چند هزار کامیون پشت مرز گیر کردند! این ضعف کار وزارت راه است «قالیباف»

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر روزهای اخیر، مسئله توقف هزاران کامیون در مرزهای کشور به یکی از دغدغههای مهم فعالان حوزه حملونقل تبدیل شده است. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، از ضعف در اجرای قانون در این حوزه و ماندن چند هزار کامیون پشت مرز سخن گفته خواستار پیگیری جدی کمیسیون عمران مجلس شده است.
ماندن چند هزار کامیون پشت مرز، ضعف در اجرای قانون یا تخلف مسئولان؟
براساس گزارشها، هزاران کامیون وارداتی پشت مرزها متوقف شدهاند، در حالی که نیاز داخلی به نوسازی ناوگان حملونقل جادهای روز به روز افزایش مییابد. این وضعیت نه تنها موجب خسارت به رانندگان و شرکتهای حملونقلی شده، بلکه زنجیره تأمین کالا در کشور را نیز با اختلال روبهرو کرده است.

قالیباف: وزارت راه در اجرای قانون دچار اشکال است
قالیباف در سخنرانی خود تأکید کرد که بر اساس ماده ۵۶ قانون برنامه توسعه، کشور موظف بوده تا پایان برنامه، حدود ۱۱۰ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس جادهای را تأمین کند. به گفته او، مجلس با در نظر گرفتن شرایط بازار، حتی واردات کامیونهای دست دوم را نیز تصویب کرده است.
او با اشاره به آمارها گفت:
«پیش از تصویب قانون، تنها حدود ۳۰۰۰ کامیون وارد کشور میشد؛ اما با اجرای قانون، این رقم به ۱۷ هزار کامیون افزایش یافت. این نشان میدهد که ظرفیت اجرایی وجود دارد، اما دچار مشکل یا سوءمدیریت است.»
قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش افزود:
«در این قانون، تأکید شده بود که بیش از ۷۰ درصد کامیونها باید متعلق به رانندگان خودمالک باشند. اما متأسفانه وزارت راه در اجرای این بخش نیز عملکرد مطلوبی نداشته و به این قشر زحمتکش بیتوجهی شده است.»
بیشتر بخوانید: اپلیکیشنهای اعلام بار برای رانندگان کامیون؛ معرفی برنامه های اعلام بار+مزایا و معایب
پیامدهای توقف کامیونها در مرز
توقف چند هزار کامیون در مرزها، تنها یک اختلال لجستیکی نیست بلکه اثرات عمیقی در اقتصاد حملونقل، قیمت تمامشده کالاها و زنجیره تأمین دارد. از سوی دیگر، رانندگان و مالکانی که سرمایه خود را صرف واردات یا نوسازی ناوگان کردهاند، متحمل ضررهای سنگین مالی شدهاند.
مشکل توقف کامیونها در مرز، نشانهای واضح از ضعف در اجرای قانون، مدیریت نادرست یا وجود فساد احتمالی در برخی نهادهاست. برای رفع این بحران، نیاز به شفافسازی، پاسخگویی مسئولان و همافزایی میان دستگاههای اجرایی و نظارتی وجود دارد. بیتردید، آینده حملونقل کشور وابسته به نوسازی ناوگان و اجرای دقیق قوانین موجود خواهد بود.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
14 دیدگاه
وقتی وزیر راه و شهر سازی یه زن باشه همینه. آخه یه زن چیزی از جاده و کامیون و استرس راننده…….اینا سرش میشه؟ نه! نمیشه حقم داره چون اون الان باید به خونه داری برسه نه راه شهر سازی مسخرشو درآوردن.
حالا نه که همه چی تو این مملکت دست متخصص خودشه، توئه نر گیر بده به زن بودنش. چون از نظر عقلی فقط در همین حد بلدی استدلال کنی.
مرتیکه حیوون معلومه سطح عقلی کمی داری که نمیفهمی مردش که وزیر بود بلند نشد بره جاده هارو درست کنه حالا یه زن میتونه بره درست کنه؟ آنقدر کم عقلی که منظور متن منو نفهمیدی حتما تو استدلال عقلیت بیشتره تو برامون استدلال کن…..
احمق هنوز نمیفهمی که تخصص داشتن هیچ ربطی به جنسیت نداره. مثل این میمونه که بگی چون یه وزیر خودش آسفالت نمیریزه پس بلد نیست راه بسازه! تخصص یعنی درک، تحلیل، تصمیمگیری درست، نه اینکه آستین بالا بزنه و خودش کار عملی انجام بده. ولی تو و امثال تو همچنان با فهمیدن قهرین و درکی ازین مسائل ندارین.
اصلا بین مسولین من مردی نمیبینم که حالا این یکی زنه درک نمیکنه،باز میگی زنه ازش انتظار نداری،بقیه شبیه مردهستن،فقط زیرآب همو بزنن برامردم هم که خیری ندارن
منم همینو میگم اون اقایه وزیر قبلی زیاد کاری نکرد حالا یه خانم میخواد بیاد درستش من اینو میگم که توقع ازین وزیر نداشته باشید حرص هم نخورید نه این خانم میخواد جاده هارو درست کنه نه چیزی براش مهمه فقط اسمی وزیره یه ۲ تا سفرم میره که بگه من هستم.
والا همین کامیونهای که وارد شدن وپلاک شدن هفته ای یبار شاید گیرشون بیاد اونم با کرایه مفتی که جابگوی استهلاک وقسطاشون نیست حالا ماشینی از رده خارج نکردن که این ماشینهای جدید جایگزین کنند هیچ غصه اینو دارن که بازم سفره راننره ها رو کوچکتر کنن
والا همین کامیونهای که وارد شدن وپلاک شدن هفته ای یبار شاید گیرشون بیاد اونم با کرایه مفتی که جابگوی استهلاک وقسطاشون نیست حالا ماشینی از رده خارج نکردن که این ماشینهای جدید جایگزین کنند هیچ غصه اینو دارن که بازم سفره راننره ها رو کوچکتر کنن
عنایت داشته باشید دوباره به نام رانندگان فرسوده و به کام دولت مردان یا کاسبان نباشد
وقت كردين بفرماييد كه جلوي اين ثبت سفارتها كي باز ميشه
عزیزان مافیای چینی که یک کشنده رابه سه برابرقیمت واقعی به مردم اسیر استعمارمیفروشند وبامسولان فاسدهمکاری مستقیم دارنداجازه ورودجنس باکیفیت نمی دهند.
احمق هنوز نمیفهمی که تخصص داشتن هیچ ربطی به جنسیت نداره. مثل این میمونه که بگی چون یه وزیر خودش آسفالت نمیریزه پس بلد نیست راه بسازه! تخصص یعنی درک، تحلیل، تصمیمگیری درست، نه اینکه آستین بالا بزنه و خودش کار عملی انجام بده. ولی تو و امثال تو همچنان با فهمیدن قهرین و درکی ازین مسائل ندارین.
مگر وزارت راه برنامهریزی هم داره فقط بلدن حقوقهای نجومی بگیرند و رانندهها را سر گردان کنند
مشگل گشور نمایندگان هستن با فریب مردم بعداز گرفتن رای وارد مجلس شدن بخصوص آن نمایندگانی که پیش یک بار در مجلس هستن تمام نماینده ها برای خودشان شرگت زده استفاده از پست و مقام دنبال تجارت هستن یکی رئیسی کمسیون صمت و معدن و یکی انرزی با تهدید وزیران و غیره استفاده کارت طلاعی پدر گشور و ملت با فریب درآوردن که آله میکنم و وله وقتی رای آورد تمام وعده ها پوج دیگه حوزه انتخابیه لز یاد می ه چون آقایان وقت ندارن یا تهدید همدیگر و رئیسی جمهور و مدیر و وزیر بزرگترین رانت و فساد همین نمایندگان مجلس با فریب ملت ساده
ارسال دیدگاه