مقایسه دافران باری با سی اند سی باری| وقتی۶ میلیارد حروم می شود!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدئو تصمیم گرفتیم دو کامیون باری سی اند سی باری با دافران باری بعنوان دو کامیون باری مونتاژ داخل که تماما چینی هستند و با بودجه حدود ۶۰۰۰ میلیارد قابل خریداری هستند را مقایسه کنیم.
فیلم مقایسه دافران باری با سی اند سی باری
مقایسه کامیونهای باری سی اند سی و دافران از نظر موتور، گیربکس
کامیونهای باری سیاندسی و دافران هر دو از موتورهای دیزل ۶ سیلندر یوچای با حجم ۹.۴ لیتر استفاده میکنند، اما تفاوتهای مهمی در قدرت و گشتاور این موتورها وجود دارد که عملکرد آنها را در شرایط مختلف متمایز میکند. همچنین، هر دو کامیون از یک نوع گیربکس استفاده میکنند.
سیاندسی باری مجهز به موتوری با توان ۴۲۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰۰ نیوتنمتر است. این ویژگی باعث میشود که این کامیون برای حمل بارهای سنگینتر و عبور از مسیرهای دشوار عملکرد بهتری داشته باشد.
در مقابل، دافران باری با توان ۳۸۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۰۰ نیوتنمتر عملکرد ضعیفتری در مقایسه با سیاندسی دارد. این مشخصات نشان میدهد که دافران برای حمل بارهای متوسط مناسبتر است و در شرایط سخت، ممکن است کمی کمبود قدرت احساس شود.
هر دو مدل به گیربکس اتوماتیک ZF Traxon با ۴+۱۲ دنده مجهز هستند که تعویض دنده را به صورت روان و سریع انجام میدهد. همچنین وجود اینتاردر ۵ مرحلهای در این گیربکسها، عملکرد ترمز موتور را بهبود میبخشد و در کاهش استهلاک سیستم ترمز نقش مهمی ایفا میکند. این ویژگیها باعث میشوند که رانندگی در مسیرهای طولانی و پرشیب برای راننده آسانتر و ایمنتر باشد.
هر دو کامیون از گیربکس یکسان استفاده میکنند که عملکرد مشابهی در انتقال نیرو دارند. این تشابه باعث میشود که تفاوت در راندمان کاری بیشتر به قدرت و گشتاور موتور وابسته باشد تا گیربکس.

مقایسه دافران باری با سی اند سی باری از نظر وزن، تعلیق و ابعاد
هر دو کامیون سیاندسی باری و دافران باری از نظر ابعاد بسیار مشابه هستند. طول کلی آنها 10040 میلیمتر، طول بارخور 7500 میلیمتر و ارتفاع کلی 3250 میلیمتر است. این ابعاد برای کاربریهای متنوع باربری طراحی شدهاند و امکان حمل بارهای حجیم و سنگین را فراهم میکنند. فاصله بین محورهای هر دو مدل نیز 5200 + 1350 میلیمتر است که ترکیبی از فضای مناسب کابین و بار را ارائه میدهد.
وزن خالص هر دو کامیون برابر با ۸.۷ تن است، که برای باربری شهری و بینشهری ایدهآل است. وزن ناخالص ترکیبی نیز در هر دو مدل ۲۶ تن تعیین شده است، که ظرفیت بالای حمل بار را برای آنها تضمین میکند. این وزنها نشاندهنده تطابق کامل هر دو کامیون با نیازهای حمل و نقل سنگین هستند.
هر دو مدل با استفاده از فاصله مناسب بین محورها و طراحی متوازن شاسی، تعادل بالایی در هنگام حمل بارهای سنگین ارائه میدهند. این ویژگی برای پایداری در جادههای طولانی و شرایط ناهموار جادهای بسیار مهم است.
مقایسه کامیونهای سی اند سی باری و دافران باری از نظر امکانات داخل کابین و تجهیزات
سیاندسی باری و دافران باری هر دو از تجهیزات ایمنی پیشرفتهای بهره میبرند که سطح بالایی از ایمنی راننده و بار را تضمین میکنند.
سیاندسی باری با تجهیزاتی مانند سیستم ترمز اضطراری AEBS، سامانه هشدار انحراف از مسیر LDWS و ترمز ضد لغزش ESP، عملکرد بالایی در جلوگیری از تصادفات و حفظ پایداری ارائه میدهد.
در مقابل، دافران باری نیز از تجهیزات ایمنی قابلتوجهی برخوردار است. این کامیون با ترمز ABS، سیستم ترمز اضطراری هوشمند AEBS، کنترل پایداری TC و سنسور پایش باد تایرها TPMS، ایمنی جامعتری را در جاده فراهم میکند.
راحتی راننده یکی از جنبههای کلیدی در طراحی هر دو کامیون است. سیاندسی باری با کابین بلند و فضای جادارتر، راحتی بیشتری را در مسیرهای طولانی فراهم میکند. امکاناتی نظیر سیستم پخش مالتی مدیا با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، کروز کنترل، بخاری درجا و فضای خواب مناسب، تجربه رانندگی لذتبخشتری را به همراه دارد.
در طرف مقابل، دافران باری با کابین کوتاهتر، اما امکاناتی چون مولتی مدیا ۱۰ اینچی، دوربین پیرامونی ۳۶۰ درجه، سیستم پایش خستگی راننده و یخچال داخلی با حجم ۳۲ لیتر، تمرکز بیشتری بر تکنولوژی و رفاه راننده دارد.
سیاندسی باری دارای شیشههای برقی، چراغ خواب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه سانروف سقفی دستی و قفل مرکزی با ریموت است که راحتی قابل قبولی را برای راننده ایجاد میکند.
در مقابل، دافران باری با تجهیزاتی مانند چراغهای عقب LED، سنسورهای نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم پخش مالتی مدیا اندروید، امکانات بیشتری ارائه میدهد. این ویژگیها باعث میشود که رانندگی در شرایط مختلف ایمنتر و مدرنتر باشد.
مقایسه دافران باری با سی اند سی باری از نظر تعداد، نوع و آرایش محوری
هر دو کامیون سیاندسی باری و دافران باری از آرایش محوری ۶×۲ بهره میبرند. این آرایش محوری به معنی استفاده از سه محور است که یکی از آنها محرک بوده و دو محور دیگر به پایداری و تحمل وزن کمک میکنند. این نوع آرایش برای حمل بارهای سنگین در مسافتهای طولانی بسیار مناسب است و مانورپذیری قابل قبولی در جادههای مختلف ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: مقایسه کامیون آتامان با فوتون 430 ؛ محصول جدید و قدیم ایرانخودرو دیزل
سیاندسی باری با تجهیزاتی مانند سیستم ترمز اضطراری AEBS، سامانه هشدار انحراف از مسیر LDWS و سیستم کنترل پایداری ESP، سطح بالایی از ایمنی را ارائه میدهد. این سیستمها به حفظ پایداری در مسیرهای دشوار و جلوگیری از تصادفات کمک میکنند.
دافران باری نیز از سیستمهای مشابهی مانند AEBS، ESP و ترمز ضد قفل ABS بهره میبرد. علاوه بر این، تجهیزاتی مانند کنترل پایداری TC و سنسور پایش باد تایرها (TPMS) در دافران وجود دارد که سطح ایمنی بیشتری به این کامیون میبخشند.
مقایسه ظرفیت مخزن سوخت:
یکی از تفاوتهای مهم بین این دو کامیون، ظرفیت مخزن سوخت آنهاست.
- سیاندسی باری دارای مخزن سوخت آلومینیومی با ظرفیت ۵۵۰ لیتر است که برای بسیاری از مسیرها مناسب به نظر میرسد.
- دافران باری با ظرفیت ۸۰۰ لیتر که شامل مخزن ادبلو ۸۰ لیتری نیز میشود، برای مسافتهای طولانیتر و کاهش نیاز به توقفهای مکرر برای سوختگیری گزینه بهتری است.
هر دو کامیون از استاندارد آلایندگی EURO 5 + EEV برخوردار هستند. این استاندارد نشاندهنده سازگاری این مدلها با قوانین زیستمحیطی مدرن و تولید کمترین میزان آلایندهها است.
سوالات متداول
تفاوت اصلی در حجم و توان موتور و همچنین خدمات پس از فروش است. سیاندسی باری دارای موتور با توان بیشتر و گشتاور بالاتر است، در حالی که دافران باری خدمات پس از فروش بهتری ارائه میدهد و امکانات رفاهی بیشتری دارد.
قیمت سیاندسی باری حدود ۶۳۵۰ میلیون تومان و دافران باری حدود ۵۸۰۰ میلیون تومان است. این تفاوت قیمت نشاندهنده انتخاب اقتصادیتر دافران باری است.
سیاندسی باری با کابین بلندتر فضای جادارتری را فراهم میکند، اما دافران باری با امکانات رفاهی بیشتر نیز راحتی راننده را افزایش میدهد.
هر دو کامیون از استاندارد آلایندگی زیست محیطی EURO 5 + EEV پیروی میکنند که نشاندهنده رعایت استانداردهای زیست محیطی و کاهش آلایندگی است.
دافران باری به دلیل ارائه خدمات پس از فروش بهتر از طریق شرکت شایان دیزل، گزینه مناسبی برای خریداران ایرانی است، در حالی که سیاندسی باری خدمات پس از فروش محدودی دارد.


شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
18 دیدگاه
سلام میزان بالونی داخل اطاق دو تا ماشین رو نگفتین؟؟؟
فضای داخل اگر بالونی اطاق دافران کوتاهتر باشه عملا با سی اند سی سقف بلند يکی میشه
اخه مگه کسی که ۶ میلیارد داشته باشه مغز خر خورده به چینی که واسش ۵ . ۶ سال کار کنه ۵.۳ میده به اکتروس باری که اقای روستا زحمت بررسیشو کشیده که میتونه مثل اتگو راحت بیست سال خوب کار کنن
باور کنید که اگر تشریف ببرید اریا دیزل قلعه حسن خان یه اسمه اقساط گذاشتن رو همین ده چرخا میبینید مردم چی ابی از دهنشون راه افتاده .
یه وقت عقب میمونن خدایی نکرده
روستالطف میکنی ی تست و بررسی از دیماباری یا دوو باری بگیری؟
درمورد این دوتاباری دافران و سی اندسی هم بایدگفت ک هنوز باپیش پرداخت کم ۵۰۰الی۷۰۰میلیونی و اقساطبلندمدت۸۴الی۹۶ماهه نمیدن ک اگه بدن گزینه عالی وقابل رقابت با باریهای اروپایی وارداتی دست دوم میشن
باسلام راست میگه باید باپیش پرداخت 700الی800میالیون واقساط بلند به مردم ماشین بدهند
باسلام راست میگه باید باپیش پرداخت 700الی800میلیون واقساط بلند به مردم ماشین بدهند
درود به شرفت خواهشا جناب اقای روستا از این توصیه و پیشنهادها زیاد پخش کنید تا افکار و ذهنیت یک سری از راننده ها باز بشه اینقدر تیشه به ریشه راننده نزنن والا اگر کسی چینی نخره کسی هم نمیاره اونم با این قیمتای …
جناب اقای روستا چطور میشه ازتون یه راهنمایی بگیرم در مورده خریده باری ۸ چرخ
با سلام از لحاظ موتور و گیربکس واقعا سی ان سی از دافران با اختلاف بالاتره و اصلا تو سربالایی با بار کم نمیاره و امپر بالا نمیاد
از لحاظ نرمی هم خیلی خوبه رانندگی باهاش خسته کننده نیس ولی حیف قیمتش بالاس
اشتباه محض کسی شیش ملیارد بده به ارابه جینی اول اروپایی بعد ژاپنی کره ای ایرانی چینی به هیچ عنوان
اینو خوب اومدی ، من باشم یه اکتروس تو تاجیکستان میخرم تحریم هم نیست راحت کاپیتاژ بشه به گل دنیا بار برد ، ایران بار نداره اونوقت هی کامیون چینی میسازن!! جایی که بنز و ولوو جولان بدن حیف نیست ششونیم ملیارد بدی بنجل چین رو بخری؟!
معذرت میخواهم ، کلا چرت گفتید خدمات پس از فروش سی اند سی خیلی خیلی بهتر از دافران هست و کلا مغرضانه قضاوت کردید. در همه حالات سی اند سی بهتر از دافران هست.
کشنده سی اندسی و دافران خشک هر دو با دوستم اوردیم خدایی فرمون جفتشون خیلی گیج و داخل جاده های موج دار کول میندازه اصلا تعادل نداره ، با این هزینه ۶ تومن دقت کنید پولتون رو هدر ندید
دافران گرفتم اینا که ایشون میگه ظاهر کاره ولی اصل قضیه دافران تو جاده خیلی گیج میزنه، مانیتورش هنگ میکنه خاموش میشه ، خروجی اگزوز گذاشته زیر شکم کامیون ، حرارت خروجی اگزوز باعث میشه تمام سیمکشی . سنسور ها و سوکت های زیر کامیون مدت کمی دوام بیاره ، قطعات اون حتی در نمایندگی اون هم وجود نداره حد شود که داخل جاده خراب بشه چطور بتونی بری نمایندگی تو فلان شهر اونجا هم زنگ بزنن تهران از چین فلان قطعه را با فلان کشتی بفرستن
خدا نکشدت😂🤣😅
😂😂😂😂😂
تا سه سال پیش این چینی ها رو هیچکس تحویل نمیگرفت،،،الان شدن گل سر سبد!!! با این پول میشه داف،اف هاش،رنو،اویکو،اکسور تمیز خرید ک ده سال بی خرج باشه،ن چینی هر روز در تعمیرگاه.
سلام وخسته نباشید و باتشکر از راهنمایی شما . خاستم ببینم نمایشگاهی میشناسید که فروش این کامیون هارو بصورت لیزینگی داشته باشه ؟؟
اگر آدم عقل داشته باشه میره یک ماشین اسکانیا یا ولو کارکرده میخره بعد شش میلیارد بری ماشین چینی بدی
بعدش برات دو سال کار کنه بعد دو سال تو تعمیرگاه باشی
بعد بیای به دو میلیون بفروشی
ارسال دیدگاه