مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری ؛ کامیون های۱۹تن

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدیو قرار است به مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری بپردازیم.تا ببینیم کدام کامیون متناسب با نیاز شما خواهد بود.
ویدیو مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری
مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری از نظر موتور و گیربکس
نوع موتور BENZ OM 355LA ، حداکثر قدرت موتور 280 اسب بخار در 2200 دور در دقیقه، حداکثر گشتاور موتور 1050 نیوتن متر در 1500-1000 دور در دقیقه، حجم سیلندرها 11580 سی سی، استاندارد آلایندگی Euro 4 + DPF (سیستم بازیافت ذرات ریز آلوده)، تعداد و آرایش سیلندرها به صورت 6 سیلندر خطی است.
مدل گیربکس کامیون بنز سری ZF 6s90 و نوع گیربکس دستی، تعداد دندهها 6 دنده جلو + 1 دنده عقب، نوع و عملکرد کلاچ تک صفحهای خشک، مکانیکی است. محور جلو به صورت متحرک، تیری، صلب با مقطع I شکل و محور عقب به صورت محرک با چرخ دهنده کاهنده است.
در مقابل سازنده موتور ام پاور باری CUMMINS و مدل موتور ISD300 50، نوع موتور 6 سیلندر خطی، تزریق مستقیم، مجهز به توربوشارژ، اینترکولر و گرمکن الکتریکی هوای ورودی موتور، حجم موتور 6700 سی سی، نسبت تراکم 17.3:1، حداکثر قدرت موتور: 300 اسب بخار/دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 1800 – 1100 نیوتن متر/دور در دقیقه است. دارای استاندارد آلایندگی Euro 5 EEVسیستم کاهنده آلایندگی کاتالیست هوشمند (SCR)، مجهز به سیستم کنترل NOXاست.
سازنده گیربکس Fast، مدل گیربکس 8JS118TA-B و عملکرد جعبه دنده نیز دستی است. نوع سیستم سوخت رسانی انژکتور-کانال مشترک (بوش-آلمان) می باشد. نوع کلاچ تک صفحه ای مکانیزم هیدروپنوماتیکی، قطر خارجی 430 میلیمتر است. جنس مخزن سوخت آلومینیوم، ظرفیت مخزن سوخت 600 لیتر و ظرفیت مخزن ادبلو 25 لیتر است.

مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری از نظر وزن ها و تعلیق و ابعاد
بنز 1924 دارای وزن ناخالص مجاز 19000 کیلوگرم و وزن خالص 6675 کیلوگرم است. بار مجاز روی محور جلو، 7000 کیلوگرم و بار مجاز روی محور های عقب نیز 13000 کیلوگرم است. سیستم تعلیق جلو به شکل فنر تخت با کمک فنر هیدرولیک و عقب به شکل فنر تخت است. در بحث ابعاد نیز داری ارتفاع2945، عرض2456 و طول 8520 میلیمتر است.
وزن ناخالص فنی ام پاور 19 تن 20050 کیلوگرم، وزن ناخالص مجاز قانونی 19000 کیلوگرم، وزن خالص 4975 کیلوگرم است. سیستم تعلیق جلو به شکل فنر تخت چند لایه پارابولیک، مجهز به کمک فنر و استابلایزرو سیستم تعلیق عقب به شکل بادی مجهز به 2 کیسه هوا با قابلیت تنظیم ارتفاع از طریق کنترلر و حافظه ذخیره، کمک فنر و استابلایزر است.
ابعاد باری ام پاور به صورت طول 8850 میلیمتر، عرض 2470 میلیمتر، ارتفاع بدون احتساب بادگیر 2750 میلیمتر، فاصله محوری 5150 میلیمتر، فاصله از پشت کابین تا انتهای شاسی 6750 میلیمتر است.
مدل کامیون | وزن خالص (کیلوگرم) | وزن ناخالص مجاز (کیلوگرم) | تعلیق | گیربکس | طول، عرض و ارتفاع |
بنز 1924 باری | 6675 | 19000 | جلو، فنر تخت با کمک فنر هیدرولیک و عقب، فنر تخت | دستی، سری ZF 6s90 | طول، 8520 عرض، 2456 ارتفاع، 2945 |
ام پاور باری | 4975 | 19000 | جلو، فنر تخت چند لایه پارابولیک عقب، بادی مجهز به 2 کیسه هوا | دستی، fast | طول، 8850 عرض، 2470 ارتفاع، 2750 |
مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری از نظر امکانات داخل کابین و تجهیزات
از تجهیزات کامیون باری 1924 می توان به؛ آفتابگير داخلی، كولر و بخاري، بخاري درجا، صندلی راننده و كمك راننده قابل تنظيم و مجهز به كمربند ايمنی سه نقـطه، چراغ هاي مه شــكن جلـو و عقب، تاخوگــراف (طبق قوانین)، بوق برقی، بوق دنده عقب، قفل عرضی ديفرانسيل، گاردهای جلو، عقب و جانبی، سيــستم صوتی (رادیو، دو عدد بلندگو، AUX USB، SD Card)، سيستم ترمز مجهز به فيلتر رطوبت گير، ظرفيت مخزن ادبلو 30 ليتر، سیستم سپهتن، كپسول آتش نشانی، جک، تاير زاپاس، شلنگ باد، تيپ كمپرسي مجهز به PTO مثلث احتياط، جعبه كمکهای اوليه، اقلام تحويل به مشتری ( طبق استاندارد) اشاره کرد.
در مقابل، تجهیزات و امکانات کامیون ام پاور باری؛ ترمز ضد قفل، سیستم ضدلغزش به همراه برنامه کنترل پایداری، هشداردهنده حرکت بین خطوط و خروج از خط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری هوشمند، نمایشگر مالتیمدیا به همراه سیستم صوتی، تخت خواب راننده، کروز کنترل، کلیدهای روی فرمان، صندلی بادی راننده به همراه تنظیمات، آینههای برقی جانبی با گرمکن، شیشهبالابرهای برقی، گرمکن و سردکن صندلی راننده، تهویهمطبوع، بخاری درجا، حسگر نور چراغهای جلو به همراه تنظیم ارتفاع چراغها و چراغهای رانندگی در روز، مهشکن عقب و جلو، بوق دندهعقب، قفلمرکزی، جک بالابر برقی اتاق، تنظیم گاز درجا، قطع کن باتری، آفتابگیر داخلی، بوق شهر و جاده و… است.
مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری از نظر تعداد، نوع و آرایش محوری
1924 باری با آرایش محوری 4×2 عرضه میشود. این آرایش به معنای دو محور فعال از چهار محور کلی است که برای حمل بارهای متوسط و سنگین در مسیرهای جادهای مناسب است.
در مقابل، ام پاور تک باری با آرایش محوری 6×4 عرضه میشود که به معنای سه محور با دو محور فعال است. این آرایش محوری، ام پاور تک را برای حمل بارهای سنگینتر و حرکت در مسیرهای دشوارتر، مانند جادههای کوهستانی یا ناهموار، مناسبتر میسازد.
مطالعه بیشتر؛ فیلم مقایسه کامیون پیلسان کمپرسی و کامیون بنز کمپرسی 2624
در آخر مقایسه کامیون بنز 1924 باری با کامیون امپاور تک باری
در سالهای اخیر، تمرکز نوسازی ناوگان حملونقل جادهای بر کامیونهای کشنده ۴۴ تن بوده و کامیونهای باری تک ۱۹ تن مورد بیتوجهی قرار گرفتهاند. این در حالی است که ایران با اقلیم متنوع خود، به کامیونهای باری برای حمل بارهای خاص و سبک در مسیرهای بینشهری نیاز دارد.
کامیون بنز ۱۹۲۴ باری تک، به دلیل عدم تغییر در طراحی و امکانات، از بازار عقب مانده و نتوانسته نیازهای رانندگان را برآورده کند. با این حال، به دلیل نبود گزینههای بهتر، همچنان انتخاب بسیاری از کاربران است.
هرچند کامیونهای بنز در بخش کمپرسی همچنان محبوباند، اما برای حملونقل بینشهری دیگر مناسب نیستند. در این میان، کامیون ام پاور باری با امکانات مدرن و طراحی بهروز وارد بازار شده است. اگرچه دوام بنز را ندارد، اما به دلیل فناوریهای جدید و راحتی بیشتر، گزینهای بهتر برای مسیرهای طولانی به شمار میرود.
شما نیز میتوانید نظر خود را راجعبه این دو کامیون باری با ما به اشتراک بگذارید.



شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
45 دیدگاه
با سلام خدمت آقای روستا
چندتا نکته بهتون میگم ابتدا اینک برای مقایسه مدل های قدیمی بنز رو میاوردید خیلی خیلی بهتر بود و اگ ی سری هم ب بازار بزنید متوجه میشید بنزهای ۱۹۲۴ فک کنم قبل مدل ۸۴ با بنزهای جدید قیمتشون یکی هست چون قطعات بنزهای جدید افتضاح اما در مورد اصطحلاک باید بهتون بگم هیچ کامیونی نمیتونه کم اصطحلاک تر از بنز ۱۹۲۴ پیدا کرد خیلی خیلی دیر خراب میشه با اینک مسافت های خیلی زیادی رو رفته و هزینه های مصرفیش فوق العاده پایین و هر راننده ای ک در ابتدا میخواد پیشرفت کنه حتما بنز ۱۹۲۴ قدیمی خریداری میکنه تا بعدا بتونه بنز ده چرخ بنز ۲۶۲۴ خریداری کنه مزیت های بنز اونقدر زیاد ک حتی راننده های جاده نمونه هاس جدیدش رو از نظر اصطحلاک قابل مقایسه با اون نمیدونن اما امپاور یا فوتون وارداتی تنها مزیتش رفاه راننده هست و گرن در بلند مدت اگ امتحان کنید نصف فشار بنز رو نمیتونه تحمل کنه
من شاهدم بنز مدل ۷۱ داره هرروز کار میکنه اونم با ۳۱ سال عمر حالا ام پاور اگ نصف این بتونه عمر کنه خودش خیلیه اما خب اینم حرف حقی ک بنز دیگ مناسب نیست برای جاده ها و تنها راه جایگزین کردنش هم اینک کامیون های بنز رو تحویل بگیرن و به جاش کامیون کارکرده وارداتی بنز یا ولوو یا اسکانیا بدن و مابه تفاوتش هم قسطی کنم اونم بلند مدت و گرن هیچ وقت بنز ۱۹۲۴ از جاده های کشور خارج نمیشه
سلام و ودرود بنز های قدیمی رو کاملا درست میفرمایید
سلام خسته نباشید کاملا حرف حق میزنید بنز هرچی باشه درخت نان است همه مزایای بنز را نمی گویید مزایای بنز ۱۹۲۴ اصالت،مقاومت در زیر بار زیاد ۱۳و ۱۴ تن بار تحمل می کند که کار هر کامیونی نیست خطر کمتر در تصادف به علت دماغ در تره بار اکثر کامیون ها به جز بنز ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ در گل گیر می کنند و تیپ هم یک چیز دیگه است
باسلام وخسته نباشید من باوجودی که همیشه ماشین قدیمی دستم بوده حالاکه خسته شدم ازبی امکانات ماشین قدیمی ماشین اپاور رامی پسندم صددرصد
سلام و درود خدمت آقا علیرضا خیلی ممنون از شما و ای کاش یک تست رانندگی کوتاه هم از هر دو میگرفتید و یک نکته دیگر هم اینکه صندلی راننده امپاور باری در بعضی از مدل های فول سردکن و گرم کن دارد
میشه لطفاً در آمیکو ۴۰۰ هم بررسی بزارید
سلام.
من اگر بودم امپاور را می خریدم.
حرف از اصطحلاک زدی بنز هیچ اصطحلاکی نداره خدایی
سلام از نظر رفاه حتی امپاور هم در مقایسه با ولوو و دیگر برندها حرفی برای گفتن نداره ولی شاهد هستیم بنزهای مدل پایین دهه ی ۷۰ و ۸۰ دارن مثل ساعت کار میکنن حتی ۱ ماه هم استراحت نکردن حالا به نظر شما امپاور چند سال دوام میاره
سلام ماشین بنز آکسور رو با امپاور مقایسه کنید
ایرانخودرو دیزل مگه اکسور رو تولید میکنه؟؟ ایران خودرو اکسور رو از رده خارج کرده بجاش هنوزم که هنوزه 1924 تولید میکنه
سلام و خسته نباشیدخدمت آقای روستا.
مقایسه تون بسیار کارشناسی و حرفه ای بود و از این بابت ممنون.اما من میخوام در پاسخ به آقایونی که سخت جانی و فراوانی قطعات و ارزانی تعمیرات بنز قدیم رو دلیل بر برتری این فولادنارنجی رنگ میدونن عرض کنم که فرمایش شما صحیح،اما بااینکه این مثالی که میزنم جدی نیست ولی خودمونیم تراکتور هم محکم است و فولاده،آیا خوبه یه اتاق روش گذاشت و توی شهر باهاش جای سواری استفاده کرد؟آخه این بنزهای دماغه دار همون زمان قدیم هم به گفته شرکت بنز مختص معدن طراحی شده بوده نه جاده،ارتفاع بالای سپر جلو هم گواه برهمین موضوع هست،و یه حقیقت هست که جا داره بهش اشاره کنم اینکه آخه راننده مگه چند سال میخواد عمر کنه که سلامتی و آسایش و ایمنی خودش رو با چند تا دلیل نخ نما شده پشت این آهن قرازهء بی کیفیت بنزتک۱۹۲۴ هدر بده،که به بازنشستگی نرسیده ده جور درد و مرض بگیره،لعنت به بنز واگن هود و صد لعنت بر نیسان آبی و خدا از حالا بیامرزه راننده هاشون
داداش تگزاز که نیستی ایران هستی باید چیزی انتخاب کنی که صرفه اقتصادی داشته باشه بله اگر اروپا بود کسی بهش نگاه هم نمیکرد اونجا ماشین به 5 سال کارکرد که برسه نمیپسندند ولی اینجا راننده باید ماشینی انتخاب کنه که چند سال بعد بخواد بفروشه خواهان داشته باشه و از طرفی خرج با درامد جور بشه برای همینه که میگن رانندگی سخته باید از خودت مایه بزاری
حرف شما کاملا درست آقا سعید مگه ی راننده چقد میخواد عمر کنه ک اینقد سختی بکشه کاملا صحیح اما برای افرادی ک جیب پر پول دارن و پشتوانه قوی ک بخش کوچکی از راننده های جوان مملکت ما اینطور هستن بقیه راننده های جوان با هزار زحمت و قرض و قسط چند دنگ میخوان کامیون بخرن و شبانه روز کار کنن تا بتونن پیشرفت کنن برای این راهم ی کامیون کم اصطحلاک میخوان که تعمیراتش توی همه تعمیرگاه ها انجام بده و قطعاتش ارزون باشه و هیچ گزینه ای جز بنزهای قدیمی وجود نداره، درست میگیم امپاور خوبه اما هیچ امتحانی پس نداده مثلا مورد آمیکو بوده ک ب ده سالم نکشیده داره روغن کم میکنه بعد تعمیرم همونطور روغن کم کرده برای ایرانی جماعت تنها راه جمع کردن بنزهای ۱۹۲۴ آوردن ده تن و ده چرخ بنز ولوو کارکرده است و مابه تفاوتم اقساط بلندمدت غیر این راهی نیست
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
مردم اگر پول داشته باشند صد درصد امپراتور میخرند
سلام.خداقوت زحمت کشان و دوستداران صنعت مظلوم فراموش شده حمل و نقل
من ۶۴افسانه ای دارم.خدایا شکرت بابت خلقت ۱۹۲۱
سلام.خداقوت زحمت کشان و دوستداران صنعت مظلوم فراموش شده حمل و نقل
من ۶۴افسانه ای دارم.خدایا شکرت بابت خلقت ۱۹۲۱
یعنی ماشین بهتر از خودمان هست امپاور بهتر از بنز وقتی میره میدان کاسه چه کنم میگیرم دسش راننده موقع خواب میشه این میلدنگ
آقا امپاور حرف برا گفتن داره برخلاف بنز،من شخصا امپاور میپسندم.
سلام آقای روستا وقتتون بخیر آقای روستا من یک سوال از تون داشتم آقای روستایِ عزیز به نظر شما کامیون امپاور قدرت بیشتری داره یا بنز. آقای روستا بابت ویدیو هایی که میذارید خیلی ممنون متشکرم دوستتون دارم شما رو به خدای بزرگ میسپارم خدا نگهدار
سلام ام پاور 60 اسب بیشتره
امپاورکابینداردیعنی اسایشرانندهاسایش برای رانندمهماست
امپاورکابینداردیعنی اسایشرانندهاسایش برای رانندمهماست
با سلام و خسته نباشید خدمت همه رانندگان عزیز بنز سوار به نظر من هیچی بنز نمیشه
امپاورکابینداردیعنی اسایشرانندهاسایش برای رانندمهماست
اقازمانی بنز خوب بو ولی الان تاریخ مصرفش سررسیده فاسد شده بایددوران داخلش بخدا پول هم بهم بدن حاضرنیستم یک ساعت بابنزرانندگی کنم تازه قیمت این ابوغرازه رو2.3.میلیاردمیگن هزارتومن هم مفتشه خاک توسرما بااین مملکتمون
من بنز رو انتخاب میکنم.
چون هم قدرتی تر هست.
هم دوام دارد.
و هم مرده بنز خاطرخواه دارد.
هم تو جاده کفی و سینه چیزی کم ندارد.
اتاقش رو اگه مث آشامان جاخوابدار در بیاورند که عالی هست. لیکن برای بارهای ۱۰تن در جاده های ایران بنز بهتر است.
کلا ما بارهای طولانیمسافت را بیشتر به کشنده میدهیم و ۱۰تن بارهای داخل استانی را میبرد و این مسافتها هم خواب توی خونه!!!.
من نظرم بنز هست.
سلام به نظر من از زمان بنز شیشه کوتاه با گيربكس کوچک ودف کوچک تا امروز که تعغیراتی بهشون دادن نان به مردم داده در کل بنز در مملکت ما ماشین خوبی هست از لحاظ هزينه هاش کم خرج کم مصرف هه جا لوازمش گیر میات
بنز قدیمی هم شد ماشین آخه راننده بدبخت باید توش زجر بکشه تمام سلامتی راننده تو خطره امپاور عالیه بی صدا نرم راحت سریع امکانات ایمنی عالی مگه چند بار بدنیا اومدیم چند بار قراره کار کنیم
سلام دوستان راننده بنزازدرگاه خداوندرانده شده
خدالعنت کنه سازنده ی بنز ودربگیره کارخانش
بنز ماشین مردیه واقعنٱ خوبه تنها عیبش فقط امکانات اطاقشه اونهم همه امکانات و میشه روش سوارکردش باکمی مخارج
از نظر دیدگاه ام پاور هم هیچ گونه آسایشی نسبت به بنزقدیمی نداره کامیون بنز ایمنیش خیلی بهتر از ام پاور هستش کابین ام پاور. را کمی بزرگتر میزدند بهتر میشد نه اینکه مثل قورباغه ای عزیز
دمت گرم کدقیق و بدون هیچ کم وکسری این مردم خاب زده رو راهنمایی میکنید ولی اگر همین بنز رو ی کابین و موتورش رو تغییر میدادند از نظر امنیت جانی و تصادفات حرف اول رو میزد واسه اون زمان با بهترین کیفیت و امنیت زده ولی اینا هنوز دست برادرش نیستن همچنان کامیون دهه 30رو با قیمت گزاف میدن ب مردم بی عرضه و نادان
سلام خسته نباشید خدایی 1924عشق است اصالت داره وقتی بره در بنگاه هزار خاطرخواه داره بابا امپاور با اون قیافه زشتش واطاق هفت متری مگه چه خبره
دوره بنز گذشته .اگه برا داخل معدن و داخل شهر میخوای بنز بخر هم کم اصطحلاکه هم استخون دار .ولی اگه برا جاده میخوای امپاور .هم اتاق خواب داره هم امکانات هم نرمه هم سرعت قابل قبولی داره .
با سلام دوست عزیز آقای علیرضا روستا لطفا برای امیکو باری جدید تست جاده و مشخصات کامل رو برای ما کلیپ بسازید
بیشینه سرعت بنز 130 کیلومتر در ساعته در بنز تک 1924
امپاور کمپرسی رو باید مثل بنز ، لات تر و هار تر میساخت نه اینکه کاملا مشابه امپاور باری باشه
سلام ،وقت تون بخیر
من تصمیم دارم یه کامیون کمپرسی 19تن برای داخل شهر و حمل مصالح بخرم.الان مردد شدم که بنز بخرم یا ام پاور.
شک و تردید من بخاطر این هست که میترسم ام پاور قدرت و توان بنز رو نداشته باشه و یهو توی گردنه یا سربالایی در کوه کم بیاره.
لطفا راهنمایی کنید.
سپاس از لطف تون
امپاور کمپرسی گرفتن یکی از دوستان نیشابوری که از همون ماه اول پشیمون شد و دربه در دنبال فروشه ،به خاطر نبودن قطعات مثل لپی ها که الان ۶ ماهه داره با یه لپی کار میکنه ،یک ساله خریده و قصد فروش داره ولی هیچ کس نمیخره
کسانیکه از بنز تعریف کردن وه امپاور نمیپسندند حتما چند سال پشت سره هم رانندگی بنز مدل پایین نکردن به نظر من که خودم بنز مدل پنجاه دارم وه بدون خرج کار میکنه آسایش راننده از هر چیزی مهمتره بنز دو سه ساله راننده رو از پا در میاره ولی امپاور به راننده عمر کاری بیشتری میده این رو فقط اوناییکه با بنز کار کردن میدونن وه نکته دیگه اینکه بنز توی سربالای جون نداره ولی ماشینای جدید بدلیل اینترکولر و سوپرشارژ موتور توی سربالای قدرت بیشتری دارند اصلا هر طور حساب کنی امپاور از بنزه قدیم خیلی سرتره وقتی تازه کامیونهای آمیکو اومده بود هم همین جریان راه افتاد ولی خودم دارم آمیکو ده تن کمپرسی میبینم 17ساله کار میکنه هنوز موتور و گیربکس و دیفرانسیل پلمپه وه تعمیر هم نمیخاد وه آسایش راننده هم خیلی خوبه
سلام آقای روستا میخواستم بدونم بنز تک بهتر یا ایویکو یورو
بنز برادر بنز
خدایش بنز میخواد بخوره امپاورو
بنز ماشینیه که جواب داده و طالبش هم زیاد
امپاور ۲ سال کارکنه تمامه راننده میدونه چی بخره که هر روز اسیر گاراژ نشه
میبینی بنز جولو چشت ۴ سرویس رفته ولی تو هنوز تو گاراژی
قطعاتش هم که نیست
ارسال دیدگاه