بررسی کامل کامیون کمپرسی دافران اولین کمپرسی اتومات کشور + فیلم

آنچه در این مقاله می خوانید:
Toggleکامیون کمپرسی دافران با نام تجاری DAFRAN H7 که توسط شرکت شایان دیزل تولید شده است. این کامیون کمپرسی تمام استانداردهای ۸۵ گانه اتحادیه اروپا را در زمینههای مختلف از جمله موتورهای Euro 5 و EEV رعایت میکند.
این محصول دارای موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با حجم ۱۲۱۵۵ سیسی است و از سیستم سوخت رسانی Common Rail و ECU محصول شرکت Bosch آلمان استفاده میکند.
از دیگر ویژگیهای این کامیون کمپرسی میتوان به توان موتور، گیربکس AMT و تجهیزات ترمز اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای سیستم LDWS (سیستم هشدار خروج از خطوط جاده) و استانداردهای استحکام کابین اروپایی است.
قیمت کمپرسی دافران حدود 4 میلیارد و 800 می باشد.
مشخصات فنی کامیون کمپرسی دافران
طول کامیون کمپرسی دافران 6040 میلی متر، عرض 2525 میلی متر، ارتفاع سطح زمین تا سقف اتاق3890 میلی متر، فاصله محوری 3800 میلی متر است.
وزن كل شاسی (بدون بار) این کامیون 7800 کیلوگرم است، اما وزن مجموع ناخالص مجاز قانونی مركب (GCW) آن 44000 کیلوگرم است.
ظرفيت فنی محور جلو 6700 کیلوگرم و ظرفيت فنی محور عقب 12300 کیلوگرم و وزن مجاز وارد بر مجموع محورهای عقب و جلو (GVW) 18000 کیلوگرم است.
مدل موتور دافران کمپرسی اتومات YC6K1248-50 است. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو پنج (Euro 5 EEV) سازگار است.
موتور این کمپرسی از نوع 6 سیلندر خطی است.
سیستم سوخترسانی کمپرسی دافران از نوع COMMON RAIL با حجم موتور 12155 سیسی است.
حداکثر قدرت موتور 480 اسب بخار/1900 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 2230 N.m @ 1300 rpm نیوتن متر/دور در دقیقه است.
جعبه دنده این کمپرسی مدلZf-12TX242ITD است. جعبه دنده اتومات با تعداد دنده ها به صورت کلی 12 دنده جلو و 4 دنده عقب است.
مخزن سوخت این کمپرسی از جنس آلومینیوم است و ظرفیت آن 1200 لیتر است. همچنین، ظرفیت مخزن ادبلو آن 80 لیتر میباشد.
سیستم تعلیق جلو از نوع فنر پارابولیک و مجهز به کمک فنر و میل موجگیر است. همچنین، سیستم تعلیق عقب از نوع بادی – دارای دو بالن و مجهز به کمک فنر و میل موجگیر با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل اتاق است.

تجهیزات ایمنی کمپرسی دافران
این کمپرسی از سیستم ترمز دیسکی استفاده میکند.
کمپرسی دافران با استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی ترمز (EBS) مجهز به سیستم ضد قفل ترمز (ABS) با قابلیت کنترل الکترونیکی روی بوسترها است.
این سیستم جلوی قفل شدن چرخها را در هنگام ترمز کردن جلوگیری میکند و کنترل بهتری را در ترمز کردن فراهم میکند.
ترمز كمكی این کمپرسی دارای ريتاردر می باشد، ترمز موتور آن دو مرحله ای اینتاردردار، ترمز گیربکس پنج مرحله ای و ترمز تپه دارد.
در مورد سایز و نوع تایرها، اندازه لاستيك جلو 315/80 R22.5 و اندازه رينگ جلو 9.00 – 22.5، اندازه لاستيك عقب 315/80 R22.5 و اندازه رينگ عقب 9.00 – 22.5 است. ظرفیت دینام کمپرسی 90 آمپر و ظرفیت باتری آن 220 ولت است.
امکانات و تجهیزات کمپرسی دافران
امکانات دافران کمپرسی شامل يخچال، زیرپایی اتاق از جنس لاستیک، سيستم صوتی AUX – USB – رادیو ضبط، صندلی بادی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالته، صندلی بادی شاگرد با قابلیت تنظیم 2 حالته، چراغ روشنایی در روز، کولر و بخاری کولر اتوماتیک Air Condition، شیشه بالابر برقی، چراغ مه شكن جلو، چراغ مه شكن عقب، تنظيم آينه برقی، گرمکن آینه، دريچه سقف، بادگیرهای جانبی و سقف، فلاپ بغل و کولر درجا می باشد.

مقایسه کمپرسی دافران با رقبا
کمپرسی دافران و بنز 2624
اولین رقیب کامیون کمپرسی دافران کمپرسی بنز 2624 می باشد. بنز 2624 دارای موتوری با قدرت 280 اسب بخار در 2200 دور در دقیقه و دافران دارای موتوری با قدرت 480 اسب بخار در 1900دور در دقیقه، کمپرسی بنز گشتاوری 820 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه و دافران گشتاوری معادل 1300 نیوتن متر در 2230 دور در دقیقه، بنز دارای 6 سیلندر خطی با حجم کلی 11580سیسی و دافران نیز 6 سیلندر خطی اما با حجم کلی 1200 سی سی، بنز با 16 دنده جلو و دو دنده عقب اما دافران با 12 دنده جلو و 4 دنده عقب می باشد، گیربکس هردو کمپرسی ZF است.
کمپرسی دافران و پیلسان کمپرسی
موتور پیلسان کمپرسی 6 سیلندر خطی، با قدرت موتور 440 اسب بخار و موتور دافران کمپرسی 6 سیلندر خطی، با قدرت 480 اسب بخار است، هردو کمپرسی دارای استاندارد یورو 5 هستند، جعبه دنده هردو کمپرسی مدل ZF ، سیستم ترمز بادی مجهز به سیستم ضد قفل ای بی اس، آینههای برقی، یخچال داخل کابین می باشند.
کمپرسی دافران و کمپرسی کا سی سایپا دیزل
در هردو کمپرسی گیربکس ZF استفاده شده است کمپرسی کا سی 18 دنده دارد اما کمپرسی دافران دارای 12 دنده جلو و 4 دنده عقب مجموعا 16 دنده می باشد.
از جمله امکانات کمپرسی کا سی می توان به فضای خواب، صندلی راننده قابل تنظیم و دارای گرمکن و سرد کن، جک بالابر اتاق برقی، قفل مرکزی ، گرمکن آینه ، مولتی مدیا ، سرعت سنج و شیشه بالابر برقی اشاره کرد. همچنین در این خودرو جدید می توانید امکانات اپشن های دیگری نیز پیدا کنید که از جمله انها باید به سنجش فشار باد مخازن، فیلتر آبگیرسوخت، جعبه کمک های اولیه ، آفتابگیر داخلی، چراغ مه شکن عقب، گلگیر عقب ، دنده پنج، کلید استارت موتور از بیرون، تاخو گراف VDO و کروز کنترل اشاره کرد.
دافران کمپرسی و شکموتو کمپرسی
موتور کامیون جفت محور کمپرسی شکموتو به صورت 6 سیلندر خطی، مجهز به توربوشارژ، سیستم کنترل الکترونیکی و SCR میباشد. قدرت موتور این کمپرسی 450 اسب بخار بوده که موتور قدرتمندی را برای این خودرو به ارمغان آورده است و موتور دافران در این جا موتور قدرتمند تری است که قدرت 480 اسب بخار را دارد. موتور کمپرسی Shacmoto X5000D دارای گشتاور 2080 نیوتنی اما دافران دارای موتوری با گشتاو 2230 نیوتنی میباشد.
گیربکس یه کار رفته بر روی کامیون کمپرسی شکموتو X5000 به صورت دستی بوده و از نوع FAST با 12 دنده جلو و 2 دنده عقب میباشد اما گیربکس به کار رفته بر روی کامیون کمپرسی دافران به صورت اتومات بوده و از نوع ZF با 12 دنده جلو و 4 دنده عقب می باشد.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیون
جدیدترین ویدئو ها
مطالب پربازدید
-
-
-
-
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
33 دیدگاه
ماشین عالی هست فقط قیمت چند میشه
لابد شیش میلیار
سلام تقریبا توضیحات مناسبی را بیان کردید و مشخصه شما در رابطه با معرفی کامیون های کشنده اطلاعات کاملتری دارید ولی دوست عزیز کامیون کمپرسی با کشنده به خاطر کاربری یهکم فرق داره،ابتدا زیربندی شامل مقاومت محورها فنربندی و قیچی و مندل و ترمزبندی نوع و جنس شاسی از اهمیت بالایی برخورداره و در ادامه متور و گریبکس و در پایان اطاق و متریال.
همچنین میگی اولین کمپرسی اتومات کشور پس خواب بودی اف ام ایکس ندیدی
همچنین میگی اولین کمپرسی اتومات کشور پس خواب بودی اف ام ایکس ندیدی کشور شده اشغالی کشور چین این اشغال رو تبلیغ نکنید بزارید ماشین روز اروپایی بیاد
دمتگرم کمپرسیهای چینی اشغالن بی بن و نورث بنر زیر بندی عالی موتور و گیربکس آشغال تعمیر کامل کنی ۶ماه هم ضمانت کاری نداره کاویان کنپرسی موتور و گیربکس آشغال زیر بندی قوی .آدم اف هاش مدل ۸۰ سار شه بهتر از این آشغالای بی کیفیت و بی خدماته
بهتره میگفت اولین کمپرسی چینی دنده اتومات…
اف ام ایکس با اون گیربکس قلدر دو کلاچه که تو
سبک ترین حالت کشش صد تن براش تعریف شده
سلام
با این مشخصات و امکانات خیلی عالی ولی تا ببینی توکار چی دربیاد
با اتاق ده تن وزن خالصش؟
قیمت چنده
با تشکر
سلام
با این مشخصات و امکانات خیلی عالی ولی تا ببینی توکار چی دربیاد
با اتاق ده تن وزن خالصش؟
قیمت چنده
با تشکر
تناژ این ده چرخ رو زدن ۴۰ تن مگه میشه سه محور ۴۰ تن بارگیری کند پس ۱۸ چرخ باید ۱۲۰ تم بار بزند
قیمت چند گلم
عالی
آشغالند این ماشینهای چینی
بیچاره شدیم 5 سال دیگه قبرستان ماشین چینی بیداد میکنه
لطفا برسی دایون ۴۳۰ بزارید
کمپرسی فقط ولوو
سلام قیمتش چنده و نحوه خریدش چطوره ممنونم
با این مشخصات این محصول خیلی خوب تا ببیند قیمت آن اقساط دارد یانه
سلام این ماشین در مقابل اف ام ایکس هیچه واقعا اف ام ایکس بعد از اف ام ۱۳ بهترین ماشین کمپرسی در رده های خودشه
سلام بر آقای روستا.بسیار عالی بود،من تازگی قیمت ها رو بررسی کردم دیدم کمپرسی ۲۶۲۴ با اتاق بار پلاک زرد زده بود ۵میلیارد و ۵۰۰،در حالیکه قیمت این کامیون دافران رو ۴میلیارد و۸۰۰ گفتید، واقعا ۲۶۲۴ رو بااین کامیون بخواهی مقایسه کنی بنظرم ۲۶۲۴نهایت۲میلیارد هم نمی ارزه،این دافران کمپرسی آدم فقط عشق میکنه آپشنها و ایمنی و استحکام و زیبایی،واقعا حرف نداره،بذار یه عده که بندگان خدا ذهنشون هنوز سی سال قبل سیر میکنه بگن چینی به درد نمیخوره! نیست که کمپرسی ایران خودرو دیزل اصلِ آلمانِ،و تعداد آپشنهاش قابل شمارش نیست،بخاطرهمین بعضی آقایون براشون اُفت داره دافران سوار شن،البته منم باشم پولهامو ریخته باشم توی جیب ایران خودرو دیزل واگن هود جنگ جهانی دوم اسم نوشته باشم بعد ببینم با یک میلیار کمتر ماشین بهتر میتونستم بخرم خب معلومه که باید یه ایراد بگیرم دیگه،خیلی هم ماشین خوبیه،اتومات بودنش هم بنظرم موقع بار هیچ ایرادی نداشته باشه چون همین مدل الان توی چین و کشورای دیگه که صادر شده داره توی معدن کار میکنه و امتحان خودش رو پس داده
کاکو خبر نداری اف ام ایکس وارد میشه یا نه؟؟؟
کاکو خبر نداری اف ام ایکس وارد میشه یا نه؟؟؟
کاکو خبر نداری اف ام ایکس کمپرسی وارد میشه یا نه؟
سلام
واسه کمپرسی فقط بنز
اینگونه کامیونهای ظریف به درد کمپرسی که میخواد تو معدن کار کنه نمیخوره
باز همین بنز خودمون از این چینیا بهتره
اف ام ایکس ناقص الخلقه🤣🤣🤣🤣🤣🤣
حاصل رابطه اف ام ایکس و کشنده دافران
سلام و خسته نباشید میگم
حاجی توضیحات کامل و آپشن ها هم عالی اما یه مشکلی وجود داره به اسم خدمات پس از فروش که وسایل سخت گیر میاد با قیمت بالا بعد از اون مکانیک ماهری هم وجود نداره که این مدل ماشین ها رو سر در بیاره و خیلی ماشین حساسی هم است و معلوم نیست که تا چه زمانی وارد بازار میشه یدفعه واردات و مونتاژ دیگه نشه اون موقع تکلیف چیه ما می مونیم با یک سری ماشین بی خاصیت کار نمیده
برای همین سراغ بنز و ولوو مدل پایین میریم همه چی در دسترس و اگه هم نباشه راحت تعمیر میشه
با سلام خدمت آقای روستا.
ممنون از توضیحات عالی تون.
به نظر من برا معدن و بار های سنگین همون مایلر و زیر مایلر کم امکانات بهترین گزینه هست.
همه مایلر های مونتاژ خارج که الان موجودند حدود ۵۰ سال از عمرشان داره میگذره ولی تو هر معدنی که میری کمتر از ۳ یا ۴ تا سلطان نمی بینی. چون واقعا کم نمیاره و گردن کلفت هستن.
هم از نظر استهلاک و هم از نظر قدرت و سرعت عالی هستن.
و همچنین به نظر من اصلا نباید تکنولوژی اروپا با چین مقایسه بشه.یعنی قابل مقایسه نیست.
یه موضوع دیگه اینکه بعد از ۲۰ سال تو معادن این ماشین ها می توانند ادامه بدن یا نه.
با تشکر سایت با کامیون
سلام و درود ممنون از شما
آقای روستا حرف های شما درست و کاملا صحیح بود
لیک در خصوص کمپرسی بیشتر از قدرت موتور و…تاب و تحمل دف ها ، نوع و ضریب دنده های گیربکس ، مقاومت شاسی و…مطرحه
وگرنه به قدرت باشه بنز های ۲۶۲۸ سوپر دار عراقی یا کویتی که الان دارن تو معادن و کلا کار های سنگین کار می کنن نصف این که سهله
اصلا امکانات ندارن فقط راه میرن و میتونن بایستن
مسئله دوام پذیری و اطمینان مطرحه در این باره که آیا این محصولات می تونن قابلیت های همچین ماشین هایی رو داشته باشن خصوصا از لحاظ دف و گیربکس و شاسی و فنر بندی چون سابقه خرابی کامیون های چینی تو زمینه دف و گیربکس خرابه
سلام لطفا قیمت دافران امروز چند
نمایندگی تا چند درصد خدمات پساز فروش خدمات بدن وسیلهاش پیدا میشن با این تحریمی که تو مملت وجود داره
میگه ۱۲۰۰ لیتر مخزن گازوئیل داره بخدا حرف مفت میزنه مگه کشنده هست ؟
ارسال دیدگاه