برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

10251

اولین کامیون الکتریکی ولوو اف اچ در استرالیا به فروش رسید

تاریخ خبر

شرکت حمل و نقل Followmont Transport اولین کامیون الکتریکی ولوو FH استرالیا را تحویل گرفته است. این مدل کامیون دارای پکیج باتری 540 کیلووات ساعتی و بردی تا 300 کیلومتر است.

تولید کامیون الکتریکی ولوو اف اچ در کارخانه ولوو در گوتنبرگ، سوئد در سال 2022 آغاز شد و اولین معرفی رسمی این کامیون در استرالیا در می 2023 در اجلاس پایداری این شرکت در بریزبن انجام شد.

کامیون ولوو FH الکتریکی به سرعت در اواخر سال 2023 خبرها و رکوردها را به خود اختصاص داد، زمانی که کامیون به گفته ولوو طولانی ترین سفر کامیون الکتریکی استرالیا را تکمیل کرد و 1185 کیلومتر از بریزبن تا کانبرا را طی کرد.

اکنون، اولین Volvo FH Electric فروخته شده و به شرکت حمل و نقل تحت مالکیت و اداره خانواده Followmont Transport تحویل داده شده است، که به موتور اصلی FH Electric استفاده می کند.

به گفته مارک توبین، مدیر عامل کمپانی ولوو، ادغام کامیون‌های برقی در ناوگان ولوو به پیشرفت و رسیدن به اهداف ابن کمپانی و کاهش آلایندگی‌ها نیز کمک ‌کرده است.

سرمایه گذاری بر کامیون‌های الکتریکی ولوو اف اچ برای ایجاد تغییرات مثبت و حمایت از آینده ای پایدار برای نسل های آینده موثر است.

یک روز پس از آن که دولت کوئینزلند اعلام کرد که راه را برای ورود خودروهای سنگین الکتریکی به جاده های این ایالت از طریق توسعه شبکه جاده ای وسایل نقلیه سنگین بدون آلایندگی هموار می کند، تحویل اولین کامیون ولوو اف اچ الکتریک در استرالیا صورت گرفت.

در منطقه تعیین شده که از مرز نیو ساوت ولز در ساحل طلایی تا بوندبرگ و تا غرب تا توومبا و وارویک امتداد می یابد، دولت کوئینزلند مجاز جرم محور فرمان را به 8 تن در محور فرمان و 18.5 تن در محور افزایش داده است.

کامیون الکتریکی ولوو اف اچ
کامیون الکتریکی ولوو اف اچ

مشخصات فنی کامیون ولوو اف اچ الکتریکی

کامیون ولوو اف اچ الکتریکی دارای دو یا سه موتور الکتریکی است. این موتورها با قدرت 666 اسب بخار و گشتاور 2400 نیوتن متر مجهز به سیستم کنترل کشش برای کنترل بر سطوح لغزنده می‌باشد.

این کامیون با وزن ترکیبی ناخالص 40 تن و سرعت متوسط حدود 80 کیلومتر در ساعت و برد معادل 345 کیلومتر است.

کامیون ولوو اف اچ الکتریکی با مصرف انرژی حدود 50 درصد کمتر از نسخه دیزلی دارای مصرف انرژی حدود 1.1 کیلووات ساعت در کیلومتر است.

کامیون ولوو اف اچ الکتریکی دارای گیربکس I-Shift و

شش پکیج باتری با برد حدود 540 کیلووات ساعت بوده و زمان لازم برای شارژ کامل آن حدود 9.5 ساعت با AC (43 کیلووات) و 2.5 ساعت با DC (250 کیلووات) است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.