افزایش ۳۰درصدی کرایه حمل و نقل، فرصتی برای شنیدن صدای رانندگان
آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر هفتههای اخیر، خبر افزایش 30 درصدی کرایه حمل و نقل جادهای بازتاب گستردهای در میان رانندگان و فعالان این حوزه داشته است. اما هنوز مشخص نیست این خبر در حد شایعه است یا صحت دارد!
این افزایش سی درصدی در حالی رخ میدهد که بسیاری از رانندگان معتقدند این رقم به هیچ وجه پاسخگوی هزینههای سرسامآور نگهداری و بهرهبرداری از کامیونها نیست.
اگرچه افزایش کرایه حمل و نقل گامی مثبت به نظر میرسد، اما واقعیت این است که این افزایش در برابر هزینههای سنگین زندگی و کار رانندگان ناچیز است. از طرف دیگر، این تصمیم بدون برنامهریزی برای کنترل تورم و حمایت از رانندگان، میتواند فشار اقتصادی را به سایر بخشهای جامعه منتقل کند.
در ادامه این مقاله باکامیون به بررسی ابعاد و سختیهای شغل رانندگی کامیون که به همین دلایل این شغل نیازمند افزایش دستمز و کرایه است میپردازیم.
مشکلات اصلی رانندگان کامیون
- هزینههای سنگین نگهداری: قیمت قطعات یدکی، لاستیک، روغن و دیگر لوازم مصرفی در چند سال اخیر چندین برابر شده است. بهعنوان مثال، هزینه تعویض یک جفت لاستیک به بیش از 40 میلیون تومان رسیده و تعمیرات موتور گاهی تا 400 میلیون تومان هزینه دارد.
- افزایش عوارض و هزینه سوخت: سهمیهبندی سوخت و طرحهای جدید مانند محاسبه سهمیه بر اساس بارنامه، مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کرده است. عوارض جادهای نیز بدون هیچ بهبودی در زیرساختها، فشار مالی بیشتری به این قشر وارد کرده است.
بیشتر بخوانید: شرایط و مراحل تمدید گواهینامه پایه یک ۱۴۰۳
- کمیسیونهای بالا: باربریها و پایانهها درصدهای بالایی از کرایه را به عنوان کمیسیون دریافت میکنند. به گفته برخی رانندگان، از کرایهای مانند 10 میلیون تومان، حدود 6 میلیون به کمیسیونها اختصاص پیدا میکند.
- فقدان حمایت دولتی: بسیاری از رانندگان از نبود حمایتهای دولتی اعتراض دارند. عدم نظارت بر قیمت قطعات و خدمات، نبود بیمه کافی و مشکلات رفاهی از اصلیترین دغدغههای آنهاست.
پیشنهادات برای بهبود وضعیت رانندگان و صنعت حمل و نقل
- نظارت بر بازار قطعات یدکی: دولت باید با کنترل قیمت قطعات و خدمات، از سودجوییها جلوگیری کند.
- حذف کمیسیونهای غیرضروری: سیستم پایانهها نیازمند شفافیت بیشتر است تا درآمد رانندگان به جای کمیسیون، صرف هزینههای ضروری شود.
- حمایتهای مالی و رفاهی: ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان و تأمین بیمههای کامل برای رانندگان باید در اولویت قرار گیرد.
- بهبود زیرساختها: کاهش خرابی جادهها و افزایش ایمنی مسیرها میتواند هزینههای استهلاک کامیونها را کاهش دهد.
- رانندگان کامیون، ستون فقرات حملونقل جادهای هستند و بدون شنیدن صدای آنها، مدیریت این صنعت ممکن نیست. این قشر زحمتکش که شبانهروز در جادهها مشغول کار هستند، نیاز به توجه ویژه دارند تا چرخهای اقتصاد کشور روانتر بچرخد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
89 دیدگاه
استهلاک کمر کامیون داران را شکسته.برنامه ابعاد واوزان هم اجرا بشه
برخورد قاطع باشرکتهای حمل ونقل متخلف بخصوص در زمینه کمیسیون اضافه
برخورد با راننده های سود جو موقع کمبود ماشین چندین برابر کرایه می گیرند
ابله آخه با این حجم عظیم ماشین که وارد کردن کدوم کمبود ماشین تو باربری نرخ زیر قیمت تعیین میکنی میگی میخای ببر نمیبری صدتا دیگ هست
دقیقا آقا سجاد درست میفرماید،این همه کامیون که تا ۱۵روز هم برای بار معطل میشوند دیگه برای کرایه ناز نمیان و صاحب بار و باربری میخوان مفتی بار حمل بشه و اگر کرایه هم میدن بالای ۵۰درصد آن را باربری چپاول میکنه
خودت خوب همه چی رو میدونی پس گاو نباش لطفا
خدا خیرتون بده که مطلب خوبتون ممنونم
سلام آقا کرایه نبر بالا کمیسیون باربری و مدیریت کن
سلام کرایه خوبه هزینه باربری کمی بپرس بالا نم صرفه
باسلامودرودتمامرانندگانهمیشهدرونجادههازحمتبسیارمتحملهستیناینهمهگرانیلوازمیدکیاهمازلاستیکاینهموضییتجادههارانندهچکارکند
سلام تا جایی که بنده اطلاع دارم ونزدبک به 25سال مشغول رانندگی در جاده هستم هرچقدر کرایه ها افزایش پیدا کنه به نفع باربری ها میشه وسودش به جیب اونها میری زمانی که گازوییل میزدیم 165ریال و از تهران مبل میبردیم کنارک خیلی بهتر از الان که 15 میلیون کرایه میدم الان پایانه ها اکثرا ماشینو با مالک شریک هستند چه بسا گاهی اوقات بیشتر از مالک سود میبرم بنده از تهران 6تن دارو زدم به مقصدیزد بحساب تکی بوده آقای باربری 12میلیون بارنامه کرده 6200به من داده از یزد هم ده تن بار بهت میدن برای تهران 6تومن کرایه 4تومن کمیسیون آخه مسئولین این حوزه کجا هستن که اینگونه حق راننده پایمال میشه تا کی باید زیر فشار اینهمه زور له بشیم
با سلام احترام به مسولین به خدا قسم اگر ما رانندگان مجبور نبودیم اصلان این بارها را نمی بردیم کجای قانون گفتند باربری بیشتر از مالک باید سود ببره من از صاحب بار می پرسم چقد کرایه صحبت کردید با باربری میگه نشنیده بگیر ۱۵ تومان به من راننده مالک داده ۵ تومان آخه این کجاش انصاف بابا بخدا دگه بریدیم تازه ازآن مبلغ باید عوارض هم باید بدهیم هزار تا درد دیگر
سلام تا جایی که بنده اطلاع دارم ونزدبک به 25سال مشغول رانندگی در جاده هستم هرچقدر کرایه ها افزایش پیدا کنه به نفع باربری ها میشه وسودش به جیب اونها میری زمانی که گازوییل میزدیم 165ریال و از تهران مبل میبردیم کنارک خیلی بهتر از الان که 15 میلیون کرایه میدم الان پایانه ها اکثرا ماشینو با مالک شریک هستند چه بسا گاهی اوقات بیشتر از مالک سود میبرم بنده از تهران 6تن دارو زدم به مقصدیزد بحساب تکی بوده آقای باربری 12میلیون بارنامه کرده 6200به من داده از یزد هم ده تن بار بهت میدن برای تهران 6تومن کرایه 4تومن کمیسیون آخه مسئولین این حوزه کجا هستن که اینگونه حق راننده پایمال میشه تا کی باید زیر فشار اینهمه زور له بشیم
باربری ها شدن دیکتاتور..بهت بار میده،در عوض با کمیسیون خیلی بالا،،صداتم نمیتونه دربیاید چون بهت بار داده
اینا ظالم تر از صدام حسین و بشاراسدن
از ابتدای سال 58 که سیاست های کل کشور و خصوصا حمل و نقل ب دست مدیران نا بلد افتاد هر روز شاهد نا رضایتی ها در همه امور بودیم تا اینکه ب اینجا رسیدیم خصوصا بگم که متاسفانه حرف و اعتراص کلا رانندگان و صنف حمل و نقل را نه تنها گوش شنوا در دولت نبود بلکه فلسفه شان اهمیت ندادن ب این قشر هم بود .
والا هر کاری که بکنید حریف کمیسون و نابرابری وادن بار ب رانندگان خودی و غیر خودی نخواهید شد دلیلش هم اینه که هرجای یک سیستمی رو بخوایم درست کنیم برخورد میکنیم با سو مدیریت ها از بالادستی هاو پایین دستی ها که مرتبط عین زنجیر ب هم وصل هستن و تمام این نا ب سامانی ها بر میگرده ب سیاست های غلط دولت و کلا سیاست اقتصادی کشور که بعد از انقلاب از ابتدا ب دست نا اهلان افتاد که حالا هم ب اینجا رسیده
سلام در بیان حقیقت نیازی به بزرگنمایی نیست، اگر قانون اجراء شود دعواها معناء ندارد.
بنده بعنوان فردی مطلع و با سابقه بیش از چهار دهه کار و پیگیر تاکید می کنم اساس مشکلات و موانع، تضادها و تعارض منافع در دو چیز است اولا سهم خواهی های درصدی غیر قانونی حتی دولت در اسناد حمل و دوم پرداختهای نیابتی تحمیلی به رانندگان نهفته است
لاستیک ۵۰ تومن یه جفت تا کی کار کنی لاستیک کنی زیرش دویدن خواب بیداری الکی
مهمترین مشکل باربریها ودلالان بار هستن
هر باربری یه جوازکسب داره شمابایدیه برنامه درست کنید که راننده بیشترازسه نفرت باربری بابت کمیسیون شکایت کنه جوازش مسدودیاحذف بشه
عدم نظارت وکمیسیون بالا توسط باربریها بی کفایتی عوامل اجرایی به قول باربریها اتحادیه پشم
۳۰ درصد کمسیون ها رفت بالا نه کرایه
کمیسیون ها باید حذف بشه و کرایه ای که حق راننده هست رو بهش بدن
اگه باربری نباشه از کجا بار میگیری بارنامه از کجا میگیری بار خسارت ببینه کی جوابگو میشه راننده ای که بار را می دزده کی باید خسارت بده
بیا اینو هاش… خود این آقا آنقدر کمیسیون بالا گرفته،،داده خانواده اش بخورن،،مرتیکه تو کمیسیونتو طبق تعرفه بگیر ببین کی اعتراض داره
خودتو نزن به اون راه،که همه باور میکنن توروخدا
یعنی شما ها اینقدر مردی بار چیزی بشه شما دزدها جواب گو هستی دزد در این کشو از شما مونده… چند بار ازم کمیسیون اضافی گرفتم با پیگیر باربری را به گوه خوردن انداختم…. الان جدیدا مد شد کرایه پس از رسید مدارک میدی بعد از چند ما کاسبی با پول راننده با هزار تا زنگ و پیغام پولتو میدن
دقیقا آقا سجاد درست میفرماید،این همه کامیون که تا ۱۵روز هم برای بار معطل میشوند دیگه برای کرایه ناز نمیان و صاحب بار و باربری میخوان مفتی بار حمل بشه و اگر کرایه هم میدن بالای ۵۰درصد آن را باربری چپاول میکنه
مگه باربری نوکر توست که کمسیون نگیره
دقیقا آقا سجاد درست میفرماید،این همه کامیون که تا ۱۵روز هم برای بار معطل میشوند دیگه برای کرایه ناز نمیان و صاحب بار و باربری میخوان مفتی بار حمل بشه و اگر کرایه هم میدن بالای ۵۰درصد آن را باربری چپاول میکنه
راننده ای که باربری فرستاده بارگیری کنه چرا باید دفعه بعدش خود راننده بره پیش همون صاحب بار بدون هماهنگی و بدون برنامه بارگیری کنه توی مسیر هم از بار بدزده بندازه گردن کارگر بدبخت آون موقع حق این راننده دزد چیه
یک مشت صاحب باربری خائن به راننده هست که از پول مفت شکم بزرگ کردن. ولی نمیدونن یا نمیخوان بفهمن نشتی که از خونشون بلند شده به علت مال مردم خوریه
سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران فعال در این زمینه خدا شاهده راننده در میان این همه استهلاک و کمسیون باربری وکلی خطرات دیگر که توجه راننده میشود واقعا تحملش خیلی خیلی سخته و ممنون میشیم از اینکه در خصوص کرایه حمل بار و درآمد راننده با توجه به خرج وسیله نقلیه ونگهداری آن بپردازید ممنون میشویم. تشکر فراوان راننده زحمتکش
ریال کار کردمون میشه دلار هزینههای ماشین واقعا غیر قابل تحمل است
این چجور قانونیه که باربری با راننده پنجاه پنجاه کمسیون بر میداره بعد چیزی هم میگی دیگه به اون راننده بار نمیدن .دوستم ماه پیش از تهران به شهرستان بار گرفته ۲۶۰۰ دادن راننده ۳۷۰۰ باربری گرفته به دروغ بیمه بارو میکشن وسط در حالی که با بیمه کم بارنامه میشه .توروخدا پیگیر باشید کمر راننده این وسط میشکنه در آمد باربری از یه شرکت که چندین کارگر در آن مشغول به کار هستند بیشتره .آقای محترم مسؤل ممنون میشیم پیگیر باشید
چرا موقع کمبود ماشین کرایه چند برابر میگیری صدات در نمیاد هیچ باربری بیشتر از 20% کمسیون نمی گیره از 20%هم که 10% خود دولت میگیره 7% هم صاحب شرکت میگیره دروغ نگین
این چه قانونیه که راننده از آبان ماه تا خرداد ماه با کرایه قانونی بار ببره و موقع فصل گرما 5 برابر کرایه بگیره چرا کسی رسیدگی نمی کنه چرا راننده ها این ظلم را در حق صاحب کالا می کنند و باعث تورم میشن
زشتهنگواینحرفهاتوهیننکنبهراننده
به داد ما راننده ها برسید
کمبود سوخت
کمیسیون زیاد باربری ها
هزینه تعمیر و نگهداری کامیون
من کم اوردم
اقساط هم دارم
زندگیم بهم خورده با ی تعمیر کامیون
چرا هیچ کس کاری نمیکنه
همه راننده ها چندتا چندتا خونه و ماشین دارن کدوم باربری این ها داره
چرا اینقدر تو گوه میخوری
این منوچهر خیلی گوه میخوره
درود و خدا قوت
کمیسیون از 11درصد به 19 درصد رسوندن که سهم راهداری و….. اضافه شد تا کمبودهای زیر مجموعه حل شود، با گذشت چند سال از اجرای کمیسیون 19 درصدی شاهد پسرفت بودیم تا پیشرفت تا زمانی که فرد مورد نظر (یعنی آگاه و کاربلد) سر کار نباشد حتی کمیسیون 100درصدی هم بگیرند موفقیت و پیشرفت نخواهیم داشت، (مثل دست وپا زدن در باتلاق) +موضوع کمیسیون باربری ها که از اجرا کار ناحقی راحق کردن، آخه در یک معدن 100تا باربری هر باربری روزی چند صد بارنامه بدون هیچ گونه خدماتی حتی اتاق برای درانتظار بودن دریافت بارنامه مبالغ هنگفتی ومفتی به جیب میزنند، چرا راهداری خودش یه باربری با چندتا کارمند نمیاره این سهم 6الی8درصدی قانونی که گاها تا 50 درصد هم میرسه حذف گردد
حتماً به وزیر میگم این کار را انجام بده منتظر بودیم شما دستور بدید
درود و خدا قوت
کمیسیون از 11درصد به 19 درصد رسوندن که سهم راهداری و….. اضافه شد تا کمبودهای زیر مجموعه حل شود، با گذشت چند سال از اجرای کمیسیون 19 درصدی شاهد پسرفت بودیم تا پیشرفت تا زمانی که فرد مورد نظر (یعنی آگاه و کاربلد) سر کار نباشد حتی کمیسیون 100درصدی هم بگیرند موفقیت و پیشرفت نخواهیم داشت، (مثل دست وپا زدن در باتلاق) +موضوع کمیسیون باربری ها که از اجرا کار ناحقی راحق کردن، آخه در یک معدن 100تا باربری هر باربری روزی چند صد بارنامه بدون هیچ گونه خدماتی حتی اتاق برای درانتظار بودن دریافت بارنامه مبالغ هنگفتی ومفتی به جیب میزنند، چرا راهداری خودش یه باربری با چندتا کارمند نمیاره این سهم 6الی8درصدی قانونی که گاها تا 50 درصد هم میرسه حذف گردد
سلام چرا نظارتی بر کمیسیون بار بریها نمیشود چرا کرایه باید توافقی باشد چرا کرایه را باید با یه شرکت حمل و نقل نصف کنیم چرا نظارتی بر توزیع لاستیک نیست چرا به جای اینکه جلو قاچاق سوخت بگیرند جلو شارژ کارت سوخت گرفتند و هزاران چرای دیگه که هیچ وقت کارشناسی نمیشود
۳۰درصد کمیسون رفته بالا نه کرایه
سلام آقا یون کرایه رو نبرید بالا باربریو مدیریت کنید برامون کافیه انگار نصف نصف با کامیون دار شریکن بخدا
سلام آقا یون کرایه رو نبرید بالا باربریو مدیریت کنید برامون کافیه انگار نصف نصف با کامیون دار شریکن بخدا
سلام چرا باید شرکتهای حمل و نقل کرایه راه به بهانه کمیسیون گرفتم با راننده نصف کنند چرا بجای جلوگیری از قاچاق سوخت جلو شارژ کارت سوخت میگیرند چرا بر توزیع لاستیک نظارتی نمیشود چرا هروقت میریم قطعه ای بگیریم باقیمت دلار روز حساب میکنندچرا درمورد حمل نقل با چهارتا راننده مشورت وراه حل نمیخواهندو هزاران چرای دیگر که باید کارشناسانه بررسی شود
ناراحتی ماشینت را بفروش
معلومه حسابی نون زور که از راننده میگیری به جونت چسبیده.
سرطان میشه تو گلوت.
کارما بد انتقام میگیره ازت
سلام چرا باید شرکتهای حمل و نقل کرایه راه به بهانه کمیسیون گرفتم با راننده نصف کنند چرا بجای جلوگیری از قاچاق سوخت جلو شارژ کارت سوخت میگیرند چرا بر توزیع لاستیک نظارتی نمیشود چرا هروقت میریم قطعه ای بگیریم باقیمت دلار روز حساب میکنندچرا درمورد حمل نقل با چهارتا راننده مشورت وراه حل نمیخواهندو هزاران چرای دیگر که باید کارشناسانه بررسی شود
سلام چرا باید شرکتهای حمل و نقل کرایه راه به بهانه کمیسیون گرفتم با راننده نصف کنند چرا بجای جلوگیری از قاچاق سوخت جلو شارژ کارت سوخت میگیرند چرا بر توزیع لاستیک نظارتی نمیشود چرا هروقت میریم قطعه ای بگیریم باقیمت دلار روز حساب میکنندچرا درمورد حمل نقل با چهارتا راننده مشورت وراه حل نمیخواهندو هزاران چرای دیگر که باید کارشناسانه بررسی شود
ای کاش به خرابی جاده ها توجه میکردید
سلام قربون دستتون فقط یه کاری بکنید که بارنامه فقط از خودراهداری ویا ازپلیس راه بگیریم ……درغیراینصورت باربریا باراننده نصف کارمیکنند خواهشمندم فقط اگر میتونید این کار بکنید
حتماً ازاین به بعد پلیس راه دستور میدم بره کارخانه ها برای شما بار تهیه کنه به اداره راهداری هم دستور میدم که صاحب باری که کرایه شمارا نداد بلند شه بره پیش صاحب بار کرایه ات را بگیره راننده ای که از بار می دزده خسارت بده اصلأ به دولت دستور میدم خودش برای راننده بار پیدا کنه بارنامه را بیاره در خونه ات بده راننده چرا باید بره از باربری بار بگیره بارنامه بگیره
ای بابا30درصدبه نام ما ولی به کام شرکتهای حمل و نقل
سلام تانکرهای قیر اصفهان از برج ۴ تا الان کرایه پرداخت نکردن پرداخت کرایه ۳و۴و۵ ماهه شده
سلام .اقایان مسئولین این هشدار را جدی بگیرید.برا بنظم اوردن دفاتر باربری از این بی نظمی وبلوش بازاری ک درست کردن براخیلی اضافه تر از مبلغی ک در قانون براشون مصوب شده ازبابت کمسیون بار رانندگان از این بی نظمی گلایه و شکایت دارن دربارنامه کرایه درج میشه ب اسم راننده وب کام دفاتر باربری.واقعا فکری برااین مقوله بکنید
سلام هم اونطوری که همه گفتن کرایه برای باربری ها و دلالان دور برشون اضافه شده نه برای راننده حتی یه دفتر هم ندارند جه برسه به مجوز چند نفری توی یه باربری جمع میشن هر کی برای خودش بار میگیره خلاصه کرایه های صافی بلای جون راننده واقتصاد با بدبختی باید کرایه های بالایی رو کهبار بری مینویسه از صاحب بار بگیری بدی به آقای باربری تا دوباره همون کرایه ی نصفه نیمه رو بهت بدن اگه اعتراض کنی دیگه بهت بار نمیدن
خوش به حال شرکت های حملونقل ۳۰ درصد رفترو درآمد شون نه روکرایه راننده
شماها چقدر سرکاری که مطلب مینویسید بابا این مملکت فقط یاد گرفته دلال پرورش بده. دلال هم خودشونن. تنها راه رسیدن به حقوقمون اعتصاب سراسری هست. اون هم که…….
اگه می تونی اعتصاب کن
سلام به جای افزایش کرایه و افزایش تورم و پر کردن جیب بار بری های حرام خور .نظارت جدی داشته باشید به کمیسیون دریافتی بار بری ها .50در صد کرایهها رو برا خودشون بر میدارن
حرام خور راننده ایست که بدون بارنامه بار میبره از بار می دزده از کارگر بدبخت رسید میگیره که باررا کامل تحویل داده درصورتیکه که از بار دزدیده به گردن کارگر بدبخت می ندازه مثل راننده های اسدآباد همدان راننده های کوهدشت باز هم بگم
ای گوز اگه این کرایه اضافه نره تو جیب من راننده
اعتصاب اعتصاب
دیگه بسه تا الان چیکار کردید واسه قشر زحمتکش راننده کامیون سال گذشته هر چی گفتید بر عکس بود نه کرایه افزایش دادید فقط فقط از کمسیون و جنس گران کردید
خدا لعنت کنه هر کس این قشر رو به اینجا کشید
هر روزی که دولت بگه کرایه زیاد شده برای راننده فرقی نمیکنه فقد دلال کمسیونش با حرف دولت زیاد میشه لوازم فروش گرون تر جنس میده اونا مشتاق تر هستند برای افزایش کرایه بدبختیش فقد برای رانندس
بابا فکری،به حال ماشینهای کهنه بکنید استهلاک واقعا بالایی داره چرا کسی به فکر نو سازی ناوگان حمل و نقل نیست
سلام کرایه کم کمسیون بارنامه زیاده
تا وقتی که فساد در سازمان راهداري هست وبه قانونها عمل نمیکنند همین است وبس
با سلام
کمیسیون باربری ها خیلی زیاده
دولت باید نظارت بیشتری داشته باشه
ویه مطلب دیگه اینکه سهم اداره حمل ونقل وراهداری از دوسال قبل تا الان چند بار گرون شده وقرار بود به جاد ها بیشتر رسیدگی بشه
واقعا وضعیت جاده ها افتضاح هست
پر از چاله چوله
اتوبان شیراز به اصفهان هم که برای هربار تردد برای تریلی ۶۰۰ هزار تومان هست واقعا که خیلی زیاد هست
آقای راننده چرا دارید دروغ میگید و با آبروی ما بازی میکنید من خودم راننده هستم کجای ایران بابت 10 میلیون کرایه 6 میلیون باربری کمسیون بر میداره اصلا با عقل جور در میاد فکر چرا ما راننده ها احمق جلوه میدی
سلام باربری ها که واقعا بی انصاف شدن نصف کرایه روکمیسیون ازراننده میگیرند تهران ومشهد که اصلا نظارتی نیست به باربری ها وپایانه
سلام باربری ها که واقعا بی انصاف شدن نصف کرایه روکمیسیون ازراننده میگیرند تهران ومشهد که اصلا نظارتی نیست به باربری ها وپایانه
معضل و مشکل اصلی حمل و نقل جاده ای کمیسیون باربری و صاحبان کالا میباشد که تنها راه حل اون استفاده از برنامه اسنپ کامیون هست تا هم پرداخت کرایه آنلاین باشه و همه چیز دقیق مشخص،رانندگان جاده ای شب و روز ندارن مال و جان به دست گرفتن این حقشون نیست که اسیر کمیسیون باربری و عدم تخلیه بار توسط صاحب کالا باشند…. آنلاین بشه زیرآبی جمع میشه
هر موقع راننده از اول تا آخر سال با یک کرایه ثابت بدون اینکه ماشین کم باشه یا زیاد بار را بایک کرایه ثابت حمل کرد آن موقع مشکل راننده ها حل میشه نه اینکه زمانیکه ماشین نیست 10برابر کرایه بگیره زمانی که ماشین زیاده با کرایه کم بار را حمل کنه
نصف همین کمیسیونی هم که باربری میگیره بایدبده به کارخانه که به ماباربدهند رانندهافقط میگن ازدورلنگش کن
ماشالله راننده هااینقدروضعشون خوبه که توی هرشهری یک زنی عقدکردندوگرفتندماتوی یکیش ماندیم
این منوچهر خانم کی که کمیسیون زیاد به دلش نشسته و داره سنگ صاحب بار را به جان میزند… من یک زمانی فکر میکردم باربری با من تو ماشین شریک هستن از بس کمیسیون میگرفتن… اخه منوچ خانم از تهران به اصفهان کرایه میدن 2500000به کدام قانون.. شمای باربری دزد فقط به فکر کمیسیون خودت هستی
اقا سید اون زنی که ما راننده ها صیغه میکنیم خواهر و مادر شماست چون به قول خودت شما توش موندی و ما داریم جور شما را میکشیم
سلامبهاینآقامنوجهربرسونوبهشبگوبهخونتتشنههستمفقطپیداتنکنمچرابهرانندههاتهمتمیزنیپیداتکنمبهجرمتوهینوافترادرمراجعقضاییاعلامشکایتمینمایم
سلامبهاینآقامنوجهربرسونوبهشبگوبهخونتتشنههستمفقطپیداتنکنمچرابهرانندههاتهمتمیزنیپیداتکنمبهجرمتوهینوافترادرمراجعقضاییاعلامشکایتمینمایم
سلام
خدمت دوستان عزیز
با اینکه میدونم با نوشتن این مطلب هیچ گونه تغییر ایجاد نخواهد شد ولی خوب میخام حرف دلمو بزنم
ما نه تسهیلات میخواهیم نه بیمه های مختلف
واقعا اگه میخواهید به این قشر زحمت کش کمک کنید
دست دلالان دزدهایی که با نقاب انسان
بی وجدان ترین کثیف ترین حروم خورترین و…
انسان های که روی کره ی زمین زندگی میکنند همین دلالهای باربری هاست
شما میخوای کمک کنی دست این اشغالهارو از سفره ما کوتاه کن با این کارتون انگاری به هر راننده یه دنیا لطف کردید شما میگی افزایش سی درصدی بنده خدا الان دلالها دارن چهل پنجاه درصد کمیسیون میگیرن کجای کاری شما
باسلامخدمتهمههمکارانکدامرانندهچندبرابرکرایهگرفتهزشتهخدابشناسبعدقضاوتکنفکرنکنمهیچسفرهایحلالترازسفرهرانندهباشه
این منوچهر خیلی گوه میخوره
ولی در کل ما راننده هم مقصر اصلی کرایه کم هستیم طرف بخاطر اینکه خالی نره جای بار را با کمترین قیمت میبره که صاحب بار در دفعات بعدی جوری میگه با این قیمت برام بردن… یا تو ترابرنت جوری تهدید میکنن کرایه همینه میبری زنگ بزن نمیبری مزاحم نشو کرایه بیشتر نمیشه باید راننده شرف داشته باشه نبره که صاحب یا باربری به گوه خوردن بیفته تا بار دیگر به تهدید بار اعلام نکند….. بنظرم اگر یک سر خالی بری خیلی بهتر هست تا اینکه با کرایه کم بری
ارسال دیدگاه