معرفی کامیون تمام الکتریکی ولتا زیرو ۱۶تنی، Volta Zero

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکمپانی سوئدی ولتا تراکس سازنده اولین کامیون الکتریکی ۱۶ تنی ولتا زیرو جدید خود را به عنوان پرچمداری برای توزیع شهری آیندهمعرفی میکند.
راه اندازی خودروهای تجاری جدید ولتا، ولتا زیرو جدید خود را به عنوان «کامیون برقی اختراع شده برای توزیع شهری» معرفی میکند.
کامیون الکتریکی ولتا زیرو اولین بار در سال 2020 معرفی شد و در ابتدا در دو مدل 16 و 18 تنی عرضه شد.
این کامیون هنوز در مرحله نمونه اولیه قرار دارد و قرار است اوایل سال آینده عرضه شود. پیش از عرضه مدلهای 7.5 و 12 تنی در پایانسال 2024، عرضه کامیون الکتریکی ولتا زیرو به طور گستردهتری در سراسر اروپا و ایالات متحده دنبال خواهد شد.
به گفته کارل مگنوس نوردن، بنیانگذار شرکت ولتا تراکس، هدف کلی این کمپانی این است که تا سال 2025، 22500 کامیون درسراسر اروپا و آمریکای شمالی عرضه و جابجا شود.

مشخصات فنی کامیون الکتریکی ولتا زیرو ۱۶ تنی
کامیون الکتریکی ولتا زیرو ۱۶ تنی که توسط Steyr Automotive در اتریش تولید میشود، تا 200 کیلومتر با هر بار شارژ برد دارد. همچنین می توان این کامیون را به دو یا سه بسته باتری 75 کیلووات ساعتی Proterra با توان 150 تا 225 کیلووات ساعت تجهیزکرد.
این کامیون دارای پیشرانه الکتریکی Electric Meritor eAxleBattery ، گیربکس و اکسلی است که در یک واحد اکسل e قرار گرفتهو مجهز به مجموعه باتری لیتیوم آهن فسفات است که ظرفیتی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت دارد.
طول کامیون الکتریکی ولتا زیرو 9200 میلی متر، ارتفاع آن 3470 میلی متر و عرض آن 2550 میلی متر است. همچنبن فاصله بین دومحور این کامیون 4800 میلی متر با دور چرخش 14 متر است.
کامیون الکتریکی ولتا زیرو با بدنه یخچالی نیز موجود است. بدنه معمولیاین کامیون توسط Paneltex ساخته و محمولهای تا هشت تن راارائه میدهند. مدلهای یخچالی این کامیون توسط Lecapitaine ساخته شده و دارای محموله هفت تنی هستند.
کانسپت منحصر به فرد کابین کامیون الکتریکی ولتا زیرو دارای پنجرههای بزرگ، پانلهای شیشهای بزرگ نصب شده در درهای کشوییاتوبوسی است.
همچنین این کامیون به دوربینهای دیجیتال نمای جانبی، دوربین 360 درجه چشم پرنده که تصویر کاملی از محیط اطراف کامیون رانشان میدهد و سیستمهای هشدار نقاط کور که اجسام در کنارههای خودرو را تشخیص میدهند تجهیز شده است.
کامیون الکتریکی ولتا زیرو با طراحی مدرن و ظاهر پیشرفته خود از سایر کامیونهای الکتریکی متمایز میباشد.
Volta Zero اولین خودروی تجاری در اروپا خواهد بود که از کیت Meritor استفاده میکند، که ادعا میشود سبکتر و کارآمدتر از یکموتور الکتریکی معمولی و تنظیم محور است.

مزیت دیگر این سیستم این است که eAxle فضای بین ریل های شاسی را آزاد می کند که کامیون الکتریکی ولتا زیرو را قادر می سازدتا باتری ها را در مرکز بین ریل ها قرار دهد تا از آسیب و ضربه بهتر محافظت کند.
کامیون الکتریکی ولتا زیرو دارای صفحههای آینهای در اطراف کابین، دو صفحه نمایش بزرگ با فرمت پرتره در دو طرف راننده کهکنترلهای جانبی و اطلاعات خودرو را نشان میدهند، بهعلاوه یک صفحه بزرگ برای اطلاعات در کنار فرمان میباشد. در زیر دو صفحهجانبی دکمههایی وجود دارد که کنترل آنالوگ را برای باز کردن درب، چراغهای داخلی، چراغهای مه شکن، قفل مرکزی، نگهداشتنسربالایی و کلیدهای انتقال استاندارد درایو، خنثی و معکوس ارائه میکنند. برای هر اپشن و امکانات دیگری، شما میتوانید از صفحهنمایش استفاده کنید.
کامیون الکتریکی ولتا زیرو با شتاب نرم و قدرتمند از Meritor eAxle برای تحویل و تردد شهری نیز مناسب است.
از دیگر امکانات این کامیون میتوان به سه صندلی شامل صندلی مرکزی رانندگی، بدنه جعبه محیطی با درهای غلتکی و کابین بادرهای کشویی اشاره کرد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
3 دیدگاه
ایران خودرو هم ۱۹۲۱_۲۶۲۴رو بلده مونتاژ کنه.ول کنش هم نیست.سی سال آینده هم آگهی فروش میزنه.
خاک بر سرش..کاش زلزله میمومد.میرفت اعماق زمین
سقط میشد ازش خلاص میشدیم.اشغال مونتاژ کن.
زنکه چرا روسری تو سرش نیست؟
فکر نمیکنه اسلام در خطره؟
همچی.خوب.عالی.راحت.فقط.مثل.کامیونهای.امریکای.امنیت.ندار
ارسال دیدگاه