برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

2999

مقایسه کشنده دیما با کشنده ام پاور mpower and dima truck

تاریخ خبر

کشنده دیما و کشنده ام پاور دو تا از پرطرفدار ترین کامیون چینی بازار ایران هستند که چون موتور و گیربکس یکسانی را با یکدیگر دارند ،در این مقاله بررسی می‌کنیم هر یک چه مزایا و معایبی را دارد .

کشنده دیما
کشنده دیما ۴۹۰

مشخصات فنی کشنده دیما

دیما یا همان کشنده جک کا سون مدل بالاترین کامیون از برند جک است که از سال ۹۹ در ایران توسط گروه مایان با نام تجاری دیما مونتاژ شده است .
کشنده دیما از نظر طراحی و کابین الگو برداری شده از کشنده اکتروس نسل چهارم است و به همین دلیل از نظر طراحی و نوع کابین بسیار مشابه هستند.

موتور و گیربکس کشنده دیما

موتور کشنده دیما از نوع کمنز ۱۱.۸ لیتری است که توان تولید ۴۹۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد .
استاندارد آلایندگی موتور یورو پنج و ادبلو مصرف می‌کند.
گیربکس کشنده دیما از نوع دوزاده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار ترکسون زد اف است .
تعلیق دیفرانسیل کشنده دیما سوار بر دو بالن و تعلیق کابین کشنده دیما سوار بر چهار بالن است .
مجموع وزن ناخالص کشنده دیما ۴۴ تن و وزن خالص کشنده دیما ۷۸۰۰ است .

داشبورد دیما
داشبورد کابین کشنده دیما

مزیت و معایب کشنده دیما

مزیت کشنده دیما از جمله کابین لوکس جادار و نرم آن می‌شود اشاره کرد که طراحی بسیار خوبی را دارد .دیگر مزیت گیربکس دوازده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار است.
از جمله معایب کشنده دیما نبود خدمات گسترده در سطح کشور است .
دیگر عیب کشنده دیما هزینه بالای لوازم مصرفی این کشنده نسبت به رقبا است .
عیب کشنده دیما که توسط مصرف کنندگان بیان می‌شود خرابی زیاد دیفرانسیل است و کامیون از این نظر مشکل اساسی داشته ،به طوری که بسیاری دیفرانسیل اکتروس را برای آن نصب می‌کنند.
دیگر عیب کشنده دیما نسبت به رقبا ،نداشتن سیستم های ترمز اضطراری و رادار خط خوان است .
طبق گفته بعضی از مصرف کنندگان این کشنده در گردنه های تیز و طولانی کمی دمای آب موتورش نیز بالا تر از حد استاندارد می آید که بنظر میرسد به دلیل این است که حجم موتور پایین است اما به کمک سیستم توربو و سوخت رسانی توانسته اند ۴۹۰ اسب بخار قدرت از آن بگیرند .
قیمت کشنده دیما در اوایل مرداد ۱۴۰۱ حدود ۴۹۰۰ در بازار و قیمت شرکتی کشنده دیما ۳۶۰۰ است .

کشنده ام پاور
کشنده ام پاور ۴۹۰

مشخصات فنی کشنده ام پاور

کشنده ام پاور یا همان فوتون اچ پنج ،در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن رونمایی شد .

کشنده فوتون اچ پنج از سال ۹۹ قرار است توسط ایرانخودرو دیزل به بازار عرضه شود اما آن قدر تحویل آن دیر شد تا گروه بهمن یک سری تغییرات ظاهری در آن ایجاد کرد و با نام تجاری ام پاور آن را روانه بازار کرد .

 

موتور و گیربکس کشنده ام پاور

 

موتور کشنده ام پاور نیز مانند کشنده دیما موتور کمنز ۱۱.۸ لیتری است که توان تولید ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد .

گیربکس کشنده ام پاور نیز دقیقا مانند کشنده دیما از نوع دوزاده سرعته اتوماتیک اینتاردر دار زد اف است .

دقت کنید که موتور کمنز و گیربکس زد اف هر دو تحت لیسانس این برند ها هستن و در چین تولید میشوند .

تعلیق دیفرانسیل کشنده ام پاور سوار بر چهار بالن و تعلیق اتاق نیز سوار بر چهار بالن است .

مجموع وزن ناخالص کشنده ام پاور ۴۴ تن و وزن خالص کشنده دیما ۸ تن است .

طول شاسی کشنده ام پاور و فاصله دو محور کشنده ام پاور نسبت به دیما کمتر است .

داشبورد ام پاور
داشبورد کابین ام پاور

مزیت و معایب کشنده ام پاور

مزیت کشنده ام پاور موتور قدرتمند و گیربکس اینتاردر دار اتوماتیک آن است که با ویژگی یکسان نسبت به کشنده دیما حدود ۵۰۰ میلیون در بازار و قیمت شرکتی پایین تر است .
مزیت دیگر کشنده ام پاور این است که بسیاری از لوازم این کامیون مشابه فوتون است و لوازم آن در ایران بسیار راحت تر از دیما که کامیون جدید بحساب می آید بدست آورده می‌شود.
مزیت دیگر کشنده ام پاور قدرتمندی بهمن دیزل در ارائه خدمات پس از فروش این کامیون است ،زیرا کا بهمن دیزل سابقه خوبی در ارائه خدمات پس از فروش داشته و در سرتاسر ایران نیز نمایندگی دارد .
مزیت کشنده ام پاور نسبت به دیما این است که این کشنده دارای سیستم رادار خط خوان و ترمز اضطراری است .
دیفرانسیل کشنده ام پاور نسبت با دیما دنده ریز تر است و این باعث شده کشنده ام پاور شتاب و سرعت بالا تری را طبق تست ما داشته باشد ،اینکه دیفرانسیل دیما قدرتی است یا خیر توسط ما تست نشده است .
معایب کشنده ام پاور از جمله خشکی کابین و طراحی قدیم بیرون و داخل کابین بحساب می آید.
کشنده ام پاور نسبت به دیما از نظر کابین و راحتی راننده به جزئیات داخل کابین واقعا قابل مقایسه نیست .
با توجه به اینکه کمتر از شش ماه است این کامیون به بازار وارد شده ،هنوز معایب این کشنده در استفاده طولانی مدت مشخص نشده که همین موضوع نیز یک عیب برای کشنده ام پاور بحساب می آید.
زیرا به اصطلاح مانند هندوانه در بسته است و هنوز جواب خود را در جاده پس نداده است ،اما کشنده دیما تجربه بالاتری را در جاده ها دارد .

حال تصمیم با شما است که با هزینه ۵۰۰ میلیون کمتر کامیونی را سوار شید که کابین آنچنان راحت و امروزی را ندارد اما قدرت و خدمات خوبی دارد و یا اینکه با ۵۰۰ میلیون بیشتر کامیونی را بگیرید که یک کابین عالی دارد اما خدمات آن ضعیف و هزینه های مصرفی آن نیز بالاتر است .
نظراتتان را برای ما بنویسید .

بررسی کامل ام پاور را اینجا ببینید

 

مقایسه ام پاور و دیما

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به باکامیون می باشد.