برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

8738

سیل ورود کامیون های وارداتی ۵ ساله و شلوغی پشت مرز،بازار چه میشود؟

تاریخ خبر
سیل ورود کامیون های وارداتی ۵ ساله و شلوغی پشت مرز،بازار چه میشود؟

این روز ها که با آزاد شدن واردات کامیون های پنج ساله بدلیل اختلاف قیمت اندک کامیون های وارداتی بدون پلاک و خرید مستقیم از اروپا نسبت به قیمت بازار کشور بسیاری از مردم و مصرف کنندگان و یا حتی دلالان اقدام به خرید کامیون وارداتی می‌نمایند و بیش از هر زمان دیگری در یک ماه اخیر کامیون های وارداتی از گمرک بازرگان به کشور وارد شده اند.

ورود کامیون های وارداتی ۵ ساله و شلوغی پشت مرز
ورود کامیون های وارداتی ۵ ساله و شلوغی پشت مرز

واردات کامیون پنج ساله

پس از آن که در آبان ماه واردات کامیون با عمر پنج سال مجاز شد و ثبت سفارش های جدید برای کامیون های پنج ساله ثبت گرديد سیل عظیمی از کامیون های اروپایی وارداتی خریداری و به کسور وارد شده است.

طبق آمار حدودی تنها در آذر ماه حدود ۲۶۰۰ کامیون به گمرک بازرگان وارد شده که حدودا یعنی روزانه (طبق روز های کاری)بیش از روزی ۱۰۰ دستگاه کامیون وارداتی وارد کشور گردیده است.

کامیون های وارداتی به کشور معمولا مدل ۲۰۱۹ به بعد بودند و بدلیل نزدیکی به کریسمس و آمدن سال جدید میلادی دیگر کامیون های ۲۰۱۸ بسیار اندک و با ریسک بالا به کشور وارد شده اند.

لازم به ذکر است کامیون های ۲۰۲۴ هنوز مورد تایید خدمات شرکت های ارائه دهنده بزند های مختلف کامیون وارداتی نرسیده اند و مشخص نیست این کامیون ها می‌توانند به کشور وارد شوند و یا خیر ؟!

واردات این میزان کامیون در کنار دقت به موضوع اینکه به همین میزان حتی بیشتر نیز ماهانه در کشور کامیون چینی مونتاژ می‌شود نشان از ورود کامیون های جدید در تعداد بالا به ناوگان حمل و نقل جاده ایی کشور دارد و نکته جالب آنکه ۹۹ درصد این کامیون ها از نوع تک دیفرانسیل کشنده ۴۴ تن هستند.

به نظر شما با توجه به واردات این میزان کامیون وارداتی به صورت ناگهانی به کشور و با توجه به قانون اینکه کامیون مدل پایینی از رده خارج نمی‌شود به ازای واردات کامیون و کامیون ها با پرداخت ۴۴۰ میلیون هزینه در ازای کامیون فرسوده پلاک می‌شوند، آیا وضعیت بار و کار و درآمد در ماه های آینده نیز مناسب خواهد بود ؟

آیا واردات بدون برنامه ریزی و هدف گذاری و از رده خارج شدن کامیون های مدل پایین، مناسب و کارآمد است ؟

و در نهایت آخرین موضوع آیا پلاک شدن این میزان کامیون ناگهانی تاثیر منفی بر روی قیمت کامیون ها در بازار نخواهد داشت و البته باعث ضرر و زیاد مصرف کنندگان نخواهد شد؟

و بعنوان آخرین سوال، واردات کامیون تا چه زمان انجام خواهد گردید ؟

(بنظر ما با توجه به تنظیم بودجه تا پایان امسال تنها واردات کامیون در دست انجام خواهد بود)

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.