فیلم تست جاده ای کامیون ولوو اف ام 440 جفت با بار در گردنه پلزال

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این قسمت تست جاده ای کامیون ولوو اف ام 440 جفت باری و بار سنگین در گردنه دزفول پل زال و پل زال خرم اباد ارائه خواهیم کرد. لازم است ذکر کنیم، ما در باکامیون برای اولین بار در ایران تست جاده ای کامیونها را با بار در جادههای سر سخت انجام داده ایم تا عملکرد واقعی ماشین سنگین را در جاده برای شما به نمایش بگذاریم.
فیلم تست جاده ای کامیون ولوو اف ام 440
عملکرد تست جاده ای کامیون ولوو اف ام 440 در سربالایی و سرازیری
کامیون ولوو اف ام ۴۴۰ با بار ۱۷ تن خالص در شرایط جادهای دشوار، عملکردی فوقالعاده از خود نشان میدهد. با وجود وزن زیاد بار، این کامیون به راحتی در سربالاییها از رقبای خود پیشی میگیرد و حتی کامیونهایی مانند NL را پشت سر میگذارد. در سرازیریها نیز با وجود عدم استفاده از ریتاردر موتور، بدون هیچ مشکلی به حرکت خود ادامه میدهد و مسیر را به آرامی طی میکند و در جاهایی که سربالایی و سرازیری نیم دنده (6 سنگین) به خوبی جواب میدهد.
از مشخصات فنی کامیون ولوو موتور ۶ سیلندر ۱۲.۸ لیتری این کامیون قادر به تولید ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتون متر گشتاور است. همچنین گیربکس ۶ دنده ایی ای شیفت ولوو عملکرد بسیار خوبی در این شرایط جادهای ارائه میدهد. دیفرانسیلهای توپی طلا زیر سنگین این کامیون نیز از ویژگیهایی هستند که آن را برای مسیرهای خاص و سخت مناسب میسازند.
در مسیرهای پیچیدهای همچون دزفول تا تهران، به ویژه جاده دزفول تا خرمآباد، کامیونهایی با قدرت بالا در سربالاییها و توانایی کنترل سرعت در سرازیریها نیاز است. کامیونهای ویژهای که در این مسیرها تردد میکنند، به خوبی میتوانند با شرایط دشوار جادهای کنار بیایند. در این میان، کامیونداران دزفول با تغییرات تخصصی در کامیونهای خود، به موفقیتهای بسیاری در این مسیر دست یافتهاند.
نحوه عملکرد سیستم و آپشن های کامیون ولوو اف ام 440
گیربکس ششسرعته آی شیفت ولوو (I-Shift) با سیستم تعویض دنده هوشمند، عملیات تعویض دنده را بهطور خودکار انجام میدهد. و با توجه به شرایط جادهای، بهترین عملکرد را برای راننده فراهم میآورد. این گیربکس به بهبود مصرف سوخت و راحتی رانندگی کمک زیادی میکند و راننده را در تردد در مسیرهای دشوار و طولانی یاری میدهد.
یکی دیگر از ویژگیهای برجسته کامیون ولوو اف ام ۴۴۰، سیستم ریتاردر سهزمانه است. که به راننده امکان میدهد تا سرعت کامیون را بدون نیاز به استفاده از ترمزهای اصلی کاهش دهد. بهویژه در سرازیریها که نیاز به کنترل دقیق سرعت است. این سیستم از آسیب به سیستم ترمز جلوگیری میکند و در نتیجه ایمنی و کارایی بالاتری به همراه میآورد. علاوه بر این، این کامیون دارای سیستم تعلیق و دیفرانسیلهای توپی طلا است. که قابلیت تحمل وزنهای سنگین و فراهم آوردن استحکام بیشتر در جادههای ناهموار را داراست. بهطور کلی، ولوو اف ام ۴۴۰ با ویژگیهای تکنولوژیکی پیشرفته خود، تجربهای ایمن، راحت و اقتصادی را برای رانندگان فراهم میآورد.
آرامش و آسایش راننده در مسیرهای طولانی کامیون با کامیون اف ام 440
فضای داخلی کامیون اف ام 13 جفت آن به گونهای طراحی شده که راننده بتواند به راحتی در طول مدت سفر، استراحت کرده و بدون احساس خستگی از رانندگی لذت ببرد. همچنین سیستم تهویه هوای پیشرفته و فضای مناسب برای حرکتهای آزادانه، راحتی بیشتری را فراهم میآورد.
در کنار طراحی راحت کابین، سیستمهای هوشمند کامیون ولوو اف ام جفت نیز به کاهش فشار و استرس راننده کمک میکنند. سیستم تعویض دنده هوشمند I-Shift باعث میشود که راننده نیازی به تغییر دنده بهطور دستی نداشته باشد. و این امر موجب کاهش فشار در جادههای طولانی و پیچیده میشود. همچنین سیستم ریتاردر سهزمانه در این کامیون به راننده کمک میکند. تا در سرازیریها سرعت خود را بدون نیاز به استفاده از ترمزهای اصلی کاهش دهد. که علاوه بر افزایش ایمنی، باعث کاهش فشار در ترمزها و بهبود آسایش راننده میشود. این ویژگیها، همراه با سیستم تعلیق و دیفرانسیلهای فنر، تجربهای نرم، راحت و کمتنش را برای راننده در طول سفرهای طولانی فراهم میآورد.
مزایا و معایب کامیون ولوو اف ام 440 در تست جاده ای
از مزایای این محصول در بخشهای قبل توضیح دادیم. اما برخی معایب هم برای کامیون ولوو اف ام ۴۴۰ وجود دارد که در تست جادهای قابل مشاهده است. یکی از این معایب، هزینه نگهداری نسبتا بالای قطعات و تعمیرات آن است، که ممکن است برای برخی از شرکتها یا رانندگان هزینهبر باشد. همچنین، علیرغم قدرت بالای موتور، در شرایط خاصی که کامیون بهطور مداوم بار سنگین حمل میکند. مصرف سوخت نسبت به برخی رقبا ممکن است بیشتر باشد. در برخی مسیرهای بسیار پیچیده و جادههای ناهموار، سیستم تعلیق بهطور کامل نمیتواند در کاهش لرزشها و ارتعاشات بهاندازهای که انتظار میرود عمل کند. که میتواند راحتی راننده را تحت تاثیر قرار دهد.
بر اساس تست جاده ای کامیون ولوو اف ام 440 این کامیون مناسب چه کاربری است؟
همانطور که در ویدیو مشاهده کردید این کامیون متفاوت با دیگر اف ام های باری است. و به ویژه مناسب بازار ایران طراحی شده است. این محصول تنها کامیونی است که به هیج یک از اجزای آن تغییری نکرده است. و تنها دیفرانسیل آن تغییر کرده است. و دیفرانسیل آن 50 متر جلوتر رفته است. از این رو به گزینهای ایدهآل برای حمل بارهای سنگین در جادههای کوهستانی و سرازیریها تبدیل میکند. همچنین راحتی کابین و سیستمهای هوشمند آن، باعث میشود. تا برای تردد در مسیرهای طولانی و شرایط دشوار جادهای، انتخابی مناسب برای حمل بارهای بزرگ و سنگین باشد.
مقایسه با رقبا هم قیمت
اف ام 13 در مقایسه با رقبا مانند مرسدس بنز آکتروس، ولوو NL، داف اف ایچ، بهویژه در راحتی راننده و سیستمهای هوشمند خود برتری دارد. ولی از نظر مصرف سوخت ممکن است در برخی شرایط کمی بیشتر از رقبا مصرف کند. این کامیون در زمینه قدرت موتور، راحتی کابین و قابلیتهای فنی برای حمل بارهای سنگین و طولانیترین سفرها انتخاب مناسبی است. در صورتی که قصد خرید کامیون یا استعلام قیمت کامیون را دارید. به صفحه با کامیون مراجعه کنید.





شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
41 دیدگاه
سلام آقای روستای عزیز چرا فیلم های بررسی را در کانال تلگرامتون نمیدارید
سلام لینک شون قرار داده میشه
هزارماشالله به بچههای دزفول
اینکار اشتباه هست یک لحظه غفلت چندین خانواده اسیر میکنید
ماشالله نوم خدا انشالله چرخش بسلامتی بچرخه و همیشه صحاب ماشین و راننده ماشین تن سالمی داشته باشه
سلام آقای روستا همین مسیرو با کامیونت فورس 6 تن
با مجموع وزن ناخالص 9800 کیلو 7 ساعت و نیم طی کردیم البته بدون هیچگونه پافشاری و و عجله ای ،
برا مقایسه نگفتم
فقط گفتم شاید جالب باشه براتون
بار هیچ معنی براش نداره
هزارماشاالله برادران ملائین
هزارماشاالله برادران ملائین
باز فردا بیاید بگید چینی بهتره
این فیلم فقط برای معرفی هست ۱۰ سال پیش یه تعداد محدودی اومده بیرون ولی برای ناوگان احتیاج به ماشین صفر است . حالا توی بازار فقط ماشین چینی صفر وجود دارد(بدوندرنظرگرفتنوارداتیها) اهمیتی نداره که شما بخوای نظر بدی کدومش بهتره
فقط یه انتخاب داری اونم چینی
آقای خان همه چی خوب پیش رفتی ولی اینکه داری چندوقتیه از درآمد کامیون حرف میزنی خیلی زشته
اتفاقاً بزارید صحبت بشه چون هر کی چند میلیارد پول داره یا خونشون رو فروختن اومدن تو این صنف که هیچ آشنایی هم باهاش ندارند گواهینامه هم ندارند یه راننده گرفتن خودشون نشستن کنارش تو جاده جیگر راننده رو هم خون میکنن فکر میکنم ماشین سنگین نون داره نمیدونن خیلیا فقط برای ابروشون تو این شغل موندن کرایه کمه البته دلالی زیاده وبی صاحب وگرنه همین مسیر گرایش بیست تومنه نه تومن دلال میخوره صاحب ماشین یازده تومان .بخدا ماشین سنگین حبابه که از بیرون قشنگه بزار بفهمن خبری نیست این وسط فقط دلال باربری و نمایشگاه دار داره سود میبره . نمایشگاه دار قسط میبنده زیرش میمونن پولشون میره دست از پا درازتر برمیگردنداسنپ . آگاهی دادن ثواب داره زشت نیست.
هزار ماشاالله به محمد آقا و ماشین رخشش به سلامتی همیشه پادار باشه، خودش و ماشینش
و عالی بود علیرضا جان دمت گرم
واقعا خدا بهشون برکت بده ادل که بچهای دزفول صلطان تره بار کشی هستن و البته از حق هم نگذریم بچهای استان فارس تو تره بار کشت خیلی حرفها واسه گفتن داره من خودم ۸ سال تره بار کش بودم و با ایسوزو مسیر شیراز تهران رو با ۵ تن بار ۱۰ ساعته میرفتم اونم به مدت ۸ سال ولی متاسفانه مملکت ما واسه راننده هیچ ارزشی قائل نیستن از کارگر میدون یه یک افغانی هست بهت ظلم میکنه تا صاحب بار و سرباز صفر و بار بری و ووووو در کل خدا کمک همه راننده ها بکنه و به خانوادهاشون نگاه کنه کاکو و از شما هم علی زضا جان ممنون که واقعا زحمت میکشین و صدای راننده هستین و این کلیپ هم مثله بقیه کلیپها کامل و دقیق و بدون اقراق کاکو
تواین کشور هر آدم ووسیله ای که بخواد نون وراحتی مردم رو فراهم کنه تعطیلش میکنن نون بری ولوازم آشغال تولید انبوه داره مثالم نمیخواد صداقت درستی افسانه قدیم ایران وما تقریبا شبیه مردم کوفه شدیم
واقعا خدا بهشون برکت بده بچهای دزفول سلطان تره بار کشی هستن و البته از حق هم نگذریم بچهای استان فارس تو تره بار کشی خیلی حرفها واسه گفتن داره من خودم ۸ سال تره بار کش بودم و با ایسوزو مسیر شیراز تهران رو با ۵ تن بار ۱۰ ساعته میرفتم اونم به مدت ۸ سال ولی متاسفانه مملکت ما واسه راننده هیچ ارزشی قائل نیستن از کارگر میدون یه یک افغانی هست بهت ظلم میکنه تا صاحب بار و سرباز صفر و بار بری و ووووو در کل خدا کمک همه راننده ها بکنه و به خانوادهاشون نگاه کنه کاکو و از شما هم علی زضا جان ممنون که واقعا زحمت میکشین و صدای راننده هستین و این کلیپ هم مثله بقیه کلیپها کامل و دقیق و بدون اقراق کاکو
تو اون اتوبان پل زال تو رانندگی و تند رفتن هیچکسی حریف بچه های لرستان نمیشه با اینکه جاده کاملا غیر اصولی و حادثه سازی هست ولی دیدم که میگم شایدم بخاطر این باشه که زاده اونجا هستن ولی لرا نترسن
اره داداش حق با توعه
ما رد شدیم با پارس 110 تا بود سرعت مرگ خودمونو دیدیم بچه های شوتی پلاک31 خدا شاهد 150 بیشتر میرفتن
نترس نیستن لرن اوسگولن
نترس نیستن عقل ندارن
😁😁😁😁
مثل همیشه عالی بوذ خسته نباشید.
سلام اقای روستا مثل همیشه عالی واقعا سخته تربار کشی ولی یک لحظه چیزی نمونده بود تصادف شه اف اچپونصد با دنا خدا رحم کرد من دیشب دیدم واقعا یک لحظه نفسم ایستاد به خیر گزشت
عالی بود ممنون.ولی به نظر من برای تره بار فقط بنز تک مونتاژ خارج.
سلام آقای روستا ضمن تشکر از زحمات شما خواستم بگم لطفاً آمیکو جفت کمپرسی هم بررسی کنید و ویدیو بسازید.
فقط نباید کرایه رو بپرسی
و اون راننده خوب جواب داد
همون طور که خودتون گفتین این ماشین برای پمپ بتن طراحی و ساخته شده بوده و با این دف های قدرتی و گیربکس بدرد سرعت نمیخوره حتما خرجش هم بیشتره وگرنه اف ام ۹ بهتر جواب میده تو این کار
مثل این هست که بیای کشنده جفت کفی ببندی کانتین بار بزنی
نسخه کمپرسی این طلا هست چون بهترین برای معدن
هست
به نظره من اف ام ایکس ۴۶۰ بهتر از اف ام اچ ۴۴۰ برا جاده بهتره .۴۴۰ گیربکسش قدرتیه همونطور که دوستمون گفت برای پمپ بتن بوده این ماشینا که به باری تغییر دادن
اتفاقاً بزارید صحبت بشه چون هر کی چند میلیارد پول داره یا خونشون رو فروختن اومدن تو این صنف که هیچ آشنایی هم باهاش ندارند گواهینامه هم ندارند یه راننده گرفتن خودشون نشستن کنارش تو جاده جیگر راننده رو هم خون میکنن فکر میکنم ماشین سنگین نون داره نمیدونن خیلیا فقط برای ابروشون تو این شغل موندن کرایه کمه البته دلالی زیاده وبی صاحب وگرنه همین مسیر گرایش بیست تومنه نه تومن دلال میخوره صاحب ماشین یازده تومان .بخدا ماشین سنگین حبابه که از بیرون قشنگه بزار بفهمن خبری نیست این وسط فقط دلال باربری و نمایشگاه دار داره سود میبره . نمایشگاه دار قسط میبنده زیرش میمونن پولشون میره دست از پا درازتر برمیگردنداسنپ . آگاهی دادن ثواب داره زشت نیست.
در سالهای 97 و 98 سایپا به صورت محدود ولوو اف ام 460 باری دنده اتومات هم مونتاژ کرد که از از این هم قلدرتر بود
سلام
این ماشین بسیار عالی هست
ولی برای جاده سیستم دیفرانسیل این ده چرخ خیلی بیش از اندازه سنگین و قدرتی است
حتی این ده چرخ قدرتی وسنگین نیز باید همان تناژ ۲۶ تن را رعایت کند که نتیجه آن بارگیری کمتر میباشد
با تشکر
سلام خسته نباشید موفق باشید
سلام عالی بود خدا سلامتی بده به رانندش اقا محمد
اگه قسط سنگین بستی بنز تک ۸۵ بگیری انشالله از پس قسطش بر میای FH پول کافی داشتی میخری به خواسته خدا — دمه رانندهای جاده گرمه–یاحق
ای نون میبره خونه بابا چه خبره با این سرعت
آقای خان من خودم اف ام داشتم مدل86 آخرین مدل حیف آدم نیست این همه سرمایه رابدی ببخشید تواین شغل هیچی نیست خیلی بی صاحبه هرجایی ازت سوال میشه شغل چی میگه راننده به یک چشم دیگه نگاه میکنند حالاگامیونت آخرین مدل
بهتر نبود آدامس از دهنش در میآورد آبروی راننده های زحمت کش نبره
چقدر بعضی ازادمها حرف مفت میزنن ادامس خوردن ازکی ابرو برده یه مسئله شخصی هست به من چه به تو چه لباسش چطوری هست ادامس خورد سیکارکشید تریاک میکشهحالا اگه سبزه بود لاغر بود میگفتی شیره میکشه کی میخوایم یاد بگیریم دست ازاین رفتارها برداریم
فقط.ماشاالله.به.محمد.آقا….ولو.اف.ام.۱۳.و آقا.علیرضای.گل.پرچم.بالا❤❤❤❤
کلا ماشین صفرش عالیه حالا چینی فکر میکنید ماشین اروپائی رو هم چین میزنه منتها به سفارش اروپا حالا اگر وارد کنندهای ما ماشین درجه یک بخواهند هست وای خوب وارد نمیکنند میروند دنبال درجه سه و چهارش که بتونند به عنوان درجه یک بفروشند و پول بیشتری گیرشون بیاد وگرنه ماشین چینی خوب و درجه یکش عالیه و فقط واسه اروپائیها میزنند و نماینده اروپائیها ماشین درجه سه و چهتر رو کلا به مفت نمیخرند فقط درجه یکشو میگیرند واسه همین بهترینند ولی امان از وارد کنندهای ما که دنبال جنس آشغال هستند تا وارد مملکت کنند ایراد اینجاست فقط در کل ماشین صفر عالیه فقط اگر اجازه بدهند هر کسی خودش بره چین ماشین وارد کنه بعد خواهید دید که بهترین ماشینهای ایران خواهند شد وای افسوس که این بخور بخورها رو نمیخوان کم بشود این شده وضع بازار ایران
سلام هنور کامیونی رو چین برای اروپا نساحته چون الیاش رو نداره
ارسال دیدگاه