افزایش نرخکرایه۳۰درصدی کامیون ها بهانه ایی برای افزایش مخارج

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleهمان طور که میدانید از هفته اول خرداد ماه ۱۴۰۲ نرخ کرایه کامیون ها در بخش برون شهری بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.
این افزایش نرخ کرایه ها که بر اساس قانون تن بر کیلومتر افزایش یافته و برای تمام بار های برون شهری کامیونت ،کامیون باری و کشنده اعمال میگردد.
در واقع به طور مستقیم بعنوان مثال اگر کرایه باری از عسلویه به تهران تنی ۶۰۰ هزار تومان بود بر اساس نرخ جدید حدودا باید تنی ۸۰۰ هزار تومان اعمال گردد.
دقت فرمایید این افزایش نرخ برای تمام بار ها است و دیگر لازم نیست بار را با تعرفه و نرخ های قبلی جا به جا کنید.
بر اساس این افزایش نرخ کرایه ها طبق بررسی باکامیون متوجه شدیم که بسیاری از مخارج رانندگان کامیون نیز به صورت مستقیم با بهانه افزایش نرخ کرایه ها بالا تر رفته است که در بخش پایین به آن میپردازیم.

تاثیر افزایش نرخ کرایه بار کامیون بر دیگر مخارج
طبق بررسی که ما کردیم به دنبال افزایش نرخ کرایه کامیون بسیاری از کسب و کار ها نیز که به صورت مستقیم از رانندگان کامیون و صنعت حمل و نقل جاده ایی درآمد دارند نیز برای محصولات خود افزایش قیمت لحاظ کرده اند.
بعنوان مثال چند رستوران معروف بین جاده ایی و یا موجود در پایانه بار بندر ها را ما مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی را داشته اند.
با اینکه قیمت دلار در ده روز اخیر تغییری نکرده است اما طبق بررسی ما بی دلیل قیمت لاستیک بعنوان مثال لاستیک میشلن از ۶۰ میلیون هفته قبل به ۶۷ میلیون رسیده است.
قیمت یک جعبه گیریس یک کیلویی اصلی ۷ میلیون تومانی ۹.۵ میلیون تومان شده است.
بر اساس افزایش نرخ کرایه ها افزایش کمسیون باربری ها نیز دقیقا براساس میزان کرایه ها افزایش یافته است.
و جالب است بدانید این موج افزایش تعرفه و قیمت ها به تمام بخش های درگیر حوزه حمل و نقل در حال گذر است و اینطور که مشخص است رانندگان کامیون و یا مالکان کامیون ها ۳۰ درصد درآمد بیشتر نسبت به ماه ها قبل دارند اما مخارج آنان نیز چندین درصد افزایش می یابد.
نظر شما درباره افزایش نرخ کرایه ها چیست ؟
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
45 دیدگاه
با سلام – تا زمانی که یک متولی خیرخواه در وزارت راه و شهرسازی به وضعیت رانندگان سنگین ورود نکنه هیچ چیز درست نمیشه…. متاسفانه وضعیت در مدیریت بخش های دیگه کشور هم بهتر از این بخش حمل و نقل جاده ای نیست…
فقط و فقط از خدا می خواهیم صحت و برکت به همه رانندگان جاده و شهر و همچنین سلامت فنی به ماشین هاشون بده و کامیون ها همیشه با قدرت و اقتدار به کارشون ادامه بدن و همیشه و تا روز بازنشستگی درآمد و کرایه هاشان در راه رفاه و آسایش خودشون و خانوادشون هزینه بشه. الهی آمین
الهی آمین
لنت کوبه تو شاپور هم بلده
کرایه شده مثل زمانی که یارانه میخواستند بدند نفری 45 تومن دادند اما نفری 90 تومن از ما گرفتند بواسطه افزایش قبضهای گاز و برق و آب هر کار کنیم آخرش یه مشت میزنیم ده تا مشت میخوریم
خیلی از بارها هنوز کرایه رو یک درصدم نبردن بالا
بابا جمع کن این جلسات را ..
نرخ کرایه ها اعمال نمی شود اما قیمت بارنامه حق بیمه مالیات هزینه تعمیرو… غیره وغیره بشدت گران شده
این اشتباهات مسولین بشدت آتشفشان خاموش را روشن می کند
اصلافکر کنم این سی درصد همش تو جیب دلالها وبار بریها رفت ما، ما که تا الانش چیزی عایدمان نشده الا اضافه شدن کمیسیون
۳۰ درصد فقط روی کاغذ اضافه شده، یه سر به پایانه تهران بزنید متوجه میشید که به ما رانندگان ، کرایه پارسال رو هم نمیدن
فقط هزینه هامون بیشتر شده
لطفا رسیدگی کنید
سلام خدا به جرعت قسم میخورم تمام درآمدمالکان کامیون فقط خرج لوازم واجرتهای سرسام آور قیمت روز روغن موتور و کمیسیون باربریها بداد مادرید برای رضای خدا بارحمل میکنیم کرای ۵۰ یا ۶۰ روز بعد پرداخت میشود انجمن کاری انجام نمیدهد ممنون
کرایهها چیزی اضافه نشده فقط پول کمیسیون اضافه شده والله
افزایش نرخ بار بر روی گرانی تمام محصولات اثر گذار میباشد لذا این افزایش نرخ نه به نفع راننده است بلکه به ضرر تمام طبقات مردم وافزایش تورم میباشد خواهشمند است مسولین در این باره تصمیم درست بگیرند این کار نه به نفع راننده میباشد بلکه باعث تورم در جامعه میباشد
صنعت حمل و نقل ستون فقرات اقتصاد یک کشوره متاسفانه به دلیل بی سوادی و کار بلد نبودن مسئولین حمل و نقل کشور به نفس نفس افتاده . هزینه های سرسام آور تعمیر و نگهداری قدیمی بودن ماشینها که هیچ همت و اراده ای برای نوسازی به معنای واقعی نیست پرداخت نشدن به موقع کرایه ها
سلام سازمان حمل و نقل اولین کاری که میکنه از افزایش کرایه تعرفه خودشون رو بردن بالا هیچ خدماتی هم تو پایانه ها به راننده نمیدن وقتی بازرس پایه تهران خودش چند تا غرفه باربری داره پیدا کنید پرتغال فروش رو.قیمت لوازم سرسام اور و بی کیفیت هرسال عوارض سالیانه رو دوبرابر باید پرداخت کنیم دیگه برای راننده نفسی نمونده
دولت خودش مسخره میکنه نمیتونه جلوه چیزی بگیره عوارض خیلی رفته بالاکسی نیست جواب گوباشه
سلام بابا افزایش کرایه یعنی چی نخواستیم کرایه برگرده به ۵ سال پیش بلکه اصطلاک و لوازم هم برگرده به اون زمان (ولی محاله)حمل نقل داره نابود میشه
سلام بنده باربری دارم نمونش بگم تعرفه تریلی قصرشیرین7200بوده الابااین 30درصدی که اضافه شده9200شده ولی کرایه تریلی برای قصرشیرین از ارسال چیزی حدود13تا17ملیون متغیر بوده پس کرایه تعرفه سازمان بالاترهستش این 30درصدفقطتعرفه خودسازمان راهداری بال رفته وپولشو هم میگیره ودرکناراین30درصدتمامی اقلام هم بالامیره
من یک راننده پشیمان شدم از جاده
درآمدشون خوب وعالیه تو این گرانیا فقط صاحب ماشینای سنگین خوب درمیارن وناراضی هم هستن !! فقط رانندهای بی ماشینن که عذاب میکشن والبته حقشونه که با این همه درآمد ماشین حقوق خیلی کمی میگیرن و صاحب ماشینای زورگو ۱۰تا ۱۰تا ماشین میخرن وحار شدن !!! تازه اینقدر پولدارن که تو کار املاک و زمین وگرانیها واحتکارها نقش اساسی دارن !😕😕😕😕😕😕😕😕
🖤🖤🖤
چرت پرت میگی شما فقط مبلغ بارنامه رو مثل این پلیس راههای تو جاده می بینی میگی چقدر داره کرایه میره از هزینه استحلاک بدبختی های دیگرشم بگو
البته طوری که معلومه تو حاری و پاچه میگیری.
برو ماشین بخر واسه کسی کار نکن حرف مفت هم نزن.
بیشترین سود نصیب باربریهامیشود .هیچ کس هم نظارت نمیکند . درگذشته فقط سرگردانه جلومردم رامیگرفتن .الان سرتاسرمملکت شده سر گردنه
من ماشین دارم ماشین تریلی نو بعد از کسر استهلاک یک حقوق بیشتر برامون نمی مونه پس تو ک هیچی نمیدونی لطفا سکوت
این کمسیون بار بریهاست که افزایش یافته نه کرایه راننده کسی نیست رسیدگی کنه
باربری ها همون کرایه پارسال رو میدن بعدش ۳۰درصد اضافه رو نصفش رو خودشون میگیرن بقیش روهم مینویسن پیش کرایه تحیل راننده شد
چرت پرت میگی شما فقط مبلغ بارنامه رو مثل این پلیس راههای تو جاده می بینی میگی چقدر داره کرایه میره از هزینه استحلاک بدبختی های دیگرشم بگو
این انجمن ها به چه دردی میخورن عین دولت بی کفایت بی لیاقت از مشهد به تبریز ۱۲ کرایه میده ۷تومن کمسیون میخاد سمت ها افتاده دست ی عده بی همه چیز اوضاع شده این روزای خوشمون قدر بدونیم خدا هم نمیتونه کار راننده های بیچاره رو درس کنه
سلام لوازم مصرفی را طبق دلار یارانه ای به حوزه حمل ونقل بده خیلی بهتره است ازاینکه کرایه ها را ببره بالا چون کرایه که بالا بره هیچی دست کامیونداران را نمیگیره وفقط به نفع دلا لان میشود وبقیه چیزها به بهانه کرایه بالا میبرند وفقط بد نامیش برای حوزه حمل ونقل میماند یک مدت لاستیک دولتی میدادن خیلی خوب بود
غیر منصفانه است. مسولین باید ورود کنن به این حوضه. چون رانندگان زحمت کش واقعا قلب تپنده اقتصاد هستند.
اصلافکر کنم این سی درصد همش تو جیب دلالها وبار بریها رفت ما، ما که تا الانش چیزی عایدمان نشده الا اضافه شدن کمیسیون
بله هزینه نگهداری کامیون سر سام اور شده ،پس بگو از افزایش کرایه صحبت شده ،نخواستیم ،هم هزینه های سابق باشه خیرخواهی نخواستیم،آواز دهل از دور خوش است
با سلام کمسیون باربری ها و هزینه های جانبی زورشون به کامیون دار میرسه و جای ۳۰ درصد ۱۰۰ درصد افزایش قیمت دادن به نرخ هاشون ولی نرخ کرایه تریلی اللخصوص تانکر داران ۳۰ درصد که هیچ افزایش نداشتن ، با مدرک خدمتتون عرض میکنم که تازه کاهش هم داشته ،!!! دلیلشم اینه که سرمایه دار و باربری و پیمانکاران از خدا بی خبر از عمد این کارو میکنن چون میگن باید ۳۰ درصد افزایش پیدا کنه کرایه ها ، اونا افزایش که بخوان بدهند تازه میشه همون نرخ ۲ سال پیش …… و اصطحلاک هزینه هم به نرخ روز باید هزینه کنیم، ایا این انصاف و عدالت و قانون هست تو این صنف ….
حمل و نقل داره نابود میشه هزینه لاستیک روغن موتور و هزار تا چیز دیگه قیمتاش سر سام آور شده هیچوقت ب داد مردم نرسیدید. توی تمام کشورها دنبال توسعه و پیشرفت هستن ولی اینجا ک یک ماشین خوب تولید نمیکنن بلکه دلالی هم میکنن روی لوازم های اشغال و بی کیفیتشون
با سلام خسته نباشید به راننده حای زحمتکش. کامیونی که کار نمیکنه ویا کم کار حمیشه برنده حست گور بابای باربری
فقط و فقط شرکتهایی که کرایه قانونی پرداخت میکردن اضافه شده.مابقی بارها اضافه شده ولی به راننده نمیدن.به انجمن هم که میگی میگن خب نزنین
سلام ما راننده هایی باریی که هرچه در میاریم باید خرج باربی برنامه کنیم ده میلیون کرایه داریم دو میلیون میره برایی برنامه و استلاک ماشین و روغن هم بمونه این انصاف نیست
گازوئیل یی که بهومون میدن اصلا درد هیچی نمیخوره انقد کمه که فقط هر سریی باید گازوئیل آزاد با هزینه باور نکردنی بگیریم
یاحق بدبختی این شغل میدونید چیه هر کی از هر کجا آواره شده یا شغلی ندارن یا سرمایه اضافی داره میاد تواین شغل حالا بار با اقتصاد ما همخوانی ندارد و کرایه نسبت به به هزینه های نگهداری پایین هست خدا رحم کنه به ما رانندها ی ماشین سنگین
درود برشما بزرگوار ، قطعا روزی رسون خداست و خدا روزی همه بندگانش رو تضمین کرده. هیچ شغلی رو هم سندش رو به نام هیچ شخصی نزدند. ما چون راننده سنگین هستیم نمی تونیم حق انتخاب شغل رو از یک بنده خدا بگیریم. اساس و پایه کار و سیستم حمل و نقل به خصوص کمیسیون های بالای باربری ها و هزینه های بالای اصطحلاک ماشین و گرانی قطعات، مشکلات جدی رانندگان هست که باید چاره ای براش پیدا بشه.
قبل ازاینکه۳۰ ٪ اضافه کنند ۶۰٪ مالیات و بیمه ماشین و راننده و لوازم و اجرت تعمیر کار را بالا برده بودند با پنبه سرمون را بریدند.
سلام هنوز کرایه بالا نرفته و خرج ماشین چند برابر شده یه گیربکس تعمیر شده با لوازم 160میلون خرج برداشت حالا مخارج دیگه بماند
با سلام هیچ افزایش قیمتی در کرایه صورت نگرفته،فقط قیمت عوارضی ها مثل عوارضی بندر امام و بروجرد تا دو برابر بیشتر شده قیمت روغن و گریس و لاستیک و سایر قطعات الاه ماشالله رفته بالا.
باید سری به پایانه نسیم شهر تهران بزنید این پایانه نه ریس داره نه چیز ی خره تو خره این بار بریها هر چی بخان از راننده میگیرن کرایه رو نصف میکنن ،وای وای وای
من که ماشین سنگین ندارم ولی خدا به داد مالکان و رانندگان برسه.
دیگر باید برای رضای خدا کار کنید. اینجا چه چیزش روی حساب و کتاب است که درآمد رانندگان بدبخت باشد. اجرکم الاا..
ارسال دیدگاه