مقایسه کشنده دیما با کشنده ام پاور mpower and dima truck
کشنده دیما و کشنده ام پاور دو تا از پرطرفدار ترین کامیون چینی بازار ایران هستند که چون موتور و گیربکس یکسانی را با یکدیگر دارند ،در این مقاله بررسی میکنیم هر یک چه مزایا و معایبی را دارد .
مشخصات فنی کشنده دیما
دیما یا همان کشنده جک کا سون مدل بالاترین کامیون از برند جک است که از سال ۹۹ در ایران توسط گروه مایان با نام تجاری دیما مونتاژ شده است .
کشنده دیما از نظر طراحی و کابین الگو برداری شده از کشنده اکتروس نسل چهارم است و به همین دلیل از نظر طراحی و نوع کابین بسیار مشابه هستند.
موتور و گیربکس کشنده دیما
موتور کشنده دیما از نوع کمنز ۱۱.۸ لیتری است که توان تولید ۴۹۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد .
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج و ادبلو مصرف میکند.
گیربکس کشنده دیما از نوع دوزاده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار ترکسون زد اف است .
تعلیق دیفرانسیل کشنده دیما سوار بر دو بالن و تعلیق کابین کشنده دیما سوار بر چهار بالن است .
مجموع وزن ناخالص کشنده دیما ۴۴ تن و وزن خالص کشنده دیما ۷۸۰۰ است .
مزیت و معایب کشنده دیما
مزیت کشنده دیما از جمله کابین لوکس جادار و نرم آن میشود اشاره کرد که طراحی بسیار خوبی را دارد .دیگر مزیت گیربکس دوازده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار است.
از جمله معایب کشنده دیما نبود خدمات گسترده در سطح کشور است .
دیگر عیب کشنده دیما هزینه بالای لوازم مصرفی این کشنده نسبت به رقبا است .
عیب کشنده دیما که توسط مصرف کنندگان بیان میشود خرابی زیاد دیفرانسیل است و کامیون از این نظر مشکل اساسی داشته ،به طوری که بسیاری دیفرانسیل اکتروس را برای آن نصب میکنند.
دیگر عیب کشنده دیما نسبت به رقبا ،نداشتن سیستم های ترمز اضطراری و رادار خط خوان است .
طبق گفته بعضی از مصرف کنندگان این کشنده در گردنه های تیز و طولانی کمی دمای آب موتورش نیز بالا تر از حد استاندارد می آید که بنظر میرسد به دلیل این است که حجم موتور پایین است اما به کمک سیستم توربو و سوخت رسانی توانسته اند ۴۹۰ اسب بخار قدرت از آن بگیرند .
قیمت کشنده دیما در اوایل مرداد ۱۴۰۱ حدود ۴۹۰۰ در بازار و قیمت شرکتی کشنده دیما ۳۶۰۰ است .
مشخصات فنی کشنده ام پاور
کشنده ام پاور یا همان فوتون اچ پنج ،در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن رونمایی شد .
کشنده فوتون اچ پنج از سال ۹۹ قرار است توسط ایرانخودرو دیزل به بازار عرضه شود اما آن قدر تحویل آن دیر شد تا گروه بهمن یک سری تغییرات ظاهری در آن ایجاد کرد و با نام تجاری ام پاور آن را روانه بازار کرد .
موتور و گیربکس کشنده ام پاور
موتور کشنده ام پاور نیز مانند کشنده دیما موتور کمنز ۱۱.۸ لیتری است که توان تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد .
گیربکس کشنده ام پاور نیز دقیقا مانند کشنده دیما از نوع دوزاده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار زد اف است .
دقت کنید که موتور کمنز و گیربکس زد اف هر دو تحت لیسانس این برند ها هستن و در چین تولید میشوند .
تعلیق دیفرانسیل کشنده ام پاور سوار بر چهار بالن و تعلیق اتاق نیز سوار بر چهار بالن است .
مجموع وزن ناخالص کشنده ام پاور ۴۴ تن و وزن خالص کشنده دیما ۸ تن است .
طول شاسی کشنده ام پاور و فاصله دو محور کشنده ام پاور نسبت به دیما کمتر است .
مزیت و معایب کشنده ام پاور
مزیت کشنده ام پاور موتور قدرتمند و گیربکس اینتاردر دار اتوماتیک آن است که با ویژگی یکسان نسبت به کشنده دیما حدود ۵۰۰ میلیون در بازار و قیمت شرکتی پایین تر است .
مزیت دیگر کشنده ام پاور این است که بسیاری از لوازم این کامیون مشابه فوتون است و لوازم آن در ایران بسیار راحت تر از دیما که کامیون جدید بحساب می آید بدست آورده میشود.
مزیت دیگر کشنده ام پاور قدرتمندی بهمن دیزل در ارائه خدمات پس از فروش این کامیون است ،زیرا کا بهمن دیزل سابقه خوبی در ارائه خدمات پس از فروش داشته و در سرتاسر ایران نیز نمایندگی دارد .
مزیت کشنده ام پاور نسبت به دیما این است که این کشنده دارای سیستم رادار خط خوان و ترمز اضطراری است .
دیفرانسیل کشنده ام پاور نسبت با دیما دنده ریز تر است و این باعث شده کشنده ام پاور شتاب و سرعت بالا تری را طبق تست ما داشته باشد ،اینکه دیفرانسیل دیما قدرتی است یا خیر توسط ما تست نشده است .
معایب کشنده ام پاور از جمله خشکی کابین و طراحی قدیم بیرون و داخل کابین بحساب می آید.
کشنده ام پاور نسبت به دیما از نظر کابین و راحتی راننده به جزئیات داخل کابین واقعا قابل مقایسه نیست .
با توجه به اینکه کمتر از شش ماه است این کامیون به بازار وارد شده ،هنوز معایب این کشنده در استفاده طولانی مدت مشخص نشده که همین موضوع نیز یک عیب برای کشنده ام پاور بحساب می آید.
زیرا به اصطلاح مانند هندوانه در بسته است و هنوز جواب خود را در جاده پس نداده است ،اما کشنده دیما تجربه بالاتری را در جاده ها دارد .
حال تصمیم با شما است که با هزینه ۵۰۰ میلیون کمتر کامیونی را سوار شید که کابین آنچنان راحت و امروزی را ندارد اما قدرت و خدمات خوبی دارد و یا اینکه با ۵۰۰ میلیون بیشتر کامیونی را بگیرید که یک کابین عالی دارد اما خدمات آن ضعیف و هزینه های مصرفی آن نیز بالاتر است .
نظراتتان را برای ما بنویسید .
بررسی کامل ام پاور را اینجا ببینید
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
فیلم بررسی امکانات ولوو اف اچ۵۴۰ نسخه خاص تولید محدود31 فروردین, 1403
-
فیلم تستجاده کامیون ولوو افام۴۴۰ جفت با بار در گردنه پلزال24 فروردین, 1403
-
بررسی ولوو اف اچ ۵۰۰ آی سیو از نگاه منتقدان مجله Trucker در اروپا19 فروردین, 1403
-
فیلم تاریخچه اسکانیا از دوچرخه سازی تا ساخت اسکانیا ۵۰۰17 فروردین, 1403
-
فیلم بررسی امکانات مان ۵۱۰ نیوفیس،پادشاه المانی به ایران آمد10 فروردین, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
26 دیدگاه
ام پاور
فوتون
دیما
دیما
سلام این ماشین های دیما اقساط
امپاور عیبش اینه که عیبی نداره کابین خیلی مرتفعی داره
ام پاور بهتره
[…] جهت مشاهده مقایسه کشنده دیما با ام پاور میتوانید اینجا کلیک کنید. […]
ماشینی که وارد ایران میشه چینی اشغال هست بعدازدوسال میریزه بهم هم ماشین وصاحب ماشین
سلام خسته نباشید چه جوریه که همه میگن ماشین چینی به درد نمیخوره ولی من ادم میشناسم از همین ماشین چینی به اف اچ رسیدن در حال حاظر توان مالی ما ایرانی ها در حد همین چینی هاست
امپاور
سلام دوستان راهنمایی کنند
امپاور بخرم. دیما. يا فوتون ۴۶۰
بدبختی ما ایرانیا ب این فکر نمیکنیم که برا ماشین گرفتن اول خدمات داشته باشه ن خوشگلی ماشین….فقط فاو…سوپر مارکت قطعاتش گیر میاد
سلام حسین هستم از بندرعباس همیشه داغ امپا ور بهتر به این دلیل که پا به پای ا ف هاش و اسپانیا وو… دار کار میکنه
امپاور بهتر هست
با عرض سلام ماشالله الان دیگه همه سر در میارن بقولی اوستا شدن خواهشا در چیزی که سر در نمیآورید دخالت نکنید شاید با نظر شما امدی الکی حرفی زدی رفتی ب چپتم نیس یکی میلیاردی زرل میکنه هر کدوم به اندازه پولشون خوبن
همشون اشغال هستن
امپاور بهتره
ضعف امپاور اینه که به دست اندازهای جاده نسبت به دیماه خیلی میکوبه ویخچال مسخره ای گذاشتند وقطع کن برق خوب عمل نمیکنه بالا بر شیشها جنس بدی داره زود میسوزه وتخت خوابهای بسیار بدی داره که با دیماه اصلا قابل مقایسه نیست
من پراید ۸۳ دارم از هردو اینا بهتره
دیما
دیما
سلام. دوستان عزیز راهنمایی کنید دیماه بخرم یا فوتون 460. یا ام پاور
سلام. دوستان عزیز راهنمایی کنید دیماه بخرم یا فوتون 460.
هرکس هر ماشینی داره،میگه اون خوبه،پس دوستان الکی گول این نظرات را نخورید و برین تحقیق کنید،مطالب این مقاله این بود که دیما جدید تره و کیفیت داخلی و نرمی و اللخصوص قدرت دیما بیشتره،و زیبایی هم بیشتر داره،داخلیش هم راحت تر و قشنگ تره،
فقط دیما
ارسال دیدگاه