سود خرید کامیونوارداتی صفرشد،وقت خرید کامیونوارداتی باپلاک!

در زمانی به سر میبریم حال در اوایل اسفند ماه که ارزش ارز بخصوص قیمت دلار و یورو بسیار بالا رفته و افزایش چشم گیری داشته است.
این افزایش چشم گیر به طور کاملا مستقیم باعث افزایش قیمت کامیون وارداتی یا همان خرید مستقیم کامیون از اروپا شده است.
برای بهتر درک کردن این موضوع در نظر بگیرید بعنوان مثال قیمت کامیون وارداتی که مثلا ۱۵۰ هزار یورو بوده است ثابت است اما یک ماه پیش این عدد حدود ۶ میلیارد به پول ایران میشد اما حال بیش از ۹ میلیارد به پول ایران میشود.
این در حالی است که قیمت کامیون های پلاک شده بدلیل عدد بزرگی که دارند و ظرفیت افزایش قیمت آنچنانی را هنوز نداشته اند تقریبا ثابت مانده است.
بعنوان مثال در زمانی که یورو ۳۰ هزار تومان بود ولوو اف اچ وارداتی ۲۰۱۹ پلاک شده قیمت ۸.۰۰۰ تومان داشت و الان نهایتا ۹.۰۰۰ قیمت گذاری میشود این درحالی است که پولی که باید برای خرید کامیون مستقیم از اروپا داده شود بدلیل افزایش قیمت یورو دو برابر شده است.
با توجه به ورود تعداد بسیاری کامیون وارداتی به کشور دو حالت ایجاد میشود،یا اینکه قیمت کامیون های پلاک شده در این چند روز بشدت افزایش پیدا خواهد کرد که این موضوع نشان میدهد حال بهترین زمان برای خرید کامیون پلاک شده است.
حالت دوم اینکه قیمت کامیون پلاک شده آنچنان بالا نمیرود و دیگر خرید مستقیم کامیون وارداتی و واردات کامیون کاهش چشم گیری را شاهد خواهد بود که این موضوع کم کم باعث کم رونق شدن واردات کامیون میشود.
این مورد را در نظر داشته باشید که هزینه ترخیص و پلاک گذاری کامیون های وارداتی حداقل از ۱.۲۰۰ تومان شروع میشود(این مبلغ بدون احتساب هزینه گواهی اسقاط است)حال با جمع این مبلغ با هزینه ۹ میلیاردی یک کامیون ۱۵۰ هزار یورویی (۹ میلیارد تومانی) مجموعا خریدار باید بیش از ۱۰.۲۰۰ میلیارد هزینه پرداخت کند تا در نهایت پس از حداقل دو تا سه ماه که کامیون پلاک شد آن را با قیمت حدود ۱۱ میلیارد تومان بفروشد که این اختلاف قیمت ناچیز دربرابر ریسک واردات کامیون ،ریسک ثبت سفارش و دیگر موارد آنچنان قابل انجام نیست.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
68 دیدگاه
سختش نکنید،به قوله شما،۳,۴پیش اف اچ ۸۰۰میلون تومان بوداماالان ۱۲میلیارد نهایتابشه ۸میلیارد یانه ۷میلیارد اصلاشمابگو۵میلیاردتومان که عمراااهمچین چیزی بشه امااگرم بشه بازم این تورم قابله توجیح نیست دوسته عزیز،بنده ارزوداشتم که اف اچ داشته باشم اماحالاتورویاهم نمیبینم وداخله قسطه پرایدگیرکردم.یاعلی مدد
خداکنه ازاینم گرانتربشه…بلکه ازیه جاصدابده
خاک تو سرت برای مملکت داری که کردی ملت رو بیچاره کردی یه کامیون دو میلیاردی شده ۱۵ میلیارد…….دیگه چیزی واسه گفتن ندارم……..واقعا رد دادم……
داداش دومیلیاردی نه بگو ۲۰۰ ملیونی
کی میاد9میلیاردسرمایع بده دست راننده ای که معلوم نیست کجا خوابش ببره ونابودش کنه بدترین سرمایه گذاری کامیون هست
صاحب ماشین اگه دلش بحال سرمایه اش میسوزه خودش هم بکشه بشینه پشت فرمون که خوابشم نبره. صاب ماشینی که حق شوفر رو بخوره همون بهتر که ماشینش دراز شه
۱۱ میلیارد بدی چه غلطی بکنیعلی
کامیون کفی و الماسی هر مه ۱۰۰ میلیون کارکرد دارد هرچند هم گ آن رد باید وارد خواهند کرد
خدا کنه ۱۰۰میلیارد باشه ما که پول نداریم بما چه
خاک توی سرت با این طرز فکر مسخرت ، بیشعور، همین کامیون اردنانوایی تو میاره بعدا به جای ۵۰۰ تومن کرایه میگیره ۲میلیون ، احمق ،لااقل اگه بلد نیستی نظر بدی پس خفه شو چیزی نگو
سلام پول دارید کشنده بخرید الحمدالله بارزیادکامیون مناسب در حال حاظر هیچ شغلی مثل ماشین درامد نداره فروش گزاری اضافی درامد پس کامیون مناسب کارهم زیاد بنده راننده هستم ولی پول ندارم پول داریدبخرید
همون دیگه راننده هستی صاحب ماشین شدی میفهمی که کامیون الان تو این دوره یعنی ضرر لاستیک روغن ولوازم یدکی …بیمه بدنه وشخص ثالث یعنی اینکه باید یکی سر خودت بزنی یکی سره ماشین
شما راننده نما هستین نه راننده اوضاع بار همه جا خرابه کجا خوبه همچین حرفی میزنی
قدرت خرید کم شده و اینکه کرایه ها کم هست تعداد کامیون ها زیاد شدند و ارزش کار کردن دیگه ندارند مثلا اگر کشنده ای 9 سرویس بندر میرفته الان به خاطر ازدحام کشنده و خواب زیاد، حدود 5تا بتونند، با افزایش قیمت ها و هزینه نگهداری و ازدیاد کشنده و… دیگه صرف ندارد
چراقیمت کامیون درایران پنج برابر بقیه کشورهای دنیا است چرا هیچ کسی حرفی نمیزند این عدالت کجااست
شد هفتاد تومان تا بد نشه خوب نمیشه یکبار بد میشه بعد خلاص میشیم
فقط نخرید
فقط تواین مملکت خوش بحال پولدارهاست اف هاش ۳تومنی ۱۰تومن شده دیگه کی میاد تولید واشتغال را اندازی کنه.
آقا ول هاکن شما مردم گیر بیاردنی
گزینه اول کاملا صحیح است…. چون هیچ نظارتی از ابتدا تا به امروز در مورد قیمت گذاری کامیونها وارداتی صورت نگرفته متاسفانه همین تاثیر قیمت بیرویه روی خودروهای چینی نیز کاملاً مشهود است…….
توی این بازار خیلیهانابودشدنند کامیونشون فروختند تا کامیون مدل بالاتربخرند موتورسیکلتهم نتوانستند بخرند
ههههه
خدانیامرزداونایی که ازکامیون سازان وقطعه سازان داخلی خریدنمیکنندبریزندتوبازارکه محتاج بیگانگان شویم برای مافیاودلالان خودشون وسودجیبشون دولت کجایش مردمیه که مردمو تحت فشارقوی وروانی قرارمیده بعدم میگن همه چیز خوب پیش میره برای شما بله ولی مردم ضعیف چی حق اونا داره حقوق میشه میره تو جیبتون ازخدابترسید اگرقبولش دارین
فکر میکنی صفر شده با اجازت چند روز پیش اف اچ 460 خشک مدل 95 به قیمت 16 میلیارد توسط اهوازیا خریداری شد
حالا هی بشینو واسه خودت قایده و فلسفه بافی کن
خودم کردم که لعنت برخوردم باد
همه اش تجملات کلا ماشین جزو سرمایه زندگی نیست آب واتس
هیچ نظری نداریم خدا کنه ایران ازبین بره همه جوونا موادی شدن ماشین 400میلیونی شده 10میلیارد کوبار بندرعباس شده 20روز خواب مگه همه دزدن که 10میلیارد پول داشته باشم این چه مملکتیه درست کردین
مملکت دزدان ورانت بازان ودزدان ودر کل مملکت بی صاحب بخدا یک ادم ششن مثل من بهتر میتوند کشور را بچرخواند اخه بی انصافها بعد از چهل وچهار سال باز هم زجر باید بکشیم ما مردم بدبخت اخه چرا به عشق کی وجدانن تعدادی زنبور دور شیرینی هم هستند گند زدن به کل مردم وکشور
خدا لعنتشون کنه کامییون ۱۶۰ملیونی شده ۱۱میلیارد اقاییون میگن توررم ۵ یا۶درصدهست چجور حساب میکنن با دوتا بچه مریض یک نفر کارگر با روزی ۲۵۰هزارچکار باید بکنی کسی راه حلی داره بگه لطفا
اگه منم مسل اهوازی بودم می خریدم
واقعا فوق العاده هستش قیمتی نداره، شغل تفریحی و همش کیف کردن و، درآمد بالا
آقایان مسئولین اصلا دست از کار نکشید قیمت پایین هستش، هر کی هم داره میگه قیمت بالاست شوخی، میکنه شما جدی نگیر
قیمت پراید رو هم حداقل یک میلیارد بکنید که پراید سوارها هم میلیاردر بشن
آفرین به این دولت که همه رو میلیاردر کرد
درود
شما راننده نما هستین نه راننده اوضاع بار همه جا خرابه کجا خوبه همچین حرفی میزنی
والا الان هیچی درآمد کامیون رو نداره ماهی صافی ۱۰۰ به بالا دارن کار میکنن هرچیم گرون بشه خواهان بیشتر داره چون درآمدش زیاده
بیا ماشینو به 50 تومن ماهی اجاره بهت میدم هر چی دیه در اومد مال خودت
حالاانگارملت دارن
همین حرف تو میندازه یاد دولت که چه چیز یادش رفته گران کنه و به زودی 20میلیارد قیمتش میرسه. دیما خشک شده 7میلیارد مخای ولوو 10میلیارد باشه
ولابنظرم چیزی به اسم ارزونی نیست بنده خودم الان ۲۰ ساله راننده ماشین دارم وقبلا پدرم بود خدا رحمت کنه اموات کسی که اجازه واردات ماشینای اروپایی وداده ماشالله خصوصا اف اچ پانصد هواپیماس هرچقدر قیمتشه می ارزه
یعنی کسانی هستن با این قیمتای میلیاردی ماشیناشونه بندازن تو جاده ها !!!!!
خدا لعنت کنه باعث و بانی اونی که قیمت کشنده و دلار و یورو رو رسونده به اینجا.
حالا که زور وبازار ماشین دست خوزستانیها ولرستانیها و بلوچ هاست بقیه باید برن غاز بچرونند
این قیکتگذاری که فرمودید فقط تلاشی در جهت افزایش قیمت کشنده و گرم کردن بازار دلالهاست الن منطقه ما وارداتی ۵۰۰ ولوو با پلاکش 8/100 در میاد در ضمن ترانزیت با این اوضاع که به طرف مکانیزم ماشه پیش میریم میشه بازی دوسر باخت فرض کن برجام احیا بشه دلار میریزه، نشه ماشه رو میچکونن در کل اگر ترانزیتهایی که اروپا کار میکنن قاچاق نکنن فقط کمی بیشتر از سود بانکی سرمایشون دستشون میاد خاک تو سر مملکتی که الان اولین شغل سود آورش دلالی. دومی ترانزیت و آخریش کار تولیدیه، این مملکت پایانی جز نابودی نداره مگر اینکه مسئولین بیدار بشن تا از نقطه بدون بازگشت رد نشدیم
انشاالله یه روز از خواب بیدار بشیم ببینیم راننده سر کار نرفته کسبه مغازه ها را باز نکردند معلم ها مدرسه نرفتند و ….. دو روزی بیشتر طول نمیکشه همه چیز درس میشه نیازی هم اغتشاش هم نیست
آفرین. اگه ملت غیرت کنن بزودی همه چی درست میشه
شهریار جوک میگی 16 میلیارد شوخی نیست یا خواب میبینی
با کدوم کارکرد و با کدوم درآمد مگه مغز کسی یخ زده باشه که سرمایه بزاره با این شرایط بی باری به کامیون با قیمت نجومی
به اول و اخرتون با مملکت داریتون اشغال های نجس..
یجوری تیتر زدن اگه یکی ندونه فکر میکنه صلواتی کامیون میدم😂
گفتنیهاراگفتیدکیگوشمیده
خدا این مملکت چه خبره ماشین وارداتی وارد ایران میشه قیمتش میشه ده برابر یا ۱۵ برابر ماشین های داخلی هم کارخونه با بازار آزاد ۳ برابر کارخونه ۲۰۰ میلیون قیمت داره ماشین همین مافیا میاد در تمام شهرهای ایران جمع آوری،میکنند میبرن انبار خودروها را دوباره بازار عرضه میکنند ۲۰۰ میلیون میشه بازار آزاد ۶۵۰ میلیون ما حاکمان ضیف داریم یا خود حتکمان با مافیای ارز و خودرو دست ب یکی کردند
کسی که بفکر مردم نیست، ومتاسفانه پولدارها هم با رفتاروکردارشون به این مسئله دامن میزنن، پولدار کامیون میخره، راننده زحمت کش که سی سال پدرش درامده برای تعمییر ماشین اوراقش باید پول نزولی بگیره که بعدا ماشینو بفروشه بده به نزول خور،
من خودم رو دلار بیست و یک تومان ماشینمو فروختم به امید اینکه مدل بالاتر بخرم
بسلامتی الان راننده مردمم تازه اونم یکسر کار
مملکت نیست که دیوونه خونه است
من خودم رو دلار بیست و یک تومان ماشینمو فروختم به امید اینکه مدل بالاتر بخرم
بسلامتی الان راننده مردمم تازه اونم یکسر کار
مملکت نیست که دیوونه خونه است
دوستان وهمکاران عیبی ندارد وقتی خیلی بالا رو نگاه کنی کلاه از سر میافتد وقتی بار نباشه قیمت خودش میاد پایین . اون دسته از دوستان که تو بندر با همین اف اچ های کذایی با نصف کرایه رازی بودن بار بزنند .شاهد حرف هستند ما میگفتیم چرا با این قیمت بار میزنید میگفتند قسط داریم.
خاک بر سر مملکتی دستش تو جیب مردمش باشه
امسال شما هستید که قیمت هارو بالا میبرید وبرای سود خود حال عرض واندام ونظر هم میدید که بخرید تا شما پول دارتر شوید وراننده با این گرانی برای حق نگهداری و هزاران مشکلات دیگر برای پلاک عموی اینقدر سرمیای گذاری توجیح ندارد ودرپایان خدا ریشه شما که برای سود جوی خود هرروز با یک ترفند برای خودتان تبلیق میکنید چیزی دیگر نمی ماند برای گفتن با شما۰
سلام بچه ها اوضاع درست میشه تحمل داشته باشید😜
سلام بچه ها یکم دیگه تحمل کنید اوضاع درست میشه خخخ
به نظر من ماشین سنگین اصلا دیگه بصرفه نیست. لاستیک ۳۰ میلیونی دیسک و صفحه ۵۰میلیونی تعمیر موتور ۴۰۰میلیونی.
مگه مواد بیاری که به صرفه
سیزین هرزادیزی سیکیم
سلامبهشترگفتنچراشاشتپسهگفتقربانتمنچهچیرممانندهمهکسهحمونقلتمامکشورهایدنیابالاترینحقوقبرایرانندهدرنظردارهوماشنراارزاندراختیاررانندهقرارمیدهولیدرایرانحاصلیکعمرتلاششبوروزاگرهیچاتفاقیپیشنیادمیشهیکماشنکهدخلوخرجانباهمنمیخوانهچونماشینگرانقطعاتشمگرانهبیمهبدنشمگرانهدرکلماشینداریدرمملکتمااشتباهوزندگیتباهکردنهدوستاتعزیزکلاارزودارمکههمهچیزارزانبشهولیفکرنمیکنماگرتمامماشینهایدنیابریزهداخلایرانچونشغلیبیدروپیکرترازرانندهگینداریموازبیرونهمهچیزقشنگهبنظرمنارزاننمیشه
کوچکهمیزحمتکشاناینشغل
ازطرفپسرعمو
مملکت ما شده پراز دلال فعلا هیچ کس بفکر ما نیست
امروزه ۹ میلیاردپول داشته باشم راحت باهاش یه زمین۳۰۰متری میخرم به ۵میلیارد ۴میلیاردخرجش میکنم تویکسال کم کمش ۱۲ به جیب میزنم بدونه دلهروترس از خواب راننده
یعنی برای شش ماه دگه ترلی داران برای بار ب روی هم دیگه اسلحه میکس حالا نگا کنید
وقتی ارزش پولی یه پژو از یه انسان بیشتر شده باید هم هر بلایی سرمون بیاد حرف نزنیم پراید ۲۵۰ میلیون ..
ولوو ۱۱ میلیارد..
یه انسان اگه قطعه فروشش هم بکنی میشه ۴۵۰ میلیون البته بدون کسر کردن مالیات و عوارض قبرستانش
بله این مطالب درست هست
لطفا وارد نکنین تا از کشنده های چینی استفاده کنیم،. هی قطعه بخریم،
حالا این سود کشنده های چینی به جیب کی میره؟ سود قطعات وارداتی به جیب کی میره؟؟!!
با سلام دوست عزیز اگه کامیون خصوصا کشنده راکد شده و قیمت ثابت مونده فقط نبود بار هست و کرایه پایین هیچ احمقی نمیاد 10میلیارد بده کامیون زجر بکشه سر ماه هم نهایت50میلیون گیرش بیاد میبره 4تا سواری خرید و فروش میکنه ماهی200ازش درمیاره شبم تو خونش میخوابه ن پشت فرمون چرت بزنه دلیل رکود قیمت کامیون اینه افتاد کارشناس جااااان
وسط آرم فرمونش
سلام دوستان چرا باهم میجنگید الان چندنفرازشماها کمرشکسته همین تورم ناگهانی بازارکامیون هستید چندنفرتون کامیون باقیمت بالا خریدن که به امید کارکردن ودرامد زدایی وباید بار لبه از تهران به کرمان ۷میلیون ببرید،چندنفرتون راننده هستید که وظایف خودتون رو انجام میدید ولی صاحب ماشین چون تو پول اقساط واستعلاک ماشین مونده ونتونسته حقوق شمارو ۲,۳ماه بده وشمامجبوربه ترک ماشین شده،دوستان من این ی سفره پهن ویاچرخه کاری بود که همه برکت چرخ همین کامیون ها نون کاملا حلال برای زن وبچهاتون میبردیم ،ولی با این گرانی تورم کل این چرخه بامشکل مواجه شده ،بخدا قسم هیچی سرجایش نیست توعرصه کامیونداری وبار ورانندگی،بجان پسرم من خودم یکی از اونایی هستم که کامیون داشتم و۵۰درصد ازروی نادانی که فروختم ومنتظر ی پولی بودم که بزارم روی پول فروش ماشین که ده چرخ رو تبدیل به کشنده کنم و۱۵۰درصد بخاطر تورم ظرف ۳هفته ای که باعث وبانی ومسئول اینکار رولعنت کنه که من وامثال من بیچاره کرد من سال ۹۸فروختم fmnoفروختم ۴۰۰که بعداز دوهفته همون ماشین شد یکمیلیاردو۶۰۰والانم با تمام غروری که داشتم بایدبخاطر نون وزن وبچم راننده مردم باشم وحالابادلیل وبی دلیل حق ت رو ندن وهرروز استرس واضطراب ودراخریک سکته ناقص ک همین یکماه پیش زدم،وبا پول اون نتونی حتی ی سواری درست و درمون بخری ،تورو بجان همدیگه همدیگه رومقصرنکنید نه صاب ماشین ونه راننده چون این دو وصل بهم هستن اون مشکلات خودش رو داره و راننده هم مشکلات خودش رو،من مقصر اون مسئول نالایق میدونم که اسم خودش رواقتصادان گذاشته و هیچ غلطی نمیکنه بخدا مث من ومث ماهها خیلی زیادن تواین مملکت ازخدا میخام به همه ی صبروپایداری بده که بتونیم بالاسرزن وبچمون بمونیم وشرمنده پیش چشمشون نکنه،یاحق
ارسال دیدگاه