اولین نسل کامیون ولوو اف اچ۱۲، کامیون برتر اروپا سال 2000

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکامیون ولوو سری FH که در سال 2000 معرفی شد، کامیون آمریکایی منحصر به فردی است که برای حمل و نقل در پروژههای ساختو ساز و حمل و نقل و همچنین برای سایر پروژه ها مطابق با خواسته های مشتری مناسب است.
کامیون ولوو سری FH که در ابتدا در سال 1993 با نام های FH12 و FH16 معرفی شد در بیش از 400000 نسخه به فروش رسید. کامیون ولوو سری FH در سال 1994 و در سال 2000 برای دومین بار جایزه “کامیون سال” را دریافت کرد و عنوان کامیون برتر سال2000 را به خود اختصاص داد.
کامیون ولوو FH کامیونی با مجموعه ای از فناوری های جدید بود که ویژگیهای منحصر به فردی در زمینه هایی مانند مصرف سوخت ومراقبت از محیط زیست داشت.

مشخصات فنی کامیون ولوو FH
کامیون ولوو FH12 سال ۲۰۰۰ دارای موتور دیزل مدرن 12 لیتری ولوو D12D با کنترل الکترونیکی و کابین روزانه مشابه کابین روزانهکامیون ولوو مدل VN است.
کامیون ولوو FH16 دارای موتور 16 لیتری ولوو D12A بوده که برگرفته از 75 سال تجربه است. موتور D12A اولین موتور کامیونی بودکه هم برای آمریکای شمالی و هم برای سایر کشورها عرضه شد که دارای مزایایی همچون راندمان بیشتر، مصرف سوخت کمتر وکاهش انتشار آلایندگی اگزوز بود. برای افزایش ایمنی نیز یک ترمز موتور منحصر به فرد طراحی شده توسط Volvo (VCB) به عنوانبخشی از موتور جدید D12A طراحی شده بود.
این سری کامیون سنگین ولوو بهینه شده و مجهز به طیف گسترده ای از فناوری ها میباشد. طراحی قسمت جلویی کابین کامیون ولووسری FH بسیار مستحکم بوده و آیرودینامیک برتری دارد.
محور جلو کامیون ولوو سری FH در دو نوع مختلف FAS (عقبگرد محور جلو) بوده و در پیکربندی های مختلف محور، با سه، چهار یاپنج محور عرضه میشود.
کابین کامیون ولوو FH با ایمنی بالا و وزن کم طراحی شده بود که با آیرودینامیک منحصر به فرد خود موجب کاهش مصرف سوخت وافزایش عملکرد و کاهش صدای داخلی و خارجی میشد.
کابین کامیون ولوو FH در سه نسخه موجود بود، همچنین این کامیون اولین کامیون سنگین در جهان بود که به کیسه هوای راننده مجهزشد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
9 دیدگاه
کامیونهای که داخل کشور ما هنوز دارن کار میکنن چه زیانی مالی وحانی برای مردم داران ایا کسی تا بحال فکر کزده
سلام در اینکه این برند یکی از بهترین خودروهای دنیا رو تولید میکنه شکی نیست ولی با ورود خودروهای چینی فاتحه این نسل خودروها در این مملکت خوانده شد چون کسی نمیتونه با این قیمت ها مالک این نوع خودرو بشه سیزده میلیارد سرمایه یه عمر زندگی رو نمیشه باهاش ماشین خرید
اگر به دو یا سه جوان که دارای گواهینامه پایه یکم کارت هوشمند در گل آیتمهای رانندگی داشته باشم و در جایی دیگر سر کار نباشن یعنی بطور کلی بیکار باشند و متاهل هم باشم به هرسه الی چهار نفر یک خودرو سنگین بدن تا زندگیشو رخونن
سلام
لطفا بیشتر اطلاعاتی که میزارید ویدئو باشه
ادم اینجوری تنبلی میکنه بخونه 😅😅😅😅😅😅
سلام
لطفا بیشتر اطلاعاتی که میزارید ویدئو باشه
ادم اینجوری تنبلی میکنه بخونه 😅😅😅😅😅😅
کی میتونه کامیون بخره دوسال پیش ۶۰۰ میلیون تومان بود الان ۱۳ میلیارد ر
اینها دارن از رده در میشن تو امارات شدن اواقی
اونجا اماراته.اینجا ایرانه یه زمانی اماراتیا میومدن باقایق تو ایران که جاده ها وفرودگاههای ایرانو ببینن.حالا برعکس شده.بعدشم تو ایران هیچ ماشینی اوراقی نمیشه.راست میگی همین الان برو لنگه همینو بخر.
سلام من خودم بنز مدل ۵۲ دارم دارم کار میکنم خیلی از ماشین راضیم بالاخره خرج دوتا خانوار در میاریم
ارسال دیدگاه