مقایسه کامیونت فورس با کامیونت شیلر گروه بهمن

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleدر این مقاله به مقایسه کامیونت فورس با شیلر ،که هر دو محصولی از گروه بهمن هستند میپردازیم.
کامیونت فورس
کامیونت فورس در سال ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن رونمایی شد.
کامیونت فورس در نسخه های فارس ۶ تن و فورس ۸ تن به تولید میرسد و طی حدود یک سال تولید اولیه فروش نسبتا خوبی را داشته است.
کامیونت فورس در هر دو نسخه جای خواب دار است و در نسخه ۸ تن شاسی بلند تر (یک متر بیشتر) نسبت به نسخه ۶ تن را دارد.
کامیونت فورس مانند دیگر کامیونت های بازار همان موتور ۳.۷ لیتری کمنز را داراست که حدود ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید میکند.
گیربکس کامیونت فورس نیز مانند دیگر کامیونت ها از نوع شش دنده دستی زد اف است.
نقطه عطف کامیونت فورس کابین جدید ،امروزی و با کیفیت آن است که در این بخش رقیب اصلی و سرسخت کامیونت جک بحساب می آید.
کابین کامیونت فورس طراحی امروزی و جدیدی را داراست و با همین طراحی در چین تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.
کابین کامیونت فورس از نظر متریال داشبورد و بخش های داخلی نیز با کیفیت تر نسبت به دیگر کامیونت ها است و به دلیل دارا بودن خدمات خوب و گسترده گروه بهمن در سراسر کشور این کامیونت فروش خوبی را نیز داشته است.
کامیونت شش تن فورس مناسب برای کاربری های درون شهری بدلیل طول کمتر مناسب توانایی حمل بار خوب است.
در نسخه ۸ تن طول شاسی یک متر اضافه شده که باعث میشود و میزان فنر ها نیز اضافه میابد اما موتور و گیربکس دقیقا مشابه با نسخه فورس ۶ تن است.
فورس اقساطی یا همان فروش شرایطی کامیونت فورس به این صورت است که حدود ۷۴۰ میلیون تومان نقد گرفته میشود و الباقی ۲۴،۳۶ و یا ۴۸ ماهه قسط بندی میشود.
قیمت فورس ۶ تن حدود ۱۲۳۰ و قیمت فورس ۸ تن حدود ۱۲۹۰ است.

کامیونت شیلر
کامیونت شیلر حدود دو سال است که توسط گروه بهمن در بخش سیبا موتور مونتاژ میشود.
کامیونت شیلر فرزند ناتنی ایسوزو است و پس از اینکه کامیونت ایسوزو در ایران تحریم شد این کامیون به تولید رسید.
کابین این کامیون دقیقا همان کابین سری ابتدایی کامیونت ایسوزو است که در سال ۱۳۸۸ اولین بار در ایران به تولید رسید.
کامیونت شیلر هر چند دارای کابین قدیمی ایسوزو است که البته در چین تولید میشود(برخلاف اینکه ایسوزو ژاپنی است) ،اما کامیونت شیلر نیز مانند کامیونت فورس دارای موتور کمنز ۳.۷ لیتری و گیربکس شش سرعته دستی زد اف است.
پس کامیونت شیلر از نظر موتور و گیربکس دقیقا مشابه موتور و گیربکس کامیونت فورس است ،البته با این تفاوت که موتور کامیونت فورس به روزرسانی انجام شده و کامیونت به اصطلاح تقویت شده و حدود ۴۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به کامیونت شیلر تولید میکند.
موتور هر دو کامیونت استاندارد آلایندگی یورو چهار را دارا بوده و ادبلو مصرف میکند.
کامیونت شیلر فقط در نسخه شش تن یعنی شیلر 6تن قابل خریداری است.
قیمت کامیونت شیلر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون کمتر از قیمت کامیونت فورس است.
قیمت نقدی کامیونت شیلر ۱۱۴۰ است و شرایط اقساطی شیلر یا همان شیلر اقساطی با پرداخت اولیه ۶۴۰ میلیون تومان و الباقی پرددخت۲۴،۳۶ و ۴۸ ماهه قابل پرداخت است.

مقایسه کامیونت فورس با کامیون شیلر
موتور و گیربکس کامیونت فورس و شیلر دقیقا مشابه یکدیگر است.
کامیونت فورس نسبت به شیلر کابین بهتری با کیفیت تر جا دار تر و امروزی تری را داراست.
در طرف مقابل شیلر قیمت کمتری را دارد و حدود ۱۰۰ میلیون قیمتش کمتر است.
صحفه کیلومتر کامیونت شیلر ساد و کاغذی و بسیار قدیمی است ،در بخش داخلی کابین جنس مواد استفاده شده بسیار بد است طوری که اگر ساعتی کامیونت در مقابل آفتاب باشد بوی بسیاری بدی داخل کابین میپیچد.
در مقابل فورس کابینی را داراست که جنس مواد بسیار بهتر و با کیفیت تر شده و صحفه کیلومتر نیز دیجیتالی شده است.
فرمان داخل کابین کامیونت فورس دارای کلید های تنظیم کروز کنترل،تماس و ضبط است اما در کامیونت شیلر علاوه بر اینکه کروز کنترل را نداریم فرمان نیز ساده بوده و کلید خاصی روی آن نیست .
رنگ کامیونت فورس سفید استخوانی و رنگ کامیونت شیلر سفید صدفی است.
مخزن سوخت و ادبلو هر دو کامیونت یکسان است و طول شاسی و میزان فنر ها نیز در نسخه فورس شش تن و شیلر شش تن کاملا مشابه یکدیگر هستند.

مصرف سوخت کامیونت فورس به ازای هر صد کیلومتر حدود ۲ تا ۳ لیتر طبق بیان مصرف کنندگان بیشتر از میزان مصرف کامیونت شیلر است.(احتمالا این موضوع بدلیل تقویت موتور به جهت دریافت گشتاور بیشتر است)
در نهایت انتخاب با شماست که کامیونت فورس با قیمت بالاتر کابین بهتر و موتور اندکی قوی تر را انتخاب کنید یا کامیونت شیلر که قیمت کمتری را دارد سریع تر توسط شرکت تحویل میشود و خدمات اندک بهتری را دارد انتخاب کنید .

کاربری کامیونت
طبق قانون جدید کامیونت ها و کامیون ها باید بر اساس کاربری پلاک شوند یعنی کامیونتی که کمپرسی میخواهد شود در ابتدا یک پلاک سفید گذر موقت دریافت میکند و سپس بعد از مشخص شدن کاربری و نصب کاربری پلاک زرد بر اساس آن کاربری کامیون صادر میشود.
کامیونت فورس و شیلر هم بدون کاربری یا با پلاک سفید قابل خریداری است هم با کاربری و همان پلاک زرد قابل سفارش از شرکت است که شرکت با کاربری ساخته شده تحویل مشتریان میدهد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
33 دیدگاه
چه فایده .هیچ شرکتی که ماشین نمیده ،باید بری بازار آزاد از دلال حروم لقمه گرون تر بخری.
سلام همه چیزهای که گفتین درست ولی گروه بهمن دروغگو هستن از برج دو امسال ماشین ثبت نام کردم هنوز خبری از ماشین نیست
سلام چه فاید ما که راننده هستیم نمیتونیم از شرکت مستقیم بخریم اما دلالها براحتی خرید میکنند تاز برای ثبت نام بخان انجام بدهن بیت میلیون تومان شیرینی میخاند تا کسی هم نیست رسیدگی کنه من سپره بازار گرفتم اما تو دو ساعت ظرفیت پرشد آخه این انصافه …..
سلام چه فاید ما که راننده هستیم نمیتونیم از شرکت مستقیم بخریم اما دلالها براحتی خرید میکنند تاز برای ثبت نام بخان انجام بدهن بیت میلیون تومان شیرینی میخاند تا کسی هم نیست رسیدگی کنه من سپره بازرراز بانگ گرفتم اما تو دو ساعت ظرفیت پرشد آخه این انصافه …..
خدا وکیلی خودت میخری به این قیمت این ماشینا را چی بودیم چی شدیم
[…] جهت مشاهده بررسی و مقایسه کامیونت فورس و شیلر اینجا کلیک کنید. […]
به نظرمن کامیونت دیگه از ایسوزو بهتر وارد ایران نخواهد….
فقط تنها مشکل برای کسانیکه ایسوزو دارن تامین قطعات ..من دوسال پیش تقریبا دفرانسیل ۶تن خرد کردم ۵۰میلیون دادم باگیربکس خودم یه ۸تن استوک گذاشتم که اونم مشکل درگیری لنت داره هرروز بلبرینک خراب میکنه
سلام به دوستان من تمام ماشینهایه چینی داشتم فقط کار کرد ماشینو واسه خودش خرج کنی. راننده رو بیچاره می کنه. فقط فقط ماشین ایسوزو بخرین. چند سالی دارم خیلی راضی هستم. ژاپن صنعتش واقعا درسته.
ژاپن خرجش سر بع فلک کشیده ی موتور تعمیر کردم 300میلیون خرجش کردم
فورس هم داشتی عزیز من میخوام فورس8/5تن بخرم
فورس عالی نرم ایمن راحت سریع هر چی بخوای این ماشین داره البته ایسوزو الیاژی داره که هیچ ماشین چینی نداره ولی در قیاس با مابقی برندها فورس از جک وبقیه بهتره چونکه من همه کامیونی داشتم
سلام می خوام کامیونت بخرم نمی تونم انتخاب کنم ایسزو که نمیشه خرید شیلر بخرم یا فورس
شیلر همون ایسوز هست مثل کارا و مزدا
فورس بخر
سلام می خوام کامیونت بخرم نمی تونم انتخاب کنم ایسزو که نمیشه خرید شیلر بخرم یا فورس
سلام بین این دوتا فورس
شما چه کامیونی رو پیشنهاد میکنید بین دایون ده تن و جک و فوری و… صفر؟
ممنون میشم جواب بدید
سلام فورس و جک
سلام دوستان لطفا به من هم توضیح بدهید که برای خرید کامیونت فورس به قیمت کارخانه باید کجا برم ثبت نام کنم و چقدر طول خواهد کشید
فورس ینی از شیلر بهتره
الان سه ماهه دنبال خرید کامیونت هستم به مصرف کننده نمیدن میدن دلال جماعت امروز یکیشون صد تومن شیرینی خواست آخه مگه علفه خرسه بدم نمیدونم به کجا میریم با این وضع
سلام
لطفا کامیونت تازه وارد دیما رو هم بررسی بفرمایید
سلام لطفا کامیونت تازه وارد دیما رو هم بررسی بفرمایید
وقتی ب ما راننده ها نمیدن چ فرقی میکنه قیمتش چقدر باشه ما از دلال بایدبخریم۲تمن
فقط فورس عالی
سلام ۳ماهه فورس دارم و واقعا راضی هستم … ماشین نرم .. تربو شارژ داره و بسیار پر قدرت … کم صدا ..زیرپا عالی …
سلام واقعا چی به سر مردم آمده به جای سوار شدن بنز و ولوو سوار اسباب بازی های جمع شده که فقط اتاقشون
فرق میکنه بعد تازه مقایسه هم میکنن خدا خیرتون بده
بنز جدید دسته دوم همین آتکو 612 و814و 815 ولوو
F6 هی دسته دوم خارح بیارن بخدا بهتره لا اقل ماشین راستکی هست
سلام
برای آب بندی فورس 6 تن باید چه کار کنیم ؟ و چند کیلومتر بریم تا آب بندی بشه
میشه راهنمایی کنید
سلام
برای آب بندی فورس 6 تن باید چه کار کنیم ؟ و چند کیلومتر بریم تا آب بندی بشه
میشه راهنمایی کنید
سلام لطفاً راهنمایی بفرمایید
لنت کامیونت فورس شبیهه کدام کامیونت,?
مثلاً فیلتر گازوییل الوند بهش میخوره میخوام بدونم لنتش چی.
سلام لطفاً راهنمایی بفرمایید
لنت کامیونت فورس شبیهه کدام کامیونت
مثلاً فیلتر گازوییل الوند بهش میخوره میخوام بدونم لنتش چی
سلام من شیلر داشتم شیلر شیلر کله قدیم جدیدی همه آشغاله ولی از نظر بهتری وقت دائو یا دیما تمام
ارسال دیدگاه