فیلم تستمقاومت با۴۸ تن وزن کامیون افام۱۳ ۴۴۰کمپرسی در معدن

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدئو یک تست جذاب را برای شما همراهان باکامیون تهیه کرده ایم و این بار به سراغ یکی از برترین کامیون کمپرسی در دنیا یعنی کامیون اف ام۱۳ از نوع اف ام۴۴۰ کمپرسی رفته ایم.
پس از مشاهده ویدئو لطفا نظراتتان را برای ما در پایین متن بنویسید.
کامیون اف ام۴۴۰ در معدن
در این ویدئو سعی کردیم یکی از پایان ناپذیر های کامیون کمپرسی در دنیا یعنی اف ام ۴۴۰ را مورد تست و بررسی قرار بدهیم.
این کامیون آخرین نسل کامیون اف ام در دنیا است که به قصد حمل نقل کوتاه و معدنی تولید شد و پس از این سری دیگر ولوو کامیون های کمپرسی
و کامیون های شهری را با پسوند اف ام ایکس تولید کرد که مشخصه های خاصی را دارا بودند.
کامیون های اف ام۴۴۰ کمپرسی در ایران در چهار سری تولید گردیده اند که دو سری نسل دوم و سری بعدی که تنها در
سال ۹۰ و ۹۱ به صورت محدود تولید گردیدند اف ام نسل سوم هستند کع با نام اف ام۱۳ معروف شده اند.
در هر نسل کامیون های اف ام با شاسی کوتاه تر و فنر بندی مقاوم تر نسخه کمپرسی است و دیگر نسخه هر نسل با طول۱.۲ متر طولانی تر و فنربندی کمتر نسخه باری است
که در واقع نسخه کمپرسی کامیونی برآب استفاده در معادن و راه های نزدیک است که در حمل و نقل شهر و جاده سازی مورد استفاده قرار میگیرد و کامیون باری برای حمل نقل بار های سبک تر
نسبت به تریلی در فواصل طولانی تر نسبت به کمپرس و حمل و نقل بین شهری مورد استفاده قرار میگیرند.
کامیون های اف ام باری در نسخه اف ام۱۳ کمپرسی با توجه به موتور و گیربکس مشابه با کشنده های اف اچ۴۴۰ و اف اچ۴۸۰ در حمل و نقل
بسیار موفق بودند و از جمله پرکار ترین و کم اصطحلاک ترین کامیون های کشور بحساب می آیند.
مشخصات فنی ولوو اف ام 13
مدل موتور ولوو اف ام 13 Volvo D13A از نوع DI توربوشارژر اینترکول شده با سیستم مدیریت موتور (EMS) و استاندارد زیست محیطی E-III و
قدرت 440 اسب بخار با تعداد 6 سیلندر و حداکثر گشتاور 2200 نیوتن متر و حداکثر سرعت 85 کیلومتر بر ساعت است.
دارای مخزن سوخت با ظرفیت 445 لیتر می باشد.
وزن کلی خودرو (GVW) 125000 کیلوگرم، ظرفیت بار 116450 کیلوگرم است.
طول ولوو اف ام 6740 میلیمتر، عرض 2490 میلیمتر، ارتفاع 3020 میلیمتر، فاصله بین دو محور 3885 میلیمتر می باشد.
سیستم تعلیق جلو به شکل سیستم تعلیق هندسی برگ S شکل سهموی و سیستم تعلیق عقب به شکل تعلیق فنر چند برگ معمولی می باشد.
سیستم ترمز هوا و ترمز دستی دارد.
محور جلو از نوع اکسل سنگین و محور عقب به صورت محور اول عقب محور کاهش دهنده هاب، محور دوم عقب محور Bogie پشت سرهم با قفل دیفرانسیل است.
نوع کلاچ این کمپرسی دیسک 400، دیسک های اصطکاکی دوگانه نوع درگ، کمک برق با گیربکس 16 سرعته است.
کابین خواب دار، فرمان شیب دار، کابین شیب دار و استراحت بازو دارد.

شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
68 دیدگاه
NH دیدم پنجاه تن بار خالص زده!
کلا سری ولوو و ماک ( کلا ماکم زیر مجموعه ولوو شده) تو قدرت حرف اولو میزنن
واقعاً سالارن
دمتون گرم آقای روستا
یعنی عالی واقعا همه ی کامیون های چینی رو قورت میده.
لامصبا بعد میشینین میگین آسفالتا خراب شدن؟😂😂😂
ای بنازم. این ماشین 35 تن هم واسش کمه وچیزی حساب نمیشه. ما تو پروده طبس به اف ام ایکس 460، راحت 40 تن به بالا بار میزنیم. کار هر روزشون هست. هیچ ماشین دیگه ای زیر این حجم بار جواب نمیده واسه کار هر روز. اسکانیا هست. اکسور و اکتروس هست. اویکو جفت هفتصد و بیست کمپرس هست. ولی هیچ کدوم کارایی و سگ جونی اف ام ایکس 460 ندارن
به نظرت اکسور و اکتروس واسه کار هر روزه یا افامایکس
جوکنگوداداش😂😂😂
انصافا خرید آن هاش و اف ام کمپرسی دست دوم با توجه به فشار زیادی که توی معدن بهش اومده با قیمتهای فضایی اشتباهه
سلام
لطف کنید با اف ام ایکس هم با بار سنگین تست بزارید
با تشکر
بنز ده چرخ مدل 69 تازه سوپر دار نیست معدن سنگ آهن 40تن بار میزنیم
من راننده نیستم و زیاد سر در نمیارم.
ولی من با چشم خودم دیدم که داخل بازارچه مرزی میل ۷۸
بار ۲ تریلی ما رو به یه دونه تریلی افغانستانی بار میکردن
که اگه بار هر کدوم رو ۲۰ تن حساب کنیم میشه ۴۰ تن بار
و اکثر ماشین های افغانستان بنز بود.
ولی ازهمه نوع ماشین بود که فرق نمیکرد ۲تریلی رو ۱ تریلی میکردن.
اکثرا باراشون سیمان ،میل گرد،بود
سلام کاملا درسته…
با سلام واقعا پیشرفت وتکنولوژی را درکل مدلهای ولوو مشاهده می کنیم و در صورت استاندارد استفاده کردن سالها ماشین سر حال وبدون اصطلاحی خواهد بود با عنایت به اینکه بنده هم مالک ا دستگاه مدل ۸۸ این خودرو هستم لذت رانندگی شما را درک می کنم
قیمتش 15,میلیارد هست
خخخ
خودت اول گفتی ۱۵ونیم وزن ماشینه. ۴۸تن مجموع شد میشه. ۳۲ونیم وزن خالصه باره. براچی میگی ۳۵تن.کامیونهای چینی فاو کاویان تو معدن گل گهر تا ۴۳تن بار زدند مسیر ۱۰کیلومتری
ماشین چینی بعد پنج سال وا میره ولی آف ام پانزده ساله دستمه آخ نگفته داداش
اف
سلام آقای روستا کمپرسی مثل تریلی نیست رانندگی باهاش سخته چون بارش خیلی سنگینه چیه چیزهای باید رعایت بشه که شما هیچ کدوم رعایت نکردید
سلام آقای روستا رانندگی با کمپرس جفت خیلی سخته چون بارش خیلی سنگینه یه چیزهای باید رعایت بشه که شما هیچ کدوم رعایت نکردید مثل تریلی نیست کمپرسی سوار نیستین من همیشه دنبالتون میکنم ممنون از ویدیوهای قشنگی که میزارین
من خودم راننده پایه یکم من رومایلر ۳۷تن خالص بارزدم 14تن هم خوده ماشین بود ما این سوسول بازیارو درنیاوردیم
سلام ما با مایلر ۳۸ الی ۴۰ تن میزنیم یک روز تشریف بیارید فولاد هرمزگان تا سنگین بار رو درک کنید
بله درسته مایلر آخرش چیز دیگه ایی این سوسول چی آمده چی چی میگه بیا سنگبریا محمودباد تا بهد نشون بدم بارسنگین کجاس وکیا میزنن ۳تا تک کوپ۱۵تن الا۱۷تن بار یه مایلر میکنن واز این سنگبری میبرن به اون سنگبری
چند ساله که پشتش نشستیم و کار می کنیم ما بیشتر هم میزدیم بهش و اینکه شما تا اونجایی که من دیدم قسمت جلوییشو جا نداشتین وگرنه راحت ۳۸ تن رو پر می کرد
و اینکه ما یه رفیق داریم اف ام ۱۳ داره
این آقا اصن وقتی بهش میگن بار کمتر از ۲۵ تُن هستش نمیره میگه اف ام باید بیشتر از ۲۵ باشه و اینکه واقعا اف ام ها عالین فقط همین…
واقعا مرسی از شرکت ولوو بابت تولید این ابر کامیون و غول بی شاخ و دم
دیگری ساخته تو پز میدی
چندتا ایراد داشتی مهندس جان
اولا که کجا دیدین یه همچین هیولایی رو خالی با دنده یک حرکت بدن؟دیگه وقتی که خالیه با دو حرکت میکنن خودتون که این کاره هستین!!
دوم اینکه اولین بار برا دنده عقب یه پارچ آب هویج گرفتی نوش جونتون برا دفعه دوم چندبار کلاچ گرفتی و نتونستی دنده رو جا بزنی و بعدش چنان تقه زدی که مو به تن صاحب ماشین سیخ شد
سومین نکته این که بار رو کج زده بود راننده لودر برعکس همه که بخاطر شیب جاده که به سمت شاگرد شیب داره سعی میکنن بیشتر بار رو به سمت راننده بزنن تا تو جاده ماشین تخت باشه و به سمت شاگرد نخوابه
چهارمیش این بود که رو باسکول میگی کامیون باری؟کمپرسی نه باری و در نهایت، بخاطر بار زیادی که زده بودید به ماشین کاملاً مشخص بود که دست و پات رو گم کرده بودی و حول شده بودی
سلام بنظرمن اف ام۱۳کردوخاک اکتروس دهچرخ باموتورخرجینی راهم نمیتونه جمع کن چون اف ام بااین بار نهایتابادنده یک بتونه راه بیفته ولی اکتروس باهمین بارتوی شیب ۵۰ درجه براحتی بادنده سه راه میفته تازه چرخ بیست هم هست
د
بابا جان من با نیسان ۵ تن بار زدم، یعنی نزدیکه ۳ برابر وزن ماشین😂
به نظرت اکسور و اکتروس واسه کار هر روزه یا افامایکس
جوکنگوداداش😂😂😂
تو معدن فقط مایلر المان دوام میاره ولوو ماشین ظریف هستش ماشین آسفالت هستش
تو معدن فقط مایلر المان دوام میاره ولوو ماشین ظریف هستش ماشین آسفالت هستش
واقعا صاحب ماشین خیلی صبور بود که حرفی بهت نمیزد.
دنده عقب صدا دار
ول کردن کلاچ یدفعه
کله زدن ماشین تو تعویض دنده
عرض ادب و احترام
گزینه کپی کلیپ هم بزارین لطفا
سلام میتونید دانلود کنید
همه چی عالیی ولی متاسفانه کیفیت صدا برداری افتضاح یا دوره صداتون یا پر نویز و صداهای اطراف … حیف اینهمه زحمتاتون هست روی صدابرداری تون کمی کار کنید
چرا فیلم حذف شده
سلام آقای روستا.خسته نباشی خدا قوت،خیلی عالی بود،من واقعا از دیدن ویدیوهای شما که هر روز تخصصی تر و فنی تر میشن لذت میبرم،اما آقای روستا آیا کامیون کمپرسی که مثل اف ام و ان اچ و این قبیل کمپرسی ها قوی و استخون دار باشه دیگه صفرش توی ایران نیومده؟اینطور که پیداست واردات نسل کامیون های پرقدرت و معدنی ولوو نادیده گرفته شده و در دو سال اخیر فقط تمرکز روی کشنده بوده
سلام آقای روستا.خسته نباشی خدا قوت،خیلی عالی بود،من واقعا از دیدن ویدیوهای شما که هر روز تخصصی تر و فنی تر میشن لذت میبرم،اما آقای روستا آیا کامیون کمپرسی که مثل اف ام و ان اچ و این قبیل کمپرسی ها قوی و استخون دار باشه دیگه صفرش توی ایران نیومده؟اینطور که پیداست واردات نسل کامیون های پرقدرت و معدنی ولوو نادیده گرفته شده و در دو سال اخیر فقط تمرکز روی کشنده بود
سلام ماهم سایپا شمال رو ۴تن تو جاده هراز میام تهران.
آقا نیما جان،همه که مثل شما اوستا نیستن داداش،این بنده خدا آقای روستا خداییش همه تلاشش رو میکنه که ویدیوی به درد بخور تهیه کنه حالا خب با کمپرسی به اون ابعاد و اون تناژ سنگین بار که لودر هم خوب بار نزده بود و ماشین یه کول شده بود که تقصیر آقا روستا نیست، خوده راننده ش هم یه موقع شاید خسته باشه حواسش نباشه دنده بد جا بره،شما خوب شد افسر آزمون گواهینامه نشدی،صاحب ماشین کنار منم بشینه دست و پامو شاید گم کنم،چراگفت کامیون باری و نگفت کمپرسی!واقعا کمی انصاف بد نیست،آقا روستا،ما همگی بهت خسته نباشی میگیم و بازم برامون ویدیوهای جالب بساز دستت هم درد نکنه.براتون آرزوی موفقیت میکنیم.یاحق
بهت یه پراید 111 بیشتر میاد تا دیزل
بهت یه پراید 111 بیشتر میاد تا دیزل
بهت پراید 111 بیشتر میاد تا دیزل
ببین خودتان را بکشیم مردم را نابود کردید ما راننده بدبخت شدیم او بی شرفی که به رانند گازوئیل میده رو چ حساب با چ منطقی حساب میکنه لنت به شما که باریک میگیریم داخلی کار میکنیم ولی گازوئیل همان پایه است اخه در کجای دنیا ۱۵ روز کار میکنند راننده و ۱۵ روز میخوای گازوئیل نداره من اگر هر کسی ادا دارد که کار شما دوریت من تو برنامه زنده مناظر بزارید بگم که وزیر راه شهر سازی هیچ پیگری از کار رانندگان ندارد چون فکر میکنه که معاونین این آقا کار میکنند بیاید جواب بدید و با یک راننده که ۳۰ سال دویدیم مناظر کنید
سلام عزیز یبار دیگه اینجوری با ۳۰بار دنده عقب پارو کلاچ برداری ماشینو داغون میکنی واصلا شوفرید ۰بود
ولوو مگه ماشینه
شگفت زده شدم و به متخصصین کشورم افتخار می کنم عالی بود….
با سلام واقعا پیشرفت وتکنولوژی را درکل مدلهای ولوو مشاهده می کنیم و در صورت استاندارد استفاده کردن سالها ماشین سر حال وبدون اصطلاحی خواهد بود با عنایت به اینکه بنده هم مالک ا دستگاه مدل ۸۸ این خودرو هستم لذت رانندگی شما را درک می کنم۱
سلام.خسته نباشیداگرامکان داره با کامیون باری هم تست جاده.بگیریدممنون
خارماشینو گاییدی تو دنده عقب ووسکول چارتا چِل اینجوری بزنی خارگیربکس و توپ و دف رو گاییدی
من به بنز تک مدل۷۷ هرشب تو همین تهران ۲۷هشت تن بار میزنم ۳۵تن برای اف ام۴۶۰ چیزی نیست فقط وای ب روزی ک پنچر کنی اون وقت معلوم میشه کت تن کیه
با اف اچ اومدم توی گاراژ غروب میخواستم ماشینم رو پارک کنم
یه پژو سرراهم بود.اومدم بردارمش نشستم پشتش پاروکلاچ خاموشش کردم.اگه به بعضی از شماها باشه میگین اعدام صحرایی کنن منو.دیونه کردید بنده خدارو.هی فلان کردی امان کردی.هرماشینی یه قلقی داره.
ماشین سنگین بنز هشت سیلندر بدون سوپر واقعا معرکه است
کم اصطلاک و قوی
همین بار رو راحت میبره
سلام به همه
خواهشا زیاد تبلیق نکنید ی خاور ۶تن هم میتونه ۱۳/۱۴تن هم بار بکشه
میخوای بگید که فقط ولوو خوبه 👍؟
من خودم هم راننده هستم
هم فنی هستم
ولی بار بیش از حد خارج از قاعده قانون محسوب میشه
سلام به همه
خواهشا زیاد تبلیق نکنید ی خاور ۶تن هم میتونه ۱۳/۱۴تن هم بار بکشه
میخوای بگید که فقط ولوو خوبه 👍؟
من خودم هم راننده هستم
هم فنی هستم
ولی بار بیش از حد خارج از قاعده قانون محسوب میشه
بدرود نخور این چی که گرفتی گذاشتی من با مایلر مدل۵۵ ۴۰تن خیلی راحت تر از ههههههههه
عالی بود دمت گرم
شرکت ولوو تست لازم نداره، اگه راست میگید ماشین های جک و جونور چینی رو تست کنین
بیا اصفهان تا ببرمت شهرک صنعتی محموداباد ببین مالیر چقدر بار میزنه ۳تا تک کوپ ۱۵تن الا۱۷ ۱۸تن بار میزنن
بنز چیز دیکه ایی باهمین حالا که عمر زیادی داره اما از قدرت حرف اول رو بنز میزنه
سلام اقای روستا لطفا تست برسی انهاش و تخلیه بارش هم بزارید ممنون
اقای روستا باز هم میگی برید امپاور کمپرس بخرید ؟؟؟؟
سلام لطفا تست ان هاش هم بزارید
مسیر کوتاه همه چی تناژ بالا میزنه
اسکله بندر هوو ۷۰ تن وزن مجموع سنگ اهن میزد برا داخل کشتی .
از هر نظر..عرفی..قانونی..وجدانی..وعقلی
.وقتی کارت ماشین خورده ۲۵ تن…شما نهایت میتونی سی تن بار بزنی ..که موقع خطر بتونی ماشینو کنترل کنی..نه اینکه با جون دیگران و خودتون بازی کنید..حماقت محضه ..شهرت نیست
با سلام آقا روستا واقعا کلیپ هاتون عالیه ممنون رسول فتاحیان اسلام آباد غرب
با سلام آقا روستا واقعا کلیپ هاتون عالیه ممنون واقعا 35تن بار کسی راننده باشه میدانه یعنی چه رسول فتاحیان اسلام آباد غرب
سلام.
من با یک بنز مدل ۷۷ قپونی ۴ دست فنر ۳۰ تن آسفالت میزنم تازه راه دور هم میبرم.ولی وای به روزیکه با ۳۵ تن بار پنچل کنی وای وای وای😂😂😂
اسم معدن چیست
اسم معدن چیست لطفاً بگویید
ارسال دیدگاه