کشنده های وارداتی خوب اما کامیون های باری وارداتی بد! دلیل آن چیست؟
در یک سال گذشته واردات کامیون های باری به کشور بیشتر شده و سرعت ترخیص آنها از گمرک افزایش پیدا کرده است. اما در این میان تعدادی از رانندگان در خرید کامیون های باری وارداتی دچار تردید شده اند و ترسی در بین افراد به وجود آمده است که در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.
دلایل ترس رانندگان از کامیون های باری وارداتی
اولین موضوع که باعث نگرانی رانندگان ایرانی شده هشت چرخ بودن این کامیون ها است.
دومین علت ترس فرمان پذیر بودن محور عقب در بعضی از مدل های این کامیون ها ست.
و سومین دلیل مناسب نبودن جاده ها و سوخت ایران برای این کامیون ها
و در آخر قابلیت کشندگی این کامیون ها
در بالا به چهار مورد از اصلی ترین ترس های رانندگان در مورد کامیون های باری وارداتی پرداختیم در ادامه به بررسی جداگانه این موارد خواهیم پرداخت
اولین مورد هشت چرخ بودن کامیون های وارداتی
در گذشته هم کامیون های آتگو و ایویکو در ایران به صورت هشت چرخ حضور داشته و دارند اگر چه تعداد کمتری از آنها وجود دارد اما نارضایتی خاصی در رانندگان این کامیون ها دیده نمی شود بلکه برای برخی از کاربری ها مناسب ترین نوع کامیون هستند.
مزایایی کامیونهای هشت چرخ
وزن سبک در کنار ظرفیت بارگیری بالا یکی از ویژگی های مثبت این کامیون ها است
قابلیت بالا رفتن محور در زمان خالی بودن کامیون که تاثیر زیادی در کاهش استهلاک و مصرف سوخت کامیون دارد
وجود یک لاستیک در محور عقب باعث می شود فشار کمتری به محور ها و فنرها و شاسی کامیون در هنگام گردش و دور زدن وارد شود.
هزینه لاستیک کمتر نسبت به کامیون های ده چرخ
پس تا اینجا دلیل منطقی برای ترس از هشت چرخ بودن کامیون ها وجود ندارد.
دلیل دوم فرمان پذیر بودن محور عقب در این کامیون ها
فرمان پذیر بودن محور عقب نه تنها نقطه ضعف نیست بلکه یکی از نقاط قوت و مهم است زیرا که باعث فرمان پذیری بهتر خودرو در پیچ ها و کاهش فشار به لاستیک ها فنرها و شاسی خودرو می شود بعضی از رانندگان از خراب شدن این سیستم و عدم امکان تعمیر آن ترس دارند که می توانند کامیون های که محور ثابت و غیر فرمان پذیر دارند انتخاب کنند هر چند که تعمیر سیستم فرمان پذیر سخت یا غیر ممکن نیست.
دلیل سوم مناسب نبودن جادها و سوخت ایران برای این کامیون ها است که این موضوع هم ترس نا به جا است و همان طور که کشنده های وارداتی در حال تردد هستند این کامیون ها هم می توانند در جاده ها تردد کنند و با توجه به اینکه اکثر این کامیون ها در تمام محورها به سیستم تعلیق بالن مجهز هستند حتی راحت تر از کشنده ها می توانند در جادهها حرکت کنند
و در آخر موضوع کشنده بودن این کامیون ها در اروپا است که علاوه بر این که یک کامیون باری هستند یک تریلر یدک را به دنبال خود می کشند که باعث شده بعضی از رانندگان فکر کنند این کامیون ها زیر فشار بیشتری نسبت به کشنده ها قرار گرفته اند
اما این چنین نیست و ظرفیت بارگیری این کامیون ها مثل کشنده ها با یدک ۴۴ تن است و باری سنگین تر از کشنده حمل نکردهاند و با توجه به اینکه وزن یدک این کامیون ها بر روی محور های خود یدک قرار می گیرد و توسط کشنده فقط کشیده می شود پس فشار کمتری به کامیون وارد می شود.
سخن آخر
در پایان می توانیم بگوییم ترس از خرید کامیون باری وارداتی به دلایل بالا ترس غیر منطقی است و ایراداتی که گرفته شده را می توان بی اساس دانست اما علت این ترس را می توان عدم آشنایی رانندگان با این کامیون ها و نا آشنا بودن با نحوه ی صحیح استفاده و نگهداری آنها دانست که با گذشت زمان و افزایش تعداد این کامیون ها این موضوع هم به پایان خواهد رسید.
شبکه های اجتماعی
اینستاگرام مدیر سایت اینستاگرام باکامیون گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان گروه واتس اپ نیازمندی رانندگان یوتیوب باکامیونجدیدترین ویدئو ها
-
فیلم بررسی رنو تی نیوفیس موتور جدید۲۰۲۴ و مشکل کار در ایران!23 شهریور, 1403
-
تست جاده کامیون پیلسان 480 با بار قیر در گردنه معروف بایک!16 شهریور, 1403
مطالب پربازدید
-
نارضایتی رانندگان از کامیون های بدون آینه نسل جدید بنز و داف3 فروردین, 1402
3 دیدگاه
سلام کاملا با حرفات موافقم علیرضا ممنون که این اطلاعات رو بهمون میدی خدانگهدار
سلام کسی کشنده قسطی سراغ داره یکتومن نقد
با عرض سلام و خسته نباشید
به نظر من مشکل اصلی اولا نداشتن پول که گویا مقداری از مبلغ رو به صورت اقساط دریافت میکنن
دوما معضل اصلی تایم پلاک شدن کامیون هاست این فرایند باید بسیار کوتاه باشد تا راننده بتواند بعد از حداکثر یک ماه در جاده کار کند تا هزینه های زندگی و اقساط خود را پرداخت کند
ما در حال کم کردن سن ناوگان حمل و نقل خود هستیم پس باید کاری کنیم تا عمده کامیون های باری تعویض شوند نه اینک اکثر راننده ها ترس داشته باشند
ضمنن چرا خودتون رو گول میزنید در مملکتی که گازوئیل یورو ۴ را درتمام جایگاه های سوخت خود ندارد داشتن کامیون باری یا کشنده یورو ۵ یا ۶ معضل است و این مقصر آقایانی هستند ک توانایی تولید سوخت یورو ۵ و ۶ را ندارد و هزینه آن را راننده باید پرداخت کند این انصاف نیست
ارسال دیدگاه