بررسی کامل مشخصات فنی و امکانات کشنده ام پاور BD500 بهمن دیزل

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleبهمن دیزل، به عنوان یکی از سهامداران بزرگ کارخانه سیبا موتور، نقش بسیار مهمی در مونتاژ کشنده ام پاور BD500 در ایران ایفا میکند. این شرکت، با تجربه و توانایی خود، به مونتاژ این خودرو پرداخته و به تحقق آرمانهای صنعت خودروسازی در ایران کمک مینماید.
امپاور 500 با وارد شدن به بازار کشندههای با قدرت 500 اسب بخار، نقش جدیدی را در صنعت خودروسازی ایران ایفا کرده است. این خودرو با مشخصات فنی و تجهیزات استاندارد متنوع، به عنوان یک انتخاب مناسب برای مسافرتهای طولانی و حرفهایان جاده، شناخته میشود.
مشخصات فنی کشنده امپاور BD500:
ابعاد و اوزان
طول کشنده ام پاور 6058 میلی متر، عرض آن 2500 میلی متر و ارتفاع آن 3900 و فاصله محوری این کشنده 3600 میلی متر می باشد.
وزن مجموع ترکیبی ناخالص فنی امپاور ۴۵۰۰۰ کیلوگرم، وزن مجموع ترکیبی ناخالص مجاز قانونی ۴۴۰۰۰ کیلوگرم، حداکثر ظرفیت محور عقب ۱۳۰۰۰ کیلوگرم، حداکثر ظرفیت محور جلو ۷۰۰۰ کیلوگرم، وزن خالص خودرو ۷۳۰۰ کیلوگرم و وزن ناخالص خودرو ۱۸۰۰۰ کیلوگرم است.
موتور کشنده امپاور BD500
سازنده موتور این کشنده شرکت کامینز و مدل موتور ISGe5 ، نوع موتور به صورت ۶ سیلندر خطی، تزریق مستقیم، توربوشارژ، اینترکولر و گرمکن الکتریکی هوای ورودی موتور و حجم موتور آن ۱۱۸۰۰ سیسی و نسبت تراکم آن ۱۷:۱ است.
حداکثر قدرت موتور کشنده امپاور ۴۹۰ اسب بخار / ۱۹۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر / ۱۱۰۰ دور در دقیقه می باشد.
سیستم جعبه دنده کشنده امپاور
سازنده جعبه دنده کشنده امپاور ZF و مدل جعبه دنده ۱۲TX2421TD( Traxon) است.
عملکرد جعبه دنده این کشنده به صورت سیستم تعویض دنده اتوماتیک (۲+۱۲) به همراه ۲ حالت کنترل لغزش با امکان تعویض دنده دستی می باشد.

سیستم سوخت رسانی:
سیستم کاهنده آلایندگی آن با کاتالیست هوشمند (SCR) ، مجهز به سیستم کنترل NOX و نوع سوخت رسانی آن انژکتور- کانال مشترک (بوش _ آلمان) است.
دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ و مخزن سوخت با جنس آلومینیوم و ظرفیت مخزن سوخت 940 لیتری به صورت دو مخزن با ظرفیت ( ۳۹۰ + ۵۵۰ ) می باشد.
ظرفیت مخزن ادبلو این کشنده ۸۵ لیتر، مجهز به گرمکن ادبلو است.
سیستم تعلیق جلو آن از نوع فنر تخت چند لایه پارابولیک، مجهز به کمک فنر و استابلایزر و سیستم تعلیق عقب آن بادی مجهز به ۴ کیسه هوا
با قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور و حافظه ذخیره، مجهز به کمک فنر و استابلایزر می باشد.
سیستم ترمز کشنده ام پاور
سیستم ترمز جلو و عقب کشنده امپاور از نوع دیسکی – پنوماتیکی (دو مداره مستقل بادی)
و نوع سیستم ترمز آن ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی، شامل:
سیستم کنترل الکترونیکی ترمز (EBS)، سیستم ضد لغزش (ASR)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، دارای خشک کن هوا می باشد.
ترمز کمکی آن از نوع ترمز موتور، ریتاردر هیدرولیکی گیربکس ۵ حالته با برند (ZF) است.
ترمز دستی آن با مکانیزم پنوماتیکی و عملکرد روی محور عقب (خودرو و تریلر) می باشد.

سیستم فرمان
نوع سیستم فرمان این کشنده فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی و سازنده و مدل سیستم فرمان آن 8098 Boschمی باشد.
تایر و رینگ
سایز و نوع تایر آن R22.5 /80/315 تیوبلس و سایز و جنس رینگ آن ۹* ۲۲.۵ فولادی است.
سیستم برقی
دارای دینام (ولت / آمپر) ۱۱۰/۲۸ و 2 عدد باتری (ولت / آمپر) ۲۰۰/۱۲ است.
این مشخصات، نقاط قوت و ویژگیهای برجسته امپاور 500 را به شما عرضه میکند، امیدواریم این اطلاعات به شما در انتخاب خودروی مناسب کمک کند.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
2 دیدگاه
اقایمیفندرسکی
اقایچلقوز
اقایپفیوز
توکهاینقدراشغالچینیداری
تبلیغوواردمیکنی
چیباربزنهوگازوییلسوختش
ازکدومجهنمدرهایبیاراگهمیخواهیدکهقاچاقگازوییلبکنند
وباشماشریکباشندازطریققسطودیرکردبسمالله
من از سال ۸۲ اروپایی داشتم ولوو عالی بود ولی سال ۹۵ روی اشتباه محض زندگیمو تقریبا باختم یعنی رفتم رنو ۲۰۱۲ گرفتم کاربری چیه کمپرس آقا رنو ماشینی نیس که پشتش کمپرس ببندی بدو بدو کار کنی داغون میشه از همه لحاظ شاسی ام شکست سیم کشی عن وای خدا نگم از پمپ باد که خانه خرابم کرد آی پی ام و از همه مهمتر شما بیا یه رنو مدل ۹۱ را با ولوو ۹۱ مقایسه کن کیلومتر ها پایین باشه یعنی زیر ۳۰۰ تا انچنان تفاوت ندارد ولی ولی وقتی کارکرد رفت بالای یه میلیون فرق قیمت میشه تو بازار امروز دو میلیارد سه میلیارد خودتون حساب کنید یه پریمیوم ۴۶۰ یک و نیم کارکرد بازار امروز پنج نهایت پنج و خورده ای اینم بگم هرکس بخره مساوی هست با مرگ در مقابل یه ولوو ۹۱ میشه ۴۸۰ الان شاید نتونی هفت و نیم هشت بخری در حالیکه جفتشون هم نو باشم فوقش کمتر از یه تومان تفاوت دارن خب آقا دیدم خانه خراب شدم رفتم فروختم یه میلیارد هم نزول کردم یه چینی خشک امپاور خریدم خدا بده هزاران هزار برکت الان نزدیک دوساله یه هزاری خرج نکردم سربالا سرازیر هم ماشاالله ماشاالله یعنی ولوو ۵۰۰ را مثل شکلات میخوره سرازیر خدا را نشناسی ۱۲۰ تا میاد پایین زیر بندی فوق قوی سیم کشی دید خوب کابین خوب کولر بخاری عالی والله از ماشین چی میخوای پس هزاران هزاران شرف داره به اروپایی کارکرده مثلا داف ۲۰۱۸ چه گوهی هست یا ولوو بدون ریتارد گیربکس سرازیر را میبینه میمونه سربالا ولوو گیربکس داغ میکنه رنو که کلا عن داف فقط دودودودودو بنز هم که سربالا میرینه کولر میشه گفت نداره خلاصه همشون یه مشکل دارن و بزرگترینش نگه داری هزینه بالا اما چینی های جدید موتور گیربکس قدرتمند هزینه نگه داری چون همه قطعات تو نمایندگی هاست پایین و همه چی اصلی هرکس میگه چینی خوب نیس فقط حرف نمیزنه تجربه ندارد
ارسال دیدگاه