برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

7062

فیلم تست‌مقاومت با۴۸ تن وزن کامیون اف‌ام۱۳ ۴۴۰کمپرسی در معدن

تاریخ خبر

آنچه در این مقاله می خوانید:

در این ویدئو یک تست جذاب را برای شما همراهان باکامیون تهیه کرده ایم و این بار به سراغ یکی از برترین کامیون کمپرسی در دنیا یعنی کامیون اف ام۱۳ از نوع اف ام۴۴۰ کمپرسی رفته ایم.
پس از مشاهده ویدئو لطفا نظراتتان را برای ما در پایین متن بنویسید.

کامیون اف ام۴۴۰ در معدن

در این ویدئو سعی کردیم یکی از پایان ناپذیر های کامیون کمپرسی در دنیا یعنی اف ام ۴۴۰ را مورد تست و بررسی قرار بدهیم.

این کامیون آخرین نسل کامیون اف ام در دنیا است که به قصد حمل نقل کوتاه و معدنی تولید شد و پس از این سری دیگر ولوو کامیون های کمپرسی

و کامیون های شهری را با پسوند اف ام ایکس تولید کرد که مشخصه های خاصی را دارا بودند.
کامیون های اف ام۴۴۰ کمپرسی در ایران در چهار سری تولید گردیده اند که دو سری نسل دوم و سری بعدی که تنها در

سال ۹۰ و ۹۱ به صورت محدود تولید گردیدند اف ام نسل سوم هستند کع با نام اف ام۱۳ معروف شده اند.
در هر نسل کامیون های اف ام با شاسی کوتاه تر و فنر بندی مقاوم تر نسخه کمپرسی است و دیگر نسخه هر نسل با طول۱.۲ متر طولانی تر و فنربندی کمتر نسخه باری است

که در واقع نسخه کمپرسی کامیونی برآب استفاده در معادن و راه های نزدیک است که در حمل و نقل شهر و جاده سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کامیون باری برای حمل نقل بار های سبک تر

نسبت به تریلی در فواصل طولانی تر نسبت به کمپرس و حمل و نقل بین شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کامیون های اف ام باری در نسخه اف ام۱۳ کمپرسی با توجه به موتور و گیربکس مشابه با کشنده های اف اچ۴۴۰ و اف اچ۴۸۰ در حمل و نقل

بسیار موفق بودند و از جمله پرکار ترین و کم اصطحلاک ترین کامیون های کشور بحساب می آیند.

مشخصات فنی ولوو اف ام 13

مدل موتور ولوو اف ام 13 Volvo D13A از نوع DI توربوشارژر اینترکول شده با سیستم مدیریت موتور (EMS) و استاندارد زیست محیطی E-III و

قدرت 440 اسب بخار با تعداد 6 سیلندر و حداکثر گشتاور 2200 نیوتن متر و حداکثر سرعت 85 کیلومتر بر ساعت است.

دارای مخزن سوخت با ظرفیت 445 لیتر می باشد.

وزن کلی خودرو (GVW) 125000 کیلوگرم، ظرفیت بار 116450 کیلوگرم است.

طول ولوو اف ام 6740 میلی‌متر، عرض 2490 میلی‌متر، ارتفاع 3020 میلی‌متر، فاصله بین دو محور 3885 میلی‌متر می باشد.

سیستم تعلیق جلو به شکل سیستم تعلیق هندسی برگ S شکل سهموی و سیستم تعلیق عقب به شکل تعلیق فنر چند برگ معمولی می باشد.

سیستم ترمز هوا و ترمز دستی دارد.

محور جلو از نوع اکسل سنگین و محور عقب به صورت محور اول عقب محور کاهش دهنده هاب، محور دوم عقب محور Bogie پشت سرهم با قفل دیفرانسیل است.

نوع کلاچ این کمپرسی دیسک 400، دیسک های اصطکاکی دوگانه نوع درگ، کمک برق با گیربکس 16 سرعته است.

کابین خواب دار، فرمان شیب دار، کابین شیب دار و استراحت بازو دارد.

گالری
5 از 1 رای

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.