بررسی مشخصات و امکانات منحصر به فرد کامیونتهای 6 و 9 تن دیما

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleفروش اقساطی کامیونت 6 تن و 9 تن دیما آغاز شده است. برای خرید کامیونت 9 تن دیما، پیش پرداخت در مرحله اول باید معادل 6,500,000,000 ریال باشد و تکمیل پیش پرداخت با چک یک ماهه با مبلغ 3,345,327,160 ریال صورت میگیرد. همچنین باید 60 قسط ماهانه پرداخت شود و مبلغ هر قسط بدون بیمه بدنه حدوداً 289,513,000 ریال است. زمان تحویل کامیونت 20 روز پس از تایید وام است. اما برای خرید کامیونت 6 تن خوابدار دیما، پیش پرداخت در مرحله اول باید معادل 6,000,000,000 ریال باشد و تکمیل پیش پرداخت با چک یک ماهه با مبلغ 3,449,250,780 ریال انجام میشود. همچنین باید 60 قسط ماهانه پرداخت شود و مبلغ هر قسط بدون بیمه بدنه حدوداً 277,866,000 ریال است. زمان تحویل کامیونت نیز 20 روز پس از تایید وام است.
مشخصات فنی کامیونت 6 تن دیما:
ابعا و فواصل (میلیمتر)
کامیونتهای 6 تن دیما با طول 6950، عرض 2625، فاصله محورها 3850، و ارتفاع 2305 میلیمتر، مرکز محور عقب تا انتهای شاسی 1960 محاسه شده است.
وزن (کیلوگرم)
وزن ناخالص این کامیونتها 9000 کیلوگرم است و وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) 3055 کیلوگرم است. حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو 3100 کیلوگرم و حداکثر وزن محور عقب 6600 کیلوگرم است. ظرفیت مجاز قانونی 6000 کیلوگرم است.
موتور
موتور استفاده شده در این کامیونتها مدل Cummins ISF3.8S5154 است که استاندارد آلایندگی EEV+ Euro V را داراست و حجم موتور این کامیونت 4 لیتر است و تعداد سیلندرهای آن 4 سیلندر میباشد. قدرت موتور 113 kw@2,500 rpm و حداکثر گشتاور 500 N.m@1,100-2,000 rpm است.

گیربکس و جعبه دنده و سیستم الکتریکی
گیربکس این کامیونت مدل MD6 است و شش دنده جلو و یک دنده عقب دارد. سیستم الکتریکی آن شامل دو باتری با ظرفیت 80 آمپر و ولتاژ 24 ولت و دینام با ظرفیت 90 آمپر است.
سیستم سوخت
سیستم سوخترسانی این کامیونتها از جنس آلومینیومی بوده و ظرفیت سوخت آن 200 لیتر و ظرفیت آدبلو 17 لیتر است.
سیستم ترمز
سیستم ترمز آنها نوع کاسهای است و سیستم ترمز دو مداره مستقل بادی دارد. عملکرد ترمز شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، ترمز اگزوز و خشک کن هوا است.
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو از نوع فنر برگی تخت به همراه کمک فنر و میل موجگیر و سیستم تعلیق عقب از نوع فنر برگی شمش است.
رینگ و لاستیک
نوع رینگ این کامیونتها فولادی با اندازه 6.75×17.5 و لاستیکهای آنها اندازه 235/75R17.5 تیوبلس است.
مشخصات فنی کامیونت 9 تن دیما:
ابعاد و فواصل (میلیمتر)
کامیونت 9 تن دیما با ابعاد طول ۷۸۴۰ میلیمتر، عرض ۲.۶۲۵ میلیمتر، فاصله محورها ۴۴۷۰ میلیمتر و ارتفاع ۲۳۰۵ میلیمتر طراحی شده است. مرکز محور عقب تا انتهای شاسی ۲۱۸۰ میلیمتر است.
وزن (کیلوگرم)
ظرفیت ناخالص فنی کامیونت ۹۰۰۰ کیلوگرم و وزن کل شاسی (بدون سوخت و بار) ۳۱۳۰ کیلوگرم است. حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو ۳۱۰۰ کیلوگرم و حداکثر وزن مجاز فنی محور عقب ۶۶۰۰ کیلوگرم است. ظرفیت مجاز قانونی خودرو 9000 کیلوگرم است.
موتور
موتور کامیونت مدل Cummins ISF3.8S5154 است. این موتور دارای حجم ۴ لیتر، ۴ سیلندر می باشد. استاندارد آلایندگی این موتور EEV + Euro V است. قدرت موتور 113 kw@2,500 rpm و حداکثر گشتاور 500 N.m@1,100-2,000 rpm است.

گیربکس و جعبه دهنده و سیستم الکتریکی
گیربکس آن مدل MD6 با تعویض دنده دستی و ۶ دنده جلو و یک دنده عقب (سنکرونیزه) است. سیستم الکتریکی کامیونت شامل ۲ باتری ۸۰ آمپر و ولتاژ ۲۴ ولت و یک دینام 90 آمپر است.
سیستم ترمز
سیستم ترمز کامیونت از نوع کاسهای است و دارای سیستم دو مداره مستقل بادی میباشد.
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو از نوع فنر برگی تخت با کمک فنر و میل موجگیر و سیستم تعلیق عقب از نوع فنر برگی شمش است.
رینگ و لاستیک
قطر رینگ کامیونت 6.75×17.5 اینچ و لاستیک آن 235/75R17.5 تیوبلس است.
سیستم سوخت
سیستم سوخت رسانی این کامیونت از جنس آلومینیوم بوده و ظرفیت آن ۲۰۰ لیتر است.

امکانات و تجهیزات کامیونت 6 تن دیما:
کامیونت دیما با ظرفیت 6 تن یکی از وسایل نقلیه حمل و نقل بار است که به وسیله یک موتور توربوشارژ با اینترکولر و تنظیم فشار گاز خروجی بهبود یافته است. این ماشین مجهز به سیستم چراغ روشنایی در روز (DRL) است و همچنین دارای زاپاس کروز کنترل بند و لاستیک زاپاس به همراه مه شکن جلو و عقب نیز میباشد.
امکانات خارجی این کامیونت شامل گلگیر عقب و جلو، سوکت 24 ولت، جعبه ابزار و جک بالابر، آینه قیچی، آینه دید جلو و آینه جدول و گرمکن آینه است. همچنین با سیستم تهویه مطبوع دستی، بوق برقی و سیستم پخش مجهز شده است.
در مورد تجهیزات موتور، این کامیونت دارای توربوشارژ از نوع WGT و اینترکولر است. همچنین دارای سیستم گرمکن ادبلو (SCR Heater)، گرمکن سوخت و گرمکن هوای درون محفظه (Cold Start Aid) میباشد. سیستم پاشش فشار قوی سوخت (Common Rail) نیز در این ماشین استفاده شده است.
نکته قابل توجه دیگر این است که کامیونت دیما دارای سیستم جدید عیب یابی مستمر (EOBD Stage2) است که به ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با وضعیت خودرو کمک میکند. در نهایت، این کامیونت دارای تجهیزات متعدد داخلی نیز مانند آبگیر سوخت، فن ترموستاتیک، کلاچ و قفل مرکزی دربها و ریموت کنترل و شیشه بالابر برقی میباشد.

امکانات و تجهیزات کامیونت 9 تن دیما:
کامیونت 9 تن دیما با تجهیزات و امکانات بسیار مناسب و کاربردی عرضه میشود. این کامیونت با استفاده از استانداردهای کروز کنترل زاپاس بند و لاستیک زاپاس ارائه می شود، که به صورت هوشمندانه و ایمن برای سفرهایی با مسافت بلند استفاده میشود. همچنین مجهز به آفتابگیر، مه شکن جلو و عقب بوده و چراغهای روشنایی در روز (DRL) را داراست، که امکان دید بهتر در شرایط نور کم را فراهم میکند.
با داشتن گلگیر عقب و جلو، این کامیونت در برابر ضربهها و خطرات ممکنه محافظت میشود و از صدمات ظاهری جلوگیری میکند. در ضمن، سوکت 24 ولت و جعبه ابزار و جک بالابر برای انجام تعمیرات و خدمات فوری به کاربر ارائه میشوند.
دربها با قفل مرکزی و ریموت کنترل مجهز شدهاند تا امنیت بالاتری را برای کامیونت فراهم کنند. همچنین، دارای آینه قیچی و آینه دستی برای دید بهتر و عقب نگری از جاده میباشد. آینه جدول، گرمکن آینه و سیستم تهویه مطبوع دستی نیز داخل اتومبیل وجود دارد.
در بخش موتور، از تکنولوژی توربوشارژ از نوع WGT با استفاده از اینترکولر استفاده میشود. همچنین، سیستم تنظیم فشار گاز خروجی اگزوز، گرمکن ادبلو (SCR heater)، گرمکن سوخت و گرمکن هوای درون محفظه (Cold Start Aid) و سیستم پاشش فشار قوی سوخت (Comman Rail) نیز در این کامیونت موجود است.
از جمله امکانات دیگر این کامیونت، سیستم پخش بوق صوتی و دنده عقب، غربیلک فرمان قابل تنظیم و لوازم الکترونیکی شامل شیشه بالابر برقی و سیستم عیب یابی مستمر (EOBD Stage 2) میباشد.
به طور کلی، کامیونت 9 تن دیما با تجهیزات و امکانات متنوع و پیشرفته، مناسب برای نیازهای حمل و نقل کالاها است. با استفاده از این کامیونت، عملکرد بهتر و سفرهای ایمنتر خواهید داشت.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
37 دیدگاه
با سلام متاسفانه نویسنده مطلب اطلاعات دقیق نداشته و اطلاعات غلط داده است
950میلیون بدی! پنج سال هم ماهی 28میلیون!!!؟؟ 😳😳😳بیچاره راننده
سلام نگفت متور ساخت چه کشوریه موتور امریکایی
کمنز که چین منتاژ میکنه بدرد نمی خوره این دیگه چیه
لبم
باسلام آیا کابین عقب داره واسه خواب راننده
اره داداش هم کابین دارش هست هم بدون کابین
بررسی ام فور بذارید لطفاً
سلام در سایت هستش
https://bakamion.ir/blog/compare-foton-by-alvand/
اگر ۵۰ سال شب وروز اوره بیابان بشی میتوانی ۵ملیارد پس انداز کنی که یک کامیون بخری بدبخت این قشر زحمت کش یاید همیه تو بیابان باشی وتشکیل خانواده ندی که زجر بکشن
سلام
جناب آقای روستا
با آرزوی سلامتی و آرامش
خواستم ببینم با دو میلیارد چه جور کشنده ای میتونم بخرم البته توان اقساط رو هم دارم
بدرد نمی خوره
سلام آقای روستا . قبل از از هرچیزی ممنونم بابت زحماتتون. 🙏🏻🌹
آقای روستا به نظر شما با بودجه ۲ میلیارد تومن کامیونت جک یا دیما صفر بگیرم یا ایسوزو ۵ و ۶ سال کارکرد .
ممنونم 🙏🏻🌹
سلام حال شما خوبه . قبل از هرچیزی یه تشکر ویژه میخوام بکنم بابت تمام زحمات شما و آقای روستا . واقعاً ممنونم 🙏🏻🌹
آقای روستا من ۲ تا سوال داشتم .
۱) به نظر شما با بودجه ۴ میلیارد تومن . دهچرخباری رنو میدلام بگیرم یا تکباری افام ۹ ؟؟
ممنونم 🙏🏻🌹
سلام ممنون از شما با این بودجه رنو تمیز تر میتونید بگیرید
ممنون لطف کردید
سلام حال شما خوبه . قبل از هرچیزی یه تشکر ویژه میخوام بکنم بابت تمام زحمات شما و آقای روستا . واقعاً ممنونم 🙏🏻🌹
آقای روستا من یه سوال داشتم .
۱) به نظر شما با بودجه ۴ میلیارد تومن . دهچرخباری رنو میدلام بگیرم یا تکباری افام ۹ ؟؟
ممنونم 🙏🏻🌹
سلام با این بودجه رنو
سلام دیما ۹ تن بهتره یا دایون ۱۰ تن
سلام جناب وقتتون بخیر.تشکربابت اطلاعات خوبتون.موتور شاخت کجاست
سلام ایران
آقای روستا با بودجه یکسان دهچرخباری رنومیدلام بگیریم یا تکباری افام؟؟
آقای روستا بهنظر شما ایسوزو کارکرده بگیریم خوبه یا کامیونت چینی صفر ؟؟
با این بودجه میشه یه ایسوزو ۶ و ۷ سال کار خرید .
دوستان راهنمایی کنید ایسوزو کارکرده بهتره یا چینی صفر ؟؟
چون الان هزینه نگهداری ایسوزو هم بالاست گیج شدم ممنون میشم راهنمایی کنید .
ایسوزو خیلی خوبه ولی تا زمانی که تعمیر موتور بشه،تعمیر شد دیگه بدرد نمیخوره،ولی چینی اگه بساز باشی حداقل تا دوسال که گارانتی داری بعد از اون دوسال هم دیگه از فشار خرید در اومدی و تعمیر نگهداری شون هزینه کمی داره
درود فراوان لطفا شرایط جک ۹تن یا دیما ۹تن اقساط را بفرمایید با ۹۰۰ تومان پیش تعداد و مبلغ اقساط چند میشه
باعرض سلام وخسته نباشید الان فروش اقساط دیماه شش تن دارید ممنون میشم شرایط اقساط اعلام کنید. ممنونم
باسلام آقای روستابا۹۰۰ میلیون میشه دیما ۹تن گرفت بعد درمورد ضامن چیزی اشاره نشده بفرمایید
سلام با 900 اقساط خیلی بهتر میشه
سلام آقای روستا ببخشید با۹۰۰ میلیون میشه دیما ۹تن برداشت درمورد ضامن چیزی اشاره نشده نیاز داره یا نه ممنون
سلام آقای روستا .
بهنظر شما با ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون . ایسوزو کارکرده بگیرم مدل پایین یا کامیونت چینی صفر ؟؟
منظورم کامیونت چینی اقساطی هستش
سلام با۹۰۰ میلیون میشه دیما۹تن برداشت درمورد ضامن بفرمایید که چجوریه
عدالت در ایران کامیونت ۳۰۰ میلیونی چینی سه میلیارد به ملت شریف ایران میفروشن. والا چنین ملتی بدبختن نه شریف یه نگاهی قیمت تریلی های پلاک گرجی بندازید میفهمین چی میگم لعنت بر تولید ملی لعنتبر وارت کننده ملی لعنت بر ساختار اقتصادی ملی
سلام 9تن کاربری خودروبر میشه گرفت
اول رفیق آف 9از بنز بهترهست اما رنو خوب نیست این ماشین بدنیست دیگه همه جای کشور از موتور کمنز چینی استفاده میکنند موتور بدی نیست روی الوند هم هست اگر مداراهاش کنید جواب کارمیده همش بخاطر نداری هست یعنی اگر پول ماشه روی دست ایسوزو ماشین نیست اما نوباشه اگر سرکار به ماشین مدل پاین باشه اینها بهتر است البته توصیه میکنم اگر ماشین ایرانی خواستین همون الوند بخرید هم شناخته شده هست هم اقطع شخداخل بازارهاست این ماشین ها تاجا بیوفته زمان میبره برای یک اقطع باید هفته خان رستم تی منید
چرا با موتور ۱۵۴اسب بخار ۱۱۳اسب بخار قدرت داره ؟؟؟
اسب بخارش نسبت به هم ردهای خودش وحشتناک کمه یعنی تو سربالایی میمونه
سلام بخاری درجا هم داره؟
ارسال دیدگاه