سیل ورود کامیون های وارداتی ۵ ساله و شلوغی پشت مرز،بازار چه میشود؟
این روز ها که با آزاد شدن واردات کامیون های پنج ساله بدلیل اختلاف قیمت اندک کامیون های وارداتی بدون پلاک و خرید مستقیم از اروپا نسبت به قیمت بازار کشور بسیاری از مردم و مصرف کنندگان و یا حتی دلالان اقدام به خرید کامیون وارداتی مینمایند و بیش از هر زمان دیگری در یک ماه اخیر کامیون های وارداتی از گمرک بازرگان به کشور وارد شده اند.
واردات کامیون پنج ساله
پس از آن که در آبان ماه واردات کامیون با عمر پنج سال مجاز شد و ثبت سفارش های جدید برای کامیون های پنج ساله ثبت گرديد سیل عظیمی از کامیون های اروپایی وارداتی خریداری و به کسور وارد شده است.
طبق آمار حدودی تنها در آذر ماه حدود ۲۶۰۰ کامیون به گمرک بازرگان وارد شده که حدودا یعنی روزانه (طبق روز های کاری)بیش از روزی ۱۰۰ دستگاه کامیون وارداتی وارد کشور گردیده است.
کامیون های وارداتی به کشور معمولا مدل ۲۰۱۹ به بعد بودند و بدلیل نزدیکی به کریسمس و آمدن سال جدید میلادی دیگر کامیون های ۲۰۱۸ بسیار اندک و با ریسک بالا به کشور وارد شده اند.
لازم به ذکر است کامیون های ۲۰۲۴ هنوز مورد تایید خدمات شرکت های ارائه دهنده بزند های مختلف کامیون وارداتی نرسیده اند و مشخص نیست این کامیون ها میتوانند به کشور وارد شوند و یا خیر ؟!
واردات این میزان کامیون در کنار دقت به موضوع اینکه به همین میزان حتی بیشتر نیز ماهانه در کشور کامیون چینی مونتاژ میشود نشان از ورود کامیون های جدید در تعداد بالا به ناوگان حمل و نقل جاده ایی کشور دارد و نکته جالب آنکه ۹۹ درصد این کامیون ها از نوع تک دیفرانسیل کشنده ۴۴ تن هستند.
به نظر شما با توجه به واردات این میزان کامیون وارداتی به صورت ناگهانی به کشور و با توجه به قانون اینکه کامیون مدل پایینی از رده خارج نمیشود به ازای واردات کامیون و کامیون ها با پرداخت ۴۴۰ میلیون هزینه در ازای کامیون فرسوده پلاک میشوند، آیا وضعیت بار و کار و درآمد در ماه های آینده نیز مناسب خواهد بود ؟
آیا واردات بدون برنامه ریزی و هدف گذاری و از رده خارج شدن کامیون های مدل پایین، مناسب و کارآمد است ؟
و در نهایت آخرین موضوع آیا پلاک شدن این میزان کامیون ناگهانی تاثیر منفی بر روی قیمت کامیون ها در بازار نخواهد داشت و البته باعث ضرر و زیاد مصرف کنندگان نخواهد شد؟
و بعنوان آخرین سوال، واردات کامیون تا چه زمان انجام خواهد گردید ؟
(بنظر ما با توجه به تنظیم بودجه تا پایان امسال تنها واردات کامیون در دست انجام خواهد بود)
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
فیلم بررسی رنو تی نیوفیس موتور جدید۲۰۲۴ و مشکل کار در ایران!23 شهریور, 1403
-
تست جاده کامیون پیلسان 480 با بار قیر در گردنه معروف بایک!16 شهریور, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
102 دیدگاه
وقتی وارد میشه یا در داخل تولید میشه یعنی اینکه هنوز معادله ی عرضه و تقاضا جریان داره،همانطور که میبینید تولید کنندگان داخلی فعلا به فروش اقساطی تمایل پیدا کردن،به این معنا که هنوز بازار کشش خرید چه از نوع وارداتی و چه مونتاژ چینی را دارد،این ماجرا ادامه داره تا به تعادل بین عرضه و تقاضا برسیم که قضیه تاثیر گذار در این معادله ،شرایط توزیع بار و اقتصاد کشور داره،البته اخبار درگوشی در جامعه این پیام میرسونه که دیگه ماشین سنگین نمیصرفه
من چون بچه شمالم ناخوداگاه حرفات منو یاد سیب زمینی و پیاز و گوجه میندازه که هرسال بی درو پیکر کاشت میشه که یا اینقد حجم تولید زیاده میشه که قیمت مفت میشه و مجبور میشن تو زمین شخم بزنن یا اینقد کم تولید میشه که قیمتش سر به فلک میکشه.حکایت مسئولین کم سواد ما تا بوده همین بوده.
اینننننقد کامیون وارد میشه که جا برا پارک تو پایانه ها نباشه بعد که صدای همه رو دراوردن میگن کی بود کی بود من نبودم.
واردات برای نوسازی ناوگان بود نه برای کمبود.وقتی ماکهای شصد ساله هم دارن همون کرایه رو میگیرن و هزارتا تلاف جاده ای میدن چه نوسازی قراره بشه .مگه قبلش کمبود کامیون بود یا باری رو زمین مونده بود؟؟؟؟
اینجا ایرانه برادر ایرااااااااان.حرفای شمام فقط برا تو کتاباس
آقا یه جا مافیا دور خوردن شما زورتون گرفته
تو تمام دنیا عرضه بیشتر از تقاضا هست تا بازار سیاه شکل نگیره.
اینقدر ماشین باید وارد شه تا قیمت ها واقعی و از دم قسط بشن
دمت گرم داداش واقعا حرف حساب جواب نداره متاسفانه از بیسوادی و ندانم کاری خیلی از مسولین مملکت فقط دودش به چشم مردم میره.
واردات در این سطح و نداشتن خدمات مصرفی و انحصاری کردن خدمات برای اشخاص خاص خیلی کارها را مشکل کرده و تمام راننده های بی پشتوانه را آواره مرز های کشور کرده برای تأمین قطعات کرده اول خدمات و بعد واردات ولی تا وقتی منابع یه عده ای به خطر نیفته همه چی آزاده مردم ما هم که برکت کرده ها هجوم و فوج فوج برای خرید و باز شدن سودی دیگر برای دادگاه ها ما محکوم هستیم به این چرخه لطفا پخش کنید
سلام
باید واردات کامیون اروپایی به شدت صورت بگیره تا کامیون سازها استاندارها را ببیند و یه تکونی به خودشون بدن.ماشینهای چینی فقط 3 سال کار میکنند و بعدش همش خراب هستند هزینه هاسون زیاده .افرین بر دولت باید عرضه و تقاضا برابر بشه نا فقط راننده ها ماشین بخرن نه اینکه همه صنفی ماشین بخرن و راننده بیچاره شب و روز تو جاده باشه
واردات حق رانندگانی هست که ۲۰ سال سابقه هوشمند فعال وبیمه تا مین اجتماعی دارند و سرما وگرمای بندر و جاهای سردسیر کشیدن هست از قدیم گفتن شیر میش حق بره هست .
تا باشه زیادی باشه انقدر زیاد مثل اب اگه در مغازه ای ازشیر اب مغازه کمی اب برداری بابتش پولی ازت نمیگره .اما یه بحثی است اب زلاال وبحث دیگر اب الوده .فقط موقعی که مجبور میشی باید برای رفع تشنگی و زنده موندن از اب الوده بنوشی حکم این همه ماشین چینی که نود درصدشون یه اسمن با موتور فلان و..
ممنون عالی بود همکار گرامی
احسنت👍
بخاطر اینه که ماشین زیاد شه و مردم درگیر قسط کنن واگر بخان چیزی رو گرون کنن دیگه کامیون دارا نتونن اعتصاب کنن درست مث نیسان وانت همچین زیادش کردن که کرایش به خرجش نمیاد
عرض سلام و احترام دوستان عزیز تا زمانی که بازار کشش داره باید واردات باشه تا دست دلالان کوتاه بشه و ماشین به قیمت واقعی دست راننده بره و کارخانه های تولید داخل هم اینقدر نتازونن
عرض سلام و احترام دوستان عزیز تا زمانی که بازار کشش داره باید واردات باشه تا دست دلالان کوتاه بشه و ماشین به قیمت واقعی دست راننده بره و کارخانه های تولید داخل هم اینقدر نتازونن
هیچ چیزی اتفاقی نیست وانشاالله که برای عزیزانی که فقط راننده مردم بوده امد،بتوانند صاحب ماشین سنگین بشوندوزندگی آنان روی خوش به خود ببیند.
وقتی قیمت کامیون مناسب باشه .مدل بالا و استهلاک و مصرف کمتر هم داشته باشه هزینه بار کمتر هم به صرفه هست و به نفع مصرف کننده میشه . در کنار اون وقتی صاحب ماشین حباب قیمت بشکنه میتونه با اختلاف قیمت کمتر از قبل ماشین مدل پایین خودشو با مدل بالا جا به جا کنه که اینجا به نفع صاحب ماشین میشه . چرا شلوغ میکنی الکی که کم شدن قیمت به ضرر مصرف کننده هست ؟
با سلام وعرض ادب من خودم راننده پایه یک هستم ۵۰ سالمه ۲۵ سال دارم برای دلال حمالی میکنم نتونستم یک دانگ ماشین بخرم اسکانیا ۸۵ میلیونی چرا باید بشه ۸ میلیارد که ۲۵ سال روشون کار کنیم حمالی کنیم برای دلال و دل به ارزوی یک دانگ خدارو خوش نمیاد بزار وارد بشه ماشین خدا خیرشون بده از کرمان
با عرض سلام خسته نباشید بار کجاس این همه کامیون وارد میکنن چرا سواری وارد نمی کنن یا اصلان وارد نمی کنن یا اینکه اینقدر وارد می کنن تولید می کنن که نه بار هست نه پارکینگ نه جاده
هفته گذشته هیات وزیران به همراه رییس جمهور منطقه ما بودن و من برای واردات پنج سال کارها رفتم پیش نماینده وزیر راه که به من گفتن هنوز هیچ ثبت سفارشی بایت کامیونهای پنج سال کار داده نشده و دلیلش هم اختلاف نظر بین وزارت راه و صمت و ستاد سوخته و مشخص هم نیست کی این اختلاف رفع بشه و تا زمانی که وزارت راه اعلام نیاز نکنه وزارت صمت امکان ثبت سفارش رو نخپاهد داشت
این قدر کشنده زیاد می شود که ماهیانه یک سرویس بار بیشتر سهم درامدی ندارد
بهتر ..اونی که واقعا راننده هست صاحب کامیون میشه..باهمین کرایه یه بار هم میشه ماهانه زندگی کرد..اتفاقا ناوگان نو تصادفات کمتری هم داره
دمت گرم پس کی این بنزهای ایرانی که قیمتش مثل ماسینهای اروپایی هستش تا کی باید کار کنن
ای واااای ممکنه دلالها ضرر کنن واویلاااا ممکنه خودروسازهایی که خون مردم را تو شبشه کردن منفعتشون کم بشه، به درک به جهنم، دلال و انحصارگر نباشه هیچ اتفاقی نمیوفته که بهتر هم میشه، به نظر من همین وارداتی ها که تا دو میلیارد پایین اومده باید بشه پانصد میلیون همتراز قیمت سایر کشورهااا و مردم و رانندهاا بتونن به سهولت به خودرو مدل بالا و با کیفیت دسترسی پیدا کنن که برا مملکت هم عواید زیادی داره از مصرف سوخت گرفته تا الودگی هوا و صوانح رانندگی، کسی هم نگران تعدد خودرو نباشه، هم ظرفیت خالی زیاده هم انقدر تریلی و کامیون فرسوده و از رده خارج داریم که باید اسقاط بشوند.
زیادی هیچ چیز زرر ندارد
شک نکنید با تولید کامیونهای چینی و ورود کشنده های اروپایی به کشور در آینده ی نزدیک هم قیمت کامیون و کشنده در کشور به شدت پایین میاد و ابنکه بار خیلی کم خواهد شد و دیگه شاهد گرون شدن کامیون نخواهبم شد … خدا کنه اونقدر کشنده اروپایی وارد بشه که قیمت یه کشنده اروپایی به نصف برسه و همه راننده گان صاحب ماشین اروپایی بشن و کسی دیگه کامیون چینی آشغال نخره و این کارخونه های داخلی ضرر بکنن
انشالله.
حالا که زمینه واردات مهیا شده این مونتاژهای چینی رو متوقف کنید
بسیار عالی باید همین طوری وارد بشه ،نوسازی بعدها به درد این مملکت میخوره ، اینکه به عده دلیل ناراحت از واردات هستن درد به چیز دیگه هست ، دیگه نمیتونن هر طوری دلشون خواست قیمت بزارن ، فقط باید برا اسقاط کامیون قدمی بردارن که صاحب اونا هم زمین نیفتند
کامیون باکیفیت اروپایی خیلی بهتر ازچینیهای آَشغاله.
سلام الان کمرک بازماشین واردمیشه پولدار ها واردکنیدبعدعیدهمین ماشین نصفانصف بالا میره الحمدالله بارهم خوب همیشه یک عده می ناله میخواد ازهمه.جلوباشه
کاربسیارلجاودرستی هست قیمتها ریزش میکند وقیمت بارهم شاید کمترشود کاش باخودرویبک هم همین کاررامیکردن تا دیگه مردم برای ماشین ایرانخودرووسایپای بی کیفیت دوسال تونوبت نمانن
سلام برای تنظیم بار وافتخار قیمت ها خوبه کن نمایشگاه داران و کامیون داران سودهای نجومی نداشتن.. ماشین دست سرمایه داره راننده قدرت خرید نداره ..بلکه باعث بشه قیمت بشکنه راننده بتونه بصورت نقد اقساط صاحب ماشین بشه … تو قضیه بار هم چنانچه دست دلالان کوتاه بشه همه چی درست میشه…
واردات کامیون اروپایی به کشورکاملا منطقی است واین میزان واردات بسیارکم است ایران به عنوان راه ترانزیتی شرق به غرب میتوانددرآمدی بیشترازنفت داشته باشدبنابراین واردکردن یک میلیون کامیون درسال چیززیادی نیست روزانه واردشدن ۳ هزار خوب است ۱۰۰تاکه هیچی نیست بعدشمانگران پایین آمدن قیمت کامیون به دردنخورویک بارمصرف چینی هستید کامیونهایی که خروج آنها ازچرخه اقتصادکشوربه صرفه تراست تافعال بودنشون
خاک تو سرها ریدن تو کامیونها بار کجاست برن قیمت لاستیکها رو تنظیم کنید
سلام اگه این طرح عالیه و اگه ادامه پیداکنه قطعا اونی که واقعا راننده هست میتونه صاحب کانیون بشه ..الان بازارکامیون دست پولدارا هست ورانندگان باحقوق ناچیزی مجبور به کارهستتد ولی وقتی صاحب کامیون خودش بشه درماه یه بارهم که گیرش بیادبزنه میشه همون حقوق که الان میگیره …حالا بارهرجه کم بشه دیگه ماهی یکی گیرت میاد ..انشاالله که همین بشه واونی که واقعا راننده هست صاحب کامیون بشه وبه خوبی کنارخاتوادش زندگی کنه
این مملکت واس هر کسی ی قانونی داره
تا الان اسقاط لازم نبود الان هر کسی بخره باید اسقاط بده
آخه ی قانون بزارید واس همه
یا همه اسقاط بدن یا ندن
ما که الان پولمون جور شده چه گناهی کردیم که باید اسقاط بدیم
انشاالله بخری منم بخرم
سلام بنظرمن اگرانقدرواردت انجام میشه اسقاط انجام شودناوگان فرسودبه روزواستلاک الودگی زیست محیط پایین میاد
سلام
خیلیخوباست
سلام من یک راننده کامیون هستم که
پانزده سال که با ماشین مدل پایین کار میکنم
دیگه توان کار با ماشین مدل پایین ندارم
اگه طرحی بزارند ماشین اروپایی مدل بالا بدن
مدل پایین ها را از جاده ها جم کنند
خیلی عالی میشه دوستان
امید وارم که این اتفاق به زودی بیفته
چقدر از دلالهایی که ماشین دپو کردن گرفتین تا این جریده ر. و بنویسین؟
بنظرم کار خیلی خوبیه.قیمت کامیون توو این پنج سال۲۰برابر شده و مردم جوانهایی که میخوان کامیون بخرند نمیتوانند ولی اونقدر باید کامیون وارد بشه که قیمتها نصف بشه حداقل با قرض و وام و این چیزها هرکسی خواست بتونه کامیون بخره.خرید کامیون شده محال
فقط قیمت کامیون گرون شده پس خونه ای شده ۱۰ میلیاردو همه مستجرن کسی نمیتونه یه خونه بیست متری بخره
بنظرم کار خیلی خوبیه.قیمت کامیون توو این پنج سال۲۰برابر شده و مردم جوانهایی که میخوان کامیون بخرند نمیتوانند ولی اونقدر باید کامیون وارد بشه که قیمتها نصف بشه حداقل با قرض و وام و این چیزها هرکسی خواست بتونه کامیون بخره.خرید کامیون شده محال
سلام
خیلیخوباست
اگه سویچ به سویچ بشه خوبه
دوست عزیز با ماهیانه یک سرویس، پول راننده ت هم درنمیاد
داداش راننده برا چیته اگه ماشین ارزون باشه ادم برا خودت کار میکنی ن برا ماشین مردم پس بزار وارد کنند برا بار هم خدا بزرگه
سلام کاملا درسته. و اینجوری کسایی که فقط راننده هستن صاحب ماشین میشن.و یک سرویس تقریبا با حقوقش یکی میشه. و اون سرمایه داری که ماشین خریده داده راننده دیگه براش صرف نمیکنه.و میره ی جای دیگه سرمایه گذاری میکنه مثلا مسکن و….و اینجوری خیلی بهتره
داداش اگه کسی راننده نیس باید ماشین نداشته باشه باید رانندش صاحب ماشین بشه
داداش اگه کسی راننده نیس باید ماشین نداشته باشه باید رانندش صاحب ماشین بشه
ثنار بده اش به همین خیال باش راننده تا اخر عمر باید حمالی صاحب ماشین کند کسی که مستاجره چطور ماشین بخرد شتر در خواب بیند پنبه دانه برا شوفر
باسلام خدمته همه عزیزان واردات کامیونه اروپایی برا اونایی خوبه که بار دارن الان تو مملکته ما هرکی ماشین داره بارشم داره ماشینه جدیدم که بیاد ماشین هاشو نوسازی میکنه اونایی که رانندم خوشهال نباشن فوقه اخرش همین ماشین فرسوده ها که اونا فروختن گیره راننده میاد که اولن خونشو بنگادار و نزول خور میمکن بعد هم مکانیک و لوازم فروش فقط راننده بقیه زندگیشم باید خرجه ماشینه فرسوده کنه به امیدی که کنندم در میارم هالا اگه راست میگی بیا بار از دسته گرگ دربیار اینم یکی یا دوتا اخرش میمونه توش راننده اگه بفکره همون رانندگیش باشه با واردات زیاد حقوق بدونه دردسر رانندگی بیشتر از سوده یه ماشین دار میشه پس الکی خودتون بیچاره نکنید و گوله این حرفا هم نخورید
وقتی شما در ترکیه یا اتریش باید بابت رنو تی3ونیم میلیارد بدی و یک ونیم هم بابت واردات و خواب پولت و کرایه حمل و بیمه در کشور خارجی پرداخت کنی لطف کنید بگید کشنده اروپایی چجور ارزون میشه ضمن اینکه سال بعد هم دولت برای کسری بودجه یه تورم 30 درصدی درست میکنه و این خودرو خود به خود 30 درصد حداقل گرون میشه و تجربه نشون داده تو ایران چه دلار ارزون بشه چه گرون اجناس گرون میشن پس هر کی پول داره زودتر بخره اصلا هم فکر ارزونی نباشید. چه چینی چه اروپایی
بیاد دیگه خسته شدیم اینهمه کامیون قراضه تو جاده دیدیم اخه
دوستانی که فکر میکنند با واردات بی رویه کامیون قیمت ها نصف میشه و میتونن ماشین بخرن کاملا در اشتباهن با زیاد شدن کامیون کرایه ها میاد پایین و دیگه این شغل بخاطر هزینه هایش و خطراتش به صرفه نخواهد بود حتی شما اگه بری ژاپن کار کنی و پول بیاری کامیون رو با یک سوم قیمت الان هم بهت بدن وقتی نسبت به سرمایه ای که میزاری درآمد نداشته باشی عقل سالم میگه که نباید کامیون بخری از وقتی وارداتی اومده خواب بندر از ۲۴ ساعت شده ۱۰روز !!!قضاوت با خودتون
باید وارد بشه تا دست دلالان کوتاه بشه چه خبر یه کشنده ۷تا۸میلیارد تومان
سلام باشه اینقد وارد کنید تا همه صاحب ماشین بشن دم همه مسئولین گرم. موفق باشید
بزار انقدر وارد بشه تا پدر ماشین های چینی در بیاد .اما مطمان باشید بعد عید خیلی از ماشین های مدل پایین اسقاط میشن
سلام، برادر روستا نظر خودتون چیه؟ به نظر شما قیمت یه رنو در مرز چقدره و چقدر تعرفه گمرکی داره؟ الان که من پرسیدم میگن هنوز خبری نیست !!! پس این خبرشما از کجا اومده، من پدرم خودش رانندس و چیزی در این زمینه نشنیده، خدایا یعنی میشه ماهم صاحب کامیون بشیم خداااااااااااا؟؟
اگه سویچ به سویچ بشه خوبه
سلام خواهشن کامیون وارد کنیین تا کمر این کامیوندارن پر افاده بشکن کامیون ارزون بشه ما هم بخریم بابا کرایه زیاد میگرین مفت خورا باید دولت مالیات بر در امد از این کامیوندارا زیاد بگیره پول مفت جارو میکنن میان به مردم پوز میدن خوب کاری میکن دولت خدا کنه بازم هزار برابر زیادتر هم وارد کنه کامیون دست دولت درد نکنه
سلام خواهشن کامیون وارد کنیین تا کمر این کامیوندارن پر افاده بشکن کامیون ارزون بشه ما هم بخریم بابا کرایه زیاد میگرین مفت خورا باید دولت مالیات بر در امد از این کامیوندارا زیاد بگیره پول مفت جارو میکنن میان به مردم پوز میدن خوب کاری میکن دولت خدا کنه بازم هزار برابر زیادتر هم وارد کنه کامیون دست دولت درد نکنه
ان شاالله که واردبشه کمرقیمتا بشکنه وقتی ماشین مدل بالازیادشدوقیمتااومدند پایین کسی سراغ ماشین فرسوده نمیره، ازنظرحمل ونقل هم اگه یه کسی مثل حسن روحانی واین اصلاحطلبهاافساردولت رادست نگیرندومردم بفهمندکه این جنگ جنگ کریدورهاست به امیدخداخوب میشه
اونایی که با واردات کامیون ویا هرچیز دیگری مخالف هستند،اینها همان دلالها وبنگاه داران کلاش ودزد هستند که میخوان از بابت فروش هرکامیون میلیاردها تومان بجیب بزنند.
سلام تااسقاط نباشدوارداتبهضررکامیوندارواقعیهست
سلام،کامیون ایویکو اس وی رو هم بررسی کنید،با تشکر
واقعا خیلی خوبه ماشین ایمن،بعدهم قیمت کامیون درطول ۲سال ۲۰برابرشده ،طرف کامیون خریده ۱/۵ الان شده ۸/۷,میلیار چ خبره ،کاش وارد کنن هم قیمت متعادل میش ،هم فرسوده باسوخت بالا از رده خارج میشش ،وتصادفات کم میش از همه مهمتر سوخت
ماهی۲۶۰۰هیچی نیست کفاف نمیده ،ودلال جیبش پرمیش ،روزانه ۱۰۰۰تا هم کم هست ما کامیون داریم بار هم زیاد هست ،کشور ما کشور ترازینتی شمال جنوب ،شرق وغرب هست ،هرچه بیشتر بهتر ،ب امید روزی ک قیمت ها بشه نصف حداقل ،چون الکی رفته بالا
سلامانشاللهواردکنینوقتیتریلیماهیسیصدملیونخالصکارمیکنهبهنظرشماچهفشاریبهاینقشرمیادبحثکامیونفرسودهنیستبحثاینهکهتمامپولمردمرفتهبهسمتکامیوندارییعنیتریلیدارهاپولپارومیکنندکامیونفرسودهوقتیسالمباشهازصفرکارخانهبهترکارمیکنهچوناهنهقطعهوقتیصفرباشهفرقیباکامیونصفرنداره
پس وقتی کامیون اسکانیا خریدین قسطی 300ملیون الان شده 4ملیارد اینهمه سود کردین صداتون درنیومد که الان از ضرری که هنوز اتفاق نیفتاده صحبت میکنی بعد کارگر بدبخت اون موقع قرار بوده یخچال عوض کنه 10برابر شده هنوز عوض نکرده گوشی هم ندارم که مثل تو لااقل اعتراض کنه . یادت که نرفته شما اعتراض کردین که دلار 4تومنی شد50هزار
پس وقتی کامیون اسکانیا خریدین قسطی 300ملیون الان شده 4ملیارد اینهمه سود کردین صداتون درنیومد که الان از ضرری که هنوز اتفاق نیفتاده صحبت میکنی بعد کارگر بدبخت اون موقع قرار بوده یخچال عوض کنه 10برابر شده هنوز عوض نکرده گوشی هم ندارم که مثل تو لااقل اعتراض کنه . یادت که نرفته شما اعتراض کردین که دلار 4تومنی شد50هزار
پس وقتی کامیون اسکانیا خریدین قسطی 300ملیون الان شده 4ملیارد اینهمه سود کردین صداتون درنیومد که الان از ضرری که هنوز اتفاق نیفتاده صحبت میکنی بعد کارگر بدبخت اون موقع قرار بوده یخچال عوض کنه 10برابر شده هنوز عوض نکرده گوشی هم ندارم که مثل تو لااقل اعتراض کنه . یادت که نرفته شما اعتراض کردین که دلار 4تومنی شد50هزار
آدمی که کامیون ۶میلیاردی میخری با این قیمت میگی ماهی یه بارخوبه باریکلا عمو کلاس چندمی ناقلا
از این پست با کامیون فقط یه چیز رو خوب فهمیدم ، اینکه خود با کامیون یکی از دلال های بازار کامیون و کشنده و البته دشمن راننده های بیچاره س که میخوان ماشین با کیفیت اروپایی سوار بشن
دوست عزیز چند سال پیش بعضی کامیوندارن فروختن رفتن دنبال کشاورزی بعضی ها خونه فروختن خوب که اوفتادن رو غلطتک از هر راهی که رسیدن زدن توسرشون حالا نوبت ما شینه هر چه اسمش در اومد جونشم در میاد
خداکنه همین جور واردبشه تااین اشغالایه چینی روپنج برابرقیمت واقعی به این راننده های بدبخت نندازن لااقل منه راننده ماشین درست وحسابی سوارمیشم خداوکیلی داخل ماشینای چینی رودیدیدادم فکر میکنه اسباب بازی جمع کردن به هرجاش یه کم محکم دست بزنی یامیشکنه یااگه ازجاش دربیاددیگه نمیتونی جابندازی
بازار آزاد همیشه به نفع عموم جامعه هست .
بازار بست و انحصاری برای عده ای انگشت شمار منفعت داره
به صفحات اعلام بار سر بزنی بار برای همه زیاده .
سوال اینه شما که این مقاله رو نوشتی و از واردات می نالی باید دید کدوم طرف ماجرایی
با سلام
انشاا… که واردات همینطور ادامه داشته باشه ،وقیمت کامیونهای وارداتی خیلی کمتر از الان بشه تا همین باعث بشه کامیونهای چینی کلاسشون تعطیل بشه، و ماشینهای فرسوده اسقاط بشن و تمام ناوگان بروز بشن تا آلودگی محیط زیست کمتر بشه…
همه دعا کنید منم واسه شما همکارای باعشق وزحمتکش دعا و آرزو میکنم که سال جدید همه ما بتونیم کامیونهای اروپایی با نصف قیمت سوار بشیم،انشاا…
ببيند قوانین کشور ما در خیلی از تصمیمات بدون کار شناسی انجام میشه یعنی یک شبه میبنی که سرمایه تمام عمر به باد رفته پارسال من تمام زندگی وسرمایه ام را برای خریدماشین واسقاط وگمرک گذاشتم ویک روز اعلام شد اسقاط مجانی شده حدود ۷ هزار نفر مثل من بودن ودستمان هم بجای نرسید زمانی که یک میلیاردودویست میلیون بنده پرداخت کردم یورو ۳۰ هزار تومان بود با هزینه گمرک وارزش افزوده وکار مزده وخدمات وغيره۲۳۰۰ملیارد هزینه کردم وخرید ماشین ۹۰ هزار یورو حال ببینید چند هزار مثل بنده سرمایه شان بخاطر تصمیمات غیر کارشناسی وغلط مسئولان بی سواد ونا کارآمد نابوده شده
سلام عزیزان خوبید والا بخدا بار نیست وارد نکنید میری بندر واسه یه بار باید یه هفته بخوابی گازوییل هم که اینا یورو ۶ میخواد ایران یورو۴, هست الان این همه کامیون تولید میشه تو کارخانه های ایران بس نیست دوباره وارد میکنید بخدا بار نیست من خودم خیلی عشق به کامیون داشتم ولی الان دیگه عشق ندارم بهش چون کامیون داری تو ایران نمیصرفه
سلام عزیزان خوبید والا بخدا بار نیست وارد نکنید میری بندر واسه یه بار باید یه هفته بخوابی گازوییل هم که اینا یورو ۶ میخواد ایران یورو۴, هست الان این همه کامیون تولید میشه تو کارخانه های ایران بس نیست دوباره وارد میکنید بخدا بار نیست من خودم خیلی عشق به کامیون داشتم ولی الان دیگه عشق ندارم بهش چون کامیون داری تو ایران نمیصرفه
عزیزم اگر دولت کامیون فرسوده را بگیرد یک کامیون نو به راننده بدهد هیچ پولی نگیرد مدت یک سال مصرف سوخت را حساب کند پولش درامده ۲ جاده روان میشود ۳ هوا الوده نمشود ۴ دولت منت بر راننده ها نمگدارد که مصرف سوخت ایران بالا است ۵ از همه بهتر این عزیزان راننده مدت ۱۲ ساعت پشت فرمان هستن خسته نمشوند
من ۲۵ سال راننده هستم برای دلال کار کردم دل به ارزو یک دانگ ماشین خدارو خوش نمیاد اسکانیا ۸۵ میلیونی بشه ۸ میلیارد به نظر من اینقدر باید وارد بشه قیمتها برگرده راننده بتونه یک ماشین بخره دل به ارزو نباشه برای دلال کار نکنه به نظرم کار خدا پسندانه هست بزاری وارد بشه
آره داداش من0 زودتر وارد کنید کشندها رو تا سریعتر معادن کشور صادره بشه وبعد بشینیم خاطرات تعریف کنیم برای نسل آینده دم همگی گرم
باکامیون۵۰۰مسافرکشی کنندچه اشکالی داردبارکه نیست علاقه دارندبااف۵۰۰مسافرببرند
ضمن عرض سلام خدمت آقای روستا،اخوی کجای کاری،شما که ماشالله خودت اوستای این حرفه شدی،چه برنامه ریزی و چه مدیریتی!مملکت رو دلال داره میچرخونه و برای مافیای دلال جماعت مهم فقط جیب و سودش هست،براشون اهمیت نداره راننده جماعت بیکار و بدبخت بشن،همین الان چند تا از شهرها دارن غیره راننده بومی به راننده های دیگه بار نمیدن! اگه این وضع باب بشه فاجعه میشه،اما از شما میپرسم،بنظرشما غیر از خوده راننده ها کس دیگه براشون دل میسوزونه؟آقاجان رانندگان عزیز چاره کار دست خودتون و انجمن صنفی و تشکل های خودتون هست که باید به وضع موجود اعتراض سراسری کنید و از همون ابتدا هم اشتباه کردید دست روی دست گذاشتید فقط نظاره گر موندید که کامیون های فرسوده اسقاط نشده کامیون دادن دستتون،بااین بی اتحادی فقط جیب دلال پر شد و خودتون با اقساط و هزار گرفتاری به بی باری خوردید،فقط تنها راهش اینه پشت هم بشید و از طریق قانونی اعتراض خودتون رو به گوش بالایی ها برسونید و بس،در غیره اینصورت سال به سال اوضاع بدترمیشه والسلام
چراکامیون باری وارد نمیکنن این ولووهای زرد وزنهای ۵۰سال پیش آزرده خارج نمکن کهبیشترین سوخت اینها مصرف میکنن
آقای داوود واهبی،شما که میگی خوبه خوبه و قیمت ها پایین بیاد و با ماهیانه یک بار هم میشه زندگی کرد!
خب معلومه تو شکمت سیره و برای خوش گذرونی میخواهی بگردی شهر به شهر با ماشین سنگین که میگی با ماهی ۱بار میشه زندگی کرد،حتما تو اجاره نشین نیستی،حتما تو قسط ماشین نمیدی و نقدی خریدی،اما فکر اون بنده خداهایی کردی که باید ماهی ده تا سرویس برن تا قسط و خرج و مخارجشون جفت و جور بشه؟بنده خدا تو غصه اون کسی رو نمیخوری که با هزار جور وام و قرض رفته یه کشنده اروپایی یا حتی چینی گرفته و حالا خوشحالی که سرمایه اش از قیمت بیافته؟خوبه که همیشه حرفی که میزنیم به اونطرف قضیه هم یه نگاه بکنیم،فقط خودمون رو نبینیم و ضرر و مشکلات دیگران هم برامون مهم باشه…
فقط قیمت کامیون گرون شده پس خونه ای شده ۱۰ میلیاردو همه مستجرن کسی نمیتونه یه خونه بیست متری بخره
سلام .این فقط مشتی نمونه خروار ه از تصمیمات غیر کارشناسی ه نه فقط بار برای این تعداد کامیون نیست بلکه پمپ گازوییل پارکینگ و حتی ظرفیت اسکله های اصلی در نظر گرفته نشده و فقط واردات انجام شده من خودم راننده ام با این وضعیت بخدا میترسم تو شهر هایی که پایانه داره بارگیری کنم …و بنظر من این تصمیم برای زمین زدن قشر راننده بود به تلافی اعتصاب چند سال پیش و هیچ برنامه ریزی و هدفی جز این نداشت ..یه مثال ساده ظرفیت اسمی اسکله شهید رجایی روزانه ۱۸۰۰ دستگاه یعنی کمپرس لبه کف ترانزیت البته تخلیه وبارگیری ما اگه با خوش بینانه ترین حالت و ظرفیت صدرصد حساب کنیم میشه روزانه هزار تا بار و اگه ۳۰ هزار تا ماشین در نظر بگیریم میشه ماهیانه یک سرویس درصورتی که حدود ۵۰ هزارتا فقط سال گذشته اروپایی وارد شده و ۱۵ هزار تا چینی پلاک شده ولی فعلا چون تریلی در دس راس نبوده اکثرا یا تو بنگاه های سراسر کشور در حال خرید فروش هست ن یا کارت سوخت شون راه نیفتاده من فکر میکنم اینجوری پیش بره سال بعد اگه مسیر بندر عباس حساب کنیم ماشینی یک سرویس ماهیانه هم بهش بار نخوره ..مگر اینکه ماشین های مدل پایین هز رده خارج کنن و برای بندر چابهار و ترانزیت خارجی فکری بکنن ولا فاتحه این قشر و صنعت و باید بخونیم
مرحباااا حرف حق جواب نداره
الان با واردات ماشین تو این یکی و دو سال هیچ میدونید چه تاثیری بر روی کرایه ها گذاسته
طرف از بدبدختی خانه و دارو ندارش نقد کرده و رفته قسطی ماشین برداشته و جون خودش و مالش گذاشته تو جاده شب و روز زحمت میکشه دیگه نمیدونه که با این استعلاک گران فقط داره جیب باربری و دلالان بنگاه و فروش وسایل احتیاج ماشین پر میکنه
بله اگر همه چیز تو این کشور بی درو پیکر رو به حساب و کتاب باشه خوبه اما متاسفانه با این وضعیت اصلا به صرف راننده زحمت کش نیست
وسلام
مرحباااا حرف حق جواب نداره
الان با واردات ماشین تو این یکی و دو سال هیچ میدونید چه تاثیری بر روی کرایه ها گذاسته
طرف از بدبدختی خانه و دارو ندارش نقد کرده و رفته قسطی ماشین برداشته و جون خودش و مالش گذاشته تو جاده شب و روز زحمت میکشه دیگه نمیدونه که با این استعلاک گران فقط داره جیب باربری و دلالان بنگاه و فروش وسایل احتیاج ماشین پر میکنه
بله اگر همه چیز تو این کشور بی درو پیکر رو به حساب و کتاب باشه خوبه اما متاسفانه با این وضعیت اصلا به صرف راننده زحمت کش نیست
وسلام
بنظره من اگه مملکت گل و بل بل بشه نفعی برا قشره وسط اعم از راننده نداره اگه خرابم بشه همین طور ادمی که از اول سرنوشتش اینطور رقم خورده تا اخرم همینه که هست هرچی خدا بخواد .تا این نظرات را بفرستید ماشین میاد چون میگن هنوز راننده گیر میاد اما ماشین فقط اونی میخره که ماشین داره الان کمه کم دوتاشو داره سودی تو جیبه راننده نمیره که بشینه منتظر واردات یا تولیده ماشین الان دیگه اونی که ماشین وارد میکنه مطمعن باشید جلو جلو پولشو گرفته بقییش دیگه سودشه چون اونی که پول داره جایی نمیخابه که اب بره زیرش اونی ضرر میکنه که پولشو باد اورده باشه که اونم خیلی وخته دیگه بادی نمیاد چه برسه به پول که بیاره تازه کو پول همش کارت شده دیگه
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمام رانندهای با مرام که اقتصاد ایران در دست این قشر زحمت کش هست آن شالله همه صاحب ماشین بشن وبهترین ماشین دنیارو سوار بشن من که ۱۰ ساله این دنگ فنگ منو پیر کرده خدا برای همه درست کنه از شر این ماشین چینی بیکیفیت خلاص بشیم
باید اینقدر کامیون بیاد تا همه تقاضاهای مردم پر بشه که دست دللال ها کوتاه بشه از بازار کامیون و کامیون به قیمت واقعی برسد نه اینکه با بازار جهانی 3 یا 4 میلیارد فرق داشته باشد
خدا کمر اون قاضی از خدا بی خبر رو بشکند که بدون دلیل ماشین کسی رو ضبط نکند مطمئنا در آخرت جواب پس خواهند داد
ثنار بده اش به همین خیال باش راننده تا اخر عمر باید حمالی صاحب ماشین کند کسی که مستاجره چطور ماشین بخرد شتر در خواب بیند پنبه دانه برا شوفر
اینقدر باید کامیون وارد و تولید بشه که بازار پر بشه از کامیون. همه جای دنیا عرضه از تقاضا بیشتره تا قیمت بالا نره.
سلام
آقایونی که در فکر ماشین سنگین هستن حتما درباره ی وضع فعلی بار تو کشور تحقیق کنن تا بعد پشیمان نشن
در ضمن قیمت لوازم یدکی هم بپرسن.
حتما نقشه دارن گازوئیل را گرون کنن و اینکه نه کسی بتونه اعتراض کنه و نه کرایه حمل بار بالا بره
سلام.خدمت دوستان،اززمانی که آب بسته بندی شد،فرض کنیددردفاتراطاقهای سیاستگذاری اقتصادکشورسکویی ساخته شده مانندسکوی ورزشی که مدال طلایک پله بالاترازهمست.جای طلابطری آب وجای نقره وبرنزبطری سوخت وانرژی قرارداره.ودائماجای بطریهاعوض میشه.وقیمتهاهم باجابجایی تغییرمیکنه.استخوان آنهاکه دراین جابجایی خردمیشه مصرف کنندگان وحاملان این بطریهاست.
با سلام خدمت دوستان .
واردات کامیون باید دولت محترم در ابتدا در انحصار خودش میکرد یعنی دولت ۳۰ هزار تا کامیون وارد میکرد بعد میگفت هر کی فرسوده داره بیاره یدونه وارداتی بدیم بهش و هزینه کمرکی هم براش اقساطی میکرد.نه مثل الان اسقاط ۴۴۰ کرده زمین زمان ماشین برداشته از دوستانی که میخوان به تازگی در این صنف وارد بشن اگاه باشن که ضرر میکنن چون بعد عید ضرر زیان بزرگی رو این صنف خواهد کرد بار نیست کرایه پایین اصلا مقرون به صرفه نیست دیگر تو این کشور باور کنید
با سلام خدمت دوستان .
واردات کامیون باید دولت محترم در ابتدا در انحصار خودش میکرد یعنی دولت ۳۰ هزار تا کامیون وارد میکرد بعد میگفت هر کی فرسوده داره بیاره یدونه وارداتی بدیم بهش و هزینه کمرکی هم براش اقساطی میکرد.نه مثل الان اسقاط ۴۴۰ کرده زمین زمان ماشین برداشته از دوستانی که میخوان به تازگی در این صنف وارد بشن اگاه باشن که ضرر میکنن چون بعد عید ضرر زیان بزرگی رو این صنف خواهد کرد بار نیست کرایه پایین اصلا مقرون به صرفه نیست دیگر تو این کشور باور کنید
ارسال دیدگاه