نکات قسمتی که به نفع دولت هست کاملا اجرای است ونظارت کامل انجام میشود ولی جای که بایدراننده ومالک به حق زحمتشون برسن هیچ نظارتی نیست که باکتک خوردن ازباربریها وصاحب کالاومسافرتوجاده پذیرای میشوند
چه بگم آیا به نظر ما رانندگان هم ارزشی قائل میباشد مطمئن هستم که نیستید فقط به بنگاههای و دلالبن خرید و فروش ماشین احترام میذارید ما رانندها هم آرزوی ماشین داری بااین قیمتا باید به گور ببریم….
ارسال دیدگاه