کامیون کمپرسی اتومات جواب میده؟تست معدنی دافران کمپرسی با۵۰تن بار!

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این ویدیو کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ که تنها کامیون گیربکس اتوماتیک در کشور به حساب می آید را در معدن با ۵۰ تن بار خالص تست کردهایم و در سربالایی و سرازیری عملکرد گیربکس اتوماتیک را شرح دادهایم که آیا گیربکس اتوماتیک برای کامیونهای کمپرسی سری جدید مناسب است یا طبق نظریه و دیدگاه قدیمی مردم کامیونهای کمپرسی بهتر است گیربکس دنده ای داشته باشند؟؟؟
جهت خرید کامیون کمپرسی دافران میتوانید با شرکت شادراندیزل نمایندگی کامیون دافران در یزد تماس حاصل فرمایید. 09133572182
فیلم تست معدنی کمپرسی دافران
چالش كاميون دافران كمپرسي در سراشيبي با ٥٠ تن بار
کامیون کمپرسی جدید در کشور به سرعت در حال ورود و مونتاژ بوده که یکی از آنها کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ است. این کامیون تنها کامیون کمپرسی گیربکس اتوماتیک به حساب میآید که با موتور ۴۸۰ اسب بخاری به بازار عرضه میشود.
در تست معدنی کامیون دافران کمپرسی همانطور که در ویدیو مشاهده کردید با بارگیری کامیون تا اخرین حد ممکن به بررسی عملکرد کامیون با گیربکس اتوماتیک در سربالایی و سراشیبی میپردازیم که بسیار استرس آور بود اما گیربکس حتی در حالت اتوماتیک به خوبی از پس آن بر آمد.
این کامیون وقتی در شیب سربالایی زیاد قرار گیرد اگر گیربکس بالا باشد دنده را معکوس کرده و پایین میاورد و حتی وقتی گاز تا اخرین حد فشرده شود باز هم به علت شیب اجازه بالا رفتن دنده را نمی دهد تا وقتی که شیب کمتر شود.
کامیون دافران کمپرسی در شیب زیاد دنده نمیدهد تا مرده شود بلکه بسیار هوشمند بوده و به صورت کاملا اتوماتیک دنده را تعویض میکند.
در تست معدنی دافران کمپرسی، این کامیون با وجود استرس زیاد در سراشیبی شدید و بالا بودن دور موتور دنده نمی دهد و شیب سنج هوشمندی دارد که البته تنظیم ریتاردر روی حالت ۵ نیز در این امر تاثیر گذار است.
قیمت کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ الان که در اواسط بهمن ماه هستیم حدود ۶۷۰۰ در شرکت قرار داده میشود. و باید اشاره کرد که این کامیون دافران کمپرسی تنها کامیون کمپرسی است که مجموع وزن ناخالص ۲۸ تن را مجاز شده است و دیگر کامیونهای کمپرسی در کشور وزن ناخالص ۲۶ تن را مجاز هستند.
کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ به عنوان جدیدترین کامیون کمپرسی با دارا بودن زیربندی فنر شمش که یازده لایه روی هم و میلهای موج گیر کنترل کننده تعلیق و هفتی هشتی یکی از قوی ترین زیربندی ها را دارد که برای حمل بارهای سنگین مناسب است و همانطور که در تست نیز مشاهده فرمودید با بارهای سنگین عملکرد خوبی داشت.
این کامیون با اینکه یک کامیون کمپرسی است اما دارای کابین جای خوابدار است که سقف بلند نیست و برای استراحت و خواب راننده نیز مناسب است.

عملكرد گيربكس اتومات كمپرسی دافران در سراشيبی و سربالایی
در تست معدنی دافران کمپرسی، این کامیون وقتی بر روی حالت گیربکس اتوماتیک باشد بر اساس شیب دنده را تعیین میکند برای مثال در این ویدیو در سربالایی خود کامیون دنده ۲ را تعیین کرده و با هوشمندی شیب سنجی انجام می دهد تا قدرت گیربکس مرده نشود.
کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ نسبت به دیگر رقبا کامیونهای کمپرسی که در کشور در حال تولید هستند، از لحاظ موتور از همه قوی تر بوده و حجم موتور بالاتری دارد.
همچنین موتور این کامیون از نوع ۴۸۰ است که در مقایسه کامیون کمپرسی دافران به پیلسان این کامیون ۴۰ اسب بخار قوی تر بوده و در مقایسه با کامیون کمپرسی فاو ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد.
در مقایسه با دیگر کامیونهای کمپرسی نیز تنها کامیون کمپرسی است که گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته دارای ریتاردر گیربکس را دارد. این کامیون دارای دوربین و سنسور هشدار خواب الودگی و رادار خط خوان و ترمز اضطراری است که نسبت به کامیون فاو کمپرسی و پیلسان کمپرسی مزیت آپشنی این کامیون به حساب میاید.
همچنین فضای درون کابین کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ نیز نسبت به فضای درون کابین کامیون دافران کمپرسی نیز نسبت به درون کابین پیلسان ۴۴۰ و فاو ۴۶۰ بزرگتر است. شاسی کامیون دافران کمپرسی نیز دولایه بوده و کامیون پیلسان کمپرسی ۳ لایه و کامیون فاو نیز ۲لایه است.

مزایا معایب دافران کمپرسی در تست معدنی
از مزایا این کامیون میتوان به موتور قوی و گیربکس اتوماتیک اشاره کرد. موتور این کامیون از نوعی است که قبلا در ایران از سال ۹۳ بر روی کامیونهای سی اند سی استفاده شده و سری جدید آن بر روی کشندههای دافران مورد استفاده قرار گرفته که از نظر خدمات و لوازم مصرف کنندگان مشکلی نخواهند داشت.
از مزایا دیگر آن میتوان به فرمان پذیری و شاسی و تعلیق مناسب جهت حمل بارهای سنگین و ارتفاع بالاتر نسبت به دیگر کامیونها و زیربندی چند لایه آن اشاره کرد.
از معایب کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ نیز میتوان به عدم آشنایی مکانیکها و نبود سری مشابه شاسی و تعلیق و دیفرانسیل این کامیونها که شرکت چالشهای اساسی را جهت تامین این موارد به عهده خواهد داشت.
از دیگر معایب نیز میتوان به این مورد اشاره کرد که کامیون دافران کمپرسی ۴۸۰ مجهز به گیربکس اتوماتیک است که این نوع گیربکس هزینه نگهداری و شرایط نگهداری خاصتری را نسبت به گیربکس های دنده دستی دارد و باید با روغن مخصوص استفاده شود تا مشکل ایجاد نکند و همانطور که این گیربکس را میتوانیم بر روی کشنده های دافران و دیگر کشنده های چینی و حتی کشنده داف ببینیم حساسیت این سری گیربکس ترکسون بر روغن و نگهداری بسیار مهم است حال با توجه به اینکه این کامیون در معدن قرار است مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نگهداری از گیربکس یکی از چالشهای این کامیون میتواند باشد.
برای خرید و فروش کامیون و خرید و فروش کشنده میتوانید به آگهی ها در وبسایت باکامیون مراجعه کنید.





شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
-
32 دیدگاه
آقای روستا این کامیون ترمز تپه داره به جای اینکه سنگ بزاری پشت لاستیک ترمز تپه رو فعال میکردی
در ثانی از اینتاردر گیربکس در شیب استفاده کردی نه ریتارد موتور
جهت اطلاع
سلام ترمز تپه تو این شیب با این وزن کار نکرد و دلیل استرس ما هم همیمن بود
جناب روستا روش داره فعال کردنش
کامیون باید روشن باشه
پا روی ترمز باشه
ترمز دستی غیر فعال باشه
کامیون تو دنده باشه
یه سوال داشتم شما پول میگیرن که واسه بعضی شرکت ها ماشین کمپرسیشونو تبلیغ کنید که فروش بیشتری داشته باشن؟؟؟
اگه قصد شما مقایسه کامیون ها هستش باید همه برند های کامیون از جمله آمیکو پلیسان فاو شکموتو و حتی بنز رو تو شرایط یکسان تست کنی همین
سلام همه رو تست میکنیم…کمپرسی ها پیلسان و دافران انجام شده فاو و شکموتو هم بزودی
باسلام خسته نباشی خدمت آقای روستا ممنون بابت توضیحات خوبتون قیمت نقد چنده و اینکه شرایط قسطی چطوره
یه سوال داشتم شما پول میگیرن که واسه بعضی شرکت ها ماشین کمپرسیشونو تبلیغ کنید که فروش بیشتری داشته باشن
اگه قصد شما مقایسه کامیون ها هستش باید همه برند های کامیون از جمله آمیکو پلیسان فاو شکموتو و حتی بنز رو تو شرایط یکسان تست کنی همین
عالی بود واقعا آقای روستا ممنونم بنز مال 50سال پیش هست آتیش میاد تو اتاق درسته این چینی هست ولی عالی هستن اگه قطعات تامین بشه
سلام/ قسمت سوم ترانزیت کرمان ترکیه بود کجابود ایتالیا بو نگذاشتی
سلام و احترام منتشر شد همون موقع و این هم لینک بازدیدش
https://bakamion.ir/blog/trucks-driver-transit/
سلام/داداش علیرضا خودت پشت جفت بنز مایلر اُور یا نیم اُور نشستی ، تو همین مکان تِست کردی کردی که میگی اول کلیب گفتی بنز ها نمیرن؟؟؟
مشهد میدون خشکبار مصلی داشتن خاک برداری میکردن بنزجفت ده چرخ اتاق عقبش لبه داشت برابر تاج ماشین لودر تا جاییکه اتاق بنزجاداشته بود جاکرده کرده بود، از سربالایی 85% مثه ماست اومدبالا یه جورایی از لاک پشت ذره ایی سرعتش بیشنربود اونم با دوره موتور متوسط میامدبالا
سربالایی ۸۵ درصد؟؟؟؟؟ هوی قیامت
اون شیب رو کوهنوردا تخم نمیکنن برن🤣
گود خشکبار مصلی؟!؟!!!
گود کنار میدان بار رضوی واسه شرکت تبرک
خاک گودش رو هم فکر کنم حاجی حیدری برداشته بود درسته
کاش مقداری از صداموتورم ظبط میکردی، یه بند میحرفی/ واینکه ماشین روبه کودک ونوجوان که معرفی نمیکنی که پَ یه کم سنگین تر رفتار کنی بهتره،خلاص
آفرین بعضی ها هیچ اطلاعاتی ندارن فقط حرف مفت میزنن هر چه بگیره نوش جانش تو هم میتانی برو تبلغ کن پول بگیر الان بابا مفتی برا ننه کار نمیکنه جهت اطلاع بعضی ها
سلام ممنون از نظر شما در دقیقه 18 به بعد درباره صدا های درون کابین و اسایش راننده صحبت شد
عالی بود خدا قوت
آفرین بعضی ها هیچ اطلاعاتی ندارن فقط حرف مفت میزنن هر چه بگیره نوش جانش تو هم میتانی برو تبلغ کن پول بگیر الان بابا مفتی برا ننه کار نمیکنه جهت اطلاع بعضی ها
درود برعلیرضاروستا ،کورباد انکه نتوان دید
باز اساتیدی که سنگین ترین ماشینی که سوار شدن اتوبوس خط واحد بوده نظر دادن یااا خدا.خب شما برین که انقد بلدین تست کنین.بجای دمت گرم خسته نباشید فقط حرف مفت.به شما چه که از کی پول گرفته.فعلا که تو ایران علی رضا تنها کسی هست که این اطلاعات را در اختیار بقیه میزاره دمشم گرم.حالا ی جا هم اشتباه لفظی گفت که گفت تو عمرتون ی کلیپ پر کردین؟ملت ایران فقط شدن زر زر زر هنرشو داره توام داری رو کن
احسنت👏👏👏👏
گوه نخور
زر تو میزنی نه یک ملت شریف
مرسی علیرضا روستا. گلم.
امیرحمزه. هستم
موفق و موید و پیروز باشی
سلام
آقای روستا هم کمپرسی پیلسان رو تست کردی هم کمپرسی دافران بنظرتون در مجموع کدوم بهتربود کدوم بیشتر پسندی و چرا؟
سلام انشالله بعد از تست فاو و شکموتو یک جمع بند یکلی حواهیم داشت
چقدر این پسره جلفه اصلا تو مال این حرف نیستی این مجازی برای بعضی ها خوب نونی شد
سلام آقای روستا
عالی هستی تو پسر.
دافران هم قطعا تو بازار جا باز میکنه
حتما ماشین خوبی هست
سلام ممنون از شما
درود برعلیرضاروستا ،کورباد انکه نتوان دید
اینایی که بد دافران و فاو میگن تو عمرشون فقط خاور و مایلر دور موتوری روندن هیچی سرشون نمیشه. مایلر تابستون توش آتیشه.پر گرد و خاک. سروصدا واویلا.جای خواب نداره.تعلیق خشک. بدون هیچ آپشنی.کم قدرت. دلیل معروفیتش فقط سادگی طراحی که اونم برا جنگ جهانیه. حتی دنگ فنگ کمپرسی و بی ام سی کمپرسی هم از مایلر بهترن
پ.ن:تا سه ماه قبل راننده زیر مایلر مدل بالا بودم و الانم راننده زیر مایلر ۸۸.
شش ماه فاو کمپرسی روندم که واقعا لذت بردم
با سلام و خسته نباشید به آقای روستای عزیز .
واقعا درسته یه عده حتی گواهینامه پایه یک ندارن و شدن مخالف ماشین های چینی . اگه راننده باشی و متوجه میشید توی صنعت خودرو چین انقلاب شده و تا چند سال آینده کل دنیا رو میگیره و واقعا خودشون رو مطرح میکنن .
من خودم کشنده شاکمن x5000 دارم ۵۲۰. خداروشکر خیلی ارزش راضیم .قبلا بنز ۱۹۲۴ داشتم وایی تا الان نمیشه بگم چه زجری می کشیدم .نمیدونم چرا پافشاری میکنن روی صنعت ۷۰ سال پیش که چی بشه . خب باید واقعیت ها رو پذیرفت .
نمیگم بهتر از کشنده یا کامیون های روز اروپا ولی مطمعن باشید کمتر نیستن .
سلام خسته نباشید به آقای عشق کامیون من فقط یک ایرادی دیدم اونم اگزوز خودرو بایستی مانند افام روبه بالا باشه تاگرد خاک نکنه باتشکر
ارسال دیدگاه